Виховання – це допомога людині в становленні самого себе, коли це не відбувається само собою. Це як раз стосується взаємовідношень класного керівника і учнів групи ризику. Частіше всього ними є діти із неблагонадійних сімей.
Роль класного керівника щодо профілактики правопорушень серед учнів класу
Виховання – це допомога людині в становленні самого себе, коли це не відбувається само собою. Це як раз стосується взаємовідношень класного керівника і учнів групи ризику. Частіше всього ними є діти із неблагонадійних сімей. Життя довело. Що всі біди у дітей, а потім і у дорослих пояснюються помилками сімейного виховання, головна з яких – відсутність любові і невміння хвалити і підтримувати власних дітей. Не маючи позитивного прикладу для наслідування, бачачи кожного дня п’яних батьків, чуючи образи і скандали, дитина сама становиться такою же і вважає, що така поведінка є нормою життя. Відношення у сім’ї переноситься на відношення до оточуючих. Тому у спілкуванні з такими дітьми класному керівнику необхідні терпіння і потрібний стиль спілкування.
Працюючи в класах, де є діти групи ризику не один рік, я дотримуюся наступних правил (по Д.Карнегі).
Дев’ять способів, як змінити людину, щоб не нанести йому образи і не визвати обурення .
Д.Карнегі
1правило. Починай с похвали і щирого визнання достоїнств людини.
2 правило. Звертаючи увагу людей на їх помилки, робіть це у непрямій формі.
3 правило. Перед тім, як критикувати іншого, скажіть про свої власні недоліки.
4 правило. Задавайте питання, замість того, щоб віддавати накази.
5 правило. Давайте можливість людині спасти власне обличчя.
6 правило. Хваліть людину за кожний, навіть дуже скоромний його успіх і будьте при цьому щирими у своєму признанні.
7 правило. Створіть людині добре ім’я. щоб вона стала жити у відповідності з ним.
8 правило. Користуйтесь заохоченням, зробіть так, щоб недолік, який ви хочете в людині виправити, мав вигляд, що його можна легко виправити, а справа, якою ви хотіли б його захопити, легко виконується.
9 правило. Робіть так, щоб людям було приємно виконувати то, що ви хочете.
Отже, коли стиль спілкування обраний, довіру завойовано. Наступний крок в роботі – плануванні. В плані виховної роботи класного керівника виділяю розділ « Індивідуальної роботи з учнями, що перебувають на внутрішкільному профілактичному обліку». Досвід показує, що тільки спільна праця з психологом і соціальним працівником може зробити результативною.
Що включає співпраця із психологом:
Співпраці із соціальним працівником:
Враховуючи запропоновані рекомендації, планую наступні форми роботи, прийоми:
Мета такої спільної роботи – виявлення причин, виникаючих у дитини проблем і надання допомоги, попередження можливих проблемних ситуацій.
Таким чином, тільки система в роботі може дати позитивний результат, хоча іноді і незначний. Класний керівник – це людина, яка вміє загострити інтерес і розуміння зростаючої душі в необхідному напрямку.