Роль класного керівника щодо профілактики правопорушень серед учнів класу

Про матеріал

Виховання – це допомога людині в становленні самого себе, коли це не відбувається само собою. Це як раз стосується взаємовідношень класного керівника і учнів групи ризику. Частіше всього ними є діти із неблагонадійних сімей.

Перегляд файлу

Роль класного керівника щодо профілактики                                            правопорушень серед учнів класу

 

         Виховання – це допомога людині в становленні самого себе, коли це не відбувається само собою. Це як раз стосується взаємовідношень класного керівника і учнів групи ризику. Частіше всього ними є діти із неблагонадійних сімей. Життя довело. Що всі біди у дітей, а потім і у дорослих пояснюються помилками сімейного виховання, головна з яких – відсутність любові і невміння хвалити і підтримувати власних дітей.  Не маючи позитивного прикладу для наслідування, бачачи кожного дня пяних батьків, чуючи образи і скандали, дитина сама становиться такою же і вважає, що така поведінка є нормою життя. Відношення у сім’ї переноситься на відношення до оточуючих. Тому у спілкуванні з такими дітьми класному керівнику необхідні терпіння і потрібний стиль спілкування.                                                    

          Працюючи в класах, де є діти групи ризику не один рік, я дотримуюся наступних правил (по Д.Карнегі).

         Дев’ять способів, як змінити людину, щоб не нанести йому образи і не визвати обурення .

Д.Карнегі

1правило. Починай с похвали і щирого визнання достоїнств людини.

2 правило. Звертаючи увагу людей на їх помилки, робіть це у непрямій формі.

3 правило. Перед тім, як  критикувати іншого, скажіть про свої власні недоліки.  

4 правило. Задавайте питання, замість того, щоб віддавати накази.

5 правило. Давайте можливість людині спасти власне обличчя.

6 правило. Хваліть людину за кожний, навіть дуже скоромний його успіх і будьте при цьому щирими у своєму признанні.

7 правило. Створіть людині добре ім’я. щоб вона стала жити у відповідності з ним.

8 правило. Користуйтесь заохоченням, зробіть так, щоб недолік, який ви хочете в людині виправити, мав вигляд, що його можна легко виправити, а  справа, якою ви хотіли б його захопити, легко виконується.

 

9 правило. Робіть так, щоб людям було приємно виконувати то, що ви хочете.

          Отже, коли стиль спілкування обраний, довіру завойовано. Наступний крок в роботі – плануванні. В плані виховної роботи класного  керівника виділяю розділ « Індивідуальної роботи з учнями, що перебувають  на внутрішкільному профілактичному обліку». Досвід показує, що тільки спільна праця з психологом і соціальним працівником може зробити результативною.

Що включає співпраця із психологом:

  • рекомендації психолога (це допомагає класному керівнику спланувати індивідуальну роботу);
  • заповнення картки на дитину (це допомагає класному керівнику при бесіді);
  • анкетування  (опирається класний керівник при виборі громадського доручення для учня і визначенні гуртка).

Співпраці із соціальним працівником:

  • сумісне відвідування помешкання ;
  • бесіди с інспектором поліції;
  • поради по профілактиці.

Враховуючи запропоновані рекомендації, планую наступні форми роботи, прийоми:

  • лист обліку відвідування навчальних занять;
  • щоденник роботи;
  • індивідуальні доручення ;
  • звіти на батьківських зборах, засіданнях батьківського комітету;
  • бесіди  із вчителями-предметниками;
  • консультації психолога;
  • самооцінка;
  • бесіда з батьками.

          Мета такої спільної роботи – виявлення причин, виникаючих у дитини проблем і надання допомоги, попередження можливих проблемних ситуацій. 

         Таким чином, тільки система в роботі може дати позитивний результат, хоча іноді і незначний. Класний керівник – це людина, яка вміє загострити інтерес і розуміння зростаючої душі в необхідному напрямку.