№46
1. Об’єднання в групи.
Вчитель шепоче на вухо кожному назву тварини, кількість тварин відповідає кількості потрібних груп; учасники мовчки ходять по кімнаті і зображують свою тварину; знайшовши таку ж тварину, треба взятися за руки і далі шукати інших разом; всі ходять, поки не знайдуть всіх членів своєї малої групи. ( «Котики», « Мавпенята», «Півники»)
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
«Влучний кидок»
На дошці вчитель вивішує малюнки з баскетбольними кошиками, на них записані числа 64; 78; 86. Кожній групі дається завдання скласти за певний час ( 5хв) якомога більше прикладів на додавання з цією відповіддю. Виграє група, учасники якої більше і правильно запишуть приклади з цією відповіддю.
«Котики» «Мавпенята» «Півники»
4. Презентація роботи груп.
№ 47
1. Об’єднання в групи.
Різнокольорові стікери. Учасники стають у коло і заплющують очі. Вчитель прикріплює на спину кожному кольоровий листочок. По команді вчителя всі відкривають очі. Після чого всі учасники повинні мовчки об'єднатися в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
«Маршрут туриста»
Учні у кожній групі повинні допомогти своєму туристу дійти до місця призначення певним маршрутом. Він зашифрований у вигляді прикладів, до яких подано кілька відповідей, одна з-поміж яких є правильною. Шлях туриста учні повинні показати стрілкою. Час виконання роботи 5 – 7 хв.
67 55 73 56 63 65 47 52 63 39 42 51
47 + 8 56 + 7 45 + 7 34 + 8
88 73 91 59 49 52 47 49 51 67 73 55
79 + 9 43 + 9 39 + 8 47 + 8
40 39 41 55 60 67 90 93 91 84 79 82
32 + 9 47 + 8 87 + 4 79 + 3
91 89 93 39 40 42 73 70 69 61 80 60
89 + 2 39 + 3 68 + 5 52 + 9
4. Презентація виконаної роботи.
№ 48
1. Об’єднання в групи.
На столі вчитель розміщує потрібну кількість смужок різної довжини. Діти по черзі вимірюють довжину однієї будь якої смужки. За результатами вимірювання учні об’єднуються в групи: 1 – ша група – смужки довжиною 5 см ; 2 – га група – смужки довжиною 8 см; 3 – тя група – смужки довжиною 10 см.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Лісові феї дуже маленькі істоти. На зріст вони від 1 до 5 сантиметрів. Запишіть зріст фей у міліметрах.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група 4 – та група
Дінь – Дінь Фауна Відія Розета
2см =…мм 2см 3мм =…мм 3см 1мм =…мм 3см 4мм =…мм
Ірідеса Сріблянка Незабудка Зарина
3см 9мм =…мм 4см 5мм =…мм 5см = …мм 1см 9мм = …мм
4. Презентація роботи груп.
№ 49
1. Об’єднання в групи.
Розрахунок на «перший – другий – третій». Але відбувається це у незвичайний спосіб, англійською мовою : one, two, three. За номерами учні об’єднуються у три групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
- Ви вправно вмієте рахувати англійською мовою. А зараз дізнаємося чи вмієте ви правильно обчислювати приклади. Перевірте правильність виконання обчислень.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група
35 + 8 = 43 44 – 7 = 41 37 + 9 = 53
28 + 4 = 32 63 – 8 = 55 95 – 7 = 88
95 – 7 = 88 56 + 4 = 60 63 – 8 = 55
63 – 8 = 59 35 + 8 = 33 56 + 4 = 62
4. Презентація роботи груп.
№ 50
1. Об’єднання в групи.
У чарівній скриньці вчитель заховує потрібну кількість геометричних фігур різної форми. Учасники дістають із скриньки одну геометричну фігуру і за її формою об’єднуються у групи. 1 – ша група – трикутники; 2 – га група – квадрати; 3 – тя група – прямокутники; 4 – та група – круги.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Обчисліть периметр кожного чотирикутника.
1 – ша група 2 – га група
3см 4см
2см 2см
3см 2см
2см
3см
3 – тя група 4 – та група
5см 3см
3см 4см
4см 5см
1см 1см
4. Презентація роботи груп.
№ 51
1. Об’єднання в групи.
Учні стають у коло і за розрахунком «зима», «весна», «літо», «осінь» об’єднуються у групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Виконайте дії з іменованими числами . Значення останнього виразу перетворіть на складне іменоване число (у сантиметрах і міліметрах). Час виконання роботи 5 – 8 хв.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група 4 – та група
16кг – 9кг = 15кг – 7кг = 16кг – 9кг = 15кг – 7кг =
60кг – 20кг = 40кг – 30кг = 80кг – 30кг = 70кг – 40кг =
15л + 20л = 35л + 20л = 25л + 10л = 40л + 25л =
26м – 8м = 35м – 9м = 26м – 8м 35м – 9м =
4мм + 5мм = 6мм + 3мм = 3мм + 4мм = 7мм + 2мм =
25мм + 4мм = 33мм + 6мм = 14мм + 5мм = 27мм + 2мм =
4. Презентація роботи груп.
№52
1. Об’єднання в групи.
Потрібну кількість пазлів вчитель розділяє на частини, перемішує і роздає учасникам. Учні знаходять інші частини свого пазла і об’єднуються в групу.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Учні складають задачу за коротким записом і розв’язують її.
1 – й кошик – 3 яблук
2 – й кошик – 6 яблук ?
3 – й кошик - ?, на 5 яблук більше
Перевірка:
1 – ша група – розказати складену задачу;
2 – га група – пояснити 1 дію, обґрунтувати вибір дії;
3 – тя група – пояснити 2 дію, обґрунтувати вибір дії;
4 – та група – назвати відповідь.
4. Презентація роботи груп.
№ 53
1. Об’єднання в групи.
У класі захована потрібна кількість різнокольорових кульок. Діти шукають кульки і за кольором об’єднуються в групи. 1 – ша група – «червоні», 2 – га група – «сині», 3 – тя група – «зелені».
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
«Хто швидший?»
Обчисліть значення виразів зручним способом.
«червоні» «сині» «зелені»
35 + 45 = 34 + 56 = 47 + 23 =
28 + 72 = 15 + 55 = 51 + 19=
62 + 18 = 33 + 37 = 74 + 16 =
48 + 42 = 41 + 29 = 25 + 35 =
54 + 36 = 63 + 17 = 32 + 28 =
4. Презентація роботи груп.
№ 54
1. Об’єднання в групи.
Учні витягують собі цукерку з чарівної скриньки і об’єднуються в групи за кольором фантика.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Звірята просять допомоги. З яких геометричних фігур складається малюнок? Які геометричні фігури мають прямий кут?
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група
4. Презентація роботи груп.
№ 55.
1.Об’єднання в групи.
У колі діти по черзі називають осілих пташок: «ворона», «горобець», «голуб». За назвами пташок учні об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Запишіть час, який буде показувати електронний годинник після полудня.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група
4. Презентація роботи груп.
№ 56
1.Об’єднання в групи.
У скриньці потрібна кількість ґудзиків різної форми. Діти дістають ґудзики і за їх формою об’єднуються у групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Допоможіть казковим героям скласти і розв’язати задачу за скороченим записом.
1 – ша група 2 – га група 3 – тя група
Л. – 34 кг Л. – 34 кг Л. – 34 кг
М. - ?, на 5 кг М. - ?, на 5 кг М. – 5 кг
4. Презентація роботи груп.
№57
1.Об’єднання в групи.
Учасники стають у коло і заплющують очі. Вчитель прикріплює на спину кожному кольоровий листочок. По команді вчителя всі відкривають очі. Після чого всі учасники повинні мовчки об'єднатися в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Гра «Де чий будиночок?» (з’єднати стрілочками)
37 28 6
42 – 36 95 – 58 65 – 37
4. Презентація роботи груп.
№58
1.Об’єднання в групи.
Потрібні листочки чотирьох видів дерев за кількістю учасників в групі. Потім учні витягають по одному листочку і мовчки шукають свою групу.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Визначте ціну предметів.
1 – ша група
Купили альбом вартістю 14 грн , гуаш – 25 грн та кольорові олівці. Всього за покупку заплатили 54 грн. Яка вартість кольорових олівців?
2 – га група
Бабуся купила печиво, цукерки та мармелад. Вартість цукерок – 35 грн, печива – 22 грн. Дізнайтеся яка вартість мармеладу, якщо за всю покупку бабуся заплатила 73 грн.
3 – тя група
Мама купила лимони вартістю 19 грн, мандарини – 28 грн та сливи. Вартість всієї покупки 66 грн. Яка вартість слив?
4. Презентація роботи груп.
№59
1.Об’єднання в групи.
Розрахунок на трьох персонажів: «сонце», «зірка», «місяць». Діти об’єднуються у три групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
Допоможіть Фіксикам виконати порівняння іменованих чисел.
63 кг і 1 ц 100 кг і 42 кг 100 кг і 1 ц
1ц і 100 кг 85 кг і 1 ц 39 кг і 58 кг
93 кг і 73 кг 1 ц і 100 кг 1 ц і 76 кг
8 ц і 5 ц 1 ц і 10 ц 3 ц і 7 ц
4. Презентація роботи груп.
№ 60
1.Об’єднання в групи.
Потрібну кількість листівок ( кількість груп) розрізати на частини ( кількість учнів у групі). Перемішати і роздати учням. Діти знаходять інші частини своєї листівки і об’єднуються в групи.
2. Розподіл ролей.
3. Конкретний опис завдання.
1) «Конструктор»
1 2 3 4
1 – ша група – домалюйте фігуру до трикутника;
2 – га група – домалюйте фігуру до прямокутника;
3 – тя група – домалюйте фігуру до п’ятикутника;
4 – та група – домалюйте фігуру до квадрата.
2) Порівняти вираз та число.
63 – 9 і 45 54 – 32 і 78 57 – 36 і 14 64 – 48 і 39
54 + 32 і 9 47 + 19 і 31 84 + 15 і 59 48 + 39 і 97
39 +9 і 48 75 – 18 і 57 72 – 44 і 28 56 + 21 і 77
4. Презентація роботи груп.