У науковій статті представлено власний досвід використання скрайбінг-технології для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики.
Гусарь Олена Артурівна, учитель інформатики, учитель кваліфікаційної категорії «спеціаліст», Грем’яцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області, e-mail:oagusar@gmail.com
СКРАЙБІНГ ЯК СУЧАСНА ФОРМА АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Сучасні учні є учасниками навчально-виховного процесу, невід’ємним елементом якого є інформаційно-комунікаційні технології та Інтернет. Зараз нікого не здивуєш використанням на уроці комп’ютерної презентації. Широковідома презентація створена у MO PowerPoint вже давно є допоміжним засобом візуалізації навчального матеріалу, але її можна віднести до більш стандартних. Останнім часом в навчальному середовищі все більшої популярності набуває використання скрайбінгу.
Скрайбінг – нова техніка презентації, у якій мова оратора паралельно ілюструється малюнками. Скрайб-презентація відображає ключові поняття виступу та взаємозв’язок між ними.
Наразі скрайбінг – інноваційна технологія, за допомогою якої можна привернути увагу учнів, забезпечити їх додатковою інформацією та виділити головні акценти в навчальному матеріалі.
Переваги використання скрайб-презентації в навчальному процесі: участь та увага аудиторії; зручне сприйняття навчального матеріалу; якісне засвоєння інформації та запам’ятовування ключових моментів; розвиток творчості, критичного мислення та комунікативних навичок учнів[1].
Є два основних види скрайбінгу: фасилітація та відеоскрайбінг. Можна також виділити декілька найпоширеніших видів відеоскрайбінгу – ручний (мальований), аплікаційний та онлайн-скрайбінг [2].
Існує багато сервісів для створення скрайбінг-презентацій та скрайб-роликів.
Сервіс Sparkol VideoScribe дозволяє створювати відеоролики з ефектом промальовування сюжету від руки. Сервіс відзначається простотою використання. У програмі передбачена велика бібліотека анімованих зображень і картинок на різні тематики. По кожній картинці можна подивитися короткий відео – прев’ю про те, як вона буде намальована в кадрі презентації. У створену презентацію можна додати потрібний аудіо-супровід і записати голос за кадром. Презентація може бути експортована у відео-формат, а також у pdf файл.
PowToon – безкоштовний онлайн-додаток для створення анімованих відео-презентацій з додатковими платними можливостями. У програмі передбачено кілька варіантів анімації тексту на слайдах: написання тексту від руки, послідовне поява літер, а також прості варіанти анімації тексту. Сервіс надає велику бібліотеку анімованих зображеньа: моделі у векторній графіці і безліч елементів інфографіки. У бібліотеці готових шаблонів можна вибрати відповідне оформлення. Сервіс дозволяє експортувати створену мультимедійну презентацію на Youtube.
GoAnimatе – відомий сервіс, який допомагає перетворити презентацію в повноцінний мультиплікаційний фільм. GoAnimate - програма зі створення презентацій і анімованих відео-роликів з широкими можливостями. У ній представлені різноманітні шаблони презентацій, в яких існує велика кількість анімованих зображень. Частину зображень можна навіть коригувати: змінювати нахил і розмір елементів, прибирати зайві елементи. Готову презентацію можна скачати або викласти на Youtube.
Під час створення скрайб-презентації вчителеві необхідно перш за все визначити тему та етап уроку, на якому слід її продемонструвати. Найефективнішим є застосування скрайбінгу під час вивчення нового матеріалу. Використовувати скрайбінг можна і як домашнє завдання. Для цього учитель може скласти список запитань зі скрайб-презентації, які на наступному уроці обговорюють разом із класом.
Також доречним буде використання скрайбінгу для організації проектної діяльності учнів. Учням можна запропонувати створити міні-проекти у вигляді скрайб-роликів
Отже, використання скрайбінгу дає змогу зацікавити учнів, залучити їх до обговорення презентації, при цьому розвиваються комунікативні навички, креативне мислення, творчий підхід та допомагає вчителеві легко та нестандартно організувати навчальну діяльність та урізноманітнити урок.
Список використаної літератури