Nina Pyschyk, Romaniv Gymnasium
English with Smiling Sam 2
Lesson plan
Topic: Now I know I can Revision. Unit 3 ( Я знаю і вмію ) . In my classroom. Підсумковий урок. Aim : - To revise and consolidate vocabulary
and structures learnt in previous lessons.
To monitor Ss progress and understanding the words they
have learnt in unit 3 “ In my classroom”.
-make the table game into Portfolio.
( Перевірити і закріпити словниковий запас учнів та розуміння
вивченої лексики. Виготовити настільну гру : “ I now how it say!”).
Grade: 2
Lessons time: 40 minutes.
Learning objectives: by the end of the lesson pupils will make the game and have revised all
vocabulary they have learnt in this unit using the
songs and videos..
Recycled language: numbers, feelings , classroom items.
Materials: a notebook, internet resource ( videos), flashcard numbers , cards, colored pencils, activity books,
interactive white board.
Look at the screen ! Sound [ u: ] – oo ( book school room )
Listen and say : - yes- or – no-
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs
Текст песни
Hello, Hello
Can you clap your Hello, Hello!
Can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, "Hello"?
Hello, Hello!
Can you stamp your feet?
Hello, Hello!
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you turn around? ll Can you stamp your feet?
Источник: Musixmatch
2 .The main part
Teacher:
2. Let’s sing with them. ( singing )
3. They [ ] – t+h
4. – How are you ? ( I’m good. I’m great! I’m wonderful !)
5. Time to play and guess .
( Вчитель закрив папером картку з зображенням, а діти мають
Відгадати , за допомогою запитань: Is it a….?
( bag, school bus , clock ).
6 Student’s book p. 48 Lesson 11-12 Revision
7. Let’s make your table board game . You need a paper, a ruler, a pencil, glue. Гра на перевірку лексичних одиниць по темі.
( Вчитель кожному учню, приготував набір карток: картинки, цифри,
слова. Він називає номер клітинки та малюнок, який діти мають
правильно вибрати та наклеїти. Потім пропонує пограти , використовуючи кубики).
1
. |
2. |
3
|
4.
|
5.
|
6. she |
7. book
|
8. |
9.
|
10 they |
11- eleven |
12 twelve |
8- chair 9- school bus 10- they 11- eleven 12- twelve
3. Closing activity:
T: It’s time to finish. Thank you class. You were great!
Goodbye!
Ss: Goodbye teacher!