Пояснювальна записка
до річного оцінювання з курсу «Біологія і екологія»
(11 клас екстернат)
Завдання складаються та оцінюються таким чином:
№ завдання |
Вид завдання |
Кількість завдань |
Система оцінювання |
Кількість балів |
І. |
Завдання з вибором однієї правильної відповіді |
6 |
по 0,5 б. |
3 |
ІІ. |
Завдання на встановлення відповідності |
4 |
по 1 б. |
4 |
ІІІ. |
Завдання з вибором правильної комбінації відповідей у вигляді тризначного числа |
2 |
по 1,5 б. |
3 |
ІV. |
Завдання відкритого типу |
2 |
по 1 б. |
2 |
Разом (максимум) |
12 балів |
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Як називається процес формування пристосувань?
А філогенез Б онтогенез В адаптаціогенез Г ембріогенез
2. Розділ екології, що вивчає умови формування, структуру, функціонування і динаміку розвитку популяцій окремих видів – це …
А аутекологія Б демекологія В синекологія Г екосистемологія
3. Ендогенний етанол утворюється в клітинах під час обміну вуглеводів або в травному каналі завдяки процесам
А транскрипції Б бродіння В матричного синтезу Г гліколізу
4.Який із видів тварин є екологічно непластичним?
А ведмідь бурий Б вовк звичайний В форель струмкова Г горобець польовий
5. Назвіть видатного вітчизняного селекціонера-садівника
А Симиренко Л.П. Б Ремесло В.М. В Іванов М.Ф. Г Юр’єв В.Я.
6. Приклади штучних екосистем
А Озеро Синевир Б «Долина нарцисів» В Каховське водосховище
ІІ. Завдання на встановлення відповідності
7. Установіть відповідність між екологічними чинниками (А-Г) та їхніми характеристиками (1-4)
А |
Абіотичні чинники |
1 |
відносять різноманітні впливи організмів один на одного. |
Б |
Екологічні чинники |
2 |
складники та властивості неживої природи, які прямо чи опосередковано впливають на окремі організми та їхні угруповання. |
В |
біотичних чинників |
3 |
сукупність впливів людини на функціонування організмів |
Г |
Антропічні чинники |
4 |
всі складники навколишнього середовища, що впливають на стан і властивості організмів та їхніх угруповань |
8. Установіть відповідність групами організів (1-4) та місцем їхнього існування (А-Г)
1. Гідробіонти |
А Мешканці дерев |
2. Дендробіонти |
Б Мешканці грунту |
3. Едафобіонти |
В Мешканці води |
4. Аеробіонти |
Г Літаючі організми |
9. Установіть відповідність між біотехгологіями (1-4) та прикладами (А-Д)
1. Нанотехнології |
А розведення дощових червяків |
2. Цитотехнології |
Б екстракорпоративне запліднення |
3. Гістотехнології |
В вирощування гібридів |
4. Ембріотехнології |
Г вирощування шкіри |
|
Д використання адресної дотавки ліків |
10. Установіть відповідність між медичними науками(1-4) та предметом їх діяльності (А-Д)
1. Стоматологія |
А будова й функції залоз внутрішньої секреції |
2. Ендокринологія |
Б хвороби серця |
3. Кардіологія |
В шлунок та його хвороби |
4. Дерматологія |
Г зуби та їх хвороби |
|
Д шкіра та її хахвлрювання |
ІІІ. Завдання з вибором правильної комбінації відповідей у вигляді тризначного числа
11. Виберіть ознаки, що характеризують місце людини розумної в системі органічного світу.
А Домен |
Б Тип |
В Клас |
1 Археї 2 Бактерії 3 Еукаріоти |
1 Голкошкірі 2 Напівхордові 3 Хордові |
1 Примати 2 Ссавці 3 Людиноподібні |
12. Виберіть ознаки, що храктеризують екологічну проблему, наслідки
якої зображено на ілюстрації:
А Назва |
Б Вид забруднення, що є причиною |
В Оболонка, з якою пов’язане виникнення |
1 Смог 2 Озонові діри 3 Кислотні опади |
1 Хімічне 2 Фізичне 3 Біологічне |
1 Атмосфера 2 Літосфера 3 Гідросфера |
ІV Завдання відкритого типу.
13. Оцініть можливість вашої особистої участі у справі збереження біорізноманіття.
14. Оцініть вплив регулярних тренувань і рухової активності на здоров’я людини.