Робота з обдарованими учнями розв’язує одне із завдань сучасної школи – завдання індивідуалізації та диференціації навчання школярів. Більшість педагогів визначають, що наявність у класі обдарованої дитини стимулює вчителя під час підготовки до уроків і в цілому позитивно впливає на загальний інтелектуальний рівень класу.
Обдаровані діти, як правило, дуже активні й завжди чимось зайняті. Вони прагнуть працювати більше за інших або займають себе самі, причому часто справами, які не стосуються безпосередньо уроку, частково це стосується і предмета, до якого у них є здібності. Іноді здається, що активності цих дітей не вистачає на всі предмети, їм необхідна особлива увага, щоб розвивати хист у заданому напрямку, не примушуючи їх перенапружуватись і не дозволяючи почуттю незадоволеності перешкодити їх прагненню займатися тим, до чого вони схильні.
В документі представлені матеріали для роботи з обдарованими дітьми з української мови 2-3 класи. Даний матеріал можна використати для підготовки до конкурсів та олімпіад, а також, як додатковий матеріал для уроків.
Робота з обдарованими дітьми. Завдання з української мови (2 клас)
______________________________________________________
ставком, Ростуть, дві, над, берези.
________________________________________________
Опустилиберезизеленікоси.
________________________________________________
о,с,н,е,ц –_____________
е,д,е,р,а,в –____________
Сміється сонечко а берези сумують.
Завершилася зима, й настала ______________.
Зеленіє молода________________.
Радіють теплу дорослі й____________.
Дерева –_____________________________________________________
Діти, бережіть природу!________________________________________
Розповідне ___________________________________________________
Питальне____________________________________________________
Спонукальне_________________________________________________
Бджола, бабка, метелик, сонечко – _____________________________.
Сходить, світить, сідає – _______________________
Чисте, вдихаємо, видихаємо – ____________________
Харків, Київ, Дніпро, Львів, Суми.
Коло нашого села великий ліс. От іде лісничий лісовою стежкою,
оглядає своє господарство. Лісник знає тут кожне деревце, кожну галявину.
Розфарбуй слова, які пишуть з апострофом -зеленим кольором, а без апострофа - жовтим. 1- п..ять, 2 – св..ято, 3 – цв..ях, 4 – м..ята, 5 –сім..я.
Самооцінювання
Робота з обдарованими дітьми. Завдання з української мови (3 клас)
____________________________________________________________
Скрізь, але, добре, краще, вдома ____________________________________________
Життя - _____________; заєць - _________; солов’ї - __________.
3. Добери по 2 значення до кожного слова.
Держава – _____________________; Родина – ____________________
4. Запиши слова за алфавітом, уставляючи пропущені літери Постав наголос.
Зів…ялий, п…ють, цв…ях, пор…ядок, сім…я, р…ядок, хлоп…я, св….ято, хлі…чик, горо…чик, борі…ка, бері…ка.
5. Запиши словосполучення, поставивши іменники в родовому відмінку множини.
Багато (друзі), кілька (соловей), червоних (вишня) ____________________________________________________________
6. Перебудуй розповідне речення у питальне.
Зрубаний ліс приносить людям багато користі.
7. Поясни фразеологізми
Відкладати у довгий ящик –
Ложка дьогтю в бочці меду –
Говорить, як шовком шиє –
8. Знайди і визнач в реченні основу, установи зв’язок слів.
Спека висмоктала з річки воду.
Хлопчикові здалося, що річка хвора, стогне і просить вилікувати її.
9. У наведених словах познач корінь.
Лимонний, лимон, лимонад.
10.За допомогою префіксів і суфіксів утвори нові слів від поданих.
Море, мороз, дорога.
11. З’єднай синонімічні пари сталих поєднань слів.
Тримати язик за зубами |
Ні те, ні се |
Як кіт наплакав |
Через пень колоду |
Тяп та ляп |
Лінуватися |
Ні риба, ні м’ясо |
Ні пари з вуст |
Байдики бити |
З гулькин ніс |
12. Знайди помилки і запиши правильно.
Бистрий кінь, зелений карандаш, велика победа, красиві цвіти, сегодня праздник.
Розфарбуй: червоним с буквою е, синім з буквою и:
1. В..рба, ст..бло, ч..сло, пл..че, з..мля.