Рекомендації щодо застосування ранкових зустрічей в НУШ
Ранкові зустрічі – нова традиція української школи. Їх використання дає можливість створити позитивний настрій на весь день.
Ранкові зустрічі включають привітання, групове заняття, новини класу (щоденні новини), обмін інформацією/крісло автора.
Ранкові зустрічі допомагають налаштувати клас на роботу протягом дня, знайти спільні інтереси, здружити дітей. Ранкове коло формую різними способами.
1.Створюю коло, у якому всі сідають в алфавітному порядку.
2. Сідають у колі так, щоб чергувались хлопчики і дівчатка.
3.Сідають у у послідовності до днів їх народжень (на початку кола кладу картку з написом «січень», а у кінці «грудень» .
Діти вітаються, змінюючи інтонацію.
-Привітайся, як ведмідь, лисичка, зайчик, мишка, тощо. Учні дуже активно доповнюють вітання різними цікавими жестами та пропонують свої різноманітні варіанти. У колі створюється доброзичливий настрій. Це додає учням впевненості в собі.
Групове заняття є другим компонентом ранкової зустрічі.
Кожна ранкова зустріч проходить в атмосфері взаємоповаги, обговорюються цікаві теми чи важливі питання. Кожна із зустрічей має мету.
Для групових занять я обираю різні вправи, які дають можливість дізнатися більше про кожного із учасників. Також допомагаю дітям побачити, які цікаві однолітки їх оточують. Ділимося власними думками та вчимося з повагою ставитися один до одного.
Це допомагає формувати позитивні взаємини між дітьми. Вони з радістю, активно включаються в різні ігри. Разом ми співаємо пісні, граємо на музичних інструментах.
Ігри навчають працювати у колективі, згуртовують його. А ще вони розвивають уяву дітей. Коли я проводила гру «Чи добре ти знаєш свій клас?», то я побачила, що заплющивши очі, діти стали надзвичайно зосереджені. Кожен хотів вказати правильно на названий мною предмет. А скільки сміху і радості викликала гра «Гусінь». За моїм сигналом «гусінь» починала рухатися (3 оплески-швидше, 1- повільно ). Для першого класу рухливі ігри є найбільш цікавими.
Я вважаю, що не менш важливим є і розвиток мовлення на таких зустрічах. Адже діти кожного дня обмінюються інформацією. Пробують відповісти на питання: «Чому їх можна назвати спільнотою?», «Що означає слово спільнота?» та ін.
Ігри дають учням зрозуміти, що лише спільними зусиллями можна досягти результату. Гра – обов'язкова складова дитячого розвитку і пізнання навколишнього світу. Моїм дітям дуже подобається гра «Струмочок».
Важливим компонентом ранкової зустрічі є щоденні новини. Діти називають пору року, місяць, число та день. Також обговорюємо план роботи на день.
Одним із важливих компонентів ранкової зустрічі є обмін інформацією. Дітям подобається те, що вони можуть самі вирішувати, пропонувати , що зробити для того, щоб почувати себе у класі комфортно. На моїх ранкових зустрічах учні шукають конструктивні способи розв'язання проблемних ситуацій. Тут нам стає у пригоді «крісло автора».
Ранкові зустрічі навчають самостійно мислити, ефективно спілкуватися та формують вміння знаходити спільну мову з іншими, товаришувати, виховують повагу один до одного.