Робоча програма навчальної дисципліни ""Правознавство

Про матеріал
Робоча програма з навчальної дисципліни «Правознавство» для студентів денної форми здобуття освіти зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за освітньо-професійними програмами «Товарознавство і комерційна діяльність»
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Маріупольський коледж

Донецького національного університету економіки і торгівлі

імені Михайла Туган-Барановського

 

 

Циклова комісія соціально-гуманітарних дисциплін

 

 


 

ЗАТВЕРДЖУЮ

заступник директора з навчальної роботи

_______________________Г. А. Утемова

« ___ » _____________________ 20__  р.

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

 

ПРАВОЗНАВСТВО

 

спеціальність 076 «Підприємництво, торгівля та біржова  діяльність»

освітньо-професійна програма «Товарознавство і комерційна діяльність»

освітньо-професійна програма «Логістика торгівлі та дистрибуції»

освітньо-професійна програма «Економіка підприємства та організація бізнесу»

спеціальність 241 «Готельно-ресторанна справа»

освітньо-професійна програма «Готельно-ресторанна справа»

спеціальність 181 «Харчові технології»

освітньо-професійна програма «Технологія харчування»

 

 

курс 1

навчальний рік 2020-2021

 

 

 

 

2020


Робоча програма з навчальної дисципліни «Правознавство» для студентів денної форми здобуття освіти зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова  діяльність» за освітньо-професійними програмами «Товарознавство і комерційна діяльність», «Логістика торгівлі та дистрибуції», «Економіка підприємства та організація бізнесу»; зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» за освітньо-професійною програмою «Готельно-ресторанна справа»; зі спеціальності 181 «Харчові технології» за освітньо-професійною програмою «Технологія харчування»

 

 

Розробник – Копитова А. О., викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст  першої категорії» Маріупольського коледжу Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського

 

 

 

 

 

Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін

 

Протокол № __ від « __ » __________ 2020 р.   

 

Голова циклової комісії  ___________ А. М. Істратова

 


1 Опис навчальної дисципліни

Найменування

показників

Спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма здобуття освіти

заочна форма здобуття освіти

Кількість кредитів

ЄCTS – 2

 

Спеціальність

076 «Підприємництво, торгівля та біржова  діяльність»,

241 «Готельно-ресторанна справа»,

181 «Харчові технології»

Нормативна

Змістових модулів – 2

Освітньо-професійна програма

«Товарознавство і комерційна діяльність»,

«Логістика торгівлі та дистрибуції», «Економіка підприємства та організація бізнесу»

«Готельно-ресторанна справа»,

«Технологія харчування»

Рік підготовки

 

1

 

 

Загальна кількість годин – 60

Семестр

 

2

 

 

Лекції

Тижневих годин для

денної форми здобуття освіти

Освітньо-професійний ступень – фаховий молодший бакалавр

 26

 

Практичні, семінарські

аудиторних

 

1 семестр –

2 семестр – 2

3 семестр –

4 семестр –

5 семестр –

6 семестр –

самостійної роботи

8

 

Лабораторні

-

 

Самостійна робота

26

 

Вид контролю

залік

 

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної роботи становить:

для денної форми здобуття освіти –

для заочної форми здобуття освіти  –


2 Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Метою викладання навчальної дисципліни є:

формування системи знань з основ теорії держави і права;

засвоєння методів правового регулювання у різних галузях права;

з’ясування засад юридичного забезпечення підприємницької та господарської діяльності.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

формування правової свідомості та правової культури;

з’ясування проблем становлення державності та правової системи України, механізмом захисту прав і свобод людини і громадянина;

формування вмінь користування нормативно-правовими актами.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі освіти повинні знати:

поняття, сутність, походження, держави і права;

основні ознаки і види правовідносин;

поняття та ознаки правопорушення й юридичної відповідальності;

основи конституційного законодавства України;

основи адміністративного законодавства України;

основи цивільного законодавства України;

основи трудового законодавства України;

основи сімейного законодавства України тощо;

вміти:

вирішувати елементарні завдання з основ адміністративного, цивільного, трудового та сімейного законодавства;

застосовувати на практиці норми різних галузей права;

обґрунтовувати вибір правової норми, якої потребує певна ситуація;

реалізовувати суб’єктивні права та юридичні обов’язки;

володіти навичками роботи з текстами Конституції України, Цивільного кодексу України, Адміністративного кодексу України, Сімейного кодексу України, Кодексу Законів України про працю з метою правильного аналізу і реалізації своїх суб’єктивних прав та юридичних обов’язків.

Сформовані компетентності

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

Здатність спілкуватися державною мовою у професійній діяльності.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.

Здатність реалізовувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадського (вільного демократичного) суспільства.

Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Здатність працювати в команді, розуміючи розподіл ролей, їхні функціональні обов’язки та взаємозамінність.

Здатність діяти соціально відповідально, свідомо на основі етичних міркувань (мотивів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Структура навчальної дисципліни

Семестр

Кількість годин

денна форма

заочна форма

всього

у тому числі

всього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

семінари

самостійні

лекції

практичні

лабораторні

семінари

самостійні

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

60

26

 

 

8

26

 

 

 

 

 

 

Разом

60

26

 

 

8

26

 

 

 

 

 

 

 

4 Тематичний план

з/п

Назва розділу

(модуля), теми

(змістові модулі)

Кількість годин

Навчально-методична

література

Засоби

діагностики

всього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

семінари

самостійні

Семестр 2

Змістовий модуль 1 Основи теорії держави і права. Конституційне право

1.1

Основи теорії держави

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 1-4

ст.. 5-37

Л 2 т 4-7

ст. 53-84

Фронтальне опитування Тестування

1.2

Загальна характеристика права

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 5-11

ст. 40-65

Л 2 т 1-

ст.16-

Експрес опитування Тестування

1.3

Основи конституційного права України

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 12

ст. 80-90

Л 2 т 1

ст. 16-32

Експрес опитування Тестування

1.4

Основні права і обов’язки людини і громадянина

6

2

 

 

2

2

Л 1 т 13

ст. 90-102

Л 11, 12

Експрес опитування Тестування

1.5

Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 15-16

ст. 110-126

Л 11, 12

Експрес опитування Тестування

 

Всього годин

22

10

 

 

2

10

 

 

Змістовий модуль 2 Основи галузевого права

2.1

Загальна характеристика цивільного права України

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 22

ст. 163-170

Л 7

Експрес опитування Тестування

2.2

Захист прав споживачів

6

2

 

 

2

2

Л 1 т 24

ст. 177-180

ЗУ “Про захист прав споживачів”

Перевірка завдання

2.3

Договори. Угоди. Цивільно-правова відповідальність

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 24

ст. 180-184

Л 7, 11

Експрес опитування Тестування Перевірка завдання

2.4

Загальна характеристика адміністративного права України

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 18

ст. 133-139

Л 8, 11

Експрес опитування Тестування

2.5

Загальна характеристика трудового права України

4

2

 

 

 

2

 Л 1 т 27

ст. 200-210

Л 10, 11, 12

Фронтальне опитування

2.6

Поняття і види робочого часу і часу відпочинку

6

2

 

 

2

2

Л 1 т 28

ст. 210-215

Л 10, 11, 12

Перевірка завдання

2.7

Поняття трудової дисципліни. Трудові спори (конфлікти)

4

2

 

 

 

2

Л 1 т 28

ст. 215-220

Л 10, 11, 12

Фронтальне опитування

Тестування

 

2.8

Загальна характеристика сімейного права України

4

2

 

 

2

2

Л 1 т 25

ст.185-194

Л 9, 11, 12

Фронтальне опитування

Тестування

 

 

Всього годин

38

16

 

 

6

16

 

 

 

Всього

60

26

 

 

8

26

 

 

 

 

5 Теми семінарських занять

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Основні права і обов’язки людини і громадянина

2

2

Способи захисту цивільних прав

2

3

Поняття і види робочого часу і часу відпочинку

2

4

Загальна характеристика сімейного права України

2

 

Всього

8

 

6 Теми практичних занять

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

 

 

 

 

7 Самостійна робота

 

теми

Назва теми

Зміст самостійної роботи

Кількість

годин

1

Основи теорії держави

Історичний аспект виникнення держави. Загальна характеристика держави. Державний лад

2

2

Загальна характеристика права

Поняття і загальна характеристика права. Правовідносини

2

3

Основи конституційного права України

Конституційне право України.

2

4

Основні права і обов’язки людини і громадянина

Основні права і обов’язки людини і громадянина. Вибори. Референдум

2

5

Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування

Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування

2

6

Загальна характеристика цивільного права України

Цивільне право. Цивільно-правові правочини

2

7

 Захист прав споживачів

Захист прав споживачів

2

8

Договори. Угоди. Цивільно-правова відповідальність

Договори. Угоди. Цивільно-правова відповідальність

2

9

Загальна характеристика адміністративного права України

Загальна характеристика адміністративного права України

2

10

Загальна характеристика трудового права України

Загальна характеристика трудового права України

2

11

Поняття і види робочого часу і часу відпочинку

Поняття і види робочого часу і часу відпочинку

2

12

Поняття трудової дисципліни. Трудові спори (конфлікти)

Поняття трудової дисципліни. Трудові спори (конфлікти)

2

13

Загальна характеристика сімейного права України

Загальна характеристика сімейного права України

2

 

Всього

 

26

 

 

 

8 Методичне забезпечення

Навчально-методичні комплекси занять, які включають комплекти лекцій та інструкційних карт для семінарських занять, методичні вказівки до самостійної роботи, перелік тем рефератів, комплекти контрольних питань та тестових завдань для перевірки знань студентів, сучасну навчальну і наукову літературу, нормативні документи.

9 Рекомендована література

 

Основна

  1.  Наровлянський О. Д. Правознавство Видавництво «Грамота», 2010

2 Рабінович П. М. Основи загальної теорії права та держави. – Київ: Атіка, 2011

  1.  Дмитренко Ю. П. Трудове право України підручник. – Київ: юрінком Інтер, 2009

4 Воронянський О.В. Основи правознавства: Навчальний посібник/ О.В.Воронянський, Г.В.Борисов, Ю.В.Зайончковський. – Х.: Парус, 2005. – 368 с.

5 Керецман В.Ю. Правознавство: Навч. посіб./ В.Ю.Керецман, О.С.Семерак. – К.: Атіка, 2002. – 400 с. – Бібліогр. – 389 с.

6 Кириченко В.М. Правознавство: Курс лекцій. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2006. – 247 с.

Додаткова

7 Конституція України: чинне законодавство станом на 10 серпня 2015 р. Офіц. текст. – Київ : Правова єдність: Алерта, 2015. – 80 с.

8 Закон України «Про громадянство України» від 18 січня 2001 р., № 2235-14 із змінами // Офіційний вісник України. – № 9. – 16.03.2001. – ст. 1.

9 Декларація про державний суверенітет від 16 липня 1990 р., № 55- 12//Відомості Верховної Ради УРСР. – № 31. – 31.07.1990 . – ст. 429.

10 Цивільний кодекс України: із змінами та допов. станом на 15.09.2014р.: (відповідає офіц. текстові). – Київ: Правова Єдність: Алерта, 2014. – 320 с.

11 Кодекс України про адміністративні правопорушення: із змінами та допов. станом на 01 верес. 2015 р.: офіц. текст. – Київ: Правова єдність: Алерта, 2015. – 261 с.

12 Сімейний кодекс України: станом на 16 лют. 2015 р.: відповідає офіц. тексту. – Харків: Право, 2015. – 104 с.

13 Кодекс законів про працю України: станом на 13 січ. 2015 р.: відповідає офіц. тексту. – Харків: Право, 2015. – 121 с.

14 Про охорону праці: Закон України від 14 жовтня 1992 р. // ВВР України. - № 49.

15 Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів): Закон України від 3 березня 1998 р. // ВВР України. – 1998. – № 34.

16 Словник законодавчих і нормативних термінів: Термін. словник / Укладачі доктор юрид. наук, проф. Іншин М.І, канд. юрид. наук Шопіна І.М., Якимов Г. О. – К.: Всеукраїнська асоціація видавців «Правова Єдність», 2008. – 487 с.

Інформаційні ресурси

17 Електронна бібліотека з правознавства. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://www.pravo.biz.ua/

18 Національна парламентська бібліотека України ім. В.І. Вернадського. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://www.nbuv.gov.ua/

 

 

 

 

 

 

 

10 Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

За

12-бальною

шкалою

За

4-бальною шкалою

Критерії оцінювання

Рівень

компетентності

Оцінка за національною шкалою

залік

12-10

5 (відмінно)

Здобувач освіти виявляє особливі творчі здібності, вміє самостійно здобувати знання, без допомоги викладача знаходить та опрацьовує необхідну інформацію, вміє використовувати набуті знання вміння для прийняття рішень нестандартних ситуаціях, переконливо аргументує відповіді самостійно розкриває власні обдарування і нахили

Високий (творчий)

зараховано

9-8

4 (добре)

Здобувач освіти вільно володіє вивченим обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких незначна

Достатній (конструктивно-варіативний)

7

Здобувач освіти вміє зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача; в цілому самостійно застосовувати її на практиці контролювати власну діяльність виправляти помилки, серед яких є суттєві, добирати аргументи для підтвердження думок

6-5

3 (задо-вільно) достатньо

Здобувач освіти відтворює значну частину теоретичного матеріалу виявляє знання і розуміння основних положень; з допомогою викладача може аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких є значні кількість суттєвих

Середній (репродук-тивний)

4

Здобувач освіти володіє навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну частину його відтворює на репродуктивному рівні

3

2 (незадо-вільно) достатньо

Здобувач освіти володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу

Низький (рецептивно-продуктивний)

не зараховано

2

Здобувач освіти володіє матеріалом на рівні елементарного розпізнання і відтворення окремих фактів елементів, об'єктів

1

Здобувач освіти не володіє матеріалом

 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку