Назва модуля: ООІ та ПЗ-2.5.2. Виконання робіт з налагодження та обслуговування мережевих систем.
Тема уроку: Робота з пошуковими системами.
Мета уроку:
Обладнання і дидактичне забезпечення уроку: ПК, інструкційні карти, електронні тести, мультимедійний пристрій, презентація.
І. Організація уроку.
а) перевірка наявності учнів
б) перевірка зовнішнього вигляду учнів.
ІІ. Вступний інструктаж.
а) оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Майстер в/н:
На сьогоднішньому уроці виробничого навчання ми продовжимо практично застосовувати ті знання, які ви здобули на уроках теоретичного навчання.
Як кажуть, в Інтернеті є все. Його називають глобальною інформаційною системою. Адже зібрати інформацію, нагромадити її - це навіть не пів - справи. Скоріше – десята частина. А головне завдання – структурувати її, забезпечити швидкі можливості пошуку і доступу до будь-яких потрібних відомостей. Цей принцип лежить в основі будь-якої бази даних, будь-якого зібрання інформації.
Мережа Інтернет росте дуже швидкими темпами, тому знайти потрібну інформацію серед величезної кількості Web-сторінок стає усе складніше. Тому особливо актуально правильно й грамотно навчитися, здавалося б, простої речі - де і як шукати, щоб отримати бажані відповіді. Як підсумок, пошук інформації в Інтернеті можна вважати одним із самих важких завдань.
Тож як бути? Як відшукати серед мільйонів сторінок ту саму, єдину і неповторну, на якій саме і знаходиться потрібна вам інформація?
Тема уроку: Робота з пошуковими системами.
Слайд 1
Майстер в/н: Тому, з огляду на тему уроку, пропоную продовжити речення.
На сьогоднішньому уроці я хочу дізнатися...
Слайд 2
Майстер в/н: Отже, після закінчення сьогоднішнього заняття ви повинні знати засоби пошуку інформації в мережі Інтернет і використовувати їх в практичній діяльності, та здобути навички безпечної роботи в мережі Інтернет.
Слайд 3
Майстер в/н: Отже, тема, яку ми будемо розглядати, дуже важлива. Отримані навички знадобляться вам у подальшій роботі.
б) Перевірка теоретичних знань учнів.
1 етап. Бліц-опитування
Слайд 4
Майстер в/н: А розпочати роботу, я пропоную з бліцопитування. Отже,
Internet — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів.
2. Як називається програма, яка призначена для пошуку інформації в Інтернеті?
Пошуко́ва систе́ма (або скорочено пошукови́к) певна база даних — онлайн-служба (апаратно-програмний комплекс з вебінтерфейсом), що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті.
3. Як класифікуються пошукові системи?
Пошукові системи поділяють на декілька типів: документальні, фактографічні та гіпертекстові.
4. Яка пошукова система в Україні?
Якщо розглядати користувачів українського Інтернету, то безперечним лідером тут стає пошукова система Google.
5. Як перевірити підключення до мережі Інтернет?
Перевірити наявність відповідного значка підключення Пуск – Мережні підключення або ж переконатися в наявності відповідного значка на панелі інструментів.
6. Назвіть апаратні засоби для роботи в мережі.
Під’єднані до Інтернету комп’ютери, канали передавання даних і мережне обладнання.
7. Назвіть програмні засоби для роботи в мережі.
Набір протоколів Інтернету TCP/IP.
Майстер в/н: Молодці, пригадали основні поняття, а тепер приступимо до виконання тестових завдань.
Оцінка, одержана за виконання тестових завдань, буде врахована при виставленні комплексної оцінки за виробниче заняття. На виконання тестових завдань вам відводиться 6 хв.
2 етап. Виконання тестових завдань.
Тестові завдання в електронному варіанті на платформі Classtime за адресою https://www.classtime.com/sessions/WQNE64.
Слайд 5
Майстер в/н: Як показали результати тестів (високий, достатній і середній рівень) ви добре засвоїли теоретичний матеріал з даної теми.
в) Пояснення нового матеріалу.
Пояснення нового матеріалу проходить у формі активного діалогу майстра з учнями. Демонстрацію трудових прийомів допомагають здійснювати учні, деякі операції демонструє майстер в залежності від їх складності. Пояснення ведеться з опорою на презентацію та опорний конспект.
Майстер в/н: Я думаю, ви вже звернули увагу, що у вас на столах лежать опорні конспекти до яких ми будемо звертатись. Отож, скажіть, будь ласка, які ви знаєте засоби пошуку інформації в мережі Інтернет? (учні записують у зошит)
Слайд 6
Веб-каталог – це сайт, на якому зібрано багато посилань на інші сайти, відсортованих і розділених на категорії згідно з тематикою.
Оскільки каталоги призначені переважно для пошуку сайтів загальної тематики, за їх допомогою майже неможливо знайти відповідь на якесь конкретне запитання. Це можна зробити лише з використанням пошукових систем.
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Майстер в/н: Які ж переваги та недоліки веб-каталогів?
Слайд 10
Демонстрація пошуку інформації у веб-каталозі.
Пошукова система – це веб-сайт, призначений для пошуку сторінок, що містять задане слово або словосполучення чи відповідають іншим критеріям.
Слайд 11
Майстер в/н: Як ви думаєте, з яких компонентів складається пошукова система?
Пошукова система призначена для пошуку сторінок за заданим словом, словосполученням або за іншим критерієм. Кожна пошукова система складається з чотирьох компонентів:
Запит до пошукової системи має складатися із загальних слів чи понять, які найточніше характеризують мету пошуку.
Якщо запит складний доцільно скористатися сторінкою розширеного пошуку, де за допомогою полів і списків, що розкриваються, можна сформувати складний критерій.
Найпопулярнішою пошуковою системою вважається Google.
Слайд 12
Майстер в/н: Як ви думаєте, яких умов важливо дотримуватися для пошуку інформації в Інтернет?
Для пошуку інформації в Інтернеті досить важливо дотримуватись трьох умов: точно формулювати завдання, правильно вибирати засоби пошуку та, нарешті, конкретно визначити початкову стратегію і критерії пошуку.
Універсального методу пошуку інформації немає, однак можна сформулювати загальну методику пошуку, застосування якої здебільшого дає позитивний результат:
Якщо ж, незважаючи на все, успіху так і не вдалося досягти, спробуйте сформулювати запит
Слайд 13
Слайд 14
Слайд 15
Проблемне запитання: Як знайти документ необхідного формату?
Які переваги та недоліки пошукових систем?
Слайд 16
Демонстрація пошуку інформації у пошуковій системі.
Майстер в/н: Чи знаєте ви правила безпечної роботи в Інтернеті?
4. Правила безпечної роботи в Інтернеті.
Якщо дотримуватися основних правил безпечної роботи в Інтернеті, то подорож Інтернетом принесе тобі багато користі та задоволення!
Слайд 17
Майстер в/н: А зараз я вам пропоную закріпити правила безпечної праці в Інтернет та виконати завдання.
Слайд 18
Майстер в/н: А зараз я вам пропоную знайти відомості в мережі Інтернет.
Слайд 19
г) закріплення матеріалу вступного інструктажу.
{Для пошуку за темою}
{Пошукові системи призначені для пошуку сторінок, що містять задане слово або словосполучення чи відповідають іншим критеріям}
{Пошукова система Google}
{Якщо про це не вказано в розширеному пошуку, то не має}
д) перевірка знань учнями правил охорони праці.
Майстер в/н: Перед тим як приступити до виконання самостійного завдання, повторимо з вами правила охорони праці за допомогою мультимедійної презентації «Знайди помилку». На екрані будуть показані правила – потрібно знайти помилки і виправити їх.
ІІ. Самостійна робота учнів.
Перед вами лежать інструкційні карти, у яких вказано завдання, які ви сьогодні будете виконувати. Перед тим, як виконувати практичну роботу ми проведемо рефлексію. Нехай рефлексія наштовхне вас на продуктивну роботу сьогодні.
Рефлексія
Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрана на дошці:
IІІ. Біжучий інструктаж.
Перевірка організації робочих місць.
Контроль за послідовністю виконання завдання.
Перевірка дотримання правил охорони праці.
Надання індивідуальних консультацій в разі необхідності.
ІV. Прибирання робочих місць.
Вихід із редактора Блокнот зі збереженням даних, вимкнення ПК.
V. Заключний інструктаж.
Підведення підсумків роботи групи в цілому, оголошення оцінок кожному учню.
VІ. Завдання додому.
Закріпити вміння пошуку інформації в Інтернет та оформити реферат в електронному варіанті на тему «Пошук інформації в мережі Інтернет».
1