«Річки Південої Америки».

Про матеріал
Мета: розкрити особливості внутрішніх вод Південної Америки,показати залежність формування і особливості живлення,режиму річок материка з його рельєфом і кліматичними умовами;розвивати пізнавальну активність,мислення учнів,уміння аргументувати свою точку зору,встановлювати причино-наслідкові звʼязки;виховувати в учнів почуття відповідальності та колективізму.
Перегляд файлу

Тема: «Річки Південої Америки».

 

Мета: розкрити особливості внутрішніх вод Південної Америки,показати залежність формування і особливості живлення,режиму річок материка з його рельєфом і кліматичними умовами;розвивати пізнавальну активність,мислення учнів,уміння аргументувати свою точку зору,встановлювати причино-наслідкові звʼязки;виховувати в учнів почуття відповідальності та колективізму.

Обладнання: фізична карта півкуль,підручник,атлас,таблиці,фрагменти відеофільму «Річки Південої Америки».

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-гра.

                                                              Хід уроку

І. організаційний момент

    Вхід в урок: на початку заняття кожен перевіряє готовність екіпажу до подорожі: наявність зошита,підручника,атласу,олівців,щоденика,ручки. Учні записують у зошитах дату і за полями ставлять смайлик настрою на початку уроку. Кожен веде підрахунок своїх правильних відповідей під час уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  Сьогодні у нас урок-гра! І розпочнемо ми її з подорожі Південною Америкою. Зараз зʼясуємо,наскільки гарно ви знайомі з цим материком,а для цього проведемо вікторину,кожне запитання якої оцінюється у 1 бал. Отже,вирушаймо!

   Конкурс 1.

  1. який материк зʼєднується з Пд.Америкою?(Пн.Америкою)
  2. чим зʼєднується Тихий і Атлантичний океани?(Магелановою протокою)
  3. хто перший проплив між Пд. Америкою і Антарктидою?(Дрейк)
  4. Країна,назва якої захистить голову в спеку.(Панама)
  5. найбільший острів Пд. Америки.(Вогняна Земля)
  6. назвіть найвищу гірську вершиу Пд. Америки.(г.Аконкагуа)
  7. який метал дав назву горам Андам?(мідь)
  8. море піратів(Карибське море)
  9. найбільша за площею низовина?(Амазонська)
  10. холодна течія біля берегів зх. узбережжя Пд. Америки(Перуанська)                                                                                        

   Конкурс 2. «Морська пошта»

 до нас на урок потрапила морська пошта,спробуємо відгадати,який мандрівник її відправив.

  1. повідомлення цього флорентійця зробили на початку 16 ст. велику сенсацію. До цього європейці вважали,що Колумб відкрив західний морський шлях в Індію. Аж раптом нікому незнайомий мандрівик порівняв природу і довів,що землі,відкриті Колумбом, - це не Індія,а інший материк. Хто він?(Амеріго Веспуччі).
  2. більше року я плив цим небезпечним шляхом. Король відрядив мене за пря нощами до островів,що біля Індії. І я,щоб скоротити шлях, поплив на захід. Увесь час я плив,минаючи мілини й скелі,думав,що знайду вихід в інший океан. Подорож по океану затяглась,але все ж таки я знайшов протоку і досяг мети.( ця протока буде названа його імʼям,а відкритий океан – Тихий.хто він?)(Магелан)

    Що ж,підсумуємо наші успіхи(перевірка робіт)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Отже,невеличку подорож материком ми здійснили і сміливо можемо починати вивчення нової теми, а звучить вона так: « Води суходолу. Найбільші річкові системи Південної Америки»(запис у зошити)

   Конкурс 3.  «Чорна мітка»

Учні,які набрали найменше балів,дістають із капелюха чорні кружечки з основними терміами,що стосуються теми (внутрішні води,річка,витік,гирло,притока,озеро,басейн,живлення,типи живлення,режим річки).

  Ось і пригадали ми з вами потрібні нам поняття. А тепер зʼясуємо,які чинники впливають на розподіл річкової системи материка.для цього звернемо увагу на дошку(плакати з тезами)(див.Дод 1).

І так ,ми з вами вже знаємо основні моменти утворення водних ресурсів Пд. Америки. Залишилось познайомитись із самими річками материка,але спершу,відпочинемо та проведемо валеологічну хвилинку.

Валеологічна пауза. Оздоровчий прийом цигун «Умивання» розтерти руки і,доторкнувшись пальцями до лоба,зробити 9 масажуючих погладжувань униз і вгору від лоба до щік,і навпаки.Уявляєте,що вмиваєтесь цілющою водою,яка робить людину чарівною і здоровою. Це масажування поліпшує кровообіг у судинах обличчя та є профілактичним засобом від простудних захворювань.

  Щоб краще засвоїти новий матеріал,звернемося до нашого помічника-репортера,який нещодавно повернувся із відрядження до Пд. Америки і на власні очі бачив річки материка.Для короткого запису його звіту про подорож,я пропоную вам накреслити таблицю,і в процесі розповіді заповнити її:

назва

Місце витоку

Напрямок течії

Характер течії

Куди впадає

амазонка

 

 

 

 

парана

 

 

 

 

оріноко

 

 

 

 

Що ж,у подорож(відео репортаж).

 

І\/. Закріплення вивченого матеріалу.

  Багато інформації ви сьогодні отримали на уроці. А зараз перевіримо,чи були ви уважними. За кожну правильну відповідь підсумкового тесту,ви отримаєте ще по одному балу.

  1. Найповноводніша річка світу: а) Парана; б) Ніл; в) Амазонка.
  2. Найвищий водоспад світу :а) Вікторія; б)Анхель; в) Ігуасу.
  3. Територію якої низовини займає річка Парана? А)Амазонська; б)Поліська;в)Ла-Платська,
  4. Який тип живлення характерний для більшості річок Пд.Америки?а) дощове; б)мішане; в)льодовикове.

5.До басейну якого океану належить річка Амазонка?а) Атлантичного;б)Тихого;в)Індійського.

Перевіряємо,виставлення оцінок.

Підсумок уроку.

д/з:п.      ,практична робота8 (продовження)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              3

                                                                       Додаток 1

      Чинники,які впливають на розподіл річкової системи материка

 

Рельєф-річка                                                             клімат-річка

1.формує площу басейна річки.

2.напрямок течії залежить від нахилу поверхні материка.

3.швидкість течії,характер річки.

4.робота річки.

5.рівнини переважают на сході- рівнинні річки;гори на заході –гірські річки.

1.найвологіший материк землі.

2.густота річкової сітки.

3.повноводність.

4.тип живлення.

5.режим річки

 

 

 

 

 

 Характеристика басейнів і річкових систем

90% Атлантичний

Які? Чому річки повноводні й довгі?

5% Тихий

Які? Чому річки малі й короткі?

5%внутрішній

Які?чим пояснюється утворення внутрішнього басейну?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ:

«ВОДИ СУХОДОЛУ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ.

НАЙБІЛЬШІ РІЧКОВІ СИСТЕМИ МАТЕРИКА»

 

 

 

 

 

 Проведений учителем

 географії  Хижняк Л.М.

 

 (22.01.2014)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2014р.

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку