Тема : Різноманітність тварин у природі.
Мета: розширити і поглибити знання учнів про тварин, як частину живої
природи, познайомити з видами тварин за способом живлення, вдосконалювати
навички будувати ланцюги живлення, формувати ключові компетентності,
виховувати бережливе ставлення до тварин.
Після заняття зможеш дати відповіді на запитання:
* Які існують групи тварин за способом живлення?
* Як складати ланцюги живлення?
* Як тварини пристосувалися добувати корм?
*Яке значення мають тварини у житті людини?
Основні терміни і поняття: види тварин, особливі ознаки тварин, спосіб живлення, умови життя тварин, значення тварин для людей.
Глосарій : Організм - будь-яке живе тіло, істота або рослина.
Живлення- надходження в організм і засвоєння ним речовин, необхідних для його життя.
Ланцюги живлення- кормові зв’язки між організмами.
Для того, щоб очі не втомлювались під час роботи за комп’ютером,
необхідно:
* Сісти прямо.
* Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім широко відкрий їх.
* Подивитися вверх, вниз, вправо, вліво. Голова хай буде нерухомою.
* Рухати очима по колу.
* Швидко і легко кліпати очима 5 секунд.
Через кожні 10 хвилин робити фізкультхвилинку.
Теоретичний матеріал.
Хочу запросити вас у космічну подорож до галактики, що має назву Тварини. А мандрувати ми будемо на космічному кораблі. Але перш ніж вирушити у політ, нам потрібно познайомитись із особливостями мешканців цієї галактики.
Тварини належать до живої природи, бо мають усі ознаки живих організмів. Вони дихають, живляться, ростуть, розмножуються і помирають. Відрізняються тварини способом переміщення. Для цього в них є відповідні органи: ноги, плавці, крила. Особливим є і корм тварин. Вони живляться рослинами або іншими тваринами.
За способом живлення всіх тварин поділяють на 3 групи:
Рослиноїдні Хижі Всеядні
метелик щука ведмідь
олень вовк мурашка
Всі вони взаємопов’язані між собою . Якщо зникнуть рослиноїдні тварини , то і хижі тварини загинуть. Такі кормові зв’язки називають ланцюгами живлення. Кожен ланцюг живлення утворюється згідно з такими правилами. Рослина завжди є першою ланкою в ланцюгу живлення. Вона отримує енергію від сонця і сама виробляє їжу. Наступна ланка- рослиноїдна тварина, яка харчується цією рослиною. Далі в ланцюгу живлення - всеїдні або хижі тварини.
Береза – заєць – лисиця – це ланки в ланцюзі живлення , де на першому місці рослина , на другому – рослиноїдна тварина, а на третьому - хижа тварина. Для добування корму тварини використовують гострі зуби, гарний зір, чудовий слух, особливий нюх, гострий дзьоб, липкий довгий язик, міцні кігті. Тварини мають велике значення у житті людини. Вони дають людям продукти харчування, допомагають у спеціальних завданнях, служать засобом пересування, , боряться зі шкідниками, їх використовують у наукових дослідженнях.
Отже, отримавши інформацію про мешканців , що населяють галактику Тварини, ми можемо вирушати у політ. Наш шлях буде проходити через шість планет з такими назвами :
Планета Комахи Планета Риби
Планета Земноводні Планета Плазуни
Планета Птахи Планета Звірі
Практичні завдання
1. Гра « Різноманітність тварин у природі »( за посиланням)
https://learningapps.org/watch?v=pny377eoa23
2. Вправа «Склади ланцюг живлення» ( за посиланням)
https://learningapps.org/watch?v=pzh9n4ce323
3. Намалюй свою улюблену тварину.
Презентація
Я знаю (Оціни свої знання відповідним смайликом)
Так Сумніваюсь Ні
Я знаю групи тварин за способом живлення |
|
Я знаю як складати ланцюги живлення |
|
Я знаю як тварини пристосувалися добувати корм |
|
Я знаю значення тварин у житті людини |
|
У вільну хвилину
https://www.youtube.com/watch?v=b9q0cHHik1w- Цікаві факти про тварин
Тестові завдання ( за посиланням)
https://learningapps.org/watch?v=pf270s5un23
Самооцінка
Мені було важко виконувати № завдання |
Мені було легко виконувати № завдання |
Мені допомагали виконувати № завдання |
Я не зміг зробити № завдання |
|
|
|
|