Тема уроку: Різноманітність організмів. Рослини
Очікувані результати: учень/учениця ознайомляться із будовою рослин, визначать функції органів рослин, розглянуть різноманітність рослин, зясують значення рослин.
Сіли, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Актуалізація опорних знань
Відповісти коротко на запитання:
(відповіді записати в зошит і надіслати на електронну пошту)
Вивчення нової теми
Мотивація пізнавальної діяльності.
Було у матері Природи
Дві донечки такої вроди.
Хто їх побачить хоч на мить –
Не міг забути і розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі – наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна.
Ласкава, ніжна та привітна.
Фауна – швидка, як вітер.
Могла з птахами полетіти,
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні – тваринний.
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
Щоб орієнтуватися у світі живої природи, вчені розподілили організми на рослини, тварини, гриби, бактерії.
Сьогодні ми поговоримо про рослини.
Переглянь відео:
https://www.youtube.com/watch?v=2EDOfJkOLPE
Рослини – це організми, які мають клітинну будову, живляться, дихають , ростуть, розмножуються.
Ознаки рослин:
Завдання: ознаки рослин записати в зошити, ознайомитися з класифікацією рослин, розглянути малюнки, намалювати квіткову рослину і підписати її органи, записати підсумки.
Різноманітність рослин
класифікація |
групи |
представники |
За кількістю клітин у складі організму |
Одноклітинні |
Хламідомонада |
Багатоклітинні |
Соняшник, калина, мох, папороть, водорість спірогіра |
|
За різноманітністю стебел |
Дерева |
Дуб, клен |
Кущі |
Малина |
|
Трав’янисті рослини |
Грицики |
|
За тривалістю життя |
Однорічні встигають протягом одного року вирости й утворити насіння, з якого на наступний рік з’являться нові рослини |
Огірки, гарбузи, кукурудза, помідори, айстри, чорнобривці, петунії |
Дворічні, у яких від проростання насіння до утворення нового насіння проходить два роки |
Морква, селера, петрушка, лопух |
|
Багаторічні |
Всі дерева, кущі, трав’янисті рослини |
|
За наявністю або відсутністю квітки |
Квіткові |
Троянди, чорнобривці, нарциси |
Не мають квіток |
Мохи, папороті, водорості |
|
За наявністю або відсутністю листя |
Листопадні, холодної пори року листя багаторічної рослини опадає |
Дуб, клен, тополя |
Вічнозелені, листя тримаються упродовж року |
Ялина |
|
За наявністю лікувальних властивостей |
Лікарські |
Нагідки, валеріана, малина, шавлія |
За наявністю отруйних речовин |
Отруйні |
Вовча ягода, блекота чорна, аконіт |
За здатністю забезпечити потреби людини |
Культурні, вирощує людина |
Соняшник, смородина, слива, буряк, морква, огірок |
Дикорослі, ростуть без участі людини |
Дуб, ялина, ліщина, підсніжник, кульбаба, деревій, грицики, ромашка |
Органи квіткової рослини
Завдання до наступного уроку: опрацювати §34, вміти відповідати на запитання(стор 124 ), надіслати на електронну пошту виконане завдання з рубрики “Сторінка природодослідника”(стор 119 ), бажаючим виконати творче завдання
Творче завдання
Цікаво:
https://www.youtube.com/watch?v=EWxgIFhFCMA
https://www.youtube.com/watch?v=bb3O35Ido14
Бажаю успіхів!