ОЗЗСО «Узинський ліцей «Успіх»»
Кейс-урок "Різноманітність світу тварин"
3 клас НУШ
Виконавець:
Кузіна Світлана Вікторівна
старший учитель початкових класів,
вищої кваліфікаційної категорії.
Велич і моральний прогрес нації можна виміряти тим, як ця нація відноситься до тварин.
Махатма Ганді
Кейс-урок "Різноманітність світу тварин"
Освітні галузі: Природнича, Мовно-літературна ,Математична, Мистецька.
Рівень (клас):3 клас
Тема 26 тижня ЯДС: Досліджуємо тварин.
Тривалість: 80 хвилин.
Локація проведення: в класі.
Мета: познайомити учнів з різноманітністю видів тварин; визначати істотні ознаки кожної групи; виявляти моральні й естетичні почуття у ставленні до тваринного світу; пригадати основні ознаки тексту-розповіді, поповнювати словниковий запас учнів, розвивати критичне мислення; закріпити вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, доповнити знання про тварин; аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання; виховувати любов до природи ,отримати гарний настрій та задоволення; вміння самостійно відображати білку, розміщувати малюнок на аркуші паперу, самостійно добирати кольори,формувати гуманне та дбайливе ставлення до тварин.
Яка інформація мене тут чекає ?
П’ять розгорток з предметів:
ЯДС
Пролунав уже дзвінок. Починається …(діти хором) урок
І щоб урок був плідним, будемо:
*не просто слухати, а чути; (Читає 1-ряд)
*не просто дивитися, а бачити; (Читає 2-ряд)
*не просто відповідати, а міркувати; (Читає 3-ряд)
*дружно і плідно працювати! (Увесь клас хором)
-І я б дуже хотіла , щоб протягом усього дня ми дотримували цього девізу.
Вправа « Очікування» Слайд 2
Сьогодні протягом дня ви
«?» - дізнаєтесь нове.
«!» - почуєте цікаве.
«+» - спробуєте запам’ятаєте нове.
Чи мріяли ви коли-небудь відправитися у захопливу навколосвітню подорож?
Якщо так, то сьогодні вирушаємо на зустріч з тваринами!
Планета Земля сповнена різноманітністю видів тварин. На ній живуть маленькі і великі, короткі і довгі, високі і низькі тварини
На земній кулі відомо близько двох мільйонів видів, а в Україні поширено близько п'ятдесяти тисяч. Тварини одного виду подібні, а тварини різних видів зовсім не схожі між собою або різняться.
Пригадайте, на які групи поділяють тварин у природі? Слайд 3
Слайд 4
"Відгадай, хто ми?"
А) Група тварин, тіло яких складається з трьох частин: голова, груди, черевце, є 6 ніг, 4 крила, тіло має легкий і міцний покрив.
Наприклад, жуки, метелики, бабки, комарі, бджоли, джмелі, оси, мухи.
(комахи) Слайд 5
Б) Група тварин, тіло яких вкрите пір`ям. Передня пара кінцівок перетворилася на два крила, завдяки чому птахи літають.
Розмножуються яйцями, які висиджують. (птахи) Слайд 6
В) Група тварин, тіло яких вкрите шерстю. Більшість із них пересувається на чотирьох ногах. Малята народжуються і вигодовуються молоком матері.
(звірі) Слайд 7
Г) Група тварин, тіло яких вкрите слизькою лускою. Вони пристосувалися до плавання у воді за допомогою плавців. Для розмноження більшість риб відкладають яйця (ікру), з яких вилуплюються мальки. Дихають киснем, розчиненим у воді. (риби) Слайд 8
Д)Група тварин з м"якою шкірою, вкритою слизом. Частину життя можуть проводити на суші, а для розмноження йдуть у воду, де й відкладають яйця (ікринки). З них вилуплюються пуголовки. Наприклад, жаби, ропухи, квакші, кумки, саламандри, тритони. (земноводні) Слайд 9
Е) Група тварин, тіло яких вкрито сухою лускою. Пересуваються на чотирьох ногах або плазують на череві.
Наприклад, ящірка, гадюка, вуж, жовтопуз, веретільниця, черепаха. Розмножуються яйцями, але їх не насиджують . (плазуни) Слайд 10, 11,12
Відкрийте всі пазли. Розподіліть тварин. Отримайте в подарунок картину
https://learningapps.org/3111737
Слайд 13
Вікторина «Все про тварин» Слайд 14
Ви діти сучасного світу. Всі з вас вміють користуватися інтернетом, знають, що таке соціальні мережі і які вони бувають. А чи знаєте ви, що таке хештег?
Завдання. Об’єднати дітей у групи за назвами тварин: звірі, комахи, плазуни, земноводні, риби. Учням потрібно створити хештеги до головних ознак груп тварин, використовуючи для цього інформацію з підручника або довідників.
Приклади відповідей:
Звірі #шерсть #вигодовують #молоком #чотирилапи
Риби #луска #головатулубхвіст #живутьвода #зябри #ікра
Птахи #пір’я #крила #яйця #зимуючіперелітні
Плазуни #рухплазуючи #тілолусочки #панцир #знищуютьшкідників
Земноводні #вологатонкашкіра #суша+вода #знищуютьшкідників
Комахи #шістьніжок #ноги #крильцяголовагрудичеревце
Руханка з тваринами « В здоровому тілі- здоровий дух» Слайд16
https://www.youtube.com/watch?v=B7ZNzZUd7zM
Українська мова
1. Вправа «Шифрувальник» Слайд 17.
Сьогодні ми пригадаємо основні ознаки тексту-розповіді. А допоможе нам це зробити тваринка. А яка ж тваринка? Якщо ви закреслити літеру «Б» то прочитайте її назву .
БББРБББАБББББВБББББЛББББИББББББКББББ (Равлик.)
2.Скласти сенкан про равлика.
Равлик.
Вологолюбний, симпатичний.
Лізе, виставляє, влізає.
Равлик-найповільніша тварина Землі.
Молюск.
3. Читання тексту.
Прочитайте самостійно текст та дізнайтеся, про кого він. (індивідуальні картки).
Як тільки подивитися на равлика, одразу побачиш мушлю. Це його будиночок. Мушля завжди захищає тіло равлика. Він без свого будиночка гуляти не виходить. Мушля тверда, холодна і гладенька. Небезпекою для равликів є холод, сильна спека та пташки.
4. Робота з підручником с.120 впр.337(2завдання)
Фізкультхвилинка для очей №16 з Патроном Слайд 18.
https://www.youtube.com/watch?v=qWPw0h4KPLQ
5. Рефлексія «Яблунька»
— Равлики полюбляють яблучка. Розташуйте яблучко на яблуньці, що відповідає вашому настрою наприкінці уроку. Слайд 19
Математика
Як у народі називають білочку?
А допоможе нам дати відповідь на це запитання урок математики.
5 |
8 |
5 |
7 |
6 |
2 |
9 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
81:9= |
|
а |
|||||||
24:3= |
|
и |
|||||||
56:8= |
|
і |
|||||||
35:7= |
|
в |
|||||||
48:8= |
|
р |
|||||||
18:9= |
|
к |
|||||||
В И В І Р К А Слайд 21
Розв’яжи задачу :
Готуючись до зими, білочка підготувала 124 грибочки, зернинок на 39 менше ніж грибочків, а горішків у 5 разів менше ніж зернин.
Скільки провіанту має білочка на зиму? Слайд 22
Слайд 23
Дитяча гімнастика для очей «Білка» Слайд 24
https://www.youtube.com/watch?v=XxbfeZQRYsk
Читання
1. Гра «Упізнай персонажа твору».
Багряна шубка
І розкішний хвостик.
Ліс їй дари приносить:
Осипають сосни шишки.
Час уже збирать горішки.
Клопотлива і метка,
А в дупло несе грибка.
(Білка)
2. Самостійне читання вірша Л. Костенко «Білочка восени» (с.18, за підручником А. Савчук)
— Якою ви уявляєте білочку?
3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— На чому вона їх сушить?
— Про що міркує?
— Чому не спиться білочці?
4. Тести ( https://naurok.com.ua/test/start/1706933 )
1. Хто автор вірша "Білочка восени"?
а) Ліна Костенко б) Оксана Кротюк в) Наталя Остапенко
2. Що означає вислів "випадають пороші"?
а) листя укриває землю б) сніг укриває землю
3. Як ти розумієш вислів "день ще не погас"?
а) день ще не розпочався б) день ще не закінчився
4. Якими турботами зайнята білочка у вірші?
а) сушить сироїжки та опеньки б) збирає горішки
5. Про що розмірковує білочка? Познач всі правильні відповіді.
а) "А віддам гриби зайчику" б) "А як випадуть пороші, заберу їх у дупло"
в) "Буде в мене у коморі ціла в'язочка грибів!"
6. Чому не спиться білочці?
а) їй холодно б) їй голодно в) дятел стукає
5. Робота за ілюстрацією.
Розгляньте малюнок. Прочитайте рядки вірша, які йому відповідають.
Фізкультхвилинка про тварин «Чарівний ліс» Слайд 25
https://www.youtube.com/watch?v=xeU7EO7wCaM
Образотворче мистецтво
Пропоную вам стати зараз художниками. Напевно у вас вже є свої задумки, гарні та незвичайні ідеї. Відтворіть їх за допомогою кольорових олівців. Сподіваюсь, у вас вийдуть гарні роботи. А ось вам декілька ідей від мене для натхнення:
Перегляд відео «Як намалювати Білочку!?» https://www.youtube.com/watch?v=t5W7eK-5jGY
Допомога вчителя в разі потреби.. Діти малюють під музику «Заспокійлива музика на фоні звуків природи».
У всьому світі створено організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення. Так вирішили, що 4 жовтня відзначається Всесвітній день тварин. Слайд 26
Діти, пам’ятайте, що кожній тварині потрібна любов та ласка.
Слайд 27
Завдання
Дома вам доведеться виконати пошукову роботу самостійно!
Це невеликий домашній проект. Учні беруть жереб з іменем тварини. Тоді вони повинні знайти цікаву інформацію про цю тварину і розповісти в класі на наступному уроці. Слайд 28
1