Річне календарно-тематичне планування з врахуванням компетентностей, що формуються
11 клас ( рівень стандарту)
70 год. (2 год. на тиждень)
І семестр |
|||||||
№з/п |
Дата |
Теми розділів та уроків |
Компетентності, що формуються |
Примітки |
|||
|
Повторення понять про органічні речовини (коригуюче навчання)
|
||||||
1 |
|
Склад, властивості, застосування естерів і жирів.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
|
|
|||
2 |
|
Склад, властивості, застосування вуглеводів. |
|
||||
3 |
|
Розв'язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя .
|
|
|||
4 |
|
Склад, властивості, застосування нітрогеновмісних органічних сполук. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|||
5 |
|
Розв'язування розрахункових задач різних типів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя . |
|
|||
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
|
||||||
6 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
7 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
|
||||
8 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
||||
9 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
||||
10 |
|
Тестовий контроль знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
|||
11 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 1,2,3. Створення 3D-моделей атомів елементів. Застосування радіонуклідів у медицині. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність.
|
|
|||
Тематична
|
|
||||||
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини
|
|||||||
12 |
|
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|||
13 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
||||
14 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
||||
15 |
|
Розв’язування задач і вправ
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
16 |
|
Самостійна робота з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях,математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
17 |
|
Представлення результатів навчальних проектів4,5,6. Застосування рідких кристалів. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність. |
|
|||
Тематична |
|
||||||
Тема 3. Хімічні реакції |
|||||||
18 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип ЛеШательє. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість. |
|
|||
19 |
|
Гідроліз солей. |
|
||||
20 |
|
Лабораторний дослід № 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
21
|
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість. |
|
|||
22 |
|
Розв'язування розрахункових задач 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
23 |
|
Розв'язування розрахункових задач |
|
||||
24 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Хімічні реакції» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях,математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
25 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 7,8. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інноваційність. |
|
|||
Тематична |
|
|
|||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
(Частина І) |
||||||
26 |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
27 |
|
Розв’язування розрахункових задач 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя |
|
|||
28 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
29
|
|
Явище адсорбції. Лабораторний дослід № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
||||
30
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
31 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
||||
32 |
|
Особливості водних розчинів неметалічних сполук з Гідрогеном, їх застосування. |
|
||||
33 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність. |
|
|||
34 |
|
Кислоти. Кислотні дощі.
|
|
||||
35 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|||
36 |
|
Самостійна робота з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» (ч.1) |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя |
|
|||
Тематична |
|
||||||
|
||||||
ІІ семестр |
||||||
№ з/п |
Дата |
Теми розділів та уроків |
Компетентності, що формуються |
Примітки |
||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (Частина ІІ) |
|
|||||
37 |
|
Загальна характеристика металів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість. |
|
||
38 |
|
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|||
39 |
|
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість. |
|
||
40 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
||||
41 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість. |
|
||
42 |
|
Солі, їх поширення в природі. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя,спілкування іноземними мовами. |
|
||
43 |
|
Середні та кислі солі.
|
||||
44 |
|
Розв’язування задач і вправ |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
45 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість |
|
||
46 |
|
Практична робота № 1. Дослідження якісного складу солей. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
47 |
|
Розв’язування задач та вправ. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
48 |
|
Самостійна робота з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» (ч.2) |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
||
Тематична |
||||||
49 |
|
Сучасні силікатні матеріали. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами. |
|
||
50 |
|
Мінеральні добрива. Застосування мінеральних добрив. |
||||
51
|
|
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
52 |
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
53 |
|
Розв’язування задач і вправ
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
54
|
|
Лабораторний дослід № 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму2+, Феруму3+, Барію, амонію. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
||
55 |
|
Лабораторний дослід №7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
||||
56
|
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
||||
57 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
||||
58 |
|
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
59 |
|
Розв’язування вправ та задач. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
60 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Неорганічні речовини та їх властивості» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях,математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
61 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 7,8,9,10. Штучні алмази у техніці. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність.
|
|
||
62 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 11,12,13,14. Кислотні дощі. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
||||
Тематична |
||||||
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
||||||
63 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, інноваційність.
|
|
||
64 |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
||||
65 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|||
66 |
|
Представлення результатів навчального проекту 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. |
||||
67 |
|
Представлення результатів навчального проекту 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, спілкування іноземними мовами. |
|
||
68
|
|
Самостійна робота з теми «Хімія і прогрес людства» |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя. |
|
||
70
|
|
Повторення вивченого матеріалу за рік.
|
||||
|
||||||