Керівник міського методичного об’єднання,
вчитель обслуговуючої праці
Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ст. №8
Момотенко О.М
Робочий зошит
з трудового навчання
(обслуговуючі види праці)
Об’єкт проектної діяльності: підставка під горнятко.
Основна технологія: технологія оздоблення виробів аплікацією.
Додаткова технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.
Вчитель: _______________________________________
2019р.
Зміст
Передмова…………………………….………………….…………………………....
Умовні позначення……………………………………….………………….……..…
Пригадати правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні та загальними правилами безпечної праці……………………….….………………..…...
Проектування форми методом фантазування………………………………….…..
І. Організаційно-підготовчий етап.
1.1 Вибір об'єкта проектування (виду підставки). Планування роботи з виконання проекту………..…………………………………………..………………....
1.2 Історична довідка…………………………………………….……….……..…..
1.3 Моделі – аналоги…………………………………..…………….….…..……….
ІІ. Конструкторський етап.
2.1 Графічне зображення……………………..……………..………………………
2.2 Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи………….…...
2.3 Виготовлення шаблонів. Розкроювання ……………………………………
ІІІ. Технологічний етап.
3.1 Застосування шва «вперед голкою»……………………………………………
3.2 Виготовлення підставки під горнятко………………………………………….
ІV. Заключний етап.
4.1 Розрахунок бюджету проекту……………………………….……...…….…..…
4.2 Реклама виробу. Захист проекту. Висновки……………………………..…….
Любий друже!
В твоїх руках незвичайний зошит – це «путівник» по захоплюючій «країні Рукоділля». З його допомогою ти ознайомишся з видами підставок під горнятко, з яких матеріалів їх виготовляють та яких форм вони бувають.
Навчишся виготовляти та оздоблювати підставку власними руками. Також навчишся проектувати та планувати свою роботу.
Зошит розроблений таким чином, щоб полегшити тобі вивчення предмету, допомогти краще засвоїти матеріал з варіативного модуля «Технологія оздоблення виробів аплікацією». В ньому вміщено теоретичний матеріал, опорні схеми, кросворди, ребуси, цікаві факти, а також вправи для відпочинку очей, оскільки при ручній роботі найбільше втомлюються очі. Матеріал розбито на теми, де висвітлено короткі теоретичні відомості й подано практичні роботи.
В структуру даного зошита вміщено творчий проект на виготовлення підставки для гаджетів з розробленими завданнями і послідовністю виконання робіт.
Пам’ятай! практична робота у шкільній майстерні
потребує уваги і зосередженості під час користування інструментом. Працюючи, потрібно правильно організувати робоче місце, бути уважним і старанним під час своєї діяльності, дотримуватись правил внутрішнього розпорядку та правил безпечної праці.
Намагайся кожну роботу робити красиво, із задоволенням, і тоді в тебе все вийде.
Успіхів і натхнення тобі у проектуванні виробів та опануванні технологій.
Умовні позначення:
прочитай;
зверни увагу;
цікаво, що;
законспектуй;
розгадай;
запам’ятай;
відпочинь;
практичні завдання;
завдання для самоконтролю;
творче завдання.
Мій творчий проект
Проект № 6
Назва проекту:____________________________________________________________
Основна технологія:_______________________________________________________
_________________________________________________________________________
Додаткова технологія:_____________________________________________________
_________________________________________________________________________
І. Організаційно-підготовчий етап.
Історія і унікальні властивості фетру
Фетр (від франц. Feutre - повсть) - особливий нетканий матеріал, виготовлений способом валяння пуху, вовни та хутра. Саме тому він не обсипається і дуже зручний для рукоділля, особливо - для початківців майстринь.
Звичайно, сучасний фетр буває не тільки натуральним, але і синтетичним, особливої ролі для рукоділля це не грає. Він буває різної товщини і найрізноманітніших кольорів. Не мнеться, не має лицьової та зворотньої сторони, у нього висока технологічність - фетр приклеюється, пришивається, легко ріжеться.
Вироби з фетру виглядають дуже акуратно. Тому фетр використовується так широко. В останні роки виготовлення з фетру аксесуарів стає трендом прикладного мистецтва.
Точний час винаходу фетру невідомо. Однак вчені встановили, що цей матеріал існував уже в XVIII ст. Залишки фетру, були знайдені в похованнях кочовиків в горах Алтаю і Сибіру. Цей матеріал використовувався для шиття і прикраси одягу і різних предметів.
В даний час існує безліч видів фетру: він може бути гладкий і ворсової, різний по товщині і формату аркушів. Для нас пропонується найширша гамма кольорів. Вироби виходять яскравими, барвистими.,
У фетру висока технологічність - він легко пришивається, приклеюється і ріжеться. При вирізанні деталей з фетру, по краю не утворюється «бахрома». У фетру немає лицьової і виворітного сторони, як на звичайній тканині.
При розкрої виробів з тканини доводиться робити припуски на шви додавати 0,5 -1 см. Збільшується витрата тканини - додається робота. З фетром таких проблем не виникає - ви економите матеріал, немає необхідності обробляти край виробу - тому найпростіші вироби з фетру здатний зробити будь-хто.
Вправи для очей
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
1 |
2 |
3
|
4 |
5 |
6
|
_______________ оцінка
ІІ. Конструкторський етап.
Практична робота № 1
Пофантазуй та замалюй варіанти оздоблення свого майбутнього виробу, зроби детальний опис.
Детальний опис:________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дизайнер – це фахівець, який займається проектуванням і створенням різних виробів.
_______________ оцінка
ІІІ. Технологічний етап.
Практична робота № 2
Перед початком роботи обов’язково ознайомся з основними правилами роботи з тканиною, ножицями та голкою.
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З ГОЛКАМИ Й ШПИЛЬКАМИ
1. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно впиратися у наперсток, а гострий кінець — виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки.
2. Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.
3. Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці, подушечці та ін.), не залишайте їх на робочому місці (столі), у жодному разі не беріть голки і шпильки до рота.
4. Не використовуйте голку замість шпильки.
5. Не використовуйте для шиття іржаві голки.
6. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.
7. При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80-90 см.
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ З НОЖИЦЯМИ
1. Тримайте ножиці у визначеному місці.
2. Під час роботи уважно стежте за напрямком різця (леза).
3. Під час роботи не тримайте ножиці лезом угору.
4. Не працюйте тупими ножицями.
5. Не ріжте ножицями на ходу.
6. Не наближайтеся до товариша під час різання.
7. Передавайте товаришеві закриті ножиці кільцями вгору (вперед).
Дотримуйся правил безпечної праці!
Матеріали та інструменти: нитки, голка, ножиці, наперсток, тканина.
Виконання простих ручних швів.
Підготовка до роботи з голкою та ниткою |
||
Для виконання будь – якого шва на початку треба заселити нитку у голку. Довжина нитки має бути до ліктя.
|
На довшому кінці нитки зав’язати вузлика.
|
|
Назва шва |
Прийоми виконання шва |
Зображення |
Шов «уперед голку» (зметувальний). |
Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх великими стібками справа наліво. |
|
Практична робота № 3
За допомогою таблиці виготов обраний виріб.
Матеріали та інструменти: набір фетру яскравих кольорів (білий, жовтий, рожевий, червоний, зелений); лекало; ножиці; нитки муліне (під колір фетру); булавки; швейна голка.
Дотримуйся правил безпечної праці!
Підставка під гаряче з фетру «Веселий цитрус»
№ з\п |
Графічне зображення |
Послідовність операції |
Матеріали та інструменти |
1 |
|
Виріжте деталі з фетру. 2 великих кола з кольорового фетру діаметром 12см (1 для шкірки лайма, 1 - для нижньої частини) 1 середнє коло білого кольору діаметром 11см 6 трикутничків з кольорового фетру (часточок) довжиною 3см, шириною 2см. |
|
|
|
Виріжте в 2-3 часточках «насіння». Пам'ятайте, як вирізаються сніжинки? Принцип той же, часточку складіть навпіл і на місці згину зробіть два розрізи. В результаті при розгинанні у вас вийти класна трикутна «насіння». |
|
|
|
Розкладіть деталі в правильному порядку: посередині коло білого кольору помістіть в центр більшого кола, а часточки розкладіть на серцевинку.
|
|
|
|
Приколіть шпильками всі деталі і починайте шити. |
|
|
|
Прошийте всі часточки по периметру невеликими стібками, захоплюючи при цьому всі шари.
|
|
|
|
Все це цитрусове пишність помістіть в центр іншого великого кола і зафіксуйте шпильками.
|
|
|
|
Хвостик нитки зафіксуйте між колами, щоб його потім не було видно, і зшийте окружності, трохи відступивши від краю. Після того, як прошиє по колу, хвостик нитки витягніть між шарами, зафіксуйте і відріжте. В результаті все вузлики будуть акуратно заховані. |
|
|
|
Підрівняйте ножицями нерівні краї. І все підставка готова!
|
|
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ
1. Ножиці скласти у спеціально відведене місце.
2. Голки здати для зберігання вчителеві.
3. Привести в порядок своє робоче місце.
Лекальник – робітник, який виготовляє лекала.
Швачка – це фахівець який займається пошиттям будь-якого виробу.
_______________ оцінка
ІV. Заключний етап.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Створи рекламу власного виробу у вигляді віршика, рекламної листівки або бік-борду.
ДЛЯ НОТАТКІВ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ме́неджер з рекла́ми — фахівець, який виконує певні дії з просування на ринок марки товару, послуги або ідеї.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Чому?_________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
_______________ оцінка
Критерії оцінювання проекту
І. Організаційно-підготовчий етап
1.1. Назва виробу - 0,5б
1.2.Технологія - 0,5б
1.3. Мета - 0,5б
1.4. Моделі аналоги - 1б
ІІ. Конструкторський етап
2.1.Ескіз, опис - 1б
2.2.Матеріали, обладнання - 1б
ІІІ. Технологічний етап
3.1.Технологічна послідовність - 2б
ІV. Заключний етап
4.1. Економічне обґрунтування - 1б
4.2. Реклама - 1,5б
4.3.Захист проекту - 2б
Література
Моделі-аналоги
1