Різноманітність життя. Віруси. Науки, що вивчають життя.

Про матеріал
Основна причина різноманітності життя - це пристосування організмів до різних умов проживання. Кожен організм існує в певному середовищі. На Землі є чотири основні середовища життя організмів: водне, наземно-повітряне, ґрунтове і самі організми. Середовище життя - це частина природи, де мешкають організми і звідки вони отримують поживні речовини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 3: Різноманітність життя. Віруси. Науки, що вивчають життя. Виконала:вчитель Великодмитровицького ліцею Козинської селищної ради. Тільна Дар’я

Номер слайду 2

Основна причина різноманітності життя - це пристосування організмів до різних умов проживання. Кожен організм існує в певному середовищі. На Землі є чотири основні середовища життя організмів: водне, наземно-повітряне, ґрунтове і самі організми. Середовище життя - це частина природи, де мешкають організми і звідки вони отримують поживні речовини. Умови середовища життя визначають чинники неживої природи: освітленість, вологість, температура, солоність води тощо, а також інші організми. На думку вчених, нині нашу планету населяють близько 2 млн видів різних організмів. Найбільше з них тварин - понад 1,5 млн видів. Усе різноманіття організмів нашої планети називають біорізноманіттям. Учені поділили його на великі групи: бактерії, гриби, рослини, тварини.

Номер слайду 3

Віруси. Віруси — позаклітинні форми життя, які являють собою автономні генетичні системи, нездатні до самостійного існування поза організмом або клітиною хазяїна, тобто є внутрішньоклітинними паразитами. Віруси займають суміжне положення між живою і неживою матерією. До основних рис, що відрізняють їх від живих організмів, належать: відсутність клітинної будови; відсутність власної білок-синтезуючої системи; геном вірусів може бути представлений не тільки ДНК, але й РНК; деякі віруси можуть формувати всередині клітини кристали. Навпаки, як і всі живі об’єкти, віруси здатні: до розмноження; успадковування ознак; генетичної і фенотипічної мінливості; адаптації до умов навколишнього середовища.

Номер слайду 4

Історія вивчення вірусів. Вперше віруси, як маленькі частинки, що існують в повітрі, грунтах, воді та організмах живих істот описав Д. Й.Івановський (1892 р.) – вивчав вірус тютюнової мозаїки. У 1898 р. Мартін Бейєринк ввів термін «вірус». Вірус (від лат. Virus) — отрута. Мартін Бейєринк(16 .05.1851— 01.01.1931) 

Номер слайду 5

Різноманіття вірусів

Номер слайду 6

РОЗМНОЖЕННЯ та ПРОНИКНЕННЯ ВІРУСІВ В КЛІТИНУРозмноження вірусів включає декілька етапів:1) розпізнавання клітини-мішені й прикріплення до неї;2) проникнення в клітину;3) збирання вірусних частинок;4) вихід з клітини.

Номер слайду 7

Вплив вірусу на організм господаря. Проникнення вірусу в клітину спричинює в ній інфекційні процеси. Інфекцією називають комплекс процесів, які відбуваються під час взаємодії інфекційного агента з організмом хазяїна. Грип. Застуда. Кір. Свинка (епідемічний паротит)Краснуха. Вітряна віспа. Оперізуючий герпесІнфікування вірусом простого герпесуІнфекційний мононуклеоз. Хвороби, викликані парвовірусом В19 Контагіозний молюск. COVID-19

Номер слайду 8

Способи зараження вірусамиповітряно-краплинний (при кашлі, розмові, чханні);контактно-побутовий (при рукостисканні, поцілунках, через предмети побуту, посуд, іграшки);фекально-оральний (з їжею, водою) - у разі аденовірусної інфекції;Зоонозний (при контакті з тваринами).

Номер слайду 9

Науки, що вивчають життя. Біологія – це система наук про живу природу. До неї входять:- ботаніка – вивчає рослини;- зоологія – вивчає тварини;- мікологія – вивчає гриби;- мікробіологія – наука про мікроскопічні організми, до неї входять вірусологія та бактеріологія;- екологія – наука про взаємозв’язки між організмами та середовищем;- систематика – вивчає різноманітність організмів та класифікує їх;- анатомія – наука про будову організму;- фізіологія – наука про функції та процеси життєдіяльності організму;- гігієна – вивчає вплив різних факторів на організм та його здоров’я;- генетика – наука, що вивчає спадковість і мінливість організмів;- палеонтологія – вивчає вимерлі організми;- цитологія – вивчає клітини організмів.

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Опрацювати ⸹2 та 3;Опрацювати конспект.

Номер слайду 11

pptx
Додав(-ла)
Tilna Dasha
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Презентації
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку