Римське право. Права та обов'язки громадян.

Про матеріал

Урок НУШ 6 клас Історія України. Всесвітня історія. Підручник І.Щупака. Розроблено на основі модельної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти та науки України» (наказ Міністерства освіти та науки України від 12.07. 2021 № 795). Розділ IV, параграф 45. Презентація складається із 19 слайдів: тема уроку, організація класу, основний матеріал, узагальнення, пояснення домашнього завдання, рефлексія.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

6 КЛАС НУШРимське право. Права та обов’язки громадян.

Номер слайду 2

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Номер слайду 3

Навколишні народи називали римлян «синами вовчиці». Чому? Роздивіться зображення римської вовчиці. Чи подобається вам ця статуя? Які думки вона викликає?На якому півострові знаходився Рим, що нагадує цей півострів?Якими були природні умови. Стародавньої Італії?ПРИГАДАЙМО!

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання1 ЯКІ ХРОНОЛОГІЧНІ МЕЖІ ЦАРСЬКОГО ПЕРІОДУ ТА ПЕРІОДУ РЕСПУБЛІКИ?2 ЯКІ ВЕРСТВИ СФОРМУВАЛИСЬ У РОМСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ? СХАРАКТЕРИЗУВАТИ ЇХ?3 ЧОМУ БУЛА БОРОТЬБА МІЖ ПАТРИЦІЯМИ ТА ПЛЕБЕЯМИ, ЧИМ ВОНА ЗАКІНЧИЛАСЬ?Поясни нові терміни із хмаринки

Номер слайду 5

Робота на всіх посадах у Римі не оплачувалася, тому управляти державою могли тільки багаті громадяни. Поясніть систему управління в Римі, скориставшись схемою.1. Чи досконалою була система управління Римської республіки?2. Що таке право вето, у яких випадках і ким воно застосовувалось?

Номер слайду 6

НОРМИ ПРАВАМОТИВАЦІЯ НОРМИ МОРАЛІНОРМИ ПРАВА РЕГУЛЮЮТЬСЯ ЗАКОНОМ І ЗА IX ПОРУШЕННЯ ВТАНОВЛЕНО ПОКАРАННЯ ЗА ЗАКОНОМ. НОРМИ МОРАЛІ ІСНУЮТЬ У СУСПІЛЬСТВІ І ПЕРЕДАЮТЬСЯ ІЗ ПОКОЛІННЯ В ПОКОЛІННЯ, ЦЕ ВИХОВАННЯ. Як часто в повсякденному житті ви маєте справу з правовими нормами?

Номер слайду 7

ПИТАННЯ 1 ОСВІТНІ ЦІЛІЯК ВИНИКЛО РИМСЬКЕ ПРАВО?ОСНОВНІ НОРМИ РИМСЬКОГО ПРАВА, ЇХ ІСТОРИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ?ПИТАННЯ 2 ПИТАННЯ 3 ЯК НОРМИ РИМСЬКОГО ПРАВА РЕГУЛЮВАЛИ СУСПІЛЬНІ ВІДНОСИНИ?ЧИ ЗАХИЩАЛИ РИМСЬКІ ЗАКОНИ УСІХ ЧЛЕНІВ СУСПІЛЬСТВА?

Номер слайду 8

РИМСЬКЕ ПРАВОРимське право - система загальнообов'язкових правил поведінки, встановлених Римською державою (царського, республіканського періодів і періоду імперії). Розвиток римського права охоплює понад тисячу років, від Законів дванадцяти таблиць (451-450 рр. до н. е.) до римського цивільного права імператора Юстиніана І. Римське право послужило основою правових систем у континентальній Європі, а також в Ефіопії та найдавніших європейських колоніях.

Номер слайду 9

ПОМІРКУЙМО!1. Пригадайте, з яких груп складалося населення Риму?2. За якими ознаками населення Риму отримувало права? Чи справедливим був такий розподіл? Які наслідки цього явища?3. Чи все населення Давнього Риму було рівним перед законом і могло захистити свої права?

Номер слайду 10

ПАТРИЦІЇ(ПАТЕР - БАТЬКО)БОРОТЬБА ПАТРИЦІВ ТА ПЛЕБЕЇВПЛЕБЕЇ(ПЛЕБС - НАРОД) НЕмали землі;обіймали державних посад;брали шлюб із патриціями. НАПОЛЕГЛИВО БОРОЛИСЬ ЗА СВОЇ ПРАВА МАЛИбагато землі;державні посади;великі віли;брали шлюб лише із патриціями. Багато плебеїв потрапляли в боргове рабство і піддавалися жорстким покаранням.

Номер слайду 11

Вони діяли рішуче і здобули громадянську рівність із патриціями. Протягом 450-451 рр. до н. е. на вимогу плебеїв правові норми були записані на 12 мідних таблицях і виставлені на Форумі для загального огляду. Тепер ніхто не міг виправдати свої дії незнанням законів. Плебеї домоглися права на землю, та ліквідації боргового рабства. Верхівка плебеїв отримала доступ до всіх посад. Були дозволені шлюби між патриціями та плебеями. Боротьба плебеїв за свої права тривала понад 200 років.

Номер слайду 12

Накресли стрічку часу і виріши задачі. Успіху!ІСТОРИЧНА ЗАДАЧА1. Скільки часу пройшло від заснування Рима-756 р. до н. е. до прийняття Законів ХІІ таблиць 451 р. до н. е. в Римі?2. Скільки років виповниться Законам ХІІ таблиць 451 р. до н. е. наступного року - 2025 р.?

Номер слайду 13

ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ РИМЛЯНУсе населення Риму поділялося на дві великі групи — римських громадян та негромадяни. Громадяни Риму здобули важливі права: брати участь у народних зборах, бути обраним на державні посади, мати власність, звертатись до суду. Служба у війську стала основним обов'язком римлян. Рабів у Давньому Римі вважали річчю, і вони не мали прав. Але в привілейованому становищі перебували раби 83 цінних професій, освічені раби: висококваліфіковані кухарі, педагоги, ювеліри, поети, художники, юристи. Володарі цих рабів їх оберігали, оскільки вартість їхня була дуже високою.

Номер слайду 14

КАТЕГОРІЇ НАСЕЛЕННЯ ДАВНЬОГО РИМУ1. Римські громадяни:чоловіки, які володіли змлею. ПАТРІЦІЇ,чоловіки, які не володіли землею ПЛЕБНЇ. 2. Негромадяни:іноземці;Вільновідпущені(особи, державні та повноважні органи при повноваженнях);жінки, діти;раби. Римське громадянство втрачали в таких випадках: зі смерттю особи, через продаж у рабство, особи, узяті в полон, засуджені до тяжкого,кримінального покарання або вигнані з Риму.

Номер слайду 15

Діємо: практичні завдання. Норми Римського права. Нікого не виправдовує незнання закону. Ніхто не може бути покараний двічі за той самий злочин. Ніхто не може бути суддею у власній справі. Треба вислухати та протилежну сторону. Під час війни закони мовчать. Закон ухвалений і встановлений для всіх і заради блага всіх. Благо народу — вищий закон. Договори треба виконувати. Які норми римського права зберегли свою актуальність сьогодні? Поясніть ці положення на прикладах із життя.

Номер слайду 16

ПОМІРКУЙМО! Цицерон згадував, що коли він був хлопчиком, то школярі «Закони дванадцяти таблиць» учили напам'ять. Чи варто, на вашу думку, використовувати цей приклад у сучасних школах для ознайомлення учнів із правовими нормами? Як ви розумієте висловлювання Цицерона: «Знання законів полягає не в тому, щоб пам'ятати їхні слова, а в тому, щоб осягнути їхній сенс».

Номер слайду 17

УЗАГАЛЬНЕННЯ

Номер слайду 18

Домашнє завдання1. ОПРАЦЮВАТИ МАТЕРІАЛ ПІДРУЧНИКА § 45 с. 205 - 206;2. ПИСЬМОВА ВІДПОВІДЬ ДО ЗАВДАННЯ ПОМІРКУЙМО ПРО ВИСЛОВЛЮВАННЯ ЦИЦЕРОНА;3. УМІТИ ПОЯСНЮВАТИ ТЕРМІНИ З ХМАРИНКИ СЛІВ С. 206.

Номер слайду 19

УСПІХІВ У НАВЧАННІ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чепіль Марія Даріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Kupar Tatiana
Додано
2 квітня
Переглядів
2253
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку