РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯРезультати навчання — це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти.
ПРОДОВЖЕННЯ…Формувальне оцінювання (оцінювання в процесі навчання) є важливим складником освітнього процесу, оскільки воно відображає ж процес навчання учнівства, зорієнтований на досягнення визначеного очікуваного результату, так і результат його навчальної діяльності на певному етапі навчання та дозволяє вчителю / вчительці зрозуміти, як краще підготувати учнів / учениць до підсумкового оцінювання та відслідковувати їхній прогрес протягом навчального року.
ПРОДОВЖЕННЯ…Формувальне оцінювання передбачає використання різноманітних методів збору інформації і повинне відповідати цілям і завданням, які встановлені для конкретного навчального предмета / інтегрованого курсу. Його здійснюють у формі самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання вчителем / учителькою із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостережень учителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учня і учениці тощо).
РОЗ’ЯСНЕННЯРекомендуємо для формувального оцінювання використовувати взаємооцінювання та самооцінювання. Для цього підбирати, як варіант, індивідуальні завдання на картках (для самооцінювання) та завдання по групах (для взаємооцінювання). І вже після повного коментаря вчителя остаточну оцінку виставляти в журнал. Головним пріоритетом рекомендуємо вважати Підсумкове оцінювання. Відповідно до даного наказу Підсумкове оцінювання здійснюється періодично і їх кількість визначає кожен вчитель. Тому пропонуємо Підсумкове оцінювання здійснювати після кожної вивченої теми.
ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯПідсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність оцінювання. Для об’єктивності оцінювання рекомендуємо комплексні діагностичні роботи складати таким чином, щоб можна було оцінити всі групи результатів навчальної діяльності відповідно до Державного стандарту. Результати діагностичної роботи виставляти в журналі одразу по групах відповідно до предмету.
ВСТУП ДО ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ/ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ /ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ/ ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА/ ПРАВОЗНАВСТВО/ ІСТОРІЯ. УКРАЇНА І СВІТВІДПОВІДНІ ЗАПИСИ У ЖУРНАЛІ(Ліва сторінка журналу)ВІДПОВІДНІ ЗАПИСИ У ЖУРНАЛІ(Права сторінка журналу)Підсумкове оцінювання «Україна і Німеччина»1-орієнтується в історичному часі; 2-працює з інформацією історичного змісту; 3-співпрацює.
ПІДСУМКОВЕ СЕМЕСТРОВЕ ОЦІНЮВАННЯПідсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями (додаток 2), з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності. https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia
ПІДСУМКОВЕ СЕМЕСТРОВЕ ОЦІНЮВАННЯ (Для прикладу розглянемо мовно-літературну освітню галузь)ВІДПОВІДНІ ЗАПИСИ У ЖУРНАЛІ(Ліва сторінка журналу)ВІДПОВІДНІ ЗАПИСИ У ЖУРНАЛІ(Права сторінка журналу)Група 1: Усно взаємодіє. Група 2: Працює з текстом. Група 3: Письмово взаємодіє. Група 4: Досліджує мовлення.