21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Родинне заняття з арт-терапії (виховний захід) на тему: “Барви весни”

Про матеріал

Конспект родинного заняття з арт-терапії для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та їх батьків приурочене до свята Весни, під час якого налагоджується емоційний зв'язок з батьками, відбувається психологічне розвантаження учнів, розслаблення, підняття настрою за допомогою елементів кольоро- та музикотерапії.

Перегляд файлу

1

 

 

 

Родинне заняття

з арт-терапії

 (виховний захід)

на тему: 

Барви весни

приурочене до свята Весни

                                                                       

Тема: «Барви весни».

Мета: формування вміння посильно виражати свої почуття та естетичні переживання від сприйняття прекрасного в навколишньому житті й образах мистецтва (словесне, в малюнках, аплікації; формування знань про весняні квіти, вміння спостерігати і відтворювати ніжність весняного колориту; збагачення знань про різноманітність краси весняної природи; розвиток логічного та художньо-конструктивного мислення, зорової пам’яті, терпіння при співробітництві, музичного слуху, рухових здібностей, соціального досвіду, фантазії, тренування концентрації уваги; виховання інтересу до поглиблення і розширення знань та вмінь, естетичного ставлення та любові до природи; психологічного розвантаження, розслаблення, підняття настрою за допомогою елементів кольоро- та музикотерапії.

Обладнання: аудіо запис звуки весни (спів пташок); відео кольоротерапія «Барви весни»; малюнки (веселка); паперові квіти та прикраси (подарунки мамам до свята Весни); великі аркуші паперу, вода, фарби «Гуаш», нитки, ватні палички, папір, торбинка.

Хід заняття

I. Організаційний момент.

Вірш

Весняні квіти. Олена Пчілка

Весна чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
І проліски, і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
Й фіалочка ясна —
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять,
Голівки підводять
Од сну зимового
До сонця ясного!
Ті квіти дрібненькі,
Мов дітки маленькі,
Розбіглись у гаю,
Я їх позбираю
В пучечок докупки —
Для мами-голубки!

II. Мотивація. Повідомлення теми, мети і завдань заняття.

  • Діти, сьогодні у нас заняття незвичне, заняття спільне з батьками і дуже цікаве.

Загадка про весну


Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина, - 
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: - …
(Весна)
* * *
З кінцем зими прийде вона,
Улюблениця всіх, …
(Весна)
* * *
Старий Дід мости помостив.
Молода прийшла – мости розвела.
(Мороз та Весна)
* * *
Тане сніжок, зеленіє лужок,
День прибуває – коли це буває?
(Навесні)
* * *
Де вона проходить – 
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
(Весна)
* * *
Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.
(Підсніжники)
* * *
Чорномазий, білодзьобий,
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів.
(Грак)
* * *
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку.
(Пролісок)
* * * 
Я пробуджую поля і заквітчую гаї.
Прокидається земля, і співають солов’ї.
Всяк на світі мене зна: я - ...
(Весна)
* * *
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
А як зовуть їх відгадай.
(Конвалія)
* * *
Сто свічок на гілках стоять,
Сто свічок без вогню горять.
(Каштан)
* * *
Лиш весна привітна
У гостях з’явилась – 
На гіллі тендітнім
Котики розсілись.
Котики пухнасті,
Котики маленькі,
Жовті, мов курчата,
Як вата, м’якенькі.
Рано нас вітати
В котиків є звичка.
Знають всі малята – 
Це цвіте - …
(Вербичка)

* * *
Коли це буває і як вона зветься:
Хмаринка плаче, а поле сміється?
(Дощ навесні)
* * * 
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Наповняю ручаї
Та заквітчую гаї.
Кожен з вас мене впізна.
Відгадали? Я - …
(Весна)
* * *
Клюк!
Клюк!
Співа струмок,
Біжить з-під шапки снігу.
Ріка ламає кригу.
То йде ясна
До нас …
(Весна)
* * *
З-під снігу зявився,
Прокинувсь од сну,
Усіх запросив
Зустрічати весну.
(Підсніжник)
* * *
У лісах струмки пустила,
Землю травами встелила.
Перші квіти принесла.
Чарівна моя…
(Весна)
* * *
Зацвітають навесні
Білі квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.
Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники)
* * * 
Тільки сонечко пригріло – 
І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, зна – 
В гості йде до нас …
(Весна)
* * * 
Ясне сонечко пригріло,
Розігнало довгі сни,
В рівчаках заклекотіло – 
Все діждалося …
(Весни)
* * * 
Гостя нова завітала – 
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
(Весна)
* * * 
Тріщіть на річці сивий лід,
Гуркоче і ламається,
А сонце шле землі привіт
І лагідно всміхається.
Коли це буває?
(Навесні)
* * * 
Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас …
(Весна)
* * * 
Три брати ідуть по світу – 
Від зими назустріч літу.
Перший пройде – тане лід,
Другий пройде – всюди квіт,
Третій пройде – укрива
Землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти? 
(Березень, квітень, травень)
* * * 
Подивіться – на горбочку
Он біліє дивне очко.
Хто ж це дивиться так ніжно?
Дитинча  весни – …
(Підсніжник)


III. Налаштування на творчість.

  1. Визначення ознак весни (діти і батьки)
  2. Визначення кольорів весни.
  3. Кольоротерапія «Барви весни» (відео)

IV. Спільна дітей і батьків образотворча діяльність.

  1. Вибір теми малюнку із запропонованих учителем («Весняні квіти», «Як весняні струмочки розбудили землю», «Перший дощик», «Моя мама – весняна красуня») («Чарівна торбинка» батьки вибирають тему на осліп).
  2. Вибір способу виконання малюнку із запропонованих учителем (пальчиками, ватними паличками, зімятим папером, ниткою)

     («Чарівна торбинка» діти вибирають на осліп).

  1. Виконання малюнку під супровід звуків весни (аудіо запис)
  2. Складання історії про свій малюнок, можливо змінити назву.
  3. Презентація родинного малюнку батьками.
  4. Характеристика малюнків з точки зору використання кольору.
  5. Опитування «Ваш улюблений колір?»
  6. Про що говорить колір? (значення кольорів)
  7. Психологічне лікування кольором, зокрема з допомогою техніки «Райдужний тонік»

"Райдужний тонік"

Це чудовий спосіб підбадьоритися, підняти настрій та тонус.

  1. Влаштуйтесь якомога зручніше і зробіть глибокий вдих і видих.
  2. Уявіть собі світле блакитне небо з райдугою від краю до краю.
  3. Сконцентруйтесь на червоній лінії. Уявіть як вона починає вібрувати, віддаляється від райдуги і наближується до вас у вигляді червоної хмаринки. Коли ця хмарка досягне вас, воно розсипається на рубінові кристали і сиплеться на вас. Кристали торкаються шкіри і перетворюються у краплі води, вона просочується всередину і наповнює ваше тіло рубіновим кольором.
  4. Коли ви відчуєте, що тіло наситилося кольором, зайва волога вирветься назовні і скоро розсіється.
  5. Повторіть теж саме з наступною та всіма іншими кольоровими лініями райдуги. Зовсім не обов'язково, до речі, відразу використовувати увесь кольоровий спектр, можна обмежитися декількома. Поглинання різних кольорів може займати різний час, якщо один колір ви поглинаєте набагато довше інших, зверніть увагу, що несе цей колір і чого, власне, вам не вистачає, оскільки саме його ви поглинаєте так довго.

V. Підбиття підсумків заняття.

  1.   Виставка творчих робіт.
  2. Вітання учнями своїх мам із святом Весни паперовими тюльпанами та квітковими прикрасами.
  3.   Опитування батьків про атмосферу що панувала на занятті.

 

doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку