Тема: «Річки Південої Америки».
Мета: розкрити особливості внутрішніх вод Південної Америки,показати залежність формування і особливості живлення,режиму річок материка з його рельєфом і кліматичними умовами;розвивати пізнавальну активність,мислення учнів,уміння аргументувати свою точку зору,встановлювати причино-наслідкові звʼязки;виховувати в учнів почуття відповідальності та колективізму.
Обладнання: фізична карта півкуль,підручник,атлас,таблиці,фрагменти відеофільму «Річки Південої Америки».
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-гра.
Хід уроку
І. організаційний момент
Вхід в урок: на початку заняття кожен перевіряє готовність екіпажу до подорожі: наявність зошита,підручника,атласу,олівців,щоденика,ручки. Учні записують у зошитах дату і за полями ставлять смайлик настрою на початку уроку. Кожен веде підрахунок своїх правильних відповідей під час уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні у нас урок-гра! І розпочнемо ми її з подорожі Південною Америкою. Зараз зʼясуємо,наскільки гарно ви знайомі з цим материком,а для цього проведемо вікторину,кожне запитання якої оцінюється у 1 бал. Отже,вирушаймо!
Конкурс 1.
Конкурс 2. «Морська пошта»
до нас на урок потрапила морська пошта,спробуємо відгадати,який мандрівник її відправив.
Що ж,підсумуємо наші успіхи(перевірка робіт)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Отже,невеличку подорож материком ми здійснили і сміливо можемо починати вивчення нової теми, а звучить вона так: « Води суходолу. Найбільші річкові системи Південної Америки»(запис у зошити)
Конкурс 3. «Чорна мітка»
Учні,які набрали найменше балів,дістають із капелюха чорні кружечки з основними терміами,що стосуються теми (внутрішні води,річка,витік,гирло,притока,озеро,басейн,живлення,типи живлення,режим річки).
Ось і пригадали ми з вами потрібні нам поняття. А тепер зʼясуємо,які чинники впливають на розподіл річкової системи материка.для цього звернемо увагу на дошку(плакати з тезами)(див.Дод 1).
І так ,ми з вами вже знаємо основні моменти утворення водних ресурсів Пд. Америки. Залишилось познайомитись із самими річками материка,але спершу,відпочинемо та проведемо валеологічну хвилинку.
Валеологічна пауза. Оздоровчий прийом цигун «Умивання» розтерти руки і,доторкнувшись пальцями до лоба,зробити 9 масажуючих погладжувань униз і вгору від лоба до щік,і навпаки.Уявляєте,що вмиваєтесь цілющою водою,яка робить людину чарівною і здоровою. Це масажування поліпшує кровообіг у судинах обличчя та є профілактичним засобом від простудних захворювань.
Щоб краще засвоїти новий матеріал,звернемося до нашого помічника-репортера,який нещодавно повернувся із відрядження до Пд. Америки і на власні очі бачив річки материка.Для короткого запису його звіту про подорож,я пропоную вам накреслити таблицю,і в процесі розповіді заповнити її:
назва |
Місце витоку |
Напрямок течії |
Характер течії |
Куди впадає |
амазонка |
|
|
|
|
парана |
|
|
|
|
оріноко |
|
|
|
|
Що ж,у подорож(відео репортаж).
І\/. Закріплення вивченого матеріалу.
Багато інформації ви сьогодні отримали на уроці. А зараз перевіримо,чи були ви уважними. За кожну правильну відповідь підсумкового тесту,ви отримаєте ще по одному балу.
5.До басейну якого океану належить річка Амазонка?а) Атлантичного;б)Тихого;в)Індійського.
Перевіряємо,виставлення оцінок.
Підсумок уроку.
д/з:п. ,практична робота8 (продовження)
3
Додаток 1
Чинники,які впливають на розподіл річкової системи материка
Рельєф-річка клімат-річка
1.формує площу басейна річки. 2.напрямок течії залежить від нахилу поверхні материка. 3.швидкість течії,характер річки. 4.робота річки. 5.рівнини переважают на сході- рівнинні річки;гори на заході –гірські річки. |
1.найвологіший материк землі. 2.густота річкової сітки. 3.повноводність. 4.тип живлення. 5.режим річки |
Характеристика басейнів і річкових систем
90% Атлантичний Які? Чому річки повноводні й довгі? |
5% Тихий Які? Чому річки малі й короткі? |
5%внутрішній Які?чим пояснюється утворення внутрішнього басейну? |
4
ВІДКРИТИЙ УРОК У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ:
«ВОДИ СУХОДОЛУ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ.
НАЙБІЛЬШІ РІЧКОВІ СИСТЕМИ МАТЕРИКА»
Проведений учителем
географії Хижняк Л.М.
(22.01.2014)
2014р.