28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Річкові басейни та системи України (географія). Компоненти вибору: випадаючий список, прапорці, перемикачі для створення тестових завдань «Річкові басейни та системи України» (ін

Про матеріал

Мета уроку:

сформувати:

уявлення про правила створення і налаштування властивостей елементів керування: випадаючий список, перемикач, прапорець;

вміння програмувати обробку події вмикання перемикача і встановлення прапорця, вибору елементів випадаючого списку під час складання тестових завдань про річки України, використовуючи міжпредметні зв'язки з географією, математикою, історією, літературою;

розвивати логічне мислення, інформаційно-цифрову, самоосвітню компетентність; вміння висловлювати та аргументувати свої думки;

виховувати повагу до природних ресурсів України, інтерес до інформатики засобами практичного втілення знань з інших предметів та прийомів роботи із сучасними технологіями; бажання навчатися впродовж життя.

Перегляд файлу

Предмет – інформатика, географія, 8 клас

Тема. Річкові басейни та системи України (географія).

Компоненти вибору: випадаючий список, прапорці, перемикачі для створення тестових завдань «Річкові басейни та системи України» (інформатика).

Мета уроку:

сформувати:

уявлення про правила створення і налаштування властивостей елементів керування: випадаючий список, перемикач, прапорець;

вміння програмувати обробку події вмикання перемикача і встановлення прапорця, вибору елементів випадаючого списку під час складання тестових завдань про річки України, використовуючи міжпредметні зв'язки з географією, математикою, історією, літературою;

розвивати логічне мислення, інформаційно-цифрову, самоосвітню компетентність;  вміння висловлювати та аргументувати свої думки;

виховувати повагу до природних ресурсів України, інтерес до інформатики засобами практичного втілення знань з інших предметів та прийомів роботи із сучасними технологіями; бажання навчатися впродовж життя.

Очікувані результати для учнів:

Знаннєва складова

Учень розуміє призначення основних компонентів вибору: випадаючого списку, прапорців, перемикачів (інформатика);

називає складові частини вод суходолу в межах України (географія).

формулює визначення понять «річка», «річковий стік», «водні ресурси» (географія).

Діяльнісна складова

Використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних (інформатика);

розв’язує задачі з використанням базових алгоритмічних структур: лінійної та розгалуження (інформатика);

розрізняє властивості і методи елементів керування (інформатика);

Створює і налагоджує подійно-  й об’єктно-орієнтовану програму (інформатика);

Знаходить та показує на картах різного масштабу: річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Західного Бугу (географія);

Ціннісна складова

Оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі (інформатика);

усвідомлює необхідність охорони водних ресурсів України (географія).

Основні поняття: випадаючий список, прапорці, перемикачі, складені умови, алгоритми з розгалуженням, річка, річковий стік, водні ресурси.

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютери, підключені до Інтернету, середовище програмування Lazarus.

Форми та методи діяльності:

  • ребуси;
  • Гра «Вгадай річку»;
  • тестові завдання на ПК «Алгоритми з розгалуженням»;
  • практична робота за комп’ютером;
  • презентація проектів;
  • Гра «Вірю-не вірю».

Тип уроку: комбінований

Структура уроку

  1. Органiзацiйний етап (1 хв.)
  2. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)
  3. Актуалiзацiя опорних знань (3 хв.)
  4. Перевірка домашнього завдання. Інструктаж з БЖД. (4 хв.)
  5. Фізхвилинка для очей (1 хв.)
  6. Пояснення нового матеріалу (10 хв)
  7. Практична робота. (15 хв.).
  8. Фізхвилинка (1 хв)
  9. Презентація створених проектів (5 хв.)
  10.          Домашнє завдання (1 хв.)
  11.          Оцінювання за урок (2 хв)
  12.          Пiдбиття пiдсумкiв уроку(2 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційний момент(1 хв).
  2. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)

Учитель. Доброго дня, діти. Я пропоную вам розшифрувати ключові слова теми  уроку за ребусами (слайди 1, 2).

Дійсно, наш урок присвячений темі «Річкові басейни та системи України».

Річки завжди відігравали важливу роль у життєдіяльності людини. Люди селилися на берегах річок, використовували їх воду в побуті та господарстві. Річки глибоко ввійшли в культуру народів, стали національними символами. Погляньте на карту України. 94% річок належать до басейнів Чорного та Азовського морів. Тільки річки західної України належать до басейну Балтійського моря (слайд 3).

Епіграф уроку: (слайд 4)  «Річко моя, життя моє, люблю я воду твою, лагідну та життєдайну… Дивлячись на тебе, стаю я добрим, людяним та щасливим»

(Олександр Довженко, автор «Зачарованої Десни»).

Учитель.  Які емоції викликають у тебе ці слова?(відповіді учнів)

Тема уроку. Річкові басейни та системи України (географія). Компоненти вибору: випадаючий список, прапорці, перемикачі для створення тестових завдань «Річкові басейни та системи України» (інформатика) (слайд 5).

 (запис у зошитах теми уроку, інструктаж щодо роботи з карткою самооцінки (слайд 6).

Прізвище, ім’я

робота на уроці

max=2

тест

max=4

практ. робота

max=6

Оцінка за урок

 

 

 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань (3 хв).

Спочатку ми повинні з вами згадати, як ви знаєте  історію та географію річок України.  

Гра «Вгадай річку» (слайд 7)

  1. Давньогрецький історик Геродот називав цю річку у своїх історичних трактатах Борисфеном (що означає "ріка, яка тече з півночі") (Дніпро).
  2. Басейн річки лежить у межах трьох країн: ПольщіУкраїни та Молдови. Третя за довжиною в межах України (Дністер).
  3. Річка бере початок на території Німеччини, в горах Шварцвальда і впадає в Чорне море (Дунай).
  4. Найбільша річка східної України і найбільша притока Дону (Сіверський Донець).
  5. У місті Вінниця на цій річці встановлено найбільший в Європі плавучий світло-музичний фонтан (Південний Буг).
  6. Ця річка, на відміну від інших, починається не маленьким потічком з джерельця, а досить повноводним потоком з колодязя в селі Верхобужі. У минулому відразу при витоку річки працював водяний млин, щоб крутити тяжкі млинові жорна (Західний Буг).

Учитель. Покажіть ці річки на карті.

  1. Перевірка домашнього завдання (5 хв) (слайд 8).

Інструктаж з БЖД.

Індивідуальна робота за ПК або смартфонами

Тест «Алгоритми з розгалуженням» (Google-форма)

https://drive.google.com/open?id=1i_mYVHCF5yrYl-k-YdGHkh58s6KuK3fBwjJ6rFCmvO8

Фізхвилинка для очей.

  1. Пояснення нового матеріалу(10 хв)

Учитель. Під час роботи з різними програмами користувачеві часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні за допомогою таких елементів керування, як Перемикач, Прапорець, Випадаючий список (слайд 9).

Задача уроку.  Розробити проект для форматування тексту за зразком:

Компонент RadioButton (Перемикач) (слайд 10).

Перемикачі використовують у ситуаціях, коли користувачеві потрібно вибрати одну з декількох наявних можливостей. Перемикачі завжди розміщуються на формі групами. У групі можна обрати тільки один перемикач. При виборі іншого перемикача попередній вимикається.

Компонент RadioButton міститься на вкладці Standard палітри  компонентів.

Основна властивість елемента RadioButton — Checked (Вибрано) типу Boolean, доступна як для читання, так і для запису. У вибраного елемента властивість Checked дорівнює True.

Основною подією компонента Radiobutton є OnClick.

Для створення загального обробника події OnClick для групи перемикачів треба:

1) вибрати всі перемикачі групи;

2) у вікні Інспектор об'єктів на вкладці Events двічі клацнути в рядку OnClick.

Тепер процедура TForml.RadioButtonlClick буде виконуватися для всіх перемикачів, які були вибрані в момент її створення (слайд 11).

Компонент CheckBox (Прапорець) (слайд 12)

Елемент керування Checkbox використовується в програмі для візуалізації станів увімкнено/вимкнено, коли серед незалежних параметрів або характеристик користувачеві необхідно вибрати потрібні. Компонент CheckBox міститься на вкладці Standard палітри компонентів. Основною властивістю компонента CheckBox є властивість Checked типу Boolean. Кожне клацання на компоненті Checkbox змінює його стан на протилежний.  Під час кожної зміни користувачем стану прапорця, тобто при його встановленні або скиданні, для даного елемента керування відбувається подія OnClick. З’ясувати, встановлений прапорець чи скинутий, можна за значенням властивості Checked (слайд 13).

 

Компонент ComboBox (слайд 14).

Кожний рядок списку ComboBox зберігає рядок даних типу String (слайд 15).

  1. Практична частина уроку(15 хв)

Індивідуальна робота за ПК

Учитель. Кожний з Вас отримав індивідуальне випереджальне завдання скласти тестові завдання про історичні та географічні відомості певної річки України.

Варіанти річок України: Дністер, Південний Буг, Дунай, Сіверський Донець, Десна, Ворскла, Прип’ять, Рось , Інгулець, Самара, Бахмутка..

Завдання: створити проект у середовищі програмування Lazarus з тестовими завданнями про певну річку України.

Інструкція до навчальної практичної роботи

Середній рівень(слайд 16)

  1. На формі з назвою вашої річки розмістити перше тестове питання, яке у відповіді має випадаючий список. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до виведення кількості балів в окремий напис. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал, неправильна – в 0 балів.

Достатній рівень (слайд 16)

  1. На формі з назвою вашої річки розмістити перше тестове питання, яке у відповіді має випадаючий список. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до виведення кількості балів в окремий напис. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал, неправильна – в 0 балів.
  2. На цій же формі розмістити друге тестове питання, яке у відповіді має 4 прапорці. Складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого приведе до виведення кількості балів в окремий напис. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал, неправильна – в 0 балів.

Високий рівень(слайд 17)

  1. На формі з назвою вашої річки розмістити три тестових питання закритої форми.
  2. Перше питання містить у відповіді випадаючий список.
  3. Друге питання містить у відповіді 4 прапорці.
  4. Третє питання містить у відповіді 4 перемикачі.
  5. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал, неправильна – в 0 балів.

Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до виведення кількості балів за всі три відповіді разом в окремий напис.

 Зразок програмного коду

Критерії оцінювання завдання (слайд 18)

з/п

Показник

Кількість балів

  1.  

Створено випадаючий список

0,5

  1.  

Створено 4 прапорці

0,5

  1.  

Створено 4 перемикачі

0,5

  1.  

Створено написи, кнопку, обробник подій

0,5

  1.  

Записаний  код неповного розгалуження на питання1

1

  1.  

Записаний  код повного розгалуження на питання 2

1

  1.  

Записаний  код вкладеного повного розгалуження на питання 3

1

  1.  

Записано  виведення результатів

1

 

Максимальна кількість балів

6

Фізхвилинка (1 хв)

Для успішного виконання творчого завдання  вам потрібно сконцентрувати увагу. З біології людини ви знаєте, що увага – це фактор, який керує вибором інформації для сприйняття. Сприйняття інформації буде активним, по-перше, якщо мозок буде насичений киснем. По-друге, якщо його спонукати до активних дій.

Отже, перша вправа для насичення мозку киснем. Покладіть вказівні пальці на кінчик носа та потріть його знизу вверх 5 разів. А зараз долонями міцно закрийте вуха, підрахуйте до п’яти й різко відкрийте. Вправу повторить 3 рази.

  1. Презентація проектів(5 хв)(слайд 19)

Дати відповіді на питання:

  • Для чого використовують випадаючий список, прапорці та перемикачі?
  • Як допомогли компоненти вибору при створенні тестових завдань?
  • Які  знання з географії, історії вам були потрібні при створенні тестів?
  1. Оцінювання за урок здійснюється за карткою самоконтролю)(слайд 20)

 

Прізвище, імя

робота на уроці

max=2

тест

max=4

практ. робота

max=6

Оцінка за урок

 

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання (1 хв) (слайд 21) .
  1. Повторити п.6.5 підручник Й.Я.Рівкінд «Інформатика 8 клас», Київ «Генеза», 2016
  2. Виконати завдання 2, 6 стор.212;
  3. Читати п.25 підручник Гільберг «Географія 8 клас» Київ «Грамота», 2016
  4. Дізнатися, які води суходолу є у вашій місцевості.

Гра «Вірю-не вірю» (Google-форма)

https://drive.google.com/open?id=18Ov_4UHY0RNEsESEuQFONk6QPu25pb-vgbULAXFIxBk

  1. Підсумок уроку(2 хв).

Учитель. З'єднайте слова з «Хмари слів» (слайд 22)  в речення та зробіть висновок про сьогоднішній урок.

Учитель. Давайте повернемося до епіграфу уроку. Благословляючи річку свого дитинства за щедрі дарунки, Олександр Довженко в «Зачарованій Десні» показав, що людина, "яку посаду не займала б, стає безбарвною, сліпою, якщо вона в історії свого народу, в житті своїх предків нічого не бачить дорогого, близького, рідного". Тому любіть ближніх, поважайте старших, шануйте пам’ять. Красиві люди створюють красиве життя у праці, у любові (слайд 23)  .

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
30 червня 2018
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку