РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
З ДИСЦИПЛІНИ «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»
загальна кількість годин за робочим планом __35__
робоча навчальна програма складена на підставі навчальної програми, рекомендованої міністерством освіти і науки України для студентів для навчальних закладів системи загальної середньої освіти» (від 23.10.2017 № 1407).
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Навчання предмету «Захист Вітчизни» спрямоване на досягнення мети загальної середньої освіти. Метою є: розвиток і соціалізація особистості студентів, формування у них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Провідним чинником розвитку такої особистості є формування у студентів умінь застосовувати знання у реальних життєвих умовах, під час розв'язку практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію.
Навчальний предмет «Захист Вітчизни» вивчається на підставі діючого законодавства та входить до інваріантної складової Типових навчальних планів, затверджених наказом МОН України.
Мета реалізовується комплексом таких навчальних і виховних завдань:
1. Засвоєння техніки виконання вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).
2. Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.
4.Засвоєння теоретико-методичних знань.
Програма предмету «Захист Вітчизни» передбачає вивчення студентами таких розділів:
Розділ 1. Основи національної безпеки України.
Розділ 2. Збройні Сили України на захисті Вітчизни.
Розділ 3. Статути Збройних сил України.
Розділ 4. Стройова підготовка.
Розділ 5. Вогнева підготовка.
Розділ 6.Тактична підготовка.
Розділ 7 Прикладна фізична підготовка.
Розділ 8 Основи цивільного захисту.
Розділ 9 Домедична допомога.
Взагалі на вивчення дисципліни відводиться 35 години.
Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів
1. Види оцінювання.
Основними видами оцінювання є: поточне; семінар; пісумкове за семестр та диференційний залік
Поточне оцінювання здійснюється на всіх етапах навчальної діяльності у формах: опитування учнів на предмет засвоєння навчального матеріалу; тестового контролю; виконання студентами нормативних прийомів і вправ, письмових робіт; створення навчальних комп'ютерних (та іншого виду) моделей бойових дій і надзвичайних ситуацій, навчальних макетів (мішеней). Необхідність поточного оцінювання визначає викладач.
2. Індивідуальна оцінка.
Рівень компетентності |
Бали |
Критерії оцінювання якості знань, умінь і навичок учнів |
1 |
2 |
3 |
I. Початковий рівень |
1 |
Студент (студентка) може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об'єктів, що відтворюються студентом окремими словами чи реченнями з постійною допомогою викладача, виконує лише фрагменти практичних завдань |
2 |
Студент (студентка) фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні, має елементарні навички, практичні завдання виконує лише з допомогою викладача |
|
3 |
Студент (студентка) відтворює менше половини навчального матеріалу, за допомогою викладача виконує елементарні завдання, розрізняє елементи техніки виконання нормативних вимог і здатний виконати незначну їх частину |
|
II. Середній рівень |
4 |
Студент (студентка) знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його не в повному обсязі відповідно до тексту підручника або пояснення викладача |
5 |
Студент (студентка) розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але допускає помилки. За допомогою викладача може логічно відтворювати значну його частину |
|
6 |
Студент (студентка) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу, відповіді його правильні, він може відтворити значну частину теоретичного матеріалу, за допомогою викладача може його аналізувати, порівнювати та робити висновки |
|
III. Достатній рівень |
7 |
Студент (студентка) виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального матеріалу, здатний застосовувати його на рівні стандартних вимог, частково контролювати власні навчальні дії |
8 |
Знання студента (студенткки) достатньо повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Самостійно застосовує теоретичні знання для виконання практичних завдань. |
|
9 |
Студент (студентка) вільно володіє вивченим матеріалом, вміє узагальнювати інформацію, застосовує її на практиці |
|
IV. Високий рівень |
10 |
Студент (студентка) володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Виявляє творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної пізнавальної діяльності, знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх при вирішенні поставлених завдань. |
11 |
Студент (студентка)володіє узагальненими знаннями з предмета, вільно висловлює власні думки, визначає програму особистої пізнавальної діяльності без допомоги вчителя знаходить джерела інформації і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності. |
|
12 |
Студент (студентка)має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення, самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати знання, рівень умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на бездоганному рівні |
ЗВЕДЕНІ ДАНІ
Курс навчання |
І |
Всього |
|
Семестр |
1 16т |
2 19т |
|
Всього годин на дисципліну |
16 |
19 |
35 |
У тому числі аудиторних занять |
16 |
19 |
35 |
З них: лекції |
11 |
14 |
25 |
семінарські |
5 |
5 |
10 |
практичні |
0 |
0 |
0 |
індивідуальні |
0 |
0 |
0 |
Кількість годин на самостійну роботу |
0 |
0 |
0 |
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ з/п |
Розділ, тема |
К-сть годин |
||
Разом |
Лекції |
Семінари |
||
1 |
Вступний урок |
1 |
1 |
- |
2 |
Розділ 1. Основи національної безпеки України |
2 |
1 |
1 |
3 |
Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті Вітчизни |
3 |
2 |
1 |
4 |
Розділ ІІІ. Статути Збройних сил України |
2 |
2 |
- |
5 |
Розділ ІV. Стройова підготовка |
2 |
1 |
1 |
6 |
Розділ V. Вогнева підготовка |
6 |
4 |
2 |
7 |
Розділ VI. Тактична підготовка |
7 |
5 |
2 |
8 |
Розділ VІI. Прикладна фізична підготовка |
2 |
2 |
- |
9 |
Розділ VІIІ. Основи цивільного захисту |
4 |
2 |
2 |
10 |
Розділ IX. Домедична допомога |
6 |
5 |
1 |
|
Разом |
35 |
25 |
10 |
ЗМІСТ РОБОЧОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
Семестр |
№ |
Назва розділу, теми, короткий зміст заняття |
Кількість годин |
Форми контролю |
||
Всього |
Аудиторні |
Семінарі |
||||
1. Вступне заняття |
1 |
1 |
- |
|
||
І |
1 |
Вступ |
1 |
1 |
|
поточна |
2. Основи національної безпеки України |
2 |
1 |
1 |
|
||
І |
2 |
2.1 Система світової колективної безпеки. Система національної безпеки України |
|
1 |
- |
поточна |
І |
3 |
2.2 Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України |
|
- |
1 |
семінар |
3. Збройні Сили України на захисті Вітчизни |
3 |
2 |
1 |
|
||
І |
4 |
3.1 Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України |
|
1 |
|
поточна |
І |
5 |
3.2 Історія розвитку українського війська |
|
1 |
|
поточна |
І |
6 |
3.3 Основи міжнародного гуманітарного права |
|
|
1 |
семінар |
4. Статути Збройних сил України |
2 |
2 |
- |
|
||
І |
7 |
4.1. Військовослужбовці та відносини між ними. Військова дисципліна |
|
1 |
|
поточна |
І |
8 |
4.2. Організація внутрішньої служби |
|
1 |
|
поточна |
5. Стройова підготовка |
2 |
1 |
1 |
|
||
І |
9 |
5.1. Стройові прийоми і рух без зброї |
|
|
1 |
семінар |
І |
10 |
5.2. Строї відділення |
|
1 |
|
поточна |
6. Вогнева підготовка |
5 |
3 |
2 |
|
||
|
|
6.1. Стрілецька зброя та поводження з нею |
|
|
|
|
І |
11 |
6.1.1. Автоматична зброя. |
|
1 |
|
поточна |
І |
12 |
6.1.2. Гвинтівки та рушниці |
|
|
1 |
семінар |
І |
13 |
6.2. Правила стрільби по нерухомим цілям та цілям, що з’являються. Загальні поняття балістики. |
|
1 |
|
поточна |
|
|
6.3. Ручні гранати та поводження з ними |
|
|
|
|
І |
14 |
6.3.1. Ручні осколкові гранати та поводження з ними |
|
|
1 |
семінар |
І |
15 |
6.3.2. Боєприпаси. Мінно-вибохові пристрої. |
|
1 |
|
поточна |
І |
16 |
Підсумкове заняття. |
1 |
1 |
- |
контрольна семестрова робота |
7. Тактична підготовка |
7 |
5 |
2 |
|
||
ІІ |
17 |
7.1. Основні риси загальновійськового бою |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
18 |
7.2. Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп |
|
1 |
|
поточна |
|
|
7.3. Дії солдата у складі бойових груп, відділення. |
|
|
|
|
ІІ |
19 |
7.3.1. Склад бойової групи. Розподіл обов’язків між військовими та їх взаємодія в бойовій групі. |
|
|
1 |
семінар |
ІІ |
20 |
7.3.2. Завдання, прийоми і способи дій солдати на полі бою в складі бойової групи. |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
21 |
7.3.3. Бойові порядки та їх використання під час руху. Порядок дій у складі бойових дій. |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
22 |
7.4. Основи військової топографії |
|
|
1 |
семінар |
ІІ |
23 |
7.5. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу) |
|
1 |
|
поточна |
8. Прикладна фізична підготовка |
2 |
2 |
- |
|
||
ІІ |
24 |
8.1. Силова підготовка та подолання перешкод |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
25 |
8.2. Основи самозахисту |
|
1 |
|
поточна |
9. Основи цивільного захисту |
4 |
2 |
2 |
|
||
ІІ |
26 |
9.1. Нормативно-правова база цивільного захисту |
|
|
1 |
семінар |
ІІ |
27 |
9.2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного, суспільного, соціально-політичного характеру |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
28 |
9.3. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
29 |
9.4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт |
|
|
1 |
семінар |
10. Домедична допомога |
5 |
4 |
1 |
|
||
ІІ |
30 |
9.5. Базова підтримка життя. |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
31 |
9.6. Надання домедичної допомоги при кровотечах |
|
1 |
|
поточна |
|
|
9.7. Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина) |
|
|
|
|
ІІ |
32 |
9.7.1. Надання допомоги на етапі під вогнем (GUF, Care Under Fire). План дій на етапі під вогнем. Техніка винесення пораненого з небезпечної зони. |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
33 |
9.7.2. Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care). Загальновійськовий набір пігулок. Підготовка до евакуації. Документація. |
|
|
1 |
семінар |
ІІ |
34 |
9.7.3. Оцінка постраждалого за алгоритмом MARCH. |
|
1 |
|
поточна |
ІІ |
35 |
Підсумкове заняття. |
1 |
1 |
- |
контрольна семестрова робота |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Основні підручники та навчальні посібники |
||||
Захист Вітчизни (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. |
Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М.М., Щирба Ю.П. |
Астон |
2018 |
|
Захист Вітчизни (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. |
Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М.М., Щирба Ю.П. |
Астон |
2019 |
|
Додаткові підручники та навчальні посібники |
||||
Порадник: Дії населення на випадок виникнення небезпечних побутових подій та нестандартних ситуацій. |
Ященко М. Д., Жуковський С.Є., Чолпан О. Б. |
Миколаїв |
2017 |
|
Перша медична допомога: посібник для вчителя. |
Гудима А.А., Герасимів І.М. |
Центр оперативної поліграфії |
2006 |
|
Прилади радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю: Навчальний посібник. |
Касьянов М.А., Гуляєв В.П., Друзь О.М., |
Східноукр.нац.ун-ту ім.Даля |
2006 |
|
Основи цивільного захисту |
Биков О.В., Осипенко С.І. |
Фореста-а |
2008 |
|
Основи медико-санітарної підготовки |
Фука М.М. |
Астон |
2006 |
|
Захист Вітчизни. Курс навчання, 10 клас: Розробки уроків |
Лелека В. М., Винограденко Е. В. |
Ранок |
2011 |
|
Захист Вітчизни: Підручник для навчальних закладів системи загальної середньої освіти, 10–11 клас. |
Герасимів І.М., Пашко К.О. |
Астон |
2008 |
|
Захист Вітчизни: Зошит для контролю знань, 10 клас. Рівень стандарту. Академічний рівень. |
Лелека В. М., Винограденко Е. В. |
Нова тема |
2010 |
|
Перша медична та долікарська допомога: Навчаль- ний посібник. |
Горбатенко І. Ю., Коновалов С. Г., Долгий С. М., Денисюк Л. І., Долга Л. Р. |
Чуєв |
2004 |
|