Метою даного матеріалу є реалізація наскрізних ліній у курсі інформатики. До цієї роботи ввійшли завдання екологічного змісту та розвитку громадянської відповідальності.
Завдання екологічного змісту та розвитку громадянської відповідальності
У 5 класі до теми “Опрацювання текстових даних” пропоную завдання поваріантно:
Розробити інформаційні плакати на одну з тем: «Рослини України, що зникають», «Тварини України, що зникають», «Утилізація технологічних пристроїв та її значення в збереженні довкілля».
Це комплексне завдання, яке можна віднести не тільки у сферу екології, але і у сферу громадянської відповідальності. Під час його виконання учень використовує знання, набуті у попередній темі «Мережеві технології та Інтернет» та розвиває практичні навички редагування тексту, додавання зображень із файлу та їх форматування.
У 6 класі до теми «Комп’ютерні презентації»:
Які, на Вашу думку, 5 екологічних проблем є найгострішими на даний момент в Україні? Розробіть презентацію, у якій висвітліть кожну з них. Всю необхідну інформацію можна знайти у Інтернеті.
Вимоги до презентації:
Таке завдання також можна віднести як у сферу екології, так і у сферу громадянської відповідальності.
До задач для розвитку громадянської відповідальності:
Уявіть собі, що у вашу школу приїхали на екскурсію шестикласники з іншої крани. Вам дали завдання розробити презентацію на тему «Народні символи України» («Визначні місця України») . У презентацію потрібно включити 5-6 символів з інформацією про те, чому вони вважаються народними символами (легенда, приказка чи історія).
Вимоги до презентації:
Для 5, 7, 8, 9 класів:
Кожен автомобіль викидає в атмосферу в 3 рази більше забруднюючих речовин в порівнянні зі своєю власною масою.
Знайдіть необхідну інформацію та складіть програму для обчислення кількості забруднюючих речовин які викидають в атмосферу такі машини як Smart Fortwo (750 кг), ВАЗ 2101 (955кг), Hyundai HD35 (3, 5 т.), ?
(Знайдіть необхідну інформацію та обчисліть, використовуючи табличний процесор, яку кількість забруднюючих речовин викидають в атмосферу такі машини як Smart Fortwo (750 кг), ВАЗ 2101 (955кг), Hyundai HD35 (3, 5 т.).
Дані про масу автомобілів вчитель не подає.
Це комплексна задача, яка включає пошук інформації в інтернеті (для 5 класу) та самі обчислення (5 клас проводить обчислення у зошиті). Її можна використати, на початку вивчення програмування (8 клас), при повторенні програмування (9 клас), вивчаючи табличний процесор(7 клас).
Розв’язання:
7 клас
8 і 9 клас
Початковий вигляд форми:
Програмний код та результат розв’язання:
Також можна навести приклади аналогічних комплексних задач, які можна віднести як до сфери екології, так і у сферу громадянської відповідальності: