Виховуємо творчість та інженерне мислення дитини за допомогою підручних матеріалів. Підготувала. Вихователь. Тетяна Кошман
Номер слайду 2
Сучасні дошкільнята – відкриті, розкуті, комунікабельні. Старі іграшки та ігри не викликають у них особливого інтересу. Як же оновити зміст ігрової діяльності? Як створити умови не лише для формування ігрових умінь, а й для розвитку творчих здібностей, винахідливості, уяви, індивідуальності, фантазії? ! Важливо добирати ігри та дидактичне забезпечення, яке є багатофункціональним, адже саме такі матеріали будуть різносторонньо розвивати дітей.
Номер слайду 3
Інженерне мислення – це мислення, спрямоване на розроблення, створення та використання технічних інновацій для досягнення найбільш економічних, ефективних і якісних результатів, а також для гуманізації виробництва й праці. Найважливішими дидактичними посібниками інженерного розвитку дошкільників, які представляють собою єдину, послідовну систему є: - логічні блоки Дьєнеша і їх площинний варіант. - кольорові палички Кюїзенера і їх площинний варіант.
Номер слайду 4
Дидактична гра«Добери подарунок»Мета. Вправляти в умінні знаходити логічні блоки за однією-чотирма ознаками за вказівками дорослого, поєднуючи прямі вказівки і вказівки з протиставленням. Матеріал: набір логічних блоків (об’ємні). Хід гри. Діти підбирають подарунки для різних казкових персонажей, які знаходять серед логічних блоків за однією-чотирма ознаками за вказівками дорослого, поєднуючи прямі вказівки і вказівки з протиставленням. Наприклад: дібрати подарунок червоний, великий, не круглий, не товстий тощо. Дидактична гра«Парк» Мета. Вправляти дітей в умінні складати блок-схеми та викладати за ними певні «споруди парку». Розвивати уяву, конструкторські здібності. Матеріал: аркуш паперу, кольорові олівці; набір логічних блоків Хід гри. Дітям пропонують створити проект парку на аркуші паперу (скласти блок-схему), а потім відтворити цю схему логічними блоками на столі.
Номер слайду 5
- ігри з LEGO (https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/po-novomu-navchannya-po-inshomu.pdf)
Номер слайду 6
“Арт-студія. Дати дітям змогу проявляти творчість та отримувати від цьогоестетичну насолоду. Робота з папером, крупами, звичайним та кінетичним піском,глиною, пластиліном, фарбами. У світі чарівного мистецтва. Формувати у дітей здатність розуміти мову мистецтва,сприймати твори різних видів і жанрів мистецтва (живопису, літератури, музики, танцю), вчити їх дивитися і бачити, слухати і чути, спостерігати й відчувати світ навколо. Розвивальне читання (за методикою Л. Шелестової). Перед дітьми не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технікою читання, головне — викликати у них позитивні емоції,бажання розуміти написане. Вчити малят читати, виконуючи пізнавальнізавдання у різних видах діяльності (малюванні, ліпленні, конструюванні, співах, танці).
Номер слайду 7
Малючок-здоров’ячок. Проводити фізкультурні та музичні заняття. Дослідницька лабораторія. Дає змогу дітям опановувати наукові знанняз основ природничих наук шляхом проведення дослідів, експериментів. Так вони вчитимуться встановлювати причинно-наслідкові зв’язки йзалежності, глибше пізнаватимуть природу. Такий підхід до розвивальних занять формує у дітей критичне, продуктивне мислення, виховує культуру інженерного мислення, а також у дітей формується цілісна картина Всесвіту