Робочий зошит, Хімія 7 клас

Про матеріал
У робочому зошиті розроблено завдання для учня, є терінологічний запис, схеми, таблиці. Зошит розроблено до підручника Л.Мідак.
Перегляд файлу

 

 

 

ХІМІЯ – це наука _______________________________________________ .

Презентація на тему: "Хімія - природнича наука. Речовини та їх перетворення  у навколишньому світі"

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИРозгадайте кроссенс. Які природничі науки  ви знаєте? Що вони вивчають?

_______________________________________________

_______________________________________________

А. Геохімія

1. биохимия — Vitale Hastanesi

Б. Агрохімія

2.Агрохімія для посівної » Портал "Аграрний тиждень. Україна" www.a7d.com.ua  Агрополітика, новини, технології, техніка, агрохімія та все про агробізнес

В.Фізхімія

3. Геохимия — Википедия

Г. Біохімія

4. Физическая химия. Краткое содержание. Ответы на экзаменационные вопросы.

Д. Хімічна екологія

5. Екологія на уроках хімії

 

 

 

Закінчіть речення:

  1. Хімія — це наука про ___________________________________________.
  2. Хімія тісно пов’язана ___________________________________________

______________________________________________________________.

  1. Предметом вивчення хімії є ______________________________________.

Наведіть приклади хімічних речовин, які ви використовуєте щодня. ____________________________________________________________________.

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Хімія не пов’язана з іншими природничими науками.

2) Хімія — це наука про речовини та їх перетворення.

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

1.Наука про речовини.

А. Давній Єгипет

2.Де розпочалося становлення хімії як науки?

 

Б. Хімічні елементи та їхні сполуки

3. Наука про хімічні речовини, які

використовують для створення лікарських препаратів

В. Хімія

4. Предметом вивчення хімії є …

Г.  Фармацевтична хімія

5.Хімічна наука в Стародавньому Єгипті була пов’язана з …

Д. Фармація

 

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Виконання творчих завдань

Робота

 з схе-мами

Робота з тес-тами

Робота в парі

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаки марковання поділяють на групи:

  1. попереджувальні;                             2. інформаційні;

3.вказівні;                                               4.заборонні.

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИРозглянь попереджувальні знаки . Підпиши про що застерігає даний знак.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ким ми себе вважаємо і хто ми є?» – обговорення результатів соціологічного  дослідження | Громадський ПростірПРОВЕДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Для роботи нам потрібно зразки засобів побутової хімії. Уважно розгляньте етикетку засобу.

Які речовини є в його складі? Чи є вони небезпечними для людини, для довкілля? За потреби скористайтеся додатковими джерелами інформації. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Де ви використовуєте цей засіб у повсякденні? ___________________________

____________________________________________________________________

Чи є знаки марковання на етикетці? Якщо так, то що вони означають?________

____________________________________________________________________

Які правила використання цього засобу вказані на етикетці?_________________

____________________________________________________________________

Поясніть, що станеться, якщо не дотримуватися цих правил. Зробіть загальний висновок.____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Закінчіть речення:

  1. Виконуйте лише ті хімічні досліди ______________________________
  2. Починайте роботу після перевірки ______________________________
  3. Під час нагрівання розчинів у пробірці користуйтеся _______________
  4. Жодних речовин не пробуйте____________________________________
  5. Для інформування про можливу небезпеку використовують _________

_____________________________________________________________

  1. Речовини для досліду потрібно брати у __________________________
  2. Щоб визначити речовину на запах потрібно ______________________

_____________________________________________________________

Наведіть приклади хімічних речовин, які ви використовуєте щодня на кухні. Яких правил ви дотримуєтеся в разі користування ними?______________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Інформаційні знаки застерігають від можливої небезпеки. Вказівні

знаки нагадають правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії.

2) Знаки марковання поділяють на групи: 1. хімічні, попереджувальні; 2. інформаційні; 3. безпечні, побутові, вказівні;  4.заборонні.

▷ СЕЛЕНА купити • Товари, сайт СЕЛЕНА продукція в магазині • Відгуки 3) У разі потрапляння розчину кислоти або лугу на руки негайно змийте уражене місце великою кількістю протічної води та обробіть його нейтралізуючим розчином (2% розчином оцтової кислоти або 2% розчином соди відповідно).

Змоделюйте ситуацію, яка може трапитися з кішкою Селеною у випадку нехтування нею правил безпеки та порушення інструкцій. Намалюйте ситуативні картки, на яких кішка Селена дотримується правила, що зазначене вказівним знаком (на ваш вибір), і варіант розвитку подій, коли вона його порушує.

 

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з ма-люнка-ми

Робота з тес-тами

Робота в парі

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічний посуд, виголений із термостійкого скла  маркують фігурою (квадрат, коло,  трикутник тощо), а також спеціальними написами про властивості скла: «ТС» — термічно стійке скло, «ТХС» — термічно і

хімічно стійке скло, «ХС» — хімічно стійке скло.

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИРозглянь хімічний посуд. Запиши призначення хімічного посуду.

Хімічний посуд

Призначення

Хімічний посуд

Призначення

 

 

 

  1. Посуд найпростішого типу

Пробірка

 

 

Конічна колба

 

Хімічна склянка

 

 

Кругло донна колба

 

Скляна паличка

 

Лійка

 

  1. Посуд спеціального призначення

Холодильники

 

Кристалізатор

 

  1. Мірний посуд

Мірний циліндр

 

Мірна колба

 

 

Ким ми себе вважаємо і хто ми є?» – обговорення результатів соціологічного  дослідження | Громадський ПростірПідпишіть частини спиртівки.

1. Будова спиртівки. Розгляньте малюнок. Позначте основні скла частини  спиртівки (резервуар, гніт, - Школьные Знания.com

Закінчіть речення:

  1. Здебільшого хімічні досліди виконують у___________________________
  2. Хімічний посуд, виготовлений із термостійкого скла, маркують_______

______________________________________________________________

  1. Для нагрівання речовин у шкільних кабінетах хімії найчастіше використовують________________________________________________
  2. Для закріплення хімічного посуду в тримачах та організації безпечної роботи використовують _________________________________________
  3.  Під час набирання сухих речовин використовують____________________
  4. Для виконання хімічних експериментів найчастіше використовують ____

_______________________________________________________________

  1. Лабораторний штатив призначений для ____________________________

Наведіть приклади хімічних речовин, які ви використовуєте щодня . Усі ми маємо власну міні-лабораторію. Це кухня. Запишіть, які ви маєте  на власній кухні аналоги до вивченого на уроці лабораторного посуду та обладнання .

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Здебільшого для хімічних дослідів використовують порцеляновий посуд, іноді — металічний і досить рідко скляний посуд.

2) Хімічну склянку використовують для приготування розчинів пев-ної точної концентрації.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з тес-тами

Робота з текстом

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання – це __________________________________________________

Маса – це__________________________________________________________

Об’єм – це __________________________________________________________

Запишіть прилади, які використовують для виміру маси.

ЛАБОРАТОРІЯ ЮНИХ ДОСЛІДНИКІВ ОБЛАДНАННЯ ТА ПРИЛАДИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДИ

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Презентація Урок №7 "Фізична величина. Вимірювання"

Запишіть прилади, які використовують для виміру об’єму.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Меніск – це дійсна межа ______________________________________________

Газометр – це _______________________________________________________

Закінчіть речення:

  1. Виміряти фізичну величину означає ________________________________
  2. У хімічних лабораторіях використовують різноманітні прилади для зважування_____________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Для вимірювання об’ємів рідин, сипких твердих речовин і твердих тіл використовують________________________________________________
  2. Для збирання газів і вимірювання їх об’єму використовують___________

_______________________________________________________________

Уважно прочитайте та проаналізуйте подані нижче твердження. Укажіть усі правильні твердження щодо зважування на лабораторних терезах:

а) Сипкі та рідкі речовини для зважування вміщують у заздалегідь зважену посудину.

б) Зважувальний предмет кладуть на праву шальку терезів, гирьки — на ліву.

в) Класти гирьки й об’єкт на шальки можливо тільки в неробочому стані терезів.

г) Сипкі речовини можна набирати безпосередньо на шальки терезів.

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) У хімічних лабораторіях використовують різноманітні прилади для зважування, які відрізняються межами вимірювань.

2) Для вимірювання об’ємів рідин, сипких твердих речовин і твердих тіл використовують хімічну склянку.

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

1.Фізична величина, яка є мірою інертності тіла.

А. Меніск

2. Фізична величина, яка характеризує властивість тіл займати певну частину простору.

Б. Газометр

3. Дійсна межа рідини в мірному циліндрі.

В. Маса

4. Еталоном маси є…

Г.  1 кг

5.Прилад для вимірювання об’єму газів.

Д. Об’єм

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з тес-тами

Робота з текстом

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спостереження – це найдоступніший метод  ____________________________

____________________________________________________________________

Гіпотеза – це припущення_____________________________________________

____________________________________________________________________

Моделювання  - це метод пізнання ____________________________________

____________________________________________________________________

Експеримент – це метод наукового пізнання ____________________________

____________________________________________________________________

Теорія – це гіпотеза, яка ______________________________________________

____________________________________________________________________Закон – це теоретично обґрунтоване й _________________________________

____________________________________________________________________

Закінчіть речення:

  1. Перед виконанням експерименту необхідно визначити _____________
  2. Зазвичай гіпотези перевіряють методами наукового пізнання — _____________________________________________________________
  3. Жоден експеримент не виконують без ___________________________

Уявіть собі, що ви працюєте в лабораторії однієї з українських солеварень. Вам потрібно дослідити вплив ступеня подрібнення кухонної солі на швидкість її розчинення у воді.

  1.     Cформулюйте гіпотезу, яку потрібно перевірити.

______________________________________________________________________________________________________________________________

2) Який посуд, обладнання та реактиви вам потрібні для виконання експерименту? ____________________________________________________________________

3) Складіть план експерименту. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

1. Ваги показали, що стілець із дерева важчий ніж із пластику. Про який етап одержання нових знань ідеться у твердженні? а) гіпотеза; б) теорія;

в) експеримент;  г) спостереження

2. Хімік Гарольд Урей припустив, що Місяць прилетів з іншої частини

Галактики. Про який етап набуття нових знань ідеться у твердженні?

а) гіпотеза; б) теорія; в) експеримент; г) спостереження

3. Увідповідніть термін і його тлумачення:

а) закон                                           1) метод пізнання, у якому вивчення тіл і

б) моделювання                             2)  явищ відбувається з використанням моделі

 в) експеримент                             3) теоретично обґрунтоване й практично

г) теорія                                          доведене наукове твердження

д) спостереження                          4) гіпотеза, яка витримала багаторазові екс-

                                                         периментальні перевірки

                                                         5) метод наукового пізнання, у якому ви-

                                                        вчення тіл і явищ відбувається в штучно

                                                        створених умовах

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з тес-тами

Робота в

парі

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Атом - це___________________________________________________________

Ядро  – це__________________________________________________________

Електрон – це ______________________________________________________

Протон – це ________________________________________________________

Нейтрон – це _______________________________________________________

Запишіть, з яких частин складається атом.

Склад атомного ядра. Число протонів — урок. Хімія, 8 клас.

____________________________________________________________________

За зображенням моделі атома визнач кількість протонів, нейтронів і електронів

p =

e =

n =

p =

e =

n =

p =

e =

n =

 

Закінчіть речення:

  1. Найменшою неподільною частинкою речовини є__________________
  2. Атом складається з __________________________________________
  3. Атом — електронейтральний, тобто ___________________________

 

Визнач вченого за його характеристикою.

Вчений

Характеристика вченого

А.Ернест Резерфорд

  1. Лауреат Нобелівської пре-

мії з фізики (у 1906 році) за роботу в галузі теоретичних й експериментальних досліджень провідності електрики в газах, серед яких відкриття електрона.

 

2.Лауреат Нобелівської премії з хімії (у 1908 році), учень Джозефа Джона Томсона.Його називають «батьком ядерної фізики» та «найвидатнішим експериментатором після Майкла Фарадея».

 

3.Данський фізик-теоретик, один із творців сучасної фізики, лауреат Нобелівської премії з фізики (у 1922 році). Є творцем першої

квантової теорії атома.

Б. Нільс Бор

В. Джозеф Джон Томсон

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     Атом — найменша неподільна позитивно заряджена частинка речовини.
  2.     Електрон — позитивно заряджена центральна частинка атома, у

         якій зосереджена основна частина маси атома.

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

1. Хто з учених запропонував планетарну модель атома?

а) Джозеф Томсон; б) Нільс Бор; в) Ернест Резерфорд; г) Джон Дальтон

2.Доповніть вислів «Атом — це частинка...»: а) позитивна; б) негативна;

в) зі змінним зарядом

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з тес-тами

Робота з схемами

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічний елемент – це вид атомів ____________________________________

___________________________________________________________________

Хімічний символ  – це  умовне позначення ____________________________

___________________________________________________________________

Назви хімічних елементів записують з ____________________ літери.

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИЗаповни таблицю.  Заповни пропущені у таблиці місця.

 

Назва хімічного елементу

Символ

Вимова

 

О

 

 

 

аш

Нітроген

 

 

 

 

натрій

 

Ва

 

 

Са

 

 

К

 

Літій

 

 

 

 

пе

 

 

ес

Ферум

 

 

Аргентум

 

 

Аурум

 

 

 

С

 

 

 

алюміній

 

 

цинк

Гелій

 

 

Силіцій

 

 

 

 

флуор

Закінчіть речення:

  1.     Атоми — це __________________________________________________
  2.     Кожен окремий вид атомів називається ___________________________
  3.     Атоми різних хімічних елементів відрізняються за __________________
  4.     Назви елементів записують із ____________________________________

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово"Виконайте завдання. Зробіть взаємоперевірку.

  1. Запишіть символи хімічних елементів за їх назвами: Барій,Силіцій, Йод, Цезій, Ферум, Неон, Хром, Плюмбум.

_____________________________________________________

  1. Запишіть назви хімічних елементів за їх символами: Rn, C, F, Mg, O, Ag. ______________________________________________________________

______________________________________________________________

Ким ми себе вважаємо і хто ми є?» – обговорення результатів соціологічного  дослідження | Громадський ПростірРобота з періодичною таблицею

Випиши назви хімічних елементів, які названі на честь країн, міст, частин світу

Випиши назви хімічних елементів, назви яких походять

від назв мінера-

лів, у яких вони

були відкриті

Випиши символи хімічних елементів, назви яких вказують на колір

Випиши назви хімічних елементів, які мають назву за прізвищем відомого вченого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Хімічний елемент — це вид атомів з однаковою масою.

2) Назви елементів демонструють їхні властивості.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з роздат-ковим матеріалом

Робота з тес-тами

Робота з табли-цями

Робота в парах

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

Періодична система – це _____________________________________________

Період  - це горизонтальний __________________________________________

Група – це стовпчик _________________________________________________

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Завдання. Запишіть  символи хімічних елементів,  які розташовані                       у 1-3 періодах.

1 період: ___________________________________________________________

2 період: __________________________________________________________

3 період __________________________________________________________

 

Ким ми себе вважаємо і хто ми є?» – обговорення результатів соціологічного  дослідження | Громадський ПростірВідшукайте в Періодичній таблиці 1, 17, 18  групи хімічних елементів. Назвіть хімічні елементи, які до них належать. Запишіть символи даних хімічних елементів у відповідну групу.

1 група (лужні металічні елементи) :_________________________________

17 група (галогени): _________________________________________________

18 група (інертні елементи) : _________________________________________

Закінчіть речення:

  1. Основні структурні компоненти Періодичної таблиці_________________
  2. Кожен хімічний елемент розміщений у______________________________
  3. У Періодичній таблиці подано інформацію про_______________________
  4. Є ____періодів, їх поділяють на _________ і _____________.

 

Впишіть у таблицю інформацію про хімічні елементи.

Назва елементу

Символ

Номер періоду

Малий чи великий період

Номер групи

Порядковий номер

Кальцій

 

 

 

 

 

Хлор

 

 

 

 

 

Магній

 

 

 

 

 

Оксиген

 

 

 

 

 

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Група — це горизонтальний ряд Періодичної таблиці. Для деяких

періодів традиційно використовують історичні назви.

б) Елементи з подібними властивостями трапляються в таблиці хаотично.

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

  1. У якому періоді розміщений Алюміній?  а) 1;  б)  2;  в) 3;  г)4
  2. У якій групі розміщений Натрій?   а) 1;  б)  2;  в) 3;  г)4
  3. До галогенів належить: а) Са;  б) К;  в) СІ;  г) Ва
  4. Лужним металічним елементом є: а) К;  б) О;  в) Р;  г) Н
  5. Виберіть хімічний елемент, який розташований у великому періоді: а) Нітроген;  б) Силіцій;  в) Кальцій: г) Літій.

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з табли-цею

Робота з тес-тами

Робота з схемою

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прості речовини – це ________________________________________________

____________________________________________________________________

Ким ми себе вважаємо і хто ми є?» – обговорення результатів соціологічного  дослідження | Громадський ПростірЗапишіть формули простих речовин за їх назвою і зображенням.

Цинк

Сірка 

Натрій

Мідь

Залізо

Бром

Срібло

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Заповни корзину простими речовинами:  вода, кисень, цукор, золото, мідь, глюкоза, ведень, залізо, озон.

 

Закінчіть речення:

  1. Прості речовини складаються з___________________________________
  2. Прості речовини поділяють на ____________________________________
  3. В атмосфері містяться такі прості речовини _______________________
  4. У літосфері містяться такі прості речовини _______________________

 

У дві корзини розмістіть речовини молекулярної і не молекулярної будови.

Перелік речовин: алмаз, вода, крохмаль, графіт, цукор, оцет, залізо, мідь.

Речовини молекулярної будови

Металлическая корзина для фруктов или фотосесии Сlayre&Eef 36х19 см

Речовини не молекулярної будови

 

 

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

 1) Усі прості речовини мають молекулярну будову. За звичайних умов

речовини з немолекулярною будовою можуть бути газами, рідиною та твердими речовинами.

2) Атоми хімічних елементів не можуть утворювати кілька простих речовин.

3) За правилами сучасної української хімічної номенклатури назви елементів і простих речовин пишуть з великої літери.

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

  1. Укажіть просту речовину, яка належить до металів: а) сірка;  б) графіт;

в) залізо;  г) водень

  1. Укажіть просту речовину, яка належить до неметалів: а) олово; б) залізо;

в) ртуть; г) вуглець

     3. Укажіть групу, усі елементи якої утворюють прості речовини метали:

         а) Zn, Mg, Mn, Na;     б) I, P, Cl, Hg;   в) C, S, O, N;   г) P, Ca, Ba, Br

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з кошиками

Робота з тес-тами

Робота в парі

Робота в групі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Металічні  елементи – це хімічні елементи _____________________________

____________________________________________________________________

Неметалічні елементи  – це хімічні елементи ___________________________

____________________________________________________________________

Використовуючи Періодичну таблицю хімічних елементів, запишіть символи хімічних елементів у відповідні колонки таблиці.

F, Pb, Na, S, P, Ne, Sb, Cl, Fe, Fr, H, N, Al, Xe, Po, Ti, K, Ra, Ag, Si, C.

Металічні елементи

Неметалічні елементи

 

 

 

 

Символи яких елементів ви не записали в жодну колонку. Чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відшукайте назви металічних і неметалічних елементів. Обведіть їх у таблиці.

Н

А

Л

Ю

М

І

Н

І

Й

Е

Ш

З

Ц

А

У

Ш

У

А

Н

Е

Р

О

Н

Г

Р

Е

Т

Р

В

І

Г

Д

К

М

Д

О

Ь

Е

З

Р

У

Т

Е

Н

І

Й

С

Е

Л

Е

Н

І

І

М

Б

П

І

Й

Б

Е

Р

И

Л

І

Й

Й

Ц

Р

И

Й

Ф

О

С

Ф

О

Р

Й

Л

Х

Л

О

Р

Б

А

Р

І

Й

Д

Я

Й

У

Я

Н

М

О

Л

І

Б

Д

Е

Н

Г

П

Ж

 

Закінчіть речення:

  1.     Серед хімічних елементів Періодичної системи можна виділити дві основні групи__________________________________________________
  2.     Інертні елементи — це _________________________________________

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     У кожній групі можна прослідкувати закономірність: зі зростанням порядкових номерів металічні властивості хімічних елементів послаблюються, а неметалічні посилюються.
  2.     Кожну групу Періодичної системи починають інертні елементи і закінчують лужні металічні елементи.

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

  1. Неметалічний елемент 15-ої групи 2-го періоду: а) Нітроген;  б) Фосфор;  в) Хлор;  г) Арсен
  2. Неметалічний елемент 17-ої групи 2-го періоду: ) Бром;  б) Флуор;  в) Хлор;  г) Калій

3.  Перший елемент Періодичної системи. а) Гелій;  б) Гідроген;  в) Літій;  г) Берилій

    4. Неметалічний елемент 17- ої групи 4-го періоду. а) Йод;  б) Астат;  в) Хлор;  г) Бром

     5.  Металічний елемент 11-ої групи 6-го періоду. а) Аурум;  б) Аргентум;  в) Магній;  г) Купрум

     6.  Металічний елемент 13-ої групи 3-го періоду. а) Бор;  б) Скандій;  в) Селен;  г) Алюміній

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з тес-тами

Робота з схемами

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Хімічна речовина – це речовина, молекули якої складаються з атомів двох або більше різних хімічних елементів.

Хімічна формула — це умовний запис хімічного складу речовини з допомогою хімічних символів та ін­дексів.

Індекс – це число, ___________________________________________________

Коефіцієнт – це число, _______________________________________________

____________________________________________________________________

Виберіть хімічні речовини.

А. 200 000+ Бесплатные Воды & Вода изображения - Pixabay

Б. Цукерки "АСОРТІ" 1кг: продаж, ціна у Києві. Цукерки від "ТМ "Amanti"" -  1053571116

В. Оцет Моя Ольвія 9% 0,95 л з доставкою додому - купити в інтернет-магазині

Г. Експорт жирів і олій тваринногота рослинного походження до ЄС зріс на 23,7%  — АГРОПОЛІТ

Д. Шафа купе Комбі (2300х600х2400) 3Д

Е. Цукор ARIA 1 кг

Є. КРОХМАЛ КАРТОПЛЯНИЙ 250 ГР Ф 40 НЕКТАР (шт.): продажа, цена. крохмаль от  "ВсеДоДому"

Ж. Красное мясо: польза и вред

З. Купити сіль кухонну камяну з доставкою в Умані 1,5 кг

И. 71-1 Натуральная кожа Сумка женская черная кожаная сумка женская сумка  черная ультраматовая, красная подкладка

 

Хімічні формули речовин - Хімія. 7 клас. Дячук

Вопрос Вопросительный Знак Помощь - Бесплатное фото на Pixabay Завдання. Складіть хімічні формули речовин за їх вимовою.

  1. Алюміній-два-о-три.   _____________________
  2. Аш-два-ес-о-чотири. ______________________

                    3.Натрій-два-силіцій-о-три. ___________________

                    4. Це-о-два. _________________________________

Заповніть таблицю. Укажіть якісний і кількісний склад у таких записах.

Формула речовини

Якісний склад

Кількісний склад

Формула речовини

Якісний склад

Кількісний склад

MgCO3

 

 

Ca(OH)2

 

 

NaOH

 

 

AI2(SO4)3

 

 

P2O5

 

 

KCI

 

 

HCI

 

 

LiNO3

 

 

Закінчіть речення:

  1. До складу хімічної формули входять _______________________________

_______________________________________________________________

  1. Індекси записують внизу справа від символу ________________________
  2. Хімічні речовини – це ___________________________________________
  3. Для позначення атомів, молекул чи речовин використовують__________
  4. Якісний склад молекули вказує на_________________________________
  5.  Кількісний склад молекули вказує на ______________________________

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

а) Хімічною формулою атома є символ хімічного елемента та  

                                індекс.

б) Хімічна формула відображає якісний склад молекули.

в) Для позначення кількості молекул використовують коефіцієнт, який записують перед формулою сполуки.

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з табли-цею

Робота з схемами

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моделювання — це процес створення та дослідження моделі, а модель — засіб, форма наукового пізнання.

Складіть хімічні формули за їх моделями.

А. Будова речовини — урок. Фізика, 7 клас НУШ.

Б. 8. Хімічні формули речовин

В. Глюкоза — Вікіпедія

Г. 8. Хімічні формули речовин

Д. Молекула этанола иллюстрация штока. иллюстрации насчитывающей биомолекулы -  25881491

Е. Валентность. Химические формулыНа рисунке представлена модель молекулы  азота. Опираясь на рисунок, - Школьные Знания.com

 

Є. Hydrogen molecule h2 hi-res stock photography and images - Alamy

Ж. 8. Хімічні формули речовин

З.

Початкові відомості про будову речовини. Атоми й молекули - ФІЗИКА ЯК ПРИ  РОДНИЧА НАУКА. МЕТОДИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ - Підручник Фізика 7 клас - Пістун  П. Ф. - Навчальна книга - Богдан 2015 рік

И.

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Завдання1. Використовуючи пластилін і дерев’яні палочки (сірники) самостійно змоделюйте  вище вказані моделі.

Завдання 2. Запишіть дані моделі у вигляді хімічних формул.

____________________________________________________________________

Завдання 3. Визначте якісний і кількісний склад речовин із завдання 2. Заповніть таблицю.

Хімічна формула

Якісний склад

Кількісний склад

Хімічна формула

Якісний склад

Кількісний склад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Змоделюйте молекулу

сахарози (цукру) С12Н22О11.

 

 

Закінчіть речення:

  1. 2D і 3D-моделювання є ключовим процесом візуалізації молекул хімічних сполук, що дозволяє хімікам зрозуміти структуру __________
  2. Якісний склад показують за допомогою символів _________________

___________, вказуючи, атоми яких хімічних елементів входять до складу ______________.

  1.  Кількісний склад показують за допомогою ______________, тобто скільки атомів кожного елемента.

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1. Молекула води складається з одного атому Гідрогену і двох атомів Оксигену.
  2. У молекулах може бути різна кількість атомів.
  3. Молекули кисню, водню, азоту, хлору, брому, йоду — одноатомні.
  4. Молекула кисню складається з 3 атомів Оксигену. 

 

Вопросительный знак картинки для детей веселые (38 фото)Прочитайте хімічні формули: ZnSO4, SO2, CH4, 2O2,  CI2O7, 2H2, NaCI.

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

 

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Властивості – це _____________________________________________________

Фізичні властивості  - це _____________________________________________

____________________________________________________________________

Розчинність – це _____________________________________________________

Заповніть таблицю. Опишіть фізичні властивості запропонованих речовин.

Фізичні властивості

Алюміній

Мідь

Графіт

Сірка

Агрегатний стан

 

 

 

 

Колір

 

 

 

 

Блиск

 

 

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

 

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Завдання. Спробуйте ідентифікувати речовину.

1.Безбарвна прозора рідина, без запаху і смаку. На землі вода існує в трьох агрегатних станах — твердому, рідкому та газоподібному.

За нормального атмосферного тиску при 0°С вона замерзає і перетво-рюється у лід, а при 100 °С — кипить, перетворюючись у пару.________

2.Метал сірого кольору з металічним блиском;добре проводить електричний струм і теплоту;пластичний, ковкий, наявність домішок, зокрема вуглецю, підвищує твердість і крихкість заліза;tпл. = 1540 °С, tкип. = 2860 °С;густина 7,87 г/см3;притягується магнітом.______________________________________

3. Безбарвний газ без запаху і смаку. При температурі -183 °С він скраплюється у рідину голубуватого кольору, яка при -218,7 °С замерзає в синю кристалічну масу. Важчий за повітря._______________________

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Для речовин молекулярної будови характерні високі температури плавлення та кипіння.

2) Фізичні властивості описують явища (процеси), у яких відбувається перетворення речовин.

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

  1. Колір, блиск, запах, прозорість – це: а) Фізичні властивості; б) Хімічні властивості
  2. Вибрати з переліку фізичні властивості речовин:  а)колір;  б) горіння;

в)запах;  г)агрегатний стан

3. Виберіть предмет, який притягнеться до магніту: а) мідний дріт;  б) алюмінієва ложка;  в)залізний цвях;  г) фарфорова миска

4. Кухонна сіль, це речовина яка: а) добре розчиняється у воді;  б)погано розчиняється у воді;  в)зовсім не розчиняється у воді;  г)правильної відповіді немає

5. Яка речовина має блиск:  а) алюміній;  б)цукор;  в)сіль;  г)оцет

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з теста-ми

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суміші – це _________________________________________________________

____________________________________________________________________

Однорідні суміші  - це ________________________________________________

____________________________________________________________________

Неоднорідні суміші – це ______________________________________________

____________________________________________________________________

Презентація "Що таке чисті речовини і суміші".

У два кошики розташуйте однорідні і неоднорідні суміші.

Молоко, розчин цукру, повітря, морська вода, фарба, розчин   крохмалю.

Однорідні сумішіВправа «Збери кошик»

 

Неоднорідні сумішіВправа «Збери кошик»

 

 

 

 

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Завдання.  Виберіть приклади  аерозолі, суспензії, емульсії, піни.

Дим, молоко, мильна піна, майонез, кров, туман.

Суспензії

Аерозоль

Емульсії

Піна

 

 

 

 

Конспект уроку "Як зрозуміти один одного без слів"Складіть ментальну карту використання різних видів сумішей у різних галузях промисловості та господарства.

 

 

 

 

 

 

Закінчіть речення:

  1. Чисті речовини — це ____________________________________________
  2. Суміш складається з _____________________________________________
  3. Компонент суміші — це __________________________________________
  4. Піна – це _______________________________________________________
  5.  Емульсія – це __________________________________________________
  6. Суспензія – це __________________________________________________
  7. Аерозоль – це ___________________________________________________

 

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) У природі переважають чисті речовини.

2) Суміші складаються лише з компонентів в однакових агрегатних станах.

3) Чиста речовина містить домішки.

4) Дим і туман є емульсіями.

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з тес-тами

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

Фільтрування – це __________________________________________________

Хроматографія - це _________________________________________________

____________________________________________________________________

СРОЧНО ДАМ 30 БАЛЛОВ що називають чистими речовинами, сумішами, види сумішей  (однорідні, - Школьные Знания.com

Заповніть таблицю.  Визначіть вид суміші та спосіб її розділення.

Склад суміші

Вид суміші

Спосіб розділення

Розчин кухонної солі

 

 

Суміш заліза і тирси

 

 

Суміш води і спирту

 

 

Суміш води і олії

 

 

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Закінчіть речення:

  1. Для розділення однорідних сумішей використовують_______

__________________________________________________________

  1. Для розділення неоднорідних сумішей використовують _______________

_______________________________________________________________

  1. Ділильну лійку використовують для________________________________
  2. За хроматограмою можна встановити _______________________________

 

5 клас. Чисті речовини та суміші. Практичне завдання: Методи розділення  сумішей. | Тест на 15 запитань. Пізнаємо природу Допоможіть учням 7 класу розділити воду і спирт.

  1. Яким способом можна розділити дану суміш?________________
  2.     Яких правил техніки безпеки потрібно дотримуватись учням?

_________________________________________________________

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     Для однорідних і неоднорідних сумішей використовують однакові способи розділення.
  2.     Для виділення твердої речовини з однорідної суміші з рідиною, наприклад, кухонної солі з розчину, використовують фільтрування або перегонку.

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

1. Укажіть, яким способом можна розділити суміш спирту та води:

а) випарюванням;  б) фільтруванням;  в) перегонкою;  г) відстоюванням

2.Укажіть, яким способом можна розділити суміш води та крейди:

а) випарюванням;  б) фільтруванням;  в) перегонкою;  г) дією магніту

3.Укажіть суміш, водний розчин якої неможливо розділити на компоненти фільтруванням: а) сіль + сода;  б) цукор + пісок; в) сода + крейда;             

г) цукор+вугілля

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з теста-ми

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Масова частка компонента в суміші  – це _____________________________

___________________________________________________________________

Презентація до уроку № 40 7 клас Тема. Кількісний склад розчину. Масова  частка розчиненої речовини

Заповніть таблицю.  Проведіть відповідні розрахунки і доповніть таблицю.

Маса розчиненої

речовини (г)

Маса розчину (г)

Масова частка розчиненої речовини %

10

150

 

 

250

15

4

 

10

4

80

 

 

Попелюшка (вулиця Сергія Кірова 1-а, Киев, город Киев, Украина) 12.12.15 |  Маршрут, купить билеты, записаться в списки.Попелюшка дуже хотіла потрапити на бал. Але перед тим мала виконати складне завдання — розділити макові зерна від проса. Зла мачуха залишила Попелюшці аж 1,5 кг круп!

1) Запропонуйте способи розділення такої суміші. Обговоріть

їх у групі. Оберіть серед запропонованих варіантів найоптимальніший.__________________________________________________

2) Обчисліть масу проса в суміші круп, якщо масова частка

цього компонента становила 0,67.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.     Обчисліть, яку кількість булочок з маковою начинкою можна спекти з отриманого маку, якщо в начинці однієї булочки в середньому міститься 15 г маку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Закінчіть речення:

  1. Масову частку компонентів у суміші використовують для_______________________________________________________
  2. Компонент суміші — це _______________________________________
  3. Масова частка компонента в суміші — це ________________________

_____________________________________________________________

  1. Масові частки компонентів у суміші та розчинах виражають у _______

_____________________________________________________________

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Маса суміші менша від суми мас усіх компонентів суміші.

2) Масова частка розчиненої речовини в розчині — це відношення маси розчину до маси розчиненої речовини.

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Розвязу-вання задач

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Масова частка компонента в суміші  – це _____________________________

___________________________________________________________________

Презентація до уроку № 40 7 клас Тема. Кількісний склад розчину. Масова  частка розчиненої речовини

Заповніть таблицю.  Проведіть відповідні розрахунки і доповніть таблицю.

Маса розчиненої

речовини (г)

Маса розчину (г)

Масова частка розчиненої речовини %

20

 

15

 

450

20

24

145

 

 

Розв’яжіть задачі.

Задача 1. Обчисліть скільки цукру та води потрібно для приготування сиропу масою 500г, якщо масова частка цукру в ньому 65%.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2. Для покращення росту кімнатних рослин використовують розчин калій нітрату (KNO3). Обчисліть масу добрива, яку потрібно використати для приготування 600г, розчину з масовою часткою розчиненої речовини 5 %. 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 3. З кухонної солі масою 40 г і води приготували розчин масою 1 кг. Обчислити масову частку солі в розчині.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 4. Для будівельних робіт цемент масою 10 кг змішали з піском масою 18 кг. Обчислити масові частки компонентів у суміші.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 5. Лимонну кислоту масою 10 г розчинили у воді й приготували водний розчин масою 50 г. Обчисліть  масову частку кислоти в розчині.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Znak zapytania i wykrzyknik postaci z kreskówek | Premium WektorПроаналізуйте інформацію. Дайте (усно) відповідь на запитання.

За відомостями з інтернет-джерел з’ясуйте значення масової частки солі у воді Чорного, Азовського і Червоного морів. Назвіть серед цих морів найбільш солоне і найменш солоне.

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово"

Складіть умову і розв'яжіть задачу,  спираючись на тему нашого уроку. Ви можете звернутись до батьків з питанням про те, які розчини вони використовують, наприклад, при консервуванні, солінні, для медичних цілей.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Знак питання, лампочка, питання, ідея, голова, піктограма, символ,  інформація, png | PNGWing

Допоможіть хмаринці повернути свої

краплинки. Яке словосполучення слів

утвориться, якщо краплинки зібрати разом?

 

 

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Розв’я-зування задач

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домішки – це _______________________________________________________

Маса суміші – це ____________________________________________________

Розв'язування задач, за умовами яких вихідні речовини містять певну масову  частку домішок.»

Заповніть таблицю.  Проведіть відповідні розрахунки і доповніть таблицю..

№ задачі

Маса компонента 1, г

Маса компонента 2, г

Маса суміші, г

Масова частка компонента 1 в суміші, %

1

10

 

100

 

2

 

300

340

 

3

 

153

 

15

4

25

 

90

 

5

5

 

65

 

 

Розв’яжіть задачі.

Задача 1. Маса суміші, яка складається з кальцію  і цинку,

дорівнює 40 г. Масова частка кальцію  в суміші становить 25 %. Обчисліть масу (г) кожного металу в суміші

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2. Яку масу вуглекислого газу можна добути, випаливши 20 кг вапняку, що містить 25% домішок?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 3. Обчисліть масу кальцій карбонату (СаСО3), що міститься в зразку мармуру, масою 40 кг. Масова частка домішок у мармурі становить 10%.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на PixabayЗнайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     Масова частка компонента в суміші — це добуток маси цього компонента на масу суміші.
  2.     За відомими масою суміші та масовою часткою окремого її компонента можна обчислити масу цього компонента в суміші.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Розв’я-зування задач

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розчинник  – це _____________________________________________________

Маса розчину – це ___________________________________________________

 

Заповніть таблицю.  Проведіть відповідні розрахунки і доповніть таблицю..

№ задачі

Маса компонента 1, г

Маса компонента 2, г

Маса суміші, г

Масова частка компонента 1 в суміші, %

1

15

 

240

 

2

 

200

360

 

3

24

170

 

 

 

Наведіть приклади розчинів, які вам доводиться готувати в повсякденному житті. Чи знаєте ви їх кількісний склад?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Розв’яжіть задачі.

Задача 1. Обчисліть масу розчину з масовою часткою розчиненої речовини 4,2%, у якому міститься 12,6 г питної соди.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині, приготовленому розчиненням 5 г солі у 20 г води.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 3. Обчисліть маси солі та води, необхідні для приготування 250 г

розчину з масовою часткою розчиненої речовини 4%.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 4. Сіль кальцій гіпохлорит (Ca(ClO)2) є ефективним засобом для дезін-

фекції одягу та постільної білизни. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині масою 100 г, який містить 3,4 г солі.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРЕВІР СЕБЕ: Знайди правильну відповідь.

  1. Укажіть масу розчину, який одержали розчиненням 40 г глюкози у

воді масою 60 г: а) 20 г; б) 100 г;  в) 400 г;  г) 240 г

2. Універсальний розчинник: а) спирт; б) оцет; в) вода; г) бензин

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Розв’я-зування задач

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

Явища це __________________________________________________________

___________________________________________________________________

Фізичні явища – це  ________________________________________________

___________________________________________________________________

Хімічні явища – це  _________________________________________________

___________________________________________________________________

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИЗаповніть таблицю.  Які явища належать до фізичних, а які до хімічних?

А. Випаровування води може на 70% забезпечити електроенергією США

Б.

В. 10 кухонних міфів, які так полюбляють господині

Г. Метали, використовувані у виробництві кованих виробів

Д. Цікаві факти про корозію металів - Dovidka.biz.ua

Е. Косметичний лід

Є. Випаровування та конденсація. Відносна вологість — урок. Фізика, 10 клас.

Ж. Хімічні реакції - Блог дяді Юри

 

Наведіть приклади хімічних явищ, які супроводжу­ються фізичними.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Закінчіть речення:

  1. Під час фізичних явищ___________________________________________
  2. Під час хімічних явищ____________________________________________
  3. Хімічні явища можна відрізнити від фізичних за _____________________

_______________________________________________________________

Наведіть приклади хімічних явищ, які ви спостерігали в повсякденному житті. Чи супроводжували їх фізичні явища? _____________________________

____________________________________________________________________

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово"Виконайте завдання. Заповніть таблицю, розподіливши в ній перераховані нижче явища:

узимку на поверхні озера утворився лід; залізний дріт зігнувся навпіл; віск розплавився від високої температури; згорів аркуш паперу; після увімкнення комп’ютера змінюється колір екрана; старий автомобіль почав іржавіти; під час падіння з велосипеда розірвалися помаранчеві штани; бензин горить дуже яскраво; цукор розчинився в гарячому чаї.

ЯВИЩА

Фізичні

Хімічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Випишіть із розповіді всі явища, які розпізнаєте, розподіливши їх у таблиці на фізичні та хімічні.

Я прокинулася вранці у своєму теплому ліжку, за вікном світило ранкове сонечко. Осінь розмалювала листя в усі можливі відтінки червоного, жовтого та коричневого. Я вирішила не гаяти часу й прогулятися. Під час прогулянки помітила, як великі краплі роси на трав’яних пагорбах виблискували на сонці. Ідучи парком, відчула аромат свіжої випічки й одразу згадала, що не поснідала. Тому купила тепленький круасан і повернулася додому.

На сніданок вирішила приготувати собі какао. Для цього налила молоко в каструлю та поставила його на електричну плиту. Коли молоко почало нагріватися, додала какао та цукор, ретельно перемішала й зачекала, доки напій стане ароматним і гарячим. Поки заварювала какао, я не втрималася, розрізала хрусткий круасан і з’їла половинку.І от халепа! Раптом відчула з кухні горілий запах — це було моє какао, точніше те, що від нього залишилося. Каструлю вкрив чорний наліт, а какао згіркло. Добре, що хоч кухня не постраждала. Відмити каструлю мені допоможуть хімічні знання! Бачила відео, у якому для відмивання посуду використовують питну соду та лимонний сік або оцет. Тож не залишайте нагрівальні прилади увімкненими без нагляду. Бережіть свою оселю та своє какао!

Фізичні явища

Хімічні явища

 

 

 

 

 

 

 

 

Кішці Селені дали завдання перевірити, чи правильно за­повнена таблиця «Фізичні та хімічні явища».

Допоможіть кішці.

Фізичні явища

Хімічні явища

Горіння сірника

Вибух природного газу

Плавлення сірки

Скисання молока

Танення льоду

Кипіння води

Кування заліза

Гниття опалого листя

Утворення роси

Бродіння виноградного соку

Плавлення пластмаси

Скручування дроту

Утворення туману

Смаження м’яса

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     Зміна забарвлення, поява або зникнення запаху, зміна агрегатного

стану речовини — це хімічні явища, які супроводжують фізичні перетворення.

2) Усі зміни, які відбуваються навколо нас, супроводжують перетворення речовини.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з текстом

Робота з тес-тами

Робота з табли-цями

Робота в парах

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічна реакція – це _________________________________________________

____________________________________________________________________

Реакція сполучення  - це _____________________________________________

____________________________________________________________________

Реакція  розкладу  - це _______________________________________________

____________________________________________________________________

Реакція заміщення  - це ______________________________________________

____________________________________________________________________

Реакція обміну  - це __________________________________________________

____________________________________________________________________

СХЕМА ХІМІЧНОЇ РЕАКЦІЇ:

21. Хімічні рівняння | Хімія – шкільний курс | 7 клас

 

Презентація з теми: "Типи хімічних реакцій"

 

Серед наведених укажіть реакцію, у результаті якої

1) виділяється газ;

2) утворюється нерозчинна речовина.

а) СaCO3 → СaО + CO2↑;

б) BaCl2 + MgSO4 → BaSO4↓ + MgCl2;

в) Fe + CuCl2 → FeCl2 + Cu;

г) K + Cl2 → KCl;

ґ) Mg2Si + HCl → MgCl2 + SiH4↑;

д) SrCl2 + K2CrO4 → SrCrO4↓ + KCl;

е) Pb(NO3)2 + K2CrO4 → PbCrO4↓ + KNO3;

є) Na3PO4 + CaCl2 → Ca3(PO4)2↓ + NaCl.

Увідповідніть:

Рівняння реакції

Тип реакції

1) Fe2O3 + Al → Fe + Al2O3

а) розкладу

2) SO3 + H2O → H2SO4

б) заміщення

3) HCl + Ca(OH)2 → CaCl2 + H2O

в) обміну

4) KMnO4 → K2MnO4 + MnO2 + O2

г) сполучення

5) S + O2 → SO2

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово" Використовуючи кольорові цукерки або різні види круп, скла­діть схеми реакцій:

NaOH + HCl → NaCl + Н2О _______________________________

                    FeO + P → Fe + P2О5 __________________________________________________________

                   Na + O2 → Na2О2 ______________________________________

                   MgSO4 → MgO + SO3 ___________________________________

Зауважте, що для позначення атомів одного елемента потрібно використовувати цукерки одного кольору або один вид круп.

Визначте тип кожної реакції.

Розгляньте схеми реакцій. Визначте типи хімічних реакцій. Укажіть ре­агенти та продукти реакцій:

1. SO3 + H2O → H2SO4

2. HCl + Ca(OH)2 → CaCl2 + H2O

3. KMnO4 → K2MnO4 + MnO2 + O2

4. HCl + Fe → FeCl2 + H2

5. K2O + H3PO4 → K3PO4 + H2O

6. Al + H2SO4 → Al2(SO4)3 + H2

7. KHCO3 → K2CO3 + CO2 + H2O

8. CO + NaOH → HCOONa

 

Вопросительный Знак Вопрос Ответ - Бесплатное изображение на Pixabay

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

1) Під час реакції заміщення з двох і більше реагентів утворюється один продукт реакції.

2) Вихідні речовини — речовини, які утворені в результаті реакції.

 

Поміркуйте!

У кулінарії соду використовують як розпушувач до тіста, який робить його легким, пишним і ніжним. Такі властивості соди у випічці пояснюють взаємодією цієї речовини з кислими компонентами суміші для приготування тіста. Процес «гасіння» соди оцтом відомий, мабуть, усім.

1) Пригадайте з попередніх параграфів структуру етанової (оцтової) кислоти. Запишіть її формулу._______________________________________________

2) Запишіть формулу питної соди (натрій гідроґенкарбонату), якщо відомо, що формульна одиниця містить 1 атом Натрію, 1 атом Гідроґену, 1 атом Карбону і 3 атоми Оксиґену. ___________________________________________________

3) Запишіть схему реакції взаємодії питної соди (натрій гідроґенкарбонату) з етановою кислотою, якщо відомо що продуктами реакції є натрій ацетат (формульна одиниця містить 2 атоми Карбону, 3 атоми Гідроґену, 2 атоми Оксиґену і 1 атом Натрію), вуглекислий газ і вода.

___________________________________________________________________

4) Проаналізуйте схему реакції та поясніть, утворення якого продукту пояснює розпушуючу дію соди.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-» у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з малюн-ками

Робота з табли-цею

Робота в групі

Робота в парі

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімічне рівняння - це _______________________________________________

___________________________________________________________________

Закон збереження маси читається:  ___________________________________

___________________________________________________________________

Презентація та конспект до уроку № 24. Закон збереження маси речовин.  Хімічні рівняння. 7 клас

ОРГАНІЗАЦІЯ ПАРНО-ГРУПОВОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

  1. Перетворіть схему реакції на хімічне рівняння. Укажіть суму коефіцієнтів у лівій частині рівняння:

                                   Na2O + H2O → NaOH

 

  1. Перетворіть схему реакції на хімічне рівняння. Укажіть суму коефіцієнтів у правій частині рівняння:

                                  С2Н6 + О2 → СО2 + H2O

 

  1. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння.

Увідповід­ніть:

Рівняння реакції

Сумакоефіцієнтів

Тип реакції

1) AlBr3 + NaOH → Al(OH)3 + NaBr

І. 9

а)заміщення

2) CO + O2 → CO2

ІІ. 8

б) розкладу

3) Mn2O7 → MnO2 + O2

ІІІ. 5

в) розкладу

4) Fe + H2SO4 → FeSO4 + H2↑

ІV. 4

г) сполучення

 

 

Презентація "Підсумок вивченого розділу " Слово"Виконайте завдання.

Перетворіть виписані схеми реакцій на хімічні рівняння, дібравши кое­фіцієнти так, щоб виконувався закон збереження маси.

MgO + HCl → MgCl2 + H2O

NH3 → N2 + H2

K + H2O → KOH +H2

Al2O3 + P2O5 → AlPO4

CuSO4 + H3PO4 → Cu3(PO4)2 + H2SO4

HCl + Fe → FeCl2 + H2

Al + H2SO4 → Al2(SO4)3 + H2

Cr2O3 + H2 → Cr + H2O

KOH + SO2 → K2SO3 + H2O

SO2 +O2 → SO3

CaCO3 → CaO + CO2

Li + N2 → Li3N

FeCl3 + NaOH → Fe(OH)3 + NaCl

Fe(OH)3 → Fe2O3 + H2O

СО2 + С → СО

CH4 → C2H2 + H2

Визначіть тип кожної хімічної реакції.

 

Знайдіть і виправте помилки, якщо вони є в даних твердженнях:

  1.     Якщо виконувати експеримент у замкненому об’ємі, то можна виявити важливу закономірність: маса (реагентів) завжди менша від маси продуктів реакції.

2) Схема реакції — це запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул реагентів і продуктів, який відповідає закону збереження маси речовин.

НУШ - працюємо творчо! | "Градус успіху" для самооцінювання роботи на уроці  | FacebookКАРТА УСПІХУ. Зроби позначки «+» або «-« у кожній колонці. Оціни свою діяльність на уроці.

Перевір-ка домаш-нього завдання

Робота

 з схема-ми

Робота з схе-мами хіміч-них реакцій

Робота в групі

Робота в парах

Моя активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Денисюк Юлія
Додано
1 січня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку