Мета:сприяти формуванню уяви дітей про здоровий спосіб життя; вчити доводити свою думку;закріпити та розвинути в учнів знання елементарних правил гігієни та санітарних навичок; розвивати пізнавальну активність молодших школярів;виховувати акуратність, прищеплювати любов до чистоти та порядку; дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я близьких.
Урок чистоти з елементами гри
Тема: Правила особистої гігієни.
Мета:продовжити роботу по формуванню уяви дітей про здоровий спосіб життя; вчити доводити свою думку;закріпити та розвинути в учнів знання елементарних правил гігієни та санітарних навичок; вміти критично оцінювати ситуацію; розвивати пізнавальну активність молодших школярів: забезпечити позитивну атмосферу в колективі для досягнення спільних цілей;виховувати акуратність, прищеплювати любов до чистоти та порядку; дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я близьких; акуратність.
Обладнання- картинки: мило, зубна щітка, носові хустки, плакати: «Як правильно мити руки», «Як правильно чистити зуби».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, особистісно зорієнтований.
Форми навчання: фронтальна, індивідуальна, групова.
Методи навчання: словесний, пояснювально-ілюстративний, проблемне викладання.
Технології навчання:
Хід заняття
І. Організація класу
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.
1. Створення позитивного емоційного настрою „Приємні слова”
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Діти, ми знаємо, як важливо правильно сидіти за партою, стежити за своєю поставою, утримувати в порядку робоче місце. Я запропоную вам різноманітні висловлювання, а ви у випадку «відповіді так» хлопаєте у долоні, а в випадку «відповіді ні» – не хлопаєте.
Мій стіл стоїть посередині кімнати.
Мій стіл стоїть біля вікна.
Світло падає зліва.
Світло падає справа.
В кімнаті відкрите вікно.
Вікно в кімнаті завжди зачинено.
На столі знаходяться будь-які іграшки.
Шкільні приладдя я ношу в портфелі.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
чи немає часом хвороб ніяких.
ІV. Первинне сприйняття нового матеріалу
Лікар Гігієна поспішає на допомогу, щоб ніхто не хворів. Він приніс нам деякі предмети. Відгадайте які.
Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі
Витру вранці струмки сліз,
Не забуду і про ніс.
(носовичок)
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я — корисне…(мило)
Він по зачісках мастак,
Вас причеше гарно так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець,
Той, хто має…(гребінець)
Я — невтомна трудівниця,
мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться –
той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі.
Справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме,
бо зубна я …. (щітка
(Діти повторюють рухи за малюнками на плакаті)
Обличчя, вуха, шию треба мити тільки чистими руками.
Кажуть: чиста вода для хвороби – біда.
Лікар Гігієна задоволений вашою дружною активною роботою.
а) Інсценізація казки «Лікар Айболить»
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати
б) Гра «Вигаданий персонаж»
- Діти, а зараз у вас завдання скласти коротку розповідь-казочку, тобто вигадану історію, про вигаданого вами персонажа і предмети чистоти та охайності. Оберіть із підручника, які предмети чистоти ви йому порекомендуєте використовувати. Переможе в грі та групка, яка складе розповідь з найбільшою кількістю предметів чистоти. Кожна група має 3 хв для складання розповіді-казочки.
V. Закріплення та узагальнення знань учнів
- Діти, а до нас сьогодні приходив листоноша і приніс для вас листи від героїв казок та мультфільмів. Вони дізналися про наш урок чистоти і написали вам листи зі своїми порадами та побажаннями. Давайте відкриємо їх і побачимо хто ж ці герої.
г) Інтерактивна вправа «Мікрофон».
VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
як називався?