Мета уроку: навчитись проектуванню баз даних;
- оформлювати форми,
- додавання в форму елементів керування;
- введення в форму даних;
- створення підпорядкованої таблиці в формі;
- використання проектних технологій у побудові форм;
- придбання практичних навичок створення форм;
формувати навички свідомого планування своєї навчальної діяльностіІнформатика 10____ клас Урок № 23 Дата: /____ /_____ /______
Тема уроку: Реляційні бази даних, їхні об’єкти.
Мета уроку: навчитись проектуванню баз даних;
- оформлювати форми,
- додавання в форму елементів керування;
- введення в форму даних;
- створення підпорядкованої таблиці в формі;
- використання проектних технологій у побудові форм;
- придбання практичних навичок створення форм;
формувати навички свідомого планування своєї навчальної діяльності;
розвивати: логічне та образного мислення;
- самостійність у засвоєнні навчального матеріалу;
виховувати: впевненість у своїх силах, колективізм;
- естетичність у оформленні форми;
Обладнання: комп’ютер, база даних Microsoft Access.
1. Організаційний етап. Перевірка готовності до уроку.
2. Актуалізація опорних знань(повторення)
- Приклади баз даних
- Основні об’экти бази даних
- Види баз даних
- Моделі баз даних
- Особливості реляційних баз даних
- Системи управління базами даних
( СУБД )
3. Мотивація навчальної діяльності
Вдосконалення технологій зумовлює значне збільшення обсягів використовуваних даних. І всюди для користування інформацією необхідні засоби для її систематизації і швидкого пошуку.
5. Вивчення нового матеріалу. (Розповідь вчителя з елементами демонстрації презентації)
- Робота з формами. Поняття форми.
Є два основні способи подання даних з БД для візуального огляду:
1) у вигляді таблиці;
2) у вигляді форми.
- Форма подібна до бланка чи карточки Прикладами форми є будь-який бланк, сторінки з паспорта, карточка з досьє чи бібліографічна карточка на книжку в бібліотеці.
- Створюючи форми, слід завжди вибирати джерело даних, тобто таблицю або запит.
- Є декілька способів створення форм, а саме:
автоматично за допомогою команди Автоформа;
за допомогою майстра форм;
вручну за допомогою конструктора форм;
комбінованим способом.
- Висновки: У діловій сфері часто приходиться працювати з даними з різних джерел, кожне з який пов'язане з певним видом діяльності Для координації всіх цих даних необхідні певні знання й організаційні навички.
У світі існує безліч СУБД. Незважаючи на те, що вони можуть по-різному працювати з різними об'єктами і надають користувачу різні функції й засоби, тому знання придбанні при роботі з даною програмою дають нам можливість працювати з різними СУБД у майбутньому.
Фізкультхвилинка
6. Виконання практичного завдання на комп’ютері. Інструктаж з Т.Б.
Практична робота «Створення форм»
Мета роботи: знайомство з новим об’єктом БД – формою, навчитися створювати форми в режимі майстра, додавати на форму елементи для керування, оформлювати форму.
Хід роботи.
1. Підготовка комп’ютера до роботи.
2. Перейти на вкладку Форми. Створити форму у режимі Майстра для таблиці Список: в один стовпчик. Зберегти з іменем Клас.
3. Виконати оформлення форми в режимі Конструктора. (Шрифт, розмір, колір)
4. Додати на форму розділи: Вид/Заголовок-Примечание
5. Створити нові об’єкти на формі: Заголовок, кнопки переходу на списку учнів (Вперед, Назад, Нова запис), кнопки роботи з формою (Вихід), кнопки відкриття запитів.
6. Додати малюнок на форму.
7. Зберегти форму.
8. Завершити роботу з програмою Microsoft Access.
7. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.
8. Д/з. Інформатика. * Створити форму для виведення групових операцій визначення Min, max, середнього балу тощо.
* Три форми різного напрямку.