Рівняння. Розв’язування рівнянь

Про матеріал

Мета:

- освітня: формування поняття рівняння,кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання;

-розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, культуру математичної мови і записів;

- виховна: виховувати самостійність, інтерес до математики, наполегливість у оволодінні математичними знаннями, любов і повагу до своєї держави.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедіа, картки для проведення «математичного марафону»

Перегляд файлу

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38

dd36efffaaed

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок15          Рівняння.

Розв’язування рівнянь

                     Урок в 5 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Підготувала:

                                                                                                 вчитель математики

                                                                                    Бурега Н.Г.

 

 

 

 

Доброго дня!

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

Ми роботу починаймо

І запрошуємо вас
На урок у п’ятий  клас!

 

Мета:

- освітня:  формування поняття рівняння,кореня рівняння (розв'язку);  вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження  невідомих компонентів додавання і  віднімання;

-розвиваюча: розвивати  логічне мислення, увагу, культуру математичної мови і записів;

- виховна: виховувати самостійність, інтерес до  математики, наполегливість у оволодінні математичними знаннями, любов і повагу до своєї держави.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання:  мультимедіа, картки для проведення «математичного марафону»

 

Знання збираються по краплині, як вода у долині

Прислів’я

 

Структура уроку

I. Організаційний момент.

http://allforchildren.ru/pictures/school21_s/school21048.jpgII. Перевірка домашнього завдання.

№ 337

Порівняти:

  1. 3986 г    і   4 кг;   
  2. 6 м   і   712  см;
  3. 60  см   і   602 мм;
  4. 999 кг   і  10  ц.

 

№ 338

Виконайте додавання, обираючи зручний порядок дій:

  1. (636+927)+364=(636+364)+927=1927;
  2. (425+728)+675=(425+675)+728=1100+728=1828;
  3. 212+493+788+807=(212+788)+(493+807)=1000+1300=2300;
  4. 161+455+839+945=(161+839)+(455+945)=1000+1400=2400.

 

№ 340

       ГОРИ:

       Роман-Кош – 1545 м, на 477 м  н.

       Піп-Іван Чорногорський  -                              на 86 м  в.          

       Піп-Іван Мармароський    -         

       Говерла  - ? ,         на 125 м в.

 

  1. 1545+ 477= 2022(м) – висота гори Піп-Іван Чорногорський;
  2. 2022 – 86 = 1936 (м) – висота гори Піп-Іван Мармароський;
  3. 1936+ 125 = 2061 (м) – висота гори  Говерли.

Відповідь: висота гори Говерли становить 2061 м.

 

№ 213, 214, 218

ІІІ. Усні вправи

1.

 

  1. Знайдіть суму, різницю, добуток і частку чисел 20 і 5.
  2. Суму чисел 13 і 17 збільшити  у 5 разів.
  3. Різницю чисел 72 і 46 збільшити  на 14.
  4. Чому дорівнює значення виразу 3х – 8, якщо: 1) х = 9; 2) х = 0?

 

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

       Мотивація навчальної діяльності.

Кожна  людина  перебуває  постійно  в  подорожі, з  якої  черпає все  красиве,  нове  і  корисне. Хто  подорожує  у  сні, хто  наяву. Наше  реальне  життя -  це  також  подорож.

              Сьогодні  ми  продовжимо свою подорож   в  незвичайному  світі - світі  математики. Ми вже знаємо, що це  чудовий  і  казковий  рай, де  живуть  числа, фігури і керує ними Людина. Сьогодні мультяшні герої Незнайко і Знайко познайомлять нас з його величністю «Рівняння», з допомогою якого в математиці розв’язується легко і просто багато задач.

 

V. Пояснення нового матеріалу (презентація)

Розглянемо приклад.

На лівій шальці терезів лежить гарбуз і гиря 2 кг, а на правій шальці – гиря 5 кг. Терези знаходяться в рівновазі. Знайти масу гарбуза?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Потрібно знайти таке значення х, при якому виконується дана рівність.

 

х + 2 = 5;

х= 5 – 2;

х = 3.

 

Рівність  х + 2 = 5  називають рівнянням,  а х=3 – коренем даного рівняння.

Отже, маса  гарбуза становить 3 кг.

 

Щоб швидко і правильно розв’язувати рівняння, давайте пригадаємо правила

( вправа «мозкова атака»):

  1. Як знайти невідомий доданок?

Приклад: х + 315 = 887

  1. Як знайти невідоме зменшуване?

Приклад:  х – 47 =247

  1. Як знайти невідомий від’ємник?

Приклад: 371 – х = 37

ФІЗХВИЛИНКА

                                                                                           Хто там, хто там притомився?

І на парту нахилився?

Треба дружно нам всім встати,

Фізкультпаузу почати!

(Діти виконують вправи-танок під дитячий мультяшний відеоролик

«Україно, ми твоя надія»)

 

 

VІ. Усвідомлення нового матеріалу .

Робота з підручником  завдання

 № 273(2; 6; 8)  ( троє учнів біля дошки)

№ 275 (1; 3; 5; 7) ( по двоє учнів біля дошки)

 

VІ І. «Математичний марафон» (навчальна самостійна робота з самоперевіркою). Робота в групах.

 

 

Група 1

Група 2

Група 3

Група 4

Розв’язати рівняння

1.   х-12=25

2.   х+18=38

3.   48-х=28

4.   (у-25) +15=126

5.   46-(у-8)=27

 

Розв’язати рівняння

1.   х-14=22

2.   х+18=48

3.   38-х=28

4.  95-( а+3)=36

5.  37+(Х-15)=64

 

Розв’язати рівняння

1.   х+14=42

2.   х-18=42

3.   28-х=19

4.  (7+х)+59=99

5.  (х+12)-34=76

 

Розв’язати рівняння

1.   х+24=42

2.   х-16=42

3.   32-х=19

4.  (83-у)+46=71

5.  128-(а+29)=79

 

 

Після виконання роботи, учні роблять самоперевірку, звіряючи з результатами, висвітленими на екрані.    В кінці уроку вчитель збирає зошити на перевірку.

 

 

VІІІ. Підведення підсумків уроку

Учитель аналізує успіхи учнів на уроці. Звертає увагу на розв’язуванні рівнянь за допомогою правил знаходження невідомих компонентів рівнянь, на правильність оформлення розв’язку рівняння.

 

    ІХ. Домашнє завдання

( за підручником: Мерзляк А.Г., Полонський В.Б. Математика 5 кл., 2013 р.)

Опрацювати  §2 п.10

Завдання № 274 ( розв’язати рівняння на один крок)

  276( розв’язати рівняння на два кроки)

 

 

Х. Рефлексія. Тест.

 

  1. Результатом своєї роботи вважаю, що я ..

 А. Разібрався в теорії.        

          Б. Навчився розв’язувати рівняння.

          В. Повторив весь раніше вивчений матеріал.

  1. Що   вам не вистачало на уроці при розв’язуванні рівнянь?

           А. Знань.   

           Б.   Часу.     

           В. Бажання.    

           Г. Розв’язував нормально.

  1. Хто допомагав вам  в подоланні труднощів на уроці?

          А. Однокласники.         

          Б. Учитель.       

          В. Підручник.                   

          Г. Ніхто.

 

 

Ви до знань зробили новий крок.

В навчанні бажаю вам удачі.

Хай цікавим буде кожен наш урок.

І розв’язуються правильно задачі.

 

Дякую за співпрацю і
до зустрічі

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку