Робочий зошит для учнів 5 клас (дівчата) "Підставка під горнятко"

Про матеріал
Робочий зошит розроблений таким чином, щоб кожен учень зміг самостійно виготовити обраний виріб, а також дізнатись багато цікавого про виріб, та повторити матеріал, який вже дізгалися на минулих уроках
Перегляд файлу

Пов’язане зображенняКерівник міського методичного об’єднання,

 вчитель обслуговуючої праці

Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст. №8

Момотенко О.М

 

 

 

 

 

Робочий зошит

з трудового навчання

(обслуговуючі види праці)

 

 

 

Об’єкт проектної діяльності: підставка під горнятко.

 

 

Основна технологія: технологія оздоблення виробів аплікацією.

 

Додаткова технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: _______________________________________

 

 

 

 

 

2019р.

Зміст

Передмова…………………………….………………….…………………………....

Умовні позначення……………………………………….………………….……..…

Пригадати правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні та загальними правилами безпечної праці……………………….….………………..…...

Проектування форми методом фантазування………………………………….…..

 

І. Організаційно-підготовчий етап.

1.1 Вибір об'єкта проектування (виду підставки). Планування роботи з виконання проекту………..…………………………………………..………………....

1.2 Історична довідка…………………………………………….……….……..…..

1.3 Моделі – аналоги…………………………………..…………….….…..……….

 

ІІ. Конструкторський етап.

2.1 Графічне зображення……………………..……………..………………………

2.2 Добір конструкційних матеріалів  та інструментів для роботи………….…...

2.3 Виготовлення шаблонів. Розкроювання ……………………………………

 

ІІІ. Технологічний етап.

3.1 Застосування шва «вперед голкою»……………………………………………

3.2 Виготовлення підставки під горнятко………………………………………….

 

ІV. Заключний етап.

4.1 Розрахунок бюджету проекту……………………………….……...…….…..…

4.2 Реклама виробу. Захист проекту. Висновки……………………………..…….

 

 

 

 

 

 

 

 

Любий друже!

 

В твоїх руках незвичайний зошит – це «путівник» по захоплюючій  «країні Рукоділля». З його допомогою ти ознайомишся з видами підставок під горнятко, з яких матеріалів їх виготовляють та яких форм вони бувають.

Навчишся виготовляти та оздоблювати підставку власними руками. Також навчишся проектувати та планувати свою роботу.

Зошит розроблений таким чином, щоб полегшити тобі вивчення предмету, допомогти краще засвоїти матеріал з варіативного модуля «Технологія оздоблення виробів аплікацією». В ньому вміщено теоретичний матеріал, опорні схеми, кросворди, ребуси, цікаві факти, а також вправи для відпочинку очей, оскільки при ручній роботі найбільше втомлюються очі. Матеріал розбито на теми, де висвітлено короткі теоретичні відомості й подано практичні роботи.

В структуру даного зошита вміщено творчий проект на виготовлення підставки для гаджетів з розробленими завданнями і послідовністю виконання робіт.

Пам’ятай! практична робота у шкільній майстерні

потребує уваги і зосередженості під час користування інструментом. Працюючи, потрібно правильно організувати робоче місце, бути уважним і старанним під час своєї діяльності, дотримуватись правил внутрішнього розпорядку та правил безпечної праці.

Намагайся кожну роботу робити красиво, із задоволенням, і тоді в тебе все вийде.

 Успіхів і натхнення тобі у проектуванні виробів та опануванні технологій.

 

 

 

 

 

 

 

Умовні позначення:

 

прочитай;

 

зверни увагу;

 

Описание: Картинки по запросу смайлик с лупой

цікаво, що;

законспектуй;

 

розгадай;

 

запам’ятай;

 

відпочинь;

 

практичні завдання;

 

завдання для самоконтролю;

 

творче завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу иголка с ниткойКартинки по запросу иголка с ниткойМій творчий проект

Проект № 6

Назва проекту:____________________________________________________________

Основна технологія:_______________________________________________________

_________________________________________________________________________

Додаткова технологія:_____________________________________________________

_________________________________________________________________________

І. Організаційно-підготовчий етап.

Історія і унікальні властивості фетру

Фетр (від франц. Feutre - повсть) - особливий нетканий матеріал, виготовлений способом валяння пуху, вовни та хутра. Саме тому він не обсипається і дуже зручний для рукоділля, особливо - для початківців майстринь.

 

 Звичайно, сучасний фетр буває не тільки натуральним, але і синтетичним, особливої ​​ролі для рукоділля це не грає. Він буває різної товщини і найрізноманітніших  кольорів. Не мнеться, не має лицьової та зворотньої сторони, у нього висока технологічність - фетр приклеюється, пришивається, легко ріжеться.

Вироби з фетру виглядають дуже акуратно. Тому фетр використовується так широко. В останні роки виготовлення з фетру аксесуарів стає трендом прикладного мистецтва.

 

Результат пошуку зображень за запитом "аксесуари з фетру"Результат пошуку зображень за запитом "аксесуари з фетру"Пов’язане зображення

 

 Точний час винаходу фетру невідомо. Однак вчені встановили, що цей матеріал існував уже в XVIII ст. Залишки фетру, були знайдені в похованнях кочовиків в горах Алтаю і Сибіру. Цей матеріал використовувався для шиття і прикраси одягу і різних предметів.

Результат пошуку зображень за запитом "прикраси з фетру"Пов’язане зображенняПов’язане зображення

 В даний час існує безліч видів фетру: він може бути гладкий і ворсової, різний по товщині і формату аркушів. Для нас пропонується найширша гамма кольорів. Вироби виходять яскравими, барвистими.,

 

 У фетру висока технологічність - він легко пришивається, приклеюється і ріжеться. При вирізанні деталей з фетру, по краю не утворюється «бахрома». У фетру немає лицьової і виворітного сторони, як на звичайній тканині.

 

Пов’язане зображенняhttp://1beautylady.ru/wp-content/uploads/2017/11/1477138225-htb1jtj8gxxxxxbrxpxxq6xxfxxxn.jpg

 

 При розкрої виробів з тканини доводиться робити припуски на шви додавати 0,5 -1 см. Збільшується витрата тканини - додається робота. З фетром таких проблем не виникає - ви економите матеріал, немає необхідності обробляти край виробу - тому найпростіші вироби з фетру здатний зробити будь-хто.

 

Пов’язане зображення Пов’язане зображення Пов’язане зображення

 

Вправи для очей

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                 Для кого (або для чого) виконується проект?

______________________________________________________________________             

  •                 Яким має бути виріб? Запиши вимоги до виробу.________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________

 

  •                 Замалюй або вклей моделі – аналоги виробу, користуючись бланком творчих проектів, друкованими виданнями, мережею Інтернет, власними світлинами.

 

1

2

3

 

 

 

 

 

 

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                 Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим у виготовленні? Запиши номер виробів із таблиці._________________________________________________

 

  •                 Який із виробів, на твою думку, є найпростішим у виготовленні? Запиши номер виробів із таблиці._________________________________________________

 

  •                 За який час ти плануєш виготовити свій виріб?__________________________

 

 

_______________ оцінка

ІІ. Конструкторський етап.

Практична робота № 1

 

Пофантазуй та замалюй варіанти оздоблення свого майбутнього виробу, зроби детальний опис.

D:\Users\Administrator\Desktop\images.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Детальний опис:________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дизайнер – це фахівець, який займається проектуванням і створенням різних виробів.

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

  •                   Поміркуй та обери, що тобі необхідно для роботи.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "швейні інструменти"Результат пошуку зображень за запитом "інструменти" 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "медичні інструменти"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "інструменти"

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

Пов’язане зображення 

Результат пошуку зображень за запитом "швейні інструменти" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________ оцінка

ІІІ. Технологічний етап.

Практична робота № 2

Перед початком роботи обов’язково ознайомся з основними правилами роботи з тканиною, ножицями та голкою.

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З ГОЛКАМИ Й ШПИЛЬКАМИ

1. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно впиратися у наперсток, а гострий кінець — виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки.

2. Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.

3. Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці, подушечці та ін.), не залишайте їх на робочому місці (столі), у жодному разі не беріть голки і шпильки до рота.

4. Не використовуйте голку замість шпильки.

5. Не використовуйте для шиття іржаві голки.

6. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.

7. При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80-90 см.

 

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З НОЖИЦЯМИ

1. Тримайте ножиці у визначеному місці.

2. Під час роботи уважно стежте за напрямком різця (леза).

3. Під час роботи не тримайте ножиці лезом угору.

4. Не працюйте тупими ножицями.

5. Не ріжте ножицями на ходу.

6. Не наближайтеся до товариша під час різання.

7. Передавайте товаришеві закриті ножиці кільцями вгору (вперед).

 

 

Дотримуйся правил безпечної праці!

 

Матеріали та інструменти: нитки, голка, ножиці, наперсток, тканина.

 

Виконання простих ручних швів.

Підготовка до роботи з голкою та ниткою

Для виконання будь – якого шва на початку треба заселити нитку у голку. Довжина нитки має бути до ліктя.

D:\Всё моё\Работа\Уроки 5 клас\Проект №1 Гольниця\nitka.gif

Картинки по запросу завязування вузлика на швейній нитціКартинки по запросу завязування вузлика на швейній нитціКартинки по запросу завязування вузлика на швейній нитціКартинки по запросу завязування вузлика на швейній нитціНа довшому кінці нитки зав’язати вузлика.

 

 

Картинки по запросу завязування вузлика на швейній нитці

Назва шва

Прийоми виконання шва

Зображення

Шов

«уперед голку» (зметувальний).

Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх великими стібками справа наліво.

(рис. 3)Сметочный шов из одинаковых стежков

 

 

Практична робота № 3

За допомогою таблиці виготов обраний виріб.

Матеріали та інструменти: набір фетру яскравих кольорів (білий, жовтий, рожевий, червоний, зелений); лекало; ножиці; нитки муліне (під колір фетру); булавки; швейна голка.

 

Дотримуйся правил безпечної праці!

 

Підставка під гаряче з фетру «Веселий цитрус»

№ з\п

Графічне зображення

Послідовність операції

Матеріали та інструменти

1

Детали для подставкой-цитрусов

Виріжте деталі з фетру.

2 великих кола з кольорового фетру діаметром 12см (1 для шкірки лайма, 1 - для нижньої частини)

1 середнє коло білого кольору діаметром 11см

6 трикутничків з кольорового фетру (часточок) довжиною 3см, шириною 2см.

 

 

Дольки с семенами

Виріжте в 2-3 часточках «насіння». Пам'ятайте, як вирізаються сніжинки? Принцип той же, часточку складіть навпіл і на місці згину зробіть два розрізи. В результаті при розгинанні у вас вийти класна трикутна «насіння».

 

 

Разложить детали будущего цитруса

Розкладіть деталі в правильному порядку: посередині коло білого кольору помістіть в центр більшого кола, а часточки розкладіть на серцевинку.

 

 

 

Подставка собрана при помощи булавок

Приколіть шпильками всі деталі і починайте шити.

 

 

Приколоть булавками Прошитые дольки

Прошийте всі часточки по периметру невеликими стібками, захоплюючи при цьому всі шари.

 

 

 

Сборка цитруса

Все це цитрусове пишність помістіть в центр іншого великого кола і зафіксуйте шпильками.

 

 

 

Сшиваются все слои

Хвостик нитки зафіксуйте між колами, щоб його потім не було видно, і зшийте окружності, трохи відступивши від краю. Після того, як прошиє по колу, хвостик нитки витягніть між шарами, зафіксуйте і відріжте. В результаті все вузлики будуть акуратно заховані.

 

 

Выровнять форму цитрусовой подставки

Підрівняйте ножицями нерівні краї.

І все підставка готова!

 

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ

1. Ножиці скласти у спеціально відведене місце.

2. Голки здати для зберігання вчителеві.

3. Привести в порядок своє робоче місце.

Похожее изображение

 

Лекальник – робітник, який виготовляє лекала.

 

 

 

Картинки по запросу лекальщик картинки

 

 

Швачка – це фахівець який займається пошиттям будь-якого виробу.

 

 

 

 

_______________ оцінка

ІV. Заключний етап.

  •                 Чи отримав (ла) ти виріб, який запланував (ла)?______________________
  •                 Підрахуй кількість та вартість використаних матеріалів___________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

D:\Users\Administrator\Desktop\images.pngСтвори рекламу власного виробу у вигляді віршика,  рекламної листівки  або бік-борду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

ДЛЯ НОТАТКІВ

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Результат пошуку зображень за запитом "менеджер з реклами"

Ме́неджер з рекла́ми  фахівець, який виконує певні дії з просування на ринок марки товару, послуги або ідеї.

 

 

 

 

 

 

  •                 Презентуй виріб за таким орієнтовним планом (дай відповідь):
  1.                   Призначення виробу, його застосування______________________________

 

______________________________________________________________________

 

  1.                   Хто буде ним користуватися?_______________________________________

 

______________________________________________________________________

 

  1.                   Чи можна його продати?_______Чи будуть його купувати?______________

 

Чому?_________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________

 

  1.                   З якими професіями ознайомилися?__________________________________

 

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

 

 

 

_______________ оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання проекту

 

І. Організаційно-підготовчий етап

1.1. Назва виробу - 0,5б

1.2.Технологія - 0,5б

1.3. Мета - 0,5б

1.4. Моделі аналоги - 1б

 

ІІ. Конструкторський етап

2.1.Ескіз, опис - 1б

2.2.Матеріали, обладнання - 1б

 

ІІІ. Технологічний етап

3.1.Технологічна послідовність - 2б

 

ІV. Заключний етап

4.1. Економічне обґрунтування - 1б

4.2. Реклама - 1,5б

4.3.Захист  проекту - 2б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1.     Трудове навчання. 5 клас:  Робочий зошит / Р. М. Лещук, О. Ю. Медвідь., Ю. В. Палій; за заг. ред. С. М. Дятленка, - Харків: Вид-во «Ранок»,  2017. – 56 с.: іл.
  2.     Трудове навчання (для дівчат): підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / І.Ю. Ходзицька, Н.М. Павич, О.В.Горобець, О.І. Безносюк. – Камянець- Подільський: Аксіома, 2013. – 160 с.: іл.
  3.     https://rat-felt.ru/podstavka-pod-goryachee-iz-fetra-veselyiy-tsitrus.html
  4.     http://tvorcheskie-proekty.ru/node/1088
  5.     Усі зображення мережа Інтернет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моделі-аналоги

Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Пов’язане зображенняПов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"Результат пошуку зображень за запитом "підставки під горнятко"

 

 

Картинки по запросу рамки для текста дети 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Стрельчук Тетяна
    Структурованість 5 Оригінальність викладу 5 Відповідність темі 5
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бугайова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сіран Антоніна Георгіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
9631
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку