Розробка уроку на тему "Звіти. Призначення звітів" . Урок включає в себе вивчення нового матеріалу та практичну роботу. Основною метою цього року є формування поняття про звіти, заголовок, область даних.
Тема. Призначення звітів. Практична робота № 9 «Створення
запитів і звітів за допомогою майстра та в режимі конструктора»
Мета:
сформувати поняття:
Базові поняття й терміни: звіт, конструктор звіту, заголовок, колонтитули, область даних. Структура урока
І. Організаційний етап.................................1-2 хв
II. Перевірка домашнього завдання........................1-2 хв
V. Засвоєння нових знань.............................10-15 хв
VI. Застосування знань, умінь та навичок..................10-15 хв
VII. Усвідомлення нових знань.............................5-10 хв
VIII. Підбиття підсумків уроку...............................3-5 хв
IX. Домашнє завдання....................................1-2 хв
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП ■
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
►► Фронтальне опитування
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ■
Учитель. Часто виникає необхідність створити певні підсумкові документи, наприклад, звіт про успішність учнів класу. Як за певною інформацією створити звіт і надрукувати його?
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ■
Розповідь учителя з елементами демонстрування по локальній мережі.
Загальна термінологія
Звіт — це засіб створення і друкування підсумкових документів за наявною в БД інформацією. Звіт можна створити на основі таблиць або запитів.
Складові частини звіту
Прикладу звіту, зробленого Майстром
Формування і виведення звітів
Засоби Access зі створення звітів призначені для створення звіту, за яким можна здійснити виведення даних із таблиць у вигляді підсумкового надрукованого документа. Ці засоби дозволяють конструювати звіт складної структури, що забезпечує виведення взаємозалежних даних із багатьох таблиць, при цьому можуть бути реалізовані найвищі вимоги до оформлення документа. Перед початком конструювання звіту користувач повинен зробити підготовчу роботу, в результаті якої потрібно визначити необхідний макет звіту.
У процесі конструювання визначається склад та зміст розділів звіту, а також розміщення в ньому значень полів таблиць БД. Крім того, оформляються заголовки, підписи реквізитів звіту, визначається розміщення обчислюваних реквізитів.
Засоби конструювання звіту дозволяють групувати дані на декількох рівнях. Для кожного рівня можна здійснити обчислення результатів, призначати заголовки і примітки за кожною групою. Під час формування звіту можуть виконуватися різноманітні обчислення.
Звіт можна створювати за допомогою Майстра або в режимі Конструктора звітів. У багатьох випадках зручно використовувати Майстер, створений Майстром звіт можна дооформити в режимі Конструктора.
За необхідності вивести у звіті дані з багатьох таблиць за основу для звіту можна використати багатотабличний запит. На запит можуть бути покладені найбільш складні види вибірки і попереднього оброблення даних. Конструктор звітів дозволяє успішно структуру вати й оформляти отримані в запиті дані.
►► Самостійна робота
Опрацювати теоретичний матеріал (використавши довідкову систему СКБД, написати короткий конспект).
Перегляд і друкування звіту
Для перегляду раніше створеного звіту потрібно вибрати Звіти у вікні бази даних і натиснути кнопку Перегляд. Звіт під час перегляду з'явиться на екрані таким, яким він буде надрукований. Перехід у режим попереднього перегляду з режиму Конструктора звітів виконується натисканням кнопки Представлення звіту. В режимі попереднього перегляду є своя панель інструментів.
Кнопка Друкування панелі інструментів режиму попереднього перегляду дозволяє надрукувати цей звіт. За допомогою команди
Файл н Макет сторінки можна вибрати принтер, задати формат паперу, розмір полів, відстань між рядками, орієнтацію тощо. Команда Файл н Друкування дозволяє надрукувати окремі сторінки звіту або виділені записи, декілька копій, вивести звіт у файл.
Звіт багато в чому схожий з формою. Його використовують під час друкування документів. Принципова різниця між Формою та Звітом полягає в тому, що формати звітів відповідають стандартним форматам паперу.
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК -
Практична робота № 9 «Створення запитів і звітів за допомогою майстра та в режимі конструктора»
Інструктивна картка
VII. УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ і
Пропонуємо учням дати відповіді на запитання, при цьому можна обговорювати їх попарно (в межах парти).
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ -
Учні звітують про результати виконання практичного завдання, колективно обговорюють помилки, яких припустилися під час роботи.
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ■
Опрацювати конспект уроку та відповідний параграф підручника.