Конспект уроку інформатики для 8 класу на тему: "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником" за підручником Інформатика, 8 клас, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шокотько В.В. (Видавництво: Генеза).
Урок __ 8 клас
Тема. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку
"Самоналаштування"
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні отримують картки. Їх необхідно розмістити парами так, щоб не порушувалась відповідність.
|
|
|
Команда повного розгалуження |
Повне розгалуження |
Команда неповного розгалуження |
|
|
|
ComboBox |
CheckBox |
RadioButton |
|
|
|
Неповне розгалуження |
Заперечення |
Кон’юнкція |
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. Під час розв'язування багатьох задач обчислювальний процес має циклічний характер, тобто частина операторів багаторазово виконується при різних значеннях змінних. Для організації повторення дій (циклів) під час запису алгоритмів мовою Lasurus використовуються три різновиди операторів циклу з параметром, з передумовою і з післяумовою.
На уроці ми ознайомимось із синтаксисом і правилами виконання оператору циклу з лічильником.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Фрагмент алгоритму, у якому одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називається циклом. Алгоритм, який містить цикл, називається алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням. Для організації повторення дій (циклів) при записі алгоритмів мовою Lazarus використовують три різновиди операторів циклу: з параметром, з передумовою, з післяумовою.
Команда циклу з лічильником (параметром).
Її доцільно використовувати в тих випадках, коли кількість повторень команд тіла циклу відома ще до початку виконання команди циклу. Загальний вигляд цієї команди такий:
for <ім'я змінної> := <вираз1> to
<вираз2> do
begin
<команди тіла циклу>
end;
Рядок for <ім'я змінної> := <вираз1> to <вираз2> do (англ. for - для, to - до, do - робити, виконувати) називають рядком заголовка команди циклу з лічильником. Змінну в рядку заголовка команди циклу з лічильником, що стоїть перед знаком присвоювання, називають лічильником циклу.
Для ілюстрації виконання команди циклу з лічильником розглянемо фрагмент проекту, в якому обчислюється сума 12 + 22 + 32 + 42.
var s, і: integer
begin
s :=0;
for і := 1 to 4 do
begin
s := s + i*i;
end;
Label1.Caption := IntToStr (s);
end;
Виконаємо цей фрагмент програми.
V. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Вправа «Світлофор»
Підняти червону картку, якщо озвучене правило неправильне і зелену, якщо озвучене правило вірне.
Підручник ст. 216. Рубрика «Виконайте завдання»
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
Учням пропонується назвати три моменти, які у них вийшли добре в процесі уроку, і запропонувати дію, яка поліпшить їх роботу на наступному уроці.
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 6.6 ст. 213-216
ІХ Оцінювання роботи учнів