Режими дистанційного навчання. Синхронний режим. Асинхронний режим.

Про матеріал
Дистанційне навчання дасть результати, лише якщо буде посильним для всіх учасників освітнього процесу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Режими дистанційного навчання. Синхронний режим. Асинхронний режим.підготувала: Семенюк Софія Павлівнавчитель трудового навчання,технологій(креслення)та вчитель інформатики.

Номер слайду 2

Дистанційне навчання дасть результати, лише якщо буде посильним для всіх учасників освітнього процесу. Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ще кілька місяців тому вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але Україна не виняток — жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього.

Номер слайду 3

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця. У світі онлайн-освіти навчання може відбуватися синхронно або асинхронно. Що ці терміни означають? Знаючи різницю між синхронним та асинхронним дистанційним навчанням, ви зможете обрати формат, з яким досягнете найкращих результатів.

Номер слайду 4

СИНХРОННИЙ ФОРМАТ• Синхронний формат означає співпрацю в режимі реального часу. Його перевага в тому, що можна залучати учасників миттєво та у визначений час. • Це — «прямий ефір»: здобувачі освіти контактують через засоби зв’язку безпосередньо з педагогами. Це може бути відео- чи аудіозв’язок, спілкування в чаті.• Важливо! Під час дистанційного навчання в синхронному режимі учасники нерухомо сидять біля екрана. Не забуваймо про чергування розумової активності з фізичною, гімнастику для очей.

Номер слайду 5

Вебінар. Аудіовізуальна трансляція презентацій, семінарів, лекцій, під час якої зв’язок між учасниками підтримується через інтернет за допомогою спеціального застосунку. Передбачає виступ спікерів і зворотний зв’язок від аудиторії в чаті.

Номер слайду 6

Відеоконференція. Обговорення й ухвалення рішень, дискусії, захист проєктів — усе відбувається в режимі реального часу. Педагоги й здобувачі освіти бачать одне одного, перші також можуть супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Віртуальний клас. Заняття у віртуальному освітньому середовищі, де моделюють активності очного формату і використовують аналітичні інструменти електронного навчання.

Номер слайду 9

Онлайн-тренінг. Онлайн-заняття, під час якого учасники при супроводі тренера вирішують практичні завдання, спрямовані на розвиток професійних і універсальних навичок.

Номер слайду 10

АСИНХРОННИЙ ФОРМАТ• Асинхронний режим може охоплювати різноманітні засоби інформації, аудіо- та відеоуроки (але не обмежуватися ними). За допомогою асинхронного режиму навчання здобувачі освіти працюють у власному темпі та у зручний для себе час. • Педагоги мають зазначити терміни виконання завдань, надіслані для зворотного зв’язку, надати орієнтовний розклад занять для слухачів курсу, щоб вони мали уявлення про те, що їм слід робити й коли. Асинхронний режим застосовують до різних форм цифрового та онлайнового навчання. Наприклад, викладач може записувати власні короткі відеоуроки, пояснення або навчальні завдання, які студенти виконують самостійно. • Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є здобувачі освіти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також є слухачі курсу з різними освітніми потребами, тож так забезпечується диференціація.

Номер слайду 11

МООСМасові відкриті онлайн-курси з інтерактивними вправами та відкритим доступом через інтернет. Приклади: Coursera, Ed. X, Udacity, Prometheus, Ed. Era.

Номер слайду 12

Онлайн-література. Електронні підручники, віртуальні робочі зошити, конспекти тощо.

Номер слайду 13

Блог. Вебсайт, основне наповнення якого — записи, зображення чи мультимедіа, котрі регулярно додають.

Номер слайду 14

Форум. Форма спілкування педагогів і здобувачів освіти при дистанційному навчанні. Зазвичай на форумах є можливість прикріпити файли різного виду та розміру.

Номер слайду 15

Чат Спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної Чат комунікації. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат

Номер слайду 16

Електронна пошта. Стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічний, звуковий, відео).

Номер слайду 17

ПОРІВНЯННЯ СИНХРОННОГО Й АСИНХРОННОГО ФОРМАТІВСИНХРОННИЙ ФОРМАТшвидкий зворотний зв’язок від педагога: можна відразу пояснити концепції та поняття, які викликають у слухачів складності; • організація групових активностей; • розвиток навичок комунікації й колаборації; • мотивація до навчання в процесі спілкування. АСИНХРОННИЙ ФОРМАТгнучкість графіка: навчання легше поєднувати з роботою та іншими заняттями; • можливість освоїти програму у власному темпі; • доступність навчальних матеріалів у будь-який час; • розвиток навичок самоорганізації та вміння вчитися. МОЖЛИВОСТІ

Номер слайду 18

ОБМЕЖЕННЯ• необхідність синхронізувати графік і підлаштовуватися під загальний темп навчання; • якщо індивідуальна увага педагога потрібна кільком слухачам, іншим доводиться чекати; • залежність ефективності навчання від особистості педагога; • високі вимоги до якості зв’язку під час занять.• неможливість швидко отримати пояснення від педагога, якщо не розумієш матеріал; • складність розвитку навичок, які вимагають взаємодії з педагогом під час відпрацювання; • високі вимоги до організації самостійного навчання.

Номер слайду 19

Рефлексія. У синхронному режимі можна практикувати традиційний спектр рефлексивних вправ і запитань, а також використати цифрові інструменти, скажімо, шаблони Menti. Meter, Miro чи інші. Для мінімізації відчуття ізольованості та отримання зворотного зв’язку, зокрема при асинхронному навчанні, варто застосовувати опитувальники різних видів. Окрім стандартних інструментів створення форм (у хмарних сервісах Google чи Office 365), можна використати онлайнові дошки (Padlet, Lino. It, Flinga тощо), спільно формуючи їх наповнення, або взаємодіючи з готовими шаблонами.

Номер слайду 20

pptx
Додано
20 травня 2022
Переглядів
5354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку