Роль груп подовженого дня у Новій українській школі

Про матеріал
Як формувати та вдосконалювати навички організації освітнього процесу груп подовженого дня (ГПД) всіма його учасниками в закладах загальної середньої освіти? Як працювати вихователю ГПД в умовах воєнного стану? Які особливості організації освітнього процесу груп подовженого дня в Новій українській школі? Яким має бути сучасний вихователь групи подовженого дня в умовах Нової української школи?
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль груп подовженого дня у новій українській школіПідготувала калиновська руслана, психологиня цпрпп ВМР

Номер слайду 2

Нова українська школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність закладу освіти будується так, щоб сприяти становленню особистості школяра, гармонізації і гуманізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною.

Номер слайду 3

Основним завданням  групи подовженого дня в Новій українській школі є:забезпечення якості навчання та виховання, зміцнення розумового, фізичного, соціального й естетичного розвитку дитини.

Номер слайду 4

Для всіх шкіл України діє новий порядок створення груп подовженого дня. Відповідний наказ МОН від 25.06.2018 №677, зареєстрований в Мін’юсті, опублікований в «Офіційному віснику України» від 31 серпня 2018 року. Головними новаціями порядку є те, що він передбачає кращі умови для дітей та вперше дає можливість відкривати інклюзивні групи.

Номер слайду 5

Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором школи. Вихователь  повинен   мати   вищу   чи   середню спеціальну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи)Вихователь    підпорядковується    безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи Навантаженість вихователів ГПД:30 годин на тиждень;на день - 6 годин.

Номер слайду 6

Щоб відкрити ГПД у школі, необхідно: заяви про зарахування учнів (вихованців) до ГПД (приймають на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня) створити необхідну матеріальну базу забезпечити умови для харчування учнів. Заяви про зарахування учнів до групи подовженого дня приймають протягом навчального року.

Номер слайду 7

Щоб відкрити ГПД у школі, необхідно:забезпечити додержання вимог правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та нормпідготувати відповідну документацію, як-от наказ директора школи Зараховує до ГПД і відраховує з неї директор закладу, видаючи наказ на підставі відповідної заяви батьків.

Номер слайду 8

Відповідальні особи. За життя та здоров’я учнів відповідають керівник закладу, його заступник, вихователь та інші педагогічні працівники, які долучаються до роботи групи. За збереження навчального обладнання — вихователь та інші педагоги. Фінансує діяльність груп — засновник

Номер слайду 9

ГПД створюють для:організації навчальної і пізнавальної діяльності учнів (вихованців)організації дозвілля учнів (вихованців)надання кваліфікованої допомоги учням (вихованцям) у підготовці до уроків і виконанні домашніх завданьзбереження та зміцнення здоров’я учнів (вихованців), формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життяформування в учнів (вихованців) ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості.

Номер слайду 10

Регламентовані положення. За складом ГПД бувають:організовані з учнів одного класузбірні — створені з учнів паралельних класіврізновікові —з учнів з різних вікових груп. Різниця у віці учнів однієї групи не може перевищувати 2 років. Якщо група різновікова, у ній може бути представлено до чотирьох вікових категорій — учнів з 1-го по 4-й класи Групу може відвідувати до 30 учнів Тривалість роботи групи становить 6 год. Обов’язково в класі має бути куточок гігієни

Номер слайду 11

За необхідності можна утворювати ГПД:для дітей з особливими освітніми потребами – інклюзивні або спеціальні групи подовженого дня;інклюзивна група подовженого дня — це ГПД, яку відвідують діти з особливими освітніми потребами;наповнюваність спеціальної групи становить 6—12 учнів залежно від нозології;наповнюваність інклюзивної групи — 30 дітей.

Номер слайду 12

При цьому кількість учнів з особливими освітніми потребами така:1—3 дитини з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;не більше ніж 2 дітей з порушеннями слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку. Освітній процес організовують на основі індивідуальних програм розвитку, індивідуальних навчальних планів та рекомендацій ІРЦ, враховуючи особливості навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Якщо в групі є діти з тяжкими порушеннями або з порушеннями інтелектуального розвитку, то вихователю допомагає його асистент.

Номер слайду 13

Режим роботи спеціальної групи розробляють відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів», затверджених наказом МОЗ від 20.02.2013 № 144.

Номер слайду 14

Групи продовженого дня під час війни. Заняття можуть проводити у більш невимушеній атмосфері, ніж під час уроків. Група може працювати протягом шести годин – з 12 до 18 години. В цей час діти обідають, гуляють, займаються творчістю, виконують домашні завдання. Обов'язковою вимогою є наявність укриття.

Номер слайду 15

У режимі роботи ГПД передбачають:режимний моменттривалість прогулянки на відкритому повітрі не менше 1 год. 30 хв.харчування не менше 30 хв.

Номер слайду 16

У режимі роботи ГПД передбачають:виконання домашніх завдань (за наявності) не більше 1 год.спортивно-оздоровчі заняття не менше 1 год.заняття в гуртках, секціях, екскурсії Задля профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів (вихованців) початкових класів необхідно кожні 15 хв. заняття проводити:фізкультхвилинкигімнастику для очей

Номер слайду 17

Виконання домашніх завдань має бути не кількагодинною повинністю, а цікавим, радісним процесом, щоб кожен учень міг усвідомити власні успіхи, розуміти й аналізувати свої помилки та прагнув працювати більше, удосконалюватися.

Номер слайду 18

підбір цікавих вправ і завдань, ігрових прийомів; застосування нестандартних форм проведення заняття; чітке збалансоване чергування розумової діяльності учнів із руховою активністю; неординарні форми заохочення тощо. Ретельна підготовка педагога:

Номер слайду 19

При плануванні режиму роботи групи подовженого дня вихователю необхідно враховувати наступне:вікові особливості дітей; чергування режимних моментів; раціональний розподіл часу на відпочинок, позашкільні заходи, на навчання і харчування;  активне перебування на свіжому повітрі; заняття за інтересами.

Номер слайду 20

Важливим елементом роботи вихователя групи подовженого дня в умовах НУШ  є:проведення занять за інтересами - вільний час, розрахований на самостійний вибір дитиною діяльності відповідно до її схильностей та побажань.

Номер слайду 21

Форми проведення занять Мета: творчий й пізнавальний  розвиток вихованців ГПДігрова діяльність (дидактичні й сюжетно-рольові ігри), малювання олівцями і фарбами; ліплення; вишивання; конструювання з паперу, картону; складання колажу з різних друкованих видань на задану тему та ін.

Номер слайду 22

Планування роботи вихователя ГПДВихователь працює з учнями (вихованцями) відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який, як правило, включає:прогулянку;самопідготовку;виховні бесіди;дидактичні та рольові ігри тощо.

Номер слайду 23

Планування роботи вихователя ГПД План роботи вихователя ГПД:погоджує заступник директора з виховної роботи;затверджує керівник закладу. 

Номер слайду 24

Робочий куток ГПД1. Список учнів2. Доручення і обов'язки3. Режим роботи, затверджений директором школи 4. Напрямки роботи

Номер слайду 25

Планування роботи вихователя ГПДМетодика складання плану роботи вихователя ГПДВимоги до плану роботи:1. Виховну роботу доцільно планувати з урахуванням рівня знань і вихованості учнів, їх вікових інтересів.2. Виховні заняття готувати і проводити  так, щоб забезпечити вирішення основної мети - виховання всебічно розвиненої особистості.

Номер слайду 26

Планування роботи вихователя ГПД3. Різноманітні заходи здійснювати в певній системі з урахуванням життєвих ситуацій.4. Позаурочну і   позашкільну  роботу  координувати з  діяльністю вчителів, медпрацівників.5. Визначення  педагогічної  доцільності  заходів  та використання різноманітних форм і методів роботи.6. Забезпечення всіх напрямків морально-естетичного виховання.

Номер слайду 27

Структура плану виховної роботи1. Вступ.2. Основні виховні заходи:а) організація учнівського колективу;б) здійснення загальнообов'язкової освіти; в) тематика виховних заходів.3. Індивідуальна виховна робота.4. Заходи по збереженню та охорони здоров'я школярів, запобігання травматизму.5. Робота з батьками.

Номер слайду 28

При складанні плану необхідно враховувати: Вивчення питань культури поведінки. Екскурсій в театр, на природу. Робота з художньою літературою

Номер слайду 29

При складанні плану необхідно враховувати: Охорона здоров'я. Змагання, конкурси. Повторення правил дорожнього руху. Вивчення правил пожежної безпеки. Вивчення правил техніки безпеки в побутіВивчення правил поведінки на льоду і воді

Номер слайду 30

При складанні плану необхідно враховувати: Вивчення правил поведінки на канікулахІндивідуальна робота з учнями. Робота з батьками

Номер слайду 31

Крім календарно-тематичного плану, вихователь ГПД складає щоденний робочий план, який може мати таку структуру:організація роботи і активного дозвілля дітей;освітньо-виховна робота;педагогічне керівництво приготування домашніх завдань;режим дня вихователя. Щоденний робочий план вихователя - це його особиста лабораторія, в якій він господар, готує його для себе, розумно визначаючи його зміст та обсяг.

Номер слайду 32

Індивідуальний план роботи вихователя на час військового стану з ...-…{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата Зміст роботи. Форма проведення20.02.2023 Розробка індивідуального плану роботи-Пошук матеріалів до гри «Відтвори казку»Матеріали додаються. Перегляд вебінару на тему: «Гра як провідна діяльність на прогулянці з дітьми»Інтернет-ресурс…. Перегляд методичної літератури21.02.2023Індивідуальні консультації для батьків, які потребують допомоги. Viber. Перегляд мультфільмів про доброчесність. Електронний ресурс. Вивчення скоромовок за допомогою відео. Електронний ресурс

Номер слайду 33

Перелік обов'язкової ділової документації, яка ведеться в ГПД1. Журнал ГПД - ведення відповідних записів у данному журналі обов'язкове для кожного вихователя. Директор школи або заступник по навчально-виховній роботі перевіряють правильність ведення журналу.2. План роботи вихователя (складається на півріччя, узгоджується з заступником директора навчально-виховної роботи).

Номер слайду 34

Перелік обов'язкової ділової документації, яка ведеться в ГПДЩоденний робочий план. Графік зайнятості учнів у гуртках, секціях під час перебування на ГПД. Заяви батьків про зарахування до ГПД. Заяви батьків про відсутність дітей на ГПД, де вказано дату і час відсутності дитини на ГПД.

Номер слайду 35

Проте кожен педагог повинен пам’ятати, що оволодіння найсучаснішими технологіями та методиками, оперування новими освітніми поняттями не дадуть бажаного результату без постійного творчого пошуку та самовдосконалення.

Номер слайду 36

Розумно організований вільний час вихованців ГПД сприяє  зародженню  позитивного психологічного потенціалу, емоційного стану, який необхідний для  нормальної  життєдіяльності  учня школи.

Номер слайду 37

Серед важливих завдань вихователя ГПД є створення в учнівському колективі позитивного настрою. Позитивний настрій у групі подовженого дня створюється за допомогою:атмосфери довіри;відчуття приналежності до спільноти;участі у прийнятті рішень;вільного від критики ставлення вихователя;справедливості й неупередженого ставлення;надання можливості дітям знайомитися з демократичними цінностями в доступній їм формі.

Номер слайду 38

Рекомендована література та інтернет-ресурси: Нова українська школа: порадник для вчителя https://osvita.ua/school/reform/59430/Nova-shkola-kontsepts-yai. CHast3_1 Новий порядок формування груп подовженого дня у школах http://pedpresa.ua/191648-novyj-poryadok-formuvannya-grup-podovzhenogo-dnya-u- shkolah-mon-zaproshuye-do-obgovorennya.html. Посібник для педагогів «Не смійся з мене» www.orukraine.org. Протидія булінгу http://llt.multycourse.com.ua/ua/page/22/103

Номер слайду 39

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавльова Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
5067
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку