Контрольна робота за темою "Античність"
Варіант І
І рівень (кожне запитання- 0,5б.)
1. Історія античного світу охоплює межі
А) XV н.е. – поч. XVІІ ст. н.е.;
Б) VІІІ ст. до н.е. – V ст.н.е.;
В) V cт. н.е. – XV н.е.;
Г) ІІ ст.до н.е. – ІІІ ст. н.е.
2. Основні цикли давньогрецьких міфів. Оберіть правильний варіант:
А) про аргонавтів, фіванський, троянський; Б) фіванський, троянський, елліністичний;
В) про аргонавтів, фіванський, давньоримський; Г) класичний, троянський, фіванський
3. Ім’я першої поетеси античного світу -
А) Медея ; Б) Сапфо; В) Дідона; Г) Алкмена.
4. Ідея елегії Тіртея «Добре вмирати тому…» :
А) заклик до боротьби за свободу свого народу;
Б) засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу у боротьбі з деспотичною владою;
В) слава поета вічна, бо його вірші будуть жити в наступних поколіннях;
Г) прославлення троянської та латинської мужності; уславлення роду Юліїв.
5. Сюжет трагедії Есхіла «Прометей закутий» відтворює частину відомого міфу
А) про викрадення вогню з Олімпу;
Б) про покарання героя;
В) про знання, ремесла, мистецтва, які Прометей дав людям;
Г) про дружбу Прометея і Гефеста.
6. В якому з творів йдеться про поєдинок Енея та Тура?
А) Сапфо «До Афродіти»; Б) Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени»;
В) Публій Вергілій Марон «Енеїда»; Г) Публій Овідій Назон «Життя поета»
ІІ рівень (кожне запитання – 1 б.)
7. Встановіть відповідність між твором і жанром:
1. «Іліада» Гомер а) гімн
2. «Прометей закутий» Есхіл б) поема
3. «До Мельпомени» К.Г.Флакк в) трагедія
4. «Добре вмирати тому…» Тіртей г) ода
5. «Барвношатна владарко, Афродіто…» Сапфо д) елегія
8. Дайте визначення поняттю «трагедія».
9. Визначте тему та ідею "Сумних елегій" Овідія.
ІІІ рівень (кожне запитання -1,5 б.)
10. Які історичні події відобразилися в міфах троянського циклу?
11. В чому полягає «гомерівське питання»?
IV рівень (3 б.)
12. Дати розгорнуту відповідь на ОДНЕ із запитань:
1) Який відгомін мала творчість Сапфо в українській літературі?
2) В чому полягає актуальність поезії Тіртея «Добре вмирати тому…»?
3) Що споріднює «Енеїду» та «Іліаду»? Чи є підстави стверджувати, що поеми Гомера правили Вергілію за взірець?
Варіант ІІ
І рівень (кожне запитання- 0,5б.)
1. У розумінні сучасної науки термін «античність» — це історія і культура…
А) стародавніх греків і римлян; Б) стародавніх римлян і індійців;
В) стародавніх греків і єгиптян; Г) стародавніх греків та трипільців
2. Визначте хронологічні межі доби «Античність»:
А) XV н.е. – поч. XVІІ ст. н.е.;
Б) VІІІ ст. до н.е. – V ст.н.е.;
В) V cт. н.е. – XV н.е.;
Г) ІІ ст.до н.е. – ІІІ ст. н.е.
3. Український філософ XVІІI ст. Григорій Сковорода назвав його першим пророком давніх греків. За честь називатися його батьківщиною змагалися аж сім міст – Афіни, Родос, Смірна, Колофон, Аргос, Саламін та хіос. Про кого йде мова?
А) Тіртей; Б) Гомер; В) Есхіл; В) Публій Вергілій Марон
4. В історії античної культури саме йому належать лаври батька трагедії. Він здійснив важливі перетворення в будові театральної вистави, є автором близько 90 трагедій
А) Есхіл; В) Гомер; Г) Квінт Горацій Флакк; Г) Лі Бо
5. Тема твору Квінта Горація Флакка «До Мельпомени»:
А) Троянська війна, героїзм, людські чесноти і слабкості;
Б) безсмертя мистецтва;
В) звернення до богині кохання Афродіти;
Г) заклик до боротьби за свободу свого народу.
6. В елегії "Добре вмирати тому..." Тіртей вважає, що ...
А) вмирати ніхто не повинен; Б) добре вмирати, захищаючи рідну землю;
В) добре вмирати, проживши довге життя; Г) добре, коли вмирають вороги
ІІ рівень (кожне запитання – 1 б.)
7. Встановіть відповідність між твором і жанром:
1. Публій Овідій Назон «Життя поета» а) поема
2. Публій Вергілій Марон «Енеїда» б) ода
3. Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени» в) гімн
4. «Барвношатна владарко, Афродіто…» Сапфо г) трагедія
5. «Прометей закутий» Есхіл д) елегія
8. Дайте визначення поняттю «героїчний епос».
9. Охарактеризуйте тематику віршів Сапфо. Чому поезії давньогрецької поетеси здобули визнання в Елладі?
ІІІ рівень (кожне запитання -1,5 б.)
10. Укажіть основні тематичні групи міфів Давньої Греції.
11. Визначте спільне і відмінне в образах Ахілла з поеми Гомера «Іліада» та Енея з поеми Вергілія «Енеїда».
IV рівень (3 б.)
12. Дати розгорнуту відповідь на ОДНЕ із запитань:
1) Як Україна пов’язана з античною культурою та міфологією?
2) Яку роль відігравав театр в античному суспільстві? Порівняйте сучасний і давньогрецький театри.
3) Завдяки чому Прометей став «вічним образом»? Які властивості людського духу він символізує?