Річ Посполита в XVI - XVII cт

Про матеріал
Міні - конспект з всесвітньої історії для учнів 8 класу на тему :"Річ Посполита"
Перегляд файлу

Урок. Річ Посполита

Мета: сформувати уявлення учнів про Польщу у XVI—XVII ст.; створити умови для ро-
зуміння характерних рис державного устрою Речі Посполитої; розглянути напря-
ми зовнішньої політики, досягнення культури Польщі та становище українських зе-
мель у складі Речі Посполитої; встановити зв'язок між дворянською демократією
та станово-представницькою монархією; охарактеризувати фільварково-панщинну
систему; розвивати вміння порівнювати релігійне життя у західноєвропейських кра-
їнах і в Речі Посполитій, висловлювати власну думку про Берестейську унію.

Обладнання: підручник, карти світу, Європи, Польщі.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та назви: фільварок, панщина, магнат, шляхта, шляхетська республіка, сейм,
Люблінська унія, Річ Посполита, «вільне вето», «Великий потоп», сарматизм.

Основні дати та події: 1569 р. — Люблінська унія, утворення Речі Посполитої,
1558—1583 рр. — Лівонська війна, 1621 р. — Хотинська війна.

Історичні постаті: Сигізмунд III Август, Стефан Баторій, Сигізмунд III Ваза, Влади-
слав IV, Ян III Собеський.

Очікувані результати: учні навчаться: називати дати Люблінської та Берестей-
ської уній, польсько-турецьких війн; показувати на карті кордони Речі Поспо-
литої, місця битв та походів; застосовувати та пояснювати на прикладах по-
няття та терміни; характеризувати фільварково-панщинну систему; наводити
приклади становища українських земель у складі Речі Посполитої; порівню-
вати релігійне життя у західноєвропейських країнах і Речі Посполитій; вислов-
лювати власну думку про Берестейську унію.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями підручника.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Оголосити тему уроку, його план, мету і форми роботи та поставити
перед класом проблемне запитання: «Чи є Берестейська унія доказом ко-
лоніальної політики Речі Посполитої на Сході?»

» Вивчення нового матеріалу за планом

1. Господарський розвиток.

 2.Соціальний устрій суспільства

3.Реформація і Контрреформація..
  4. Зміна династії на королівському троні. Шляхетська демократія

5. Люблінська унія 6. Зовнішня політика.

1).Описати господарський розвиток польських земель, пояснити понят-
тя «фільварок» та причини занепаду господарства країни.

Колективна робота за підручником  с 74  

 складання опорного конспекту

2). Дошка – схема «Суспільний устрій Польщі» с 74

3) Охарактеризувати поширення ідей Реформації та наступ Контрреформації
Робота в групах

1- реформаційні рухи, 2 – екзекуційні рухи,

Робота з поняттями

 

 4). Обговорити систему політичної влади в Польщі шляхетську респу-
бліку та діяльність королівської влади.

Складання конспекту

 

5). Пояснити причини об’єднання Польщі та Литви та описати дії, які
привели до підписання Люблінської унії, та її наслідки

Робота з підручником с- 76  опорний конспект

6), Розповісти про зовнішню політику Речі Посполитої, зосередивши увагу на
протистоянні з Московською державою, Швецією та Османською імперією.

Скласти схему «Зовнішня політика Р.П» с 76- 77

Робота з картою


  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Питання підручника с -78

 

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал §14 . Виконайте завдання підручника.


 

 

 

 

docx
Додано
7 березня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку