Виховна година з елементами тренінгу "Знаємо свої права - виконуємо обов'язки"

Про матеріал

формувати уявлення про права і свободи громадян України: ознайомити учнів із Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини. Підвести дітей до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права , але й сумлінно виконувати свої обов'язки.

Перегляд файлу

«Знаємо свої права – виконуємо обов’язки»

Виховна година з елементами тренінгу

 

Коваленко Олена Вікторівна,

класний керівник 7 класу, вчитель історії та правознавства

Мета: формувати уявлення про права і свободи громадян України: ознайомити учнів із Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини. Підвести дітей до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права , але й сумлінно виконувати свої обов’язки.

Матеріали: Конвенція про права дитини, Закон України, «чарівна скринька», олівці, папір А4

  1. Привітання. «Посмішка по колу»
  2. Вправа «Чарівна скринька»

Вчитель показує дітям чарівну скриньку. В ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Правда ж  цікаво? Пропонує бажаючим зазирнути у скриньку, але не називати, кого вони там побачать (саме кого, а не що).

  • То кого ж ви побачили у скриньці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки –дзеркало!)

Так у чарівному дзеркалі ви побачили кожен себе, Людину, - найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас – Людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде. Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), так написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя. ( читання вірша «Ти знаєш, що ти людина?»)

Але минуло не одне тисячоліття, поки людство усвідомило неповторність кожної особистості і прийняло закони, які оберігають людину, її життя, індивідуальність.

Ми з вами – громадяни України. У нашій країні людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України – Основному Законі нашої країни.

Ви знаєте, що у 1991 році, коли Україна стала суверенною і незалежною державою, Президент нашої країни від імені України підписався під  міжнародним договором – Конвенцію ООН про права дитини. Згідно з Конвенцією у 2001 році Верховна Рада України прийняла Закон «Про охорону дитинства».

Кожна дитина – немов маленьке деревце. І як садівник плекає кожну квіточку і рослину, так і держава піклується про своїх дітей, щоб росли ви дужими та розумними громадянами, гідними імені Людина, здатними цінувати своє життя, інших людей і природу, свою планету Земля частиною, якої ми є. Чимало прав надала Україна своїм дітям – 40.Деякі з них ви знаєте, бо не раз обговорювали їх із своїми вихователями. З кожним роком ви будете знайомитись з новими правами, бо вони стосуються дітей різного віку. До 18 років ви можете користуватись усіма правами дітей, бо саме до цього віку ви вважаєтесь дітьми.

Тож давайте пригадаємо права, які ви вже знаєте. А зробимо це за допомогою гри «Правове дерево»

На дошці плакат із зображеним стовбуром ялинки. На столі лежать виготовлені гілочки на яких записані права дітей, а також гілочки із правами, яких немає у конвенції. Дітям треба знайти права, які визначені у Конвенції і прикріпити їх на дерево.

Молодці, бачу ви добре вивчили свої права. Давайте ще раз їх повторимо, а заодно перевіримо вашу увагу. Зробимо це за допомогою гри «Права в картинках». Я буду показувати вам картинку і говорити якому праву вона відповідає. Вам необхідно запам’ятати права та їх зображення, в кінці заняття я покажу вам картинки, а ви назвете права до них. Думаю, що всі зможуть справитись із цим завданням. А   сьогодні ми детальніше зупинимось на деяких з цих прав.

Гра «Трансплантація серця»

Мета: виробити у групи розуміння того, що право людини на життя не залежить від її власних поглядів.

Вчитель об’єднує учнів у групи та описує ситуацію, коли у лікарні перебувають хворі, що потребують пересадки донорського серця. Всі вони знаходяться приблизно в однаковому, досить тяжкому стані, але є тільки одне серце для пересадки.

Хворі:

  • бізнесмен – 29 років, може надати лікарні матеріальну допомогу.
  • Дівчинка – 10 років, уражена Д. Ц. П. розумово відстала.
  • Чоловік – 37 років священик
  • Дівчинка – 19 років наркоманка, неодноразово намагалась покінчити життя самогубством
  • Підліток – 16 років, В І Л – інфікований
  • Жінка – 35 років, відомий онколог

Усі учасники умовно стають «лікарями – кардіохірургами» і мають вирішити, кому з хворих першому буде зроблено пересадку і в якому порядку проводитимуться операції далі. Треба аргументувати свою відповідь.

ОБГОВОРЕННЯ

  • Чи залежить право на життя від особистих якостей людини?
  • Хто і як вирішує, корисна та чи інша людина для суспільства?
  • До чого це може призвести?
  • Що ви відчуватимете, коли когось з ваших родичів не визнають корисним для суспільства і на цій підставі залишать без медичної допомоги, правового захисту?

Вчитель  розповідає дітям про клятву Гіппократа і підводить їх до думки про те, що всі люди мають однакові права на життя і лікарі повинні проводити операції у порядку зарахування хворих до лікарні.

Наступне право про яке ми сьогодні поговоримо – право на освіту.

  • Поясніть, як ви розумієте це право?
  • Що воно вам дає?

Право на освіту одне з найважливіших прав, що має велике значення для формування і розвитку людини , здатної жити в сучасному суспільстві. Адже ми живемо вже у 21 столітті і наука, розвиток не стоять на місті. Весь час з’являється щось нове. Наприклад, в роки молодості ваших бабусь і дідусів навіть не чули слова комп’ютер, а ви сьогодні маєте можливість вільно ним користуватися. Для того, щоб іти в ногу з часом, вам необхідно сумлінно навчатись і радіти з того, що держава надає вам таку можливість. Навчання – це дуже важка справа, потребує великих зусиль і терпіння. Для того, щоб гарно навчатись, вам необхідно виконувати обов’язки учня. Давайте пригадаємо їх.

На нашому дереві є гілочка з таким написом: діти мають право вільно виражати свої погляди. Як ви поясните це право?

Кожна людина не залежно від свого віку має право на свою думку, навіть , якщо ця думка не співпадає з думками інших людей. Нам необхідно навчитись сприймати людей такими, як вони є, вміти вислухати їх погляди і, якщо необхідно тактовно, коректно висловити свої. Ні в якому разі не можна брутально, грубо обговорювати іншу людину і її погляди і силоміць нав’язувати свої.

Як ви розумієте  наступний напис: жодна дитина не повинна бути ображеною чи приниженою? (діти висловлюють свої думки)

Це було останнє право, яке ми хотіли з вами обговорити. Погляньте ще раз на нашу ялинку, як ви думаєте чого ще не вистачає для того, щоб вона могла відправитись на новорічне свято? Правильно, прикрас. Зараз ми виправимо цю помилку. Дуже добре, що ви знаєте свої права, але мені дуже хочеться, щоб ви своєю поведінкою не порушували прав інших дітей, а для цього вам необхідно дотримуватись  деяких правил. Ось на цих іграшкових прикрасах написані деякі права вам необхідно прочитати їх і повішати на правову гілочку, якій воно відповідає. Молодці, якою гарною стала ялинка. Думаю ви завжди будете дотримуватись цих правил.

Зараз ми виконаємо ще одне завдання, яке допоможе вам ще раз пригадати  права.

«Допоможи казковим героям»

Учнів ділять на три команди, кожній дають ілюстрацію до казки. Командам необхідно назвати казку, визначити, які права героїв були порушені.

Молодці, ви гарно справились із цим завданням.

«Будь уважним»

Повторили всі права

І тепер в нас буде гра

Якщо право є в Законі

Дружно плеснемо в долоні,

А якщо його нема –

Буде в класі тишина.

  1. Всі діти мають право на любов і піклування.
  2. Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та хотдоги.
  3. Всі діти рівні в своїх правах.
  4. Кожна дитина може нецензурно висловлюватись, якщо вона того хоче
  5. Всі діти мають право на повноцінне харчування.
  6. Жодна дитина не повинна мити посуд.
  7. Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
  8. Жодна дитина не повинна мити посуд.
  9. Всі діти мають право на освіту.
  10. Діти мають право вільно вражати свої погляди.
  11. всі діти мають право на медичну допомогу.
  12. Жодна дитина не повинна бути ображеною, приниженою.
  13. Кожна дитина має право отримувати сніданок у постіль.

 

Молодці. Давайте перевіримо вашу увагу, як же ви запам’ятали  права за малюнками. Я показую малюнок, а ви говорите, яке право він означає.

Гарно справились із завданням. Хто не пригадав усі малюнки – частіше грайте в ігри, де треба щось запам’ятовувати. Це допоможе вам у навчанні. На цьому наше заняття закінчується. Скажіть, що вам сподобалось, а що ні. Які завдання було виконувати легко, а які найважче? Як ви думаєте, як необхідно поводитись, щоб не порушувати прав іншої людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Демидова Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хархан Оксана Сергіївна
    Гарний матеріал. Дуже дякую за збережений час!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коваленко Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 грудня 2017
Переглядів
14721
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку