Сценарій родинного свята у 5 класі
«З родини йде життя людини»
Діти на сцені.
Звучить пісня «Родина»
Ведуча: День чарівний, справжнє диво,
Всюди усмішок багато,
В залі людно і красиво,
Бо у нас сьогодні свято.
Ведуча:Добрий день, наші мами!
Добрий день, татусі!
Добрий день, любі вчителі,
Бабусі й дідусі!
І, звичайно, гості всі!
Ведуча: Родино, дорога родино!
Що може бути краще в світі цім?
Чим більше дорожить людина
За батьківський і материнський дім?
Ведуча: Де можна більше зачерпнуть любові?
Де взяти більше доброти?
Як в материнськім і вчительськім слові,
Як з батька щедрої руки!
Ведуча: Отож зібралися ми нині
На святі нашім гомінкім,
Щоб поклонитися РОДИНІ
І побажати щастя всім!
Двоє батьків заносять до залу коровай на рушнику.
1 батько:
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з короваєм, любов’ю і миром!
2 мати: Хай цей хліб, що нагадує усім нам рідний дім, стане символом родинного свята (батьки ставлять хліб на стіл).
Вчитель. Доброго дня усім присутнім! Я дуже рада, що ми всі тут зібралися на святі «З родини йде життя людини». В Україні говорять: «Без сім’ї немає щастя на землі». Саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ, навчається любові і добра, тут вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.
Родина – це не тільки родичі, це друзі, наш клас, школа.
До моєї родини входять ще й мої 31 учень, з якими ми несміливо
1 вересня 2015 року переступили поріг 5 класу. На сьогодні ми – дружня, цікава, єдина родина, частинка родини гімназії.
Хочу, щоб сьогодні усі познайомились, ближче пізнали один одного, подружились. Хай промінець добра і любові торкнеться кожного серця, і від нього хай засвітиться щастям ваша рідна домівка. Нехай на ваших обличчях засяє посмішка і зігріє ваші серця.
Ведуча: Так… В школі вчитися – це тобі не на каруселях кататися. Добре, що у нас є батьки, які завжди допоможуть, пожаліють, намалюють за нас і твір напишуть…
Ведуча: От якби вони за нас ще й на уроках відповідали! Оце було б життя!
Ведуча: Два слова чарі́вних — лиш мама і тато,
А скільки любові у них і тепла!
Вони для дітей означають багато,
Щоб щастя іскрилось і радість цвіла.
Ведуча: Бо тато і мама — це рідні нам люди,
Рідніших у цілому світі нема.
З батьками дитина захищена буде,
І душу дітей не остудить зима.
Ведуча: Два слова крилатих — і серце радіє!
Й летить наче пташка в ясне майбуття.
Вони нам дали і натхнення, й надію,
Й найбільше у світі — це наше життя!
Ведуча: Батько і мати - два сонця гарячі.
Що дарують надію й тепло.
Батько і мати, у долі дитячій
Треба, щоб кривди між них не було.
Вчитель У народі кажуть, що гарна та сім'я, де виростають гарні діти.
Яка ніч - такий світанок,
Яка хата - такий ґанок.
Які ґазда і ґаздиня - отака й у них дитина.
Знайте, шановні батьки, що діти переживають разом з вами все, що відбувається навколо, сприймають ваші радощі та невдачі як особисті.
"Дитина - дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька", - писав В.О. Сухомлинський. Шановні батьки! Пам'ятаєте той час, коли, будь-яке речення вашої дитини починалося питаннями «Де? Коли? Чому?». Зараз настав ваш час.
Батьки – чомучки (А. Костецький)
Ну і мама! Ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають
Смішно і сказать комусь!
Бо щодня мене питають
Лиш одне "Чому й чому?"
-Ти чому образив Віту? –
А чому отримав двійку? –
А чому в шкарпетках різних ? –
Ти чому такий непослух?
-А чому не стелиш постіль? –
Ти чому це вірш не учиш? –
А чому портфель без ручки? –
А чому такий синець?
ОХ! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи,
Хоч би й дуже захотів...
Треба їх віддать до школи -
Хай питають вчителів.
Вчитель. Конкурс «Сімейний бюджет». Викликаються дві родини, дається однакова кількість монет (по 1 та 2 копійки) у сумі 99 коп. Завдання: хто швидше порахує.
Номер_________________
Ведуча: Знаю я слово — у цілому світі
Краще й тепліше від сонця і квітів.
Слово це пестить, голубить і гріє,.
В душу дитячу вселяє надію.
Ведуча: Слово лягло в родинну основу,
І освятило людину й природу.
Стало початком рідної мови
Помандрувало від роду й до роду.
Ведуча: Мама - найкраща людина у світі,
Знають це всі: і дорослі, і діти.
Горе не ляже на рідний поріг,
Мама не пустить, вона - оберіг!
Ведуча: З чим мамину любов нам порівняти?
Із сонечком, що світло шле й тепло...
Готова мама все для нас віддати,
Щоб дітям добре й сонячно було.
Ведуча: Чи з зорями її нам порівняти,
Що наче мрії, в небі миготять?
Матуся й зірку нам готова зняти,
Її на щастя дітям дарувать.
Ведуча: Любов її не має меж — безкрая
І безкорисна, світла й чарівна.
Любові більшої у світі не буває,
Любити може так лише вона.
Конкурс ''Чарівна доріжка"
(На підлозі викладена доріжка з квітів. На її кінцях стоять мама і донька чи син. Вони мають право зробити крок назустріч один одному тільки після лагідного звертання. 8 квіточок, посередині приз)
Номер_________________
Вчитель: Поряд зі словом "мама" завжди стоїть сильне, мужнє слово «тато».
Батько - захисник, батькове слово – закон. Кожна дитина хоче, щоб її батько був людиною мудрою та справедливою. У народі кажуть:"Яка гребля - такий млин, який батько - такий син». «Що робить батько, те й його дитятко».
«Не навчив батько, то не навчить і дядько».
Ведуча: Словечко хочу мовити за тата,
Бо він мені порадник, захисник.
Він так мені розказує багато,
І я до бесід щирих дуже звик.
Ведуча: Він вчить мене у цьому світі жити,
До праці залучає кожен раз.
Вчить бути вірним, відданим, дружити
І не підводити ніколи друзів, клас.
Ведуча: Татку, татусенько, таточку, татку,
Кращого в світі немає навкруг.
Таточку, хочу тебе обійняти,
Ти мій порадник, заступник і друг.
Ведуча: Я до тата хочу звернутись.
Передати у словах тепло,
Щоб мій татусь і зараз міг всміхнутись
І щоб в душі його сонце цвіло.
Сценка.
Закортіло татусеві
Перевірить сина
І дізнатись, як встигає
У школі дитина.
- Що стоїш? Чого боїшся
підійти до мене?
Дай–но мені свої зошити
І неси щоденник.
Подивився у зошити
Що й казать не знає:
Одна двійка з-за другої
Звідти виглядає.
Подивився у щоденник
І в наступ на сина:
- Та у тебе тут із співів
Добре і відмінно.
- Ах ти, - кричить, - лобуряко, -
І паска знімає.
-У зошитах повно двійок,
А він ще й співає.
Конкурс для татусів.
"Говори правду?(Тато і дитина стоять спиною один до одного. Задається питання. Дитина кивком голови відповідає "так" чи "ні». Після цього тато вголос відповідає на питання.)
- Вашій дитині 6 років?
- Чи любить ваша дитина манну кашу?
- Чи застеляє ваша дитина своє ліжко?
- Чи любить вмиватися ваша дитина?
- Чи миє посуд тато?
- Чи робить дитина ранкову зарядку?
- Чи розповідає тато казку перед сном?
- Чи любить грати у футбол?
Конкурс для татусів. (Зроби зачіску донечці)
Вчитель: Всі хлопчики хочуть бути схожими на татусів: сильними, сміливими, вправними, майстерними..
Але дівчатка також хочуть бути сильними. Номер______
Вчитель: Наше родинне коло не обмежується мамою і татом. Невід'ємна частина кожної сім'ї - це бабусі та дідусі.
Бабусі - невтомні трудівниці, берегині скарбниці мудрості, звичаїв та обрядів, цікаві казкарки. Ось, вслухайтесь, у саме слово бабуся, бабусенька, бабуня, бабусечка. Воно ніжне, красиве, лагідне, пестливе.
Заради онуків вона віддасть усе, останньою крихтою поділиться. Кажуть, що бабусі люблять онуків більше, ніж власних дітей: "Діти - це діти, а справжні діти - це онуки. Онуки удвічі дорожчі."Онуки - це їхні пташенятка, ластів'ятка, котенятка, сонечка, зайчики.
Ведуча: А моя бабуся вміє все робити,
В неї все до ладу, в домі чистота.
Хоче і онуків теж вона навчити,
І у цьому, мабуть, істина проста.
Ведуча: Тож до праці змалку нас вона привчає,
Щоб росли в роботі й дружніми були,
Бо життя бабуся наша добре знає,
Хоче, щоб і ми всі добрими зросли.
Ведуча: Вчить нас вишивати, шити-зашивати.
Мало що прийдеться у житті робить?
«Хай не доведеться, але треба знати» —
Любить нам бабуся часто говорить.
Ведуча: Нас вона навчила вже борщі варити,
Готувати страви всі на різний смак.
«Бо ж нелегко людям це життя прожити,
Як робити вміє, то розумний всяк!»
Ведуча: І щасливо той живе,
в кого бабця люба є.
Той біди вже не зазнає,
бо бабусенька скрізь дбає.
Вчитель: Часто саме бабусі доглядали, виховували вас, вкладали вас спати, поки мами були на роботі.
А цікаво, чи пам’ятають бабусі колискові пісні?
Давайте попросимо, щоб вони нам заспівали.____________________
Вчитель: Дякуємо усім бабусям, що терпіння маєте й онуків усьому навчаєте.
Номер_______________
Вчитель: Бабусі та дідусі не просто люблять своїх онуків. Вони їх пестять і голублять. Особливо дідусі.
Дідусь... Ця людина в нашому житті завжди викликає повагу. Досвід, отриманий у спадок від нього, залишається золотим набутком на все життя.
Дідусь — це справжня енциклопедія. Незабутні його розповіді,
цікавинки надовго закарбовуються в пам'яті, тому що виховують любов до природи, вчать нас мудрості та краси, благородства і мужності.
Ведуча: А я свого діду́ся так люблю!
Він вміє все і все на світі знає.
І я для свого діда все зроблю!
Він всіх на світі любить й поважає.
Ведуча: В походи з нами наш дідусь іде,
Навчає нас в природі виживати.
І вогнище для нас він розведе,
Намет навчить у лісі розбивати.
Ведуча: А як цікаво слухати пісні,
Які дідусь частенько нам співає.
Веселі оповідки і сумні
Він вечорами нам розповідає.
Ведуча: У кожного дідуся турбот - не злічить!
Одному всю роботу нелегко зробить.
І хочемо вам, рідні, таке усім сказать:
Ми будем дідусям завжди допомагать.
Вчитель. Діти, а як ви думаєте, чи були ваші дідусі маленькими? Чи ходили до школи? А які пісні вони співали у дитинстві? Давайте перевіримо, як вони їх пам’ятають?
Конкурс «Впізнай пісню»( мінус « Чунга-Чанга», «Голубой вагон»,
« Антошка», «Песня крокодила Гены», «Качели», «Песенка Красной Шапочки», «В траве сидел кузнечик», «Полгода плохая погода» …)
Номер___________________
Вчитель: До родинного кола входять і тітоньки, і дядечки, і хрещені батьки, і братики, і сестрички... Ми також любимо, цінуємо їх. Бажаємо їм здоров'я, довгих років життя, благополуччя та щастя, злагоди та миру.
Номер_______________________
Вчитель: У народі кажуть, що письменник живе у своїх творах, скульптор – у створених ним шедеврах, а вчитель – живе у думках і справах своїх учнів. Тому кожна людина з почуттям великої вдячності згадує свою школу і рідних вчителів все своє життя, адже у кожному прожитому дні у школі було щось неповторне, незабутнє, таке, що залишиться на все життя.
Ведуча: Учитель, учитель, учитель...
Це – дар, це – хвала, це – талант!
З вас кожен у подумках – лірик,
З вас кожен в душі – музикант.
Ведуча: Ви вмієте грати на струнах,
Ви вмієте серцем співать,
І те, що дано вам від Бога
Ви прагнете учням віддать.
Ведуча: Серце вчителя... скільки у ньому
Ласки, мудрості і теплоти.
В серці вчителя поруч розквітли
Риси суворості і доброти.
Ведуча: Без гордощів і зайвих сентиментів
Сьогодні треба зважити на те,
Що не бува без школи президентів
І бізнесмен без вчителя – пусте.
Вчитель: Наші діти дуже розумні, кмітливі, вони можуть знайти вихід з
будь – якої ситуації. Про деякі випадки зі шкільного життя вони нам розкажуть.
— Скільки учнів у вашому 5 класі?
— З учителькою Оксаною Анатоліївною тридцять два.
— А без неї?
— А без неї в класі не залишиться жодного учня!
— Сашко, чому в тебе один черевик чорний, а другий — коричневий? — запитала Оксана Анатоліївна у хлопчика. Ану біжи додому перевзуйся!
— Та я вже повертався додому, тільки там теж один чорний, а другий коричневий черевик.
3. Урок польської мови
— Вовочка, як польською "читати"?
— Так само, як і українською: узяти книгу, відкрити і дивитися на рядки.
4. Урок природознавства
Учитель цікавиться:
— Чому ти не був учора в школі?
— Ви ж казали, якщо я не виконаю домашнього завдання, щоб у школі не з’являвся…
5. На уроці української мови
Учителька роздивляється роботу учня.
— Здається, це почерк твого старшого брата?
— Може бути: я писав його ручкою.
6. На уроці української літератури
Катруся на уроці розповідала напам’ять вірш і збилася. Настала прикра пауза. Учениця повернулася до учительки, чекаючи, що вона підкаже… Потім спитала:
— Що, ви теж забули?
7. На уроці зарубіжної літератури
— Чому ти вириваєш аркуші з підручника? — запитує учителька Андрійчика.
— А я не всі вириваю, тільки прочитані, щоб помилково не читати одне й те саме.
8. На уроці математики
- Скажи, якщо один плюс один буде два, а два плюс два буде чотири, скільки буде чотири плюс чотири?
- Це несправедливо, Галино Миколаївно. Ви завжди відповідаєте на легкі питання, а мені дістаються найважчі.
Номер__________________
(Усі діти на сцені)
Вчитель. Готуючись до сьогоднішнього свята, ми виготовили родинне дерево 5-А класу. Ось воно перед вами. Коріння кожного роду – це наші далекі пращури, на жаль, не всі їх пам’ятають, але без них не було б нас, не було б тих, заради кого ми сьогодні зібралися – наших дітей.
Ведуча: Родина — стовбур дерева міцного.
Це батько й мати, бабці й дідусі.
Тітки і дядечки всі до одного,
Ну, словом, родичі й близькі усі.
Ведуча: І є ще предки давні — це коріння,
Що глибоко у цій землі лежить.
А діти, діти — нове покоління,
Це пишне гілля, що увись летить.
Ведуча: Родинне дерево ось тут укоренилось,
На цій землі, у рідному краю.
Й новим гіллям так щедро розпустилось
Та має біографію свою.
Ведуча: Потрібно всім це дерево вивчати,
Бо ми господарі на цій святій землі.
Коріння роду треба добре знати,
Дітей навчати, поки ті малі.
Ведуча: Бо що то за людина без коріння?
Як перекотиполе, що летить...
Без роду-племені, його благословення
Не може праведно на цій землі прожить.
Ведуча: Нехай всі родини, як пишний вінок,
Щастям барвистим будуть багаті.
Ведуча: Бабусю шануймо і дідуся,
Ведуча: Матусю любімо і тата.
Ведуча: Нехай родина дружна уся
Буде на радість завжди багата!
Ведуча: Хай тішаться внуками бабуся і дід,
Ведуча: Хай тато і мама радіють дитині.
Ведуча: Хай буде, як дуб, могутній наш рід!
Ведуча: Хай злагода й мир запанують в родині!
Вчитель: Кожна наша родина є частинкою великої родини, ім'я якої - український народ. Місце, де ми народилися, - частина нашої спільної Батьківщини, ім'я якої – Україна.
Ведуча: Моя Батьківщина - велика країна,
Весь Всесвіт - для мене вона.
Найкраща у світі моя Україна,
У цілому світі одна.
Ведуча: Я тут народився у добру годину,
Тут світ пізнавати учусь.
Люблю я всім серцем свою Україну!
І нею пишаюсь, горджусь.
Ведуча: Тут мова моя і співуча, й багата
Веселкою квітне, у небо летить.
І жарти веселі, і пісня крилата...
Ну, як , Україно, тебе не любить!
Пісня «Україна –це ти…»
Вчитель. Ось і закінчується наше свято.
Нехай буде безхмарним ваше життя, навчання — цікавим, доля — щасливою на квітучій землі, поміж рідних людей, які сьогодні тут зібралися.
Ведуча: Дорогі тата і мами,
Дідусі та бабусі!
Рідні наші гості,
присутні усі!
Ведуча: Хай вам сонце дарує ясне проміння,
Земля — стиглий колос і щедрі плоди,
Воду — криниця, небо — зірниці,
А діти — усмішку завжди.
Ведуча: Хай Бог охороняє вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита,
Щоб були ви щасливі і здорові
На многії-многії літа!
Вчитель. Ось і пройшли ми з вами стежиною отчого краю. Однією з добрих традицій українського народу є його гостинність. За чудовим українським звичаєм ми короваєм вас пригощаєм.
Пісня «Одна калина»