Різноманітність організмів. Рослини

Про матеріал
Даний матеріал може бути корисним для вчителів природознавства під час вивчення теми «Планета Земля як середовище життя організмів».
Перегляд файлу

Тема уроку: Різноманітність організмів. Рослини

 

Очікувані результати: учень/учениця ознайомляться із будовою рослин, визначать функції органів рослин, розглянуть різноманітність рослин, зясують значення рослин.

Сіли, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

 

Актуалізація опорних знань

Відповісти коротко на запитання:

 (відповіді записати в зошит і надіслати на електронну пошту)

  1. Назви  властивості організмів.
  2. Як називається процес поглинання і засвоєння організмами речовин їжі?
  3. Як називається процес, який відбувається за участю кисню?
  4. Найменші частини, з яких побудовані організми.
  5. Яку будову мають усі організми?
  6. За допомогою якого приладу можна роздивитися клітини?
  7. Назвіть основні частини клітини.
  8. Як називають організми, які складаються лише з однієї клітини?
  9. Тіло більшості живих організмів складається з величезної кількості клітин. Як називаються такі організми?

 

Вивчення нової теми

Мотивація пізнавальної діяльності.

Було у матері Природи

Дві донечки такої вроди.

 Хто їх побачить хоч на мить –

Не міг забути і розлюбить.

 

Голубооку звали Флора.

У неї очі – наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна.

Ласкава, ніжна та привітна.

 

Фауна – швидка, як вітер.

Могла з птахами полетіти,

І за оленями стрибати,

Та з білочками пустувати.

 

Обидві світ живий любили,

Відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати

Природні їм дарунки дати:

 

Мрійливій Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні – тваринний.

Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали.

 

Живуть в легендах і понині

Живого світу дві богині.

 

Щоб орієнтуватися у світі живої природи, вчені розподілили організми на рослини, тварини, гриби, бактерії.

 

 

Сьогодні ми поговоримо про рослини.

Переглянь відео:

https://www.youtube.com/watch?v=2EDOfJkOLPE

 

Рослини – це організми, які мають клітинну будову, живляться, дихають , ростуть, розмножуються.

Ознаки рослин:

  • Виділяють кисень, яким дихають організми нашої планети.
  • Ведуть прикріплений спосіб життя, хоча окремі частини їхнього тіла здатні рухатися.
  • Характеризуються багатоманітністю розмірів, форм листків і стебел, забарвленням квітів і плодів, способами розмноження, тривалістю життя.
  • Мають зелений колір, який їм надає речовина хлорофіл. Завдяки йому рослинні організми на світлі утворюють органічні речовини.

 

Завдання: ознаки рослин записати в зошити, ознайомитися з класифікацією рослин, розглянути малюнки, намалювати квіткову рослину і підписати її органи, записати підсумки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність рослин

 

класифікація

групи

представники

За кількістю клітин у складі організму

Одноклітинні

Хламідомонада

Багатоклітинні

Соняшник, калина, мох, папороть, водорість спірогіра

За різноманітністю стебел

Дерева

Дуб, клен

Кущі

Малина

Трав’янисті рослини

Грицики

За тривалістю життя

Однорічні встигають протягом одного року вирости й утворити насіння, з якого на наступний рік з’являться нові рослини

Огірки, гарбузи, кукурудза, помідори, айстри, чорнобривці, петунії

Дворічні, у яких від проростання насіння до утворення нового насіння проходить два роки

Морква, селера, петрушка, лопух

Багаторічні

Всі дерева, кущі, трав’янисті рослини

За наявністю або відсутністю квітки

Квіткові

Троянди, чорнобривці, нарциси

Не мають квіток

Мохи, папороті, водорості

 

За наявністю або відсутністю листя

Листопадні, холодної пори року листя багаторічної рослини опадає

Дуб, клен, тополя

Вічнозелені, листя тримаються упродовж року

Ялина

За наявністю лікувальних властивостей

Лікарські

Нагідки, валеріана, малина, шавлія

За наявністю отруйних речовин

Отруйні

Вовча ягода, блекота чорна, аконіт

За здатністю забезпечити потреби людини

Культурні, вирощує людина

Соняшник, смородина, слива, буряк, морква, огірок

Дикорослі, ростуть без участі людини

Дуб, ялина, ліщина, підсніжник, кульбаба, деревій, грицики, ромашка

 

 

 

Органи квіткової рослини

 

 

 

Завдання до наступного уроку: опрацювати §34, вміти відповідати на запитання(стор 124 ), надіслати на електронну пошту виконане завдання з рубрики “Сторінка природодослідника”(стор 119 ), бажаючим виконати творче завдання

 

Творче завдання

 

 

Цікаво:

https://www.youtube.com/watch?v=EWxgIFhFCMA

https://www.youtube.com/watch?v=bb3O35Ido14

 

Бажаю успіхів!

 

docx
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
3156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку