Конспект заняття "Грибна абетка"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з ознайомлення з природнім довкіллям та розвитку зв’язного мовлення для старшої групи
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття з ознайомлення з природнім довкіллям та розвитку зв’язного мовлення

старша група

Тема: Грибна абетка

Мета: розширити та узагальнити знання дітей про особливості осінньої пори року; уточнити знання дітей про гриби; вчити розрізняти їстівні та неїстівні гриби; знати зовнішні ознаки; вчити складати речення за малюнками; узгоджувати числівники з іменниками; закріпити словник по темі. Повторити  кольори; вправлятися у співвідношенні цифри з кількістю предметів. Розвивати мислення, пам'ять, слухову і зорову увагу. Виховувати бережливе ставлення до природи і до власного життя.

Хід заняття:

1. Вступна частина

Сонечко нам світить гарно, працювати потрібно старанно,

Щоб почути у кінці, що всі діти – МОЛОДЦІ!

Діти, послухайте уважно вірш:

                         Дні коротшають потроху,

                         Розцвіта міжхмарна просинь.

                         В край наш з дальньої дороги

                         Завітала щедра осінь.

                         Йшла по лісу - не забула:

                         Під пеньки грибів сипнула.

- Діти, про яку пору року цей вірш?

2. Основна частина

- Всі ви добре знаєте, що зараз у нас наступила прохолодна пора року - …. (осінь).

І сьогодні запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти  дуже цікаву легенду про осінь.

Вихователь розповідає легенду.

За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе. Осінь, як ви

- бачите, виконала наказ Сонця і щороку дарує нам щедрі подарунки з полів, садів, лісів, городів. Чарує нас своїм осіннім золотом.

 

Дидактична гра «Яка осінь?» (складання речень про осінь за схемою)

Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.

 

Третя частина осені — пізня. Дерева й кущі скидають листя, багато трав’янистих рослин засихають. Щодня рослини отримують все менше і менше тепла та світла, припиняють рости.

 

Сьогодні Осінь нас запрошує у подорож до лісу.

 

Дидактична гра «Про що говорять знаки?».  Їжачок показує екологічні знаки:

 не можна кричати в лісі та включати голосно музику

 діставати з гнізд яєчка, брати пташенят до рук

 топтати гриби, хоча вони й отруйні

 розпалювати вогнища

 рвати квіти, ламати і вирубувати дерева.

 

Вихователь: Пам’ятаєте, якими зеленими були ліси влітку? А що ж осінь зробила нині з листочками дерев та кущів? (Вихователь показує дітям зображення осінніх листочків.) (Пофарбувала їх.) У які кольори пофарбувала осінь листя? (У жовтий, червоний, зелений.)

 

Дидактична гра «Який листочок»

Осінь-художниця зробила листочки барвистими, гарними. Але пустотливий вітерець — відомий бешкетник. Ось він і позривав листочки з дерев і повідносив далеко від них. І тепер вам, діти, слід до кожного кольорового  дерева віднести листочок такого ж кольору.

 

Дидактична гра «Так чи ні»

Зіграти хочеться мені

Із вами друзі в «Так чи ні?»

Якщо твердження правильне і таке явище може відбуватись восени  - то ви плескаєте в долоньки, а якщо такого не може бути восени – то ви тупаєте ніжками.

Восени надворі стає прохолодніше.

Часто ідуть дощі.

У саду дозрівають черешні.

На галявині з’явились підсніжники.

Листя на деревах змінюють колір.

Люди збирають у садах рум’яні яблука.

Діти купаються в морі.

Деякі птахи відлітають в теплі краї.

Білка готує запаси на зиму.

Хлопчики зліпили снігову бабу.

Люди одягають тепліший одяг.

Осінь – чудова пора року.

 

Коли восени йдуть дощі, то в лісі виростає багато грибів. Які гриби ви знаєте?

Розгляд зображень грибів, розповідь про гриби.

БІЛИЙ ГРИБ - капелюшок коричневий , круглий, ніжка товста.

ПІДБЕРЕЗНИК - зростає в основному під березою, капелюшок круглий темно-коричневого кольору, ніжка тонка, висока.

ЛИСИЧКА - жовтого кольору, з невисокою ніжкою, капелюшок увігнутий.

ОПЕНЬКИ - гриби світло-коричневого кольору на тонких ніжках з «комірцем», ростуть «сім'ями».

СИРОЇЖКИ - капелюшки можуть бути червоного, жовтого, зеленого та інших кольорів, ніжки білі, гриби тендітні.

Це їстівні гриби.

Є ще отруйні.

МУХОМОР - найпоширеніший отруйний гриб. Ніжка довга, є білий комірець. Капелюшок червоний, круглий, в білу цятку.

БЛІДА ПОГАНКА - смертельно отруйний гриб. Ніжка довга, біля кореня знаходиться мішечок, з якого гриб росте. Є комірець, капелюшок круглий, нерівний, за кольором блідий.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Зранку гноми в ліс пішли… (ходьба на місці)

По дорозі гриб знайшли… (Наклоняємося допереду, потім піднімаємося,при цьому руки тримаємо на талії)

А за ним то раз-два-три… (Наклоняємося вправо, вліво…)

Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)

І поки гриби збирали… (Наклоняємося, і руками намагаємося достати до пальців ніг)

Гноми в садік не попали…(Руками беремося за щоки і качаємо головою вправо, вліво…)

Побігли, поспішили… (Біг на місці, або по кругу)

І гриби всі погубили…(Присідаємо).

 

Гра «Їстівний чи отруйний?»

Я читатиму вірші, загадки, а ви знаходитимете картинку із зображенням цього гриба і відповідатиме – їстівний чи отруйний гриб і складатимете у відповідну корзину.

Важлива в лісі в мене роль:

Я – БІЛИЙ ГРИБ, грибний король.

В бору зростати здавна звик,

Тому ще звуся – БОРОВИК.

 

Ми лисички,

Жовті личка,

Ростом зовсім невеличкі:

Не червиві, дуже чисті,

Не ховаємось у листі.

 

Опеньки букетом

Стоять на пеньку.

Знайдеться їм місце

У твоєму кузовку.

 

Підберезник хороший.

На опалий лист схожий.

 

У капелюшках модних, симпатичних,

Яскравий святковий наряд ...

Сироїжками нас кличуть,

Але сирими не їдять.

 

Серед лісу, на полянці,

Виріс гриб в червоній шапці,

Білі плямочки він мав,

Хто ішов, його минав.

Нумо діти скажем хором,

Його звали … МУХОМОРОМ!

 

А це – ПОГАНКА блідолиця

Ще й препогана, як годиться.

Вона вам, дітки, не подружка,

Бо препогана з неї юшка.

 

Вихователь. Діти, а хто знає поради, як треба поводитися з грибами, щоб не сталося біди? (Відповіді дітей)

 Ніколи не збирайте для вживання в їжу незнайомі гриби

 Ніколи не беріть до рота сирих грибів

 Знайомі гриби уважно роздивиться з дорослими

 Вживати в їжу їстівні гриби можна тільки після обробки (зварити або посолити)

 Неїстівні гриби залиште для мешканців лісу, вони ними лікуються.

 

Розповідь вихователя Люди не можуть відшукати і зібрати всі гриби, які ростуть в лісі. Їх збирають лісові мешканці і заготовляють собі запас на зиму.

 

Читання вірша «Готувались до зими».

В осіннім лісі рудохвоста білка

Собі запас на зиму готувала.

Нанизувала на гілки гриби,

Донизу бігла і нові зривала.

Їжак, їжиха і їжаченята

Собі на зиму теж гриби збирали,

І, навіть, миші - бачила сама –

Біля пенька грибами смакували.

 

Гра «Запаси для білочки»

Робота в парах: співвідношення кількості грибів до відповідної цифри.

 

3. Заключна частина

На занятті дітки всі,

Працювали. Молодці!

А тепер, скажіть мені,

Що сподобалось, що ні?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олішевська Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Мих Наталія
Додано
19 січня 2022
Переглядів
3327
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку