Річна контрольна робота з історії України
за курс 11-го класу
І рівень
(за правильну відповідь – 1 бал)
а. Відновити знищені інфраструктурні об’єкти і промисловість;
б. Встановити дипломатичні відносини з країнами Заходу і США;
в. Вирішити питання повоєнних кордонів;
г. Відновити транспортні шляхи сполучення і зв’язку;
д. Відновити аграрний сектор;
е. Налагодити дипломатичні зв’язки з країнами Центрально-Східної Європи;
в. Всі варіанти вірні;
д. Свій варіант.
а. З Польщею, Чехословаччиною, Німеччиною, Румунією;
б. З Польщею, Чехословаччиною, Румунією;
в. З Чехословаччиною, Румунією, Польщею, Угорщиною;
г. Немає правильних відповідей;
д. Свій варіант.
а. З січня по лютий 1947 р.;
б. З травня по вересень 1946 р.;
в. З січня по квітень 1946 року;
г. З березня 1945 по січень 1946 рр.
4. Останнім командиром ОУН-УПА був:
А. Роман Шухевич |
Б.Тарас «Бульба» Боровець |
В. Василь Кук |
Г. Дмитро Клячківський |
|
|
|
|
5.Ліквідація УГКЦ відбулася:
а. 5 березня 1956 р.;
б. 8 березня 1946 р.;
в. у лютому 1944 р.
6. Повоєнний масовий голод відбувся у:
а. 1947-1848 рр.;
б. 1946-1947 рр.;
в. 1921-1923 рр.
7. Поєднати термін і визначення:
1. Репатріація |
А. Система поглядів, що передбачає розширення поняття «вітчизна» на весь світ |
2. Космополітизм |
Б. Поновлення доброго імені, репутації несправедливо заплямованої або безпідставно звинуваченої людини. |
3.Депортація |
В. Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, що розпочалася у 2014 році |
4.Політична реабілітація |
Г. |
5.Децентралізація |
Д. Повернення на Батьківщину військовополонених та цивільних осіб, які під час війни опинилися за межами своєї країни та перебували тривалий час поза Батьківщиною з поновленням їх громадянських прав . |
6. Дисидентство |
Е. Примусове переселення, вигнання чи висилка з постійного місця проживання або з держави окремих осіб чи народів. |
7. Самвидав |
Ж. Утворення, що проголосило свою незалежність, має всі ознаки держави, проте має малі шанси на визнання |
8. Гласність |
З. Громадяни СРСР, які у 1960-х — на початку 1980-х років відкрито піддавали сумніву й критикували офіційну комуністичну ідеологію та політику. |
9. Неосталінізм |
І. Видавані поза цензурою (зокрема в СРСР) підпільні листівки, брошури, книжки й періодичні видання |
10. Квазідержава |
К. сталінізм, пристосований до сучасних умов |
8. Поєднайте історичну доби з її характерними рисами:
1. «Доба відлиги» |
Гласність, спроба переходу до ринкової економіки, відмова від ідеї поширення комунізму у світі, крок назустріч США і країнам Заходу, завершення «холодної війни» |
2. «Доба застою» |
«кукурудзяна епопея», запуск першого штучного супутника Землі, Карибська криза, освоєння цілини, скорочення витрат на армію, розвиток космічної галузі, «хрущовки», децентралізація виробництва, соціальні програми, курс на лібералізацію |
3.«Доба перебудови» |
Косигінські реформи, геронтократія, неосталінізм, Конституція УРСР 1978, тотальний дефіцит, бюрократизм |
9. Назвати кожного з зображених на фото політичних діячів та написати, хто з них був автором книги «Україно наша радянська», заохочував створення студій з вивчення історії козацтва, організував виставку до 150-ти річчя Кобзаря, у 1969 році сприяв відкриттю Національного музею народної архітектури та побуту України в селі Пироговому та була створена багатотомна «Історія міст і сіл Української РСР»
1. … |
2. … |
3. … |
4. … |
|
|
|
|
10. Укажіть, якою була головна мета діяльності шістдесятників і дисидентів шістдесятників за доби відлиги і дисидентів за доби застою. Знайдіть і запишіть спільні та відмінні риси у діяльності шістдесятників і дисидентів. Заповніть таблицю.
Шістдесятники |
Дисиденти |
Мета діяльності |
|
|
|
|
|
Спільні риси |
|
|
|
|
|
Відмінні риси |
|
|
|
11. Знайди зайвого! Хто з указаних персоналій НЕ належить до українських науковців доби відлиги і застою? Назвати дану людину.
А. |
Б. |
В. |
Г. |
Д. |
Е. |
|
|
|
|
|
|
12. Які з нижче наведених картин НЕ належать до творів митців доби відлиги та застою?
1. |
2.
|
3.
|
4.
|
5. |
6.
|
13. Хто з цих громадських і політичних діячів НАЛЕЖАВ до УГГ (Української Гельсінської групи)? Назвати цих діячів.
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
8.
|
ІІ РІВЕНЬ
(за правильну відповідь – 2 бали)
14.Написати причини, які, на вашу думку, призвели до розпаду СРСР. Свою думку обгрунтувати.
…, проводили кардинально різну внутрішню і зовнішню політику: (заповнити таблицю)
Віктор Ющенко |
Віктор Янукович |
Внутрішня політика |
|
|
|
Зовнішня політика |
|
|
|
За …значно знизився рівень…, збільшилися…, і завдяки проведеним реформам, таким як…, з…року почалося істотне покращення економічного становища України. З …року Президентом став
, який провів…країни, …та…реформи, а наразі робить все можливе для захисту нашої країни від агресора.
ІІІ РІВЕНЬ
Свої думки обгрунтуйте.