Мета: Закріпити з дітьми причини виникнення пожежі; закріпити правила пожежної безпеки. Навчати дітей у набиранні телефонів екстреної служби. Закріпити з дітьми прислів`я, загадки про вогонь. Вчити дітей розв`язувати логічні завдання.Розвивати у дітей пам`ять, логічне мислення, вміння орієнтуватись в даній ситуації. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.
РОЛЬОВА ГРА
«Вогонь і користь і біда»
Мета: Закріпити з дітьми причини виникнення пожежі; закріпити правила пожежної безпеки. Навчати дітей у набиранні телефонів екстреної служби. Закріпити з дітьми прислів`я, загадки про вогонь. Вчити дітей розв`язувати логічні завдання.
Розвивати у дітей пам`ять, логічне мислення, вміння орієнтуватись в даній ситуації. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.
Матеріал: іграшковий телефон, прислів`я, загадки, цифри з математичного набору.
І. Вступна частина.
Діти сіли всі рівненько. Зараз у нас буде цікаве заняття.
Діти , послухайте, хто до нас стукає. (Заходь білочка).
Білочка: Добрий день, діти! Я прийшла до вас, щоб ви мені допомогли, бо у лісі сталася біда – пожежа.
ІІ. Основна частина.
Вчитель: А чому пожежа, від чого вона сталася?
Білочка: У мене є братик маленький. І ось одного разу він побачив залишене туристами у лісі не загашене багаття, де жевріла палка. Братику так сподобалась ця жевріюча палка, що він подумав, що то “Квітка вогню” і захотів її принести додому. Він взяв ту жевріючу палку і приніс до себе в дупло. Але палка була гаряча, він не втримав палку і вона впала в дупло. І ось все загорілося в будиночку нашому. Він надихався диму і лежить тепер непритомний і не може встати. Допоможіть йому!
Входить пожежник, який приїхав на пожежній машині і гасить пожежу в дуплі
Приїжджає швидка допомога і виходить лікар. Бинтом обмотує лапку братику білочки.
Вчитель: А тепер ми пограємо з вами гру, в якій перевіримо чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки. Увага! Я називаю два рядки, а ви доповнюєте словами: “Оце я, о це ми, оце друзі всі мої”
Вчитель: Молодці, добре знаєте правила. Отже запам`ятайте всі і ти Білочко з своїм братиком.
Вогонь - це не іграшка!
Пожежа – це велике нещастя!
Не пустуйте з вогнем!
Вчитель: Давайте ще раз пригадаємо правила, що не можна робити щоб не сталася пожежа?
(Відповіді дітей)
Вчитель: Запам`ятала білочка і твій братик.
Але діти знають не тільки правила, ай загадки, прислів`я про вогонь.
Але зараз Білочко, ми заспіваємо пісню “Бім-Бом”. Діти співають пісню і роблять вправи.
Бім-бом, дзелень бом – нахилились в сторону;
Загорівся кицькин дім – змах рук вниз-вверх;
Біжить курочка з відром – біг на місці;
Щоб гасити кицькин дім – дують і махають руками вниз-вверх.
Прислів`я: 1. Сірник невеличкий, а вогонь – велетень,
2.Не май звички сірники носити в кишені.
3.Сірник маленький, а біда велика.
4.З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто.
5.Сірники не чіпай, в сірниках вогонь.
Загадки: 1. Темний тепленький будинок,
Мешкає там сто іскринок.
Можна неприємність мати.
Лиш єдина пройде мить
І навколо все згорить…
Як ім`я у тих іскринок,
Що сховав темний будинок. (Сірники)
2. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).
3. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,
А як даси йому води, відразу помирає. (Вогонь)
4. Дерев`яна паличка темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).
Вчитель: Отже, Білочко та братику, ви зрозуміли, що з вогнем небезпечно гратися.
Вчитель: Послухайте випадок і дайте оцінку дітям.
Чи приїде пожежна охорона до Наталочки?
Молодці!
А зараз щоб Білочка з братиком запам`ятали, ми з вами розфарбуємо розмальовки де є пожежні ситуації, а потім поговоримо про кожну цю ситуацію, як саме вона сталася і чому. А Білочка запам`ятає:
ІІІ. Заключна частина.
Молодці, ви всі добре попрацювали, гарно відповідали.
Вчитель: А тепер Білочка з братиком піде в ліс і розкаже всім звірятам, що треба робити, щоб не сталося пожежі і запам`ятали необхідні номери.