Урок на тему: "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником"

Про матеріал

Конспект уроку інформатики для 8 класу на тему: "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником" за підручником Інформатика, 8 клас, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шокотько В.В. (Видавництво: Генеза).

Перегляд файлу

 

Урок __          8 клас

Тема. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення про синтаксис і семантику циклу з лічильником; сформувати вміння складати алгоритми з повтореннями для розв'язування задач;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

"Самоналаштування"

Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Знайти пару»

Учні отримують картки. Їх необхідно розмістити парами так, щоб не порушувалась відповідність.

Команда повного розгалуження

Повне розгалуження

Команда неповного розгалуження

ComboBox

CheckBox

RadioButton

Неповне розгалуження

Заперечення

Кон’юнкція

  1.     Фронтальна бесіда з питань: Які процеси називають циклічними? Наведіть їх приклад.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Слово вчителя. Під час розв'язування багатьох задач обчислювальний процес має циклічний характер, тобто частина операторів багаторазово виконується при різних значеннях змінних. Для організації повторення дій (циклів) під час запису алгоритмів мовою Lasurus використовуються три різновиди операторів циклу з параметром, з передумовою і з післяумовою.

На уроці ми ознайомимось із синтаксисом і правилами виконання оператору циклу з лічильником.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Фрагмент алгоритму, у якому одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називається циклом. Алгоритм, який містить цикл, називається алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням. Для організації повторення дій (циклів) при записі алгоритмів мовою Lazarus використовують три різновиди операторів циклу: з параметром, з передумовою, з післяумовою.

Команда циклу з лічильником (параметром).

Її доцільно використовувати в тих випадках, коли кількість повторень команд тіла циклу відома ще до початку виконання команди циклу. Загальний вигляд цієї команди такий:

for <ім'я змінної> := <вираз1> to

<вираз2> do

begin

 <команди тіла циклу>

end;

Рядок for <ім'я змінної> := <вираз1> to <вираз2> do (англ. for - для, to - до, do   -   робити,   виконувати)   називають рядком заголовка команди циклу з лічильником. Змінну в рядку заголовка команди циклу з лічильником, що стоїть перед знаком присвоювання, називають лічильником циклу.

Для ілюстрації виконання команди циклу з лічильником розглянемо фрагмент проекту, в якому обчислюється сума 12 + 22 + 32 + 42.

var s, і: integer

begin

 s :=0;

 for і := 1 to 4 do

 begin

  s := s + i*i;

 end;

 Label1.Caption := IntToStr (s);

end;

Виконаємо цей фрагмент програми.

V. Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Вправа «Світлофор»

Підняти червону картку, якщо озвучене правило неправильне і зелену, якщо озвучене правило вірне.

  • Гратися на комп’ютері можна досхочу.
  • Відстань до екрану повинна бути 50-60см.
  • Поїсти можна і біля комп’ютера.
  • Якщо комп’ютер вимкнувся, то не смикай за кабель.
  • Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна.
  • На клавіші потрібно тиснути сильно.
  • Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп’ютера та привітайся.
  • Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його.
  • До екрану доторкатися можна тільки пальцем.
  • До комп’ютерного кабінету не можна приносити їжу та напої.
  • Можна розпочинати роботу за комп’ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
  • Можна доторкатися до розеток, кабелю та вмикачів.
  • Можна бігати та бавитися в кабінеті інформатики.
  • Руки мають бути брудними та вологими.
  • Щоб запустити програму, треба двічі клацнути лівою кнопкою миші, підвівши вказівник до ярлика.
  • Програми запускаються самі по собі.
  1. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 216. Рубрика «Виконайте завдання»

  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей:
  • Запропонувати дітям подивитись праворуч, потім ліворуч, кожного разу повертаючи голову в тому ж напрямку, що й очі (але в жодному разі не навпаки).
  • Нехай діти спробують розгойдувати тіло, голову та очі подібно до маятника. Очі при цьому мають бути заплющені, а очні яблука рухатися разом з головою.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

Учням пропонується назвати три моменти, які у них вийшли добре в процесі уроку, і запропонувати дію, яка поліпшить їх роботу на наступному уроці.

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 6.6 ст. 213-216

ІХ Оцінювання роботи учнів

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
1 липня 2018
Переглядів
7669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку