Родинне свято "Вперше осінь йшла до школи..."

Про матеріал

Родинне свято "Вперше осінь йшла до школи.." - підсумок творчого проекту про осінь, який був проведений учнями 2 класу на уроках "Природознавства", "Літературного читання", Української мови", "Образотворчого мистецтва", "Трудового навчання", "Музичного мистецтва".

Перегляд файлу

1

 

«Вперше осінь йшла до школи…»

 

Творчий проект у 2 класі

 

 Мета    проекту:     формувати природознавчу компетентність ; закріпити      знання    учнів   про пори    року,   про   особливості    осені   та  кожного    осіннього   місяця;   ознайомити   дітей   зі   змінами,   що   відбуваються   в  природі   восени;   допомогти   учням   відчути красу     рідної   природи;    викликати     бажання     більше спілкуватися   з   нею,   працювати   в  осінню   пору;   дбайливо    ставитися    до  неї;  продемонструвати        щедрість осені,   її   красу і  багатство   ;   розвивати  ініціативу і творчість, артистизм, комунікативні здібності,    спостережливість,   увагу,   уяву,   мислення;   виховувати любов     та  дбайливе    ставлення    до   природи,        відповідальності,     колективізму,     взаємодопомоги,   любов   до   українського   народу,   рідної   мови,   українських   звичаїв.   

Обладнання:   загадки,   прислів’я,   пісні,   вірші,   цікаві   факти,   музичні   записи,   малюнки,   вироби   власноруч,  мікрофон,   українські народні ігри,  малюнки із зображенням їстівних і отруйних грибів; осінні листочки; предмети для гри «Овочі й фрукти», презентація, страви з овочів та фруктів, обладнання для ігор.

 

Попередня   робота:   збирання   загадок,   прислів’їв,    пісень,    віршів,  оповідань,    цікавих   фактів   про   овочі й фрукти, про осінні місяці; екскурсії в природу; малювання малюнків про осінь;  написання творів про осінь на уроці української мови ; слухання музики П.Чайковського «Пори року» та А.Вівальді;  перегляд репродукцій з картин художників про осінь; збирання матеріалів   для   виробів   з природного   матеріалу; збирання насіння однорічних квітів.

Дидактична  характеристика проекту.

Тип  проекту:  творчий,  груповий.

Об’єкт пізнання: осінь в художній і  народній творчості.

Провідна проблема: залучити учнів до пошуків цікавої   інформації   про   пору   року   осінь   у художній   і  народній творчості.

Спосіб розв’язування проблеми: збирання інформації, спостереження, бесіди, консультації.

Навчальні        предмети:       «Літературне      читання», «Українська мова», «Природознавство», «Трудове навчання», «Образотворче мистецтво»,«Музичне мистецтво».

Тривалість:  три  місяці.

План виконання проекту.

1.  Обговорити у класі важливі питання проекту.

2.  Визначити провідну проблему та ознайомити учнів   з її загальною темою.

3.  Запропонувати       шляхи    розв’язання     проблеми     та форми подання результату.

4.  Формування   творчих   груп   для   проведення   дослідження.

5.  Збирати   цікаві   відомості   й   матеріали,   виготовляти вироби власноруч, малювати малюнки, слухати музику.

6.  Зібрати насіння однорічних квітів на шкільній клумбі.

7.  Оцінити роботу учасників проекту.

8.  Провести родинне свято «Вперше осінь йшла до школи».

Виконання проекту.

1. Пошук     інформації   на  тему   «Осінь»   у  художній   та науково-популярній літературі, музиці.

2. Проведення спостережень у природі за її змінами.

3.  Проведення       циклу    уроків   та  виховний    захід, пов’язаних із темою проекту.

4.  Оформлення проекту:

  • опис результатів спостережень;
  • підбиття   підсумків   роботи   над   проектом   провестиу  формі свята  «Вперше осінь йшла до школи…».

Завдання для груп :

 

  • Народознавці й природолюби.

Формування   завдань   для   груп (Дослідити   інформацію про українські обряди і звичаї  осіннього циклу.)

  • Літератори   і мистецтвознавці.

Формування завдань для групи (Дібрати вірші про осінь, загадки, прислів’я, приказки, ігри, народні обряди,   пісні,   музику, репродукції з картин художників про осінь, намалювати свої малюнки про осінь.)

  • Народні   умільці

Формування   завдань   для   групи  (Виготовити   власноруч     вироби    осінньої   тематики).

Презентація проекту

І. Організація учнівського колективу

1.  Психологічна підготовка учнів. Вхід до зали під музику до пісні «Вперше осінь йшла до школи».

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.  «Мозковий штурм»

«Я люблю осінь за те, що...»

ІІІ. Повідомлення теми і мети свята.

ІV. Презентація проекту.

1.  Звіт   групи   «Літератори   і  мистецтвознавці»

Вчитель. (Коротка розповідь про проектну діяльність, яку учні класу проводили протягом трьох місяців на різних уроках). А свято – «Вперше осінь йшла до школи…» - підсумок цієї роботи.

  • Ніхто краще, ніж поети, не описав красуню-осінь. Послухаємо звіт «Літераторів та мистецтвознавців».

 

Більше й більше листя з кленів

Облітає з кожним днем.

По траві іще зеленій

Між дерев у парку йдем.

Йдем по листю золотому,

Мов по килиму м’якому,

Що постелено для нас.

Листопад почавсь якраз.

Листя падає в садку

І танцює у танку.

 

Непомітно  з’явилася осінь   
Все коротшає день щодоби
Глянь, берізки уже злотокосі,
І в дубів багряніють чуби.
Лиш не хочуть ялини та сосни
Вічно свіже міняти вбрання
Не беруть їх тумани та роси,
Холодніші щоночі, щодня.

 

Не пустою прийшла до нас осінь
В неї повно достатку в мішку
Покосили вже гречку та просо,
І отави в стогах на лужку...
Що є краще осінньої тиші?
Хоч і любимо всі ми її,
Та щоранку  усе  холодніше,
Облітають ліси і гаї.

 

Саме груші солодкі поспіли,
Пахнуть яблука, наче в меду,
Повен соку – янтарної сили,
Виноград  золотіє  в саду.


Пізні ягоди спіють, гляди-но,
Так  буває лише восени –
Червоніє шипшина, калина,
Повні кетяги горобини.

Пісня «Вперше осінь йшла до школи» 

 

Учитель.Привітаймо гостю, діти!

Ця гостя не проста — з дарунками своїми

Вона до нас прийшла.

 

Осінь

Я — красуня-осінь — до вас прийшла на свято,

І золотих листочків вам принесла багато.

Ці листочки, діти, вам зараз я роздам

(Осінь роздає листочки).

  • Всі до мене вибігайте і таночок починайте.

Танок з листочками. 

Вчитель загадує загадки, які принесла осінь. 

У садах, полях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

 

По небу іде кучерявий баран

І рогом вогненним б’є в барабан. (Грім, блискава, хмара)

 

На городі молода, пишні коси розпускає.

Та у золоті хустинки, золоті хова зернинки. (Кукурудза)

 

Стоять коні на припоні,

Не їдять, не п’ють,

А все гладкими стають. (Гарбузи)

 

Хто її роздягає, той гіркі сльози проливає. (Цибуля)

 

Мене і смажать, і варять,

І дуже хвалять, бо я добра. (Картопля)

 

Без рук, без ніг, а на тин лізе. (Квасоля)

 

Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі. (Морква)

 

 Гра «Завези овочі у комору»

(Хлопці на іграшкових машинах перевозять овочі ). 

Учні (по черзі)

 Покосили пшениці й жита,

Ми не зчулись, як минуло літо.

Вже надходить осінь золота,

Молоде, зелене сходить жито.

 

Зажурились квіти неспроста,

Вранці роси випадають білі.

Вже надходить осінь золота —

Жовкне листя у саду на гіллі.

 

Осінь! Осінь! В гості тебе просимо.

З щедрими хлібами,

З високими снопами.

З листопадом і дощем,

Зп ерелітним журавлем.

 

Малює осінь на деревах,

Гуля по травах і стежках.

Калини кетяги рожеві

Тримає в бронзових руках.

 

Пливе туман сріблястий в лузі

Над синім поглядом ріки.

Верба за літечком у тузі

Скида червоні кісники.

 

Земля, ще сонечком полита,

Осінні фарби зігріває.

Чита лелека в книзі літа

Про землю-матінку слова.

 

Перегорта крилом сторінку,

Холодні ночі в мандри звуть —

Йому озерце і домівку

Ніде у світі не забуть.

 

 Вже у теплі краї відлетіли
Сонцелюби дзвінкі – журавлі
Не страшні їм тепер заметілі
На далекій південній землі
 

Клишоногий ведмідь вже потроху
У барлозі готує тепло.
Білка тягне гриби і горіхи
У своє потаємне дупло.

 

Пісня «Про їжачка»

 

Літо осені у вічі

Синім вересом глядить.

В сад рожеву айстру кличе

І метеликом летить.

 

Учитель.Діти, а як називають осінні місяці? (Відповіді учнів.)

 

Осінь.

А що цікаве ви знаєте про моїх синочків?

 

Вересень добре ґаздує,

Овоч маленький дітям дарує.

А місяць жовтень мряку розвіє

В лісах, в садочках лист жовтіє.

А листопад той жалю не має,

З дерев останнє листяз риває.

 

Учитель.А тепер запросимо їх до нас

 

Вересень

Добрий день!

У вересня щедра рука.

— Заходьте! — він з двору гукає.

І яблука трусить з гілок,

І сипле в портфелі сливок,

Солодкий зриває виноград.

І кожен з вас вересню рад,

Бо щедра, ой щедра рука

У вересня — садівника.

2.Звіт народознавців і природолюбів.

обота над народними прислів’ями та прикметами).

Учитель.Наші народознавці та природолюби підібрали прислів’я та прикмети про вересень. 

  • Вересень — рум’янець року.
  • Садок у вересні, що кожух усічні.
  • Вересень студений, але ситний.
  • Вересень струшує груші в садочку.
  • Як вересень, то й дощик сіє.

Гра «Відгадай плід за запахом і смаком». 

Вчитель.

А тепер улаштуємо гру із заплющеними очима. Потрібно покуштувати  декілька осінніхп лодів, назвати їх і визначити характерні ознаки   смаку.

Гра «Трапляється — не трапляється».

Вчитель. За допомогою цієї гри ми перевіримо, чи уважно ви спостеріга-ли за природою.Я говоритиму, а ви уважно слухайте. Якщо таке буває-

плескайте у долоні, а коли ні — тупайте ногами.

Восени ідуть дощі. (Так)

  •  Пахнуть з маком калачі. (Так)
  • Чапля зимувать зібралась. (Ні)
  • Груша у борщі попалась. (Ні)   
  •  Росте на дереві кавун. (Ні) 
  • Листя падає з дерев. (Так)
  • Дерева падають із листя. (Ні)
  • Спекотно аж холодно. (Ні)

 

Учитель

Подивись, на видноколі,

Мов змінилися ліси.

Хто ж це їх у жовтий колір

Так барвисто прикрасив?

 

А маляр цей —

Місяць жовтень.

У відерцях чарівних

Жовту фарбу перебовтав

І розбризкує на них.

Жовтень

Я вересневі вдячний за старанність,

Врожай добротний зібрано без втрат.

І ось прийшов сьогодні на світанні

У гості жовтень — вересня я брат.

В садку те листя, що було зелене,

Зробилося одразу золоте.

Поникли дерева і кущі,

Уже осінні перші йдуть дощі.

 

Учитель.Що говорять про жовтень у народі? 

 

  • Вересень пахне яблучками, а жовтень капустою.
  • Жовтень ходить по краю та й виганяє птахів із гаю.
  • Жовтень як не з дощем, то зі снігом.
  • Жовтень хоч і холодний, але листопад і його перехолодить. 

 

Осінь

Де пройшли дощі рясні,

Виросли гриби смачні.

 

Учитель. Діти, восени часто дощить, але коли ночі ще теплі, то в лісі з’являється багато грибів. І коли йдеш по гриби до лісу, то потрібно чітко знати, де гриб їстівний, а де — отруйний. Пограймо!

 

Гра «Їстівні і отруйні гриби»

 

(Учитель демонструє презентацію «Загадки про гриби» , а діти називають: їстівний це чи отруйний гриб). 

 

Листопад

Я славний місяць листопад

Все листя обтрусив підряд.

Замів стежини чисто,

Прикрасив кожне місто. 

 

Учитель. Що говорять про листопад у народі? 

 

  • Листопад вересню онук, жовтню — син, а зимі рідний брат.
  • Листопад білими кіньми їде.
  • Листопад зимі ворота відчиняє.
  • Листопад не лютий, протее спитає, чи одягнений, чи взутий.

 

3.  Звіт групи «Народні умільці» 

(Перегляд виставки виробів із природних матеріалів)

Учні продовжують

Ось і крапельки-краплинки

Пострибали по стежинках.

Хмароньки збираються,

Дощик починається.

 

 Дощик, дощик, поливай –

Буде добрий урожай.

Буде жито і ячмінь,

Довгий льон, зелений хміль.

Буде біла пшениця

Буде жито і сочевиця.

Буде солодка малина

І горобина, і калина

Пісня «Дощик» 

На городі урожай,

Що захочеш, те й збирай.

Огірки і помідори,

Морквицю і салат,

Цибульку і перчики,

І капустиці лий ряд. 

 Гра “Поклади картоплю в глек”. 

Вчитель.

У дитинстві гратись ми любили –

 картоплю ложками носили. 
І врешті той перемагав,

хто з нею швидше прибігав,

хутчіш картоплю в глечик клав,

 а ложку друзям віддавав.

Рахуймо всі: один, два, три – почали! 

Учитель.

До нас завітав гість.

Боки він на сонці грів,

Його літній дощик мив.

От виріс він такий

І солодкий, і смачний,

А з ним і його родина.

Інсценізація «Ходить гарбуз по городу»

(під музику до укр..нар. пісні «Ходить гарбуз по городу»)

Автор

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду.

 

Гарбуз

Ой, чи живі чи здорові

Всі родичі гарбузові? 

Автор

Обізвалась жовта диня,

Гарбузова господиня.

 

Диня

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові.

Обізвались огірочки,

Гарбузові сини й дочки.

 

Огірки

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові.

Обізвалася морквиця,

Гарбузовая сестриця.

 

Морква

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові.

Обізвався старий біб:

 

Біб

Я піддержав увесь рід!

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові.

Ой гарбузе, ти перистий,

Із чим тебе будем їсти?

 

Гарбуз

Миска пшона, шматок сала —

Ось до мене вся приправа.

Бачу, бачу, що здорові

Всі родичі гарбузові.

Тож дозвольте, любі діти,

Кашею вас пригостити.

 

Осінь

З вами весело, малята. Тож буду

Вас гарбузовою кашею частувати.

(Осінь частує дітей гарбузовою кашею)

Гарбуз

Гей, шикуйтеся в рядки,
Буряки та огірки,
В лаву станьте, біб, квасоля,
Помідори й бараболя!
Кроком руш всі до комори,
Бо зима настане скоро.
 

Гра “Допоможіть розібратися” 

«Борщ».   

Одна господиня з базару прийшла.

Вона у кошику в дім принесла..

Приспів:

Картоплю, капусту, квасолю, буряк,

Петрушку і моркву

Ой, смачно же  як!

Ось овочі дружно лежать на столі,  

Чекають, що зварять їх всіх у борщі

Приспів. 

Вчитель
Ось я висипала з кошика садовину та городину, а ви відберіть все необхідне для приготування борщу в одну миску, а для компоту – в іншу. Переможе той, хто виконає все правильно. (Діти діляться на дві команди хлопчиків та дівчаток )

Вчитель

В каструлі помиті лежали вони.   

В окропі кипіли годину чи три. 

Приспів.

Зварився наш борщик, стоїть на столі. 

Скоріше би їсти приходили всі!   

Приспів.

Ось дружно сидить за столом дітвора.  

Вже повні тарілки, борщ їсти пора.

Приспів.


Вправа«Журналіст».

 

Вчитель До нас на гостину завітав журналіст. Він хоче розв’язати одну проблему.

 Послухаймо його!

Журналіст. Що можна зробити, щоб золота осінь стала ще кращою?

Відповіді дітей: 

  • Насаджувати більше дерев і кущів.
  • Не ламати гілок.
  • Збирати насіння  однорічних квітів.
  •  Читати і складати вірші про осінь.
  • Оспівувати осінь у піснях.
  •  Слухати музику природи.
  •  Малювати малюнки.
  •  Любити природу і берегти її багатства.

Вчитель.Дякуємо тобі, Осінь, за чудовий гостинець! Спасибі, що завітала до нас на гостину. 

Осінь. Час і мені з вами прощатися. До побачення, друзі! 

V. Підсумок роботи учнів.

Вчитель. Кажуть, що осінь - це смуток, суцільні дощі, похмура погода ... Не вірте ,друзі! Осінь по-своєму прекрасна і приваблива. Вона несе щедрість душі, серця - тепло від людського спілкування, вносить в наше життя неповторну красу! В цьому ви можете самі переконатися.

 

Кліпарт про осінь «Пори року» під музику А. Вівальд

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку