Рослини навесні, знайомство з першоцвітами.

Про матеріал
Формувати знання учнів про весняні зміни в природі, вчити учнів спостерігати за змінами в житті дерев навесні, ознайомити з ранньоквітучими рослинами, вчити розпізнавати їх. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 Урок по предмету я досліджую   світ  в 2 класі.
Тема.  Рослини навесні.
Мета : формувати знання учнів про весняні зміни в природі, вчити учнів спостерігати за змінами в житті дерев навесні, ознайомити з ранньоквітучими  рослинами, вчити розпізнавати їх. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
                      Хід уроку.
I. Організаційна частина.  
   Щоб урок пройшов не марно,
   Треба сісти рівно й гарно.
   І довкола озирнутись,
   І сусіду посміхнутись.
   А щоб знання здобути,
   Треба уважним бути.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
    Відгадування загадки.
Де вона проходить,
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї  співають.  ( Весна)
   Читання вірша Катерини Перелісної «Весна».
- Що з весною настає?
- Сніг у полі розтає.
- А чому то так буває?
- Сонце його пригріває
- Що ж синіє на землі?
- Ніжні проліски малі.
- А що пнеться з-під листа?
- То травичка вироста.
- А над полем що бринить?
- Любий жайворон дзвенить.

Повідомлення чергових  синоптиків.
- В нашому класі  завжди  тепло і затишно. А яка погода сьогодні в природі?
Про це повідомляють чергові синоптики. (Використовується сайт «Синоптик»)
III. Мотивація  навчальної діяльності учнів.
    Повідомлення теми, мети уроку.
- Згадайте, на які 3 групи і за якими ознаками поділяються  всі рослини.
Це 3 групи: дерева ( вони мають 1 міцний дерев’яний стовбур), кущі ( у них декілька стовбурів, трав’янисті рослини (у них є стебла).
Сьогодні ми дізнаємось, що відбувається з рослинами навесні.
IV. Опрацювання нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя.
- Прийшла весна. Все живе на Землі радіє весні.
   Коли середньодобова температура стає більшою 5 градусів тепла, починається сокорух у дерев і кущів. Через 10 днів після початку  руху соків стає помітним бубнявіння бруньок. З них розгортаються маленькі листочки, а потім квіточки.
- В березні тане сніг і з’являються  перші квіти. Відгадайте загадки, назвіть першоцвіти.
    1.   Я першим зацвітаю серед гаю.
           І білий, наче сніг, я колір маю.
                        ( Підсніжник )
   2.   Я найперша зацвітаю
         Синім цвітом серед гаю.
         Відгадайте, що за квітка
         Бо мене не стане влітку.
                        ( Пролісок )
   3.  Визирнули  квіти із землі чарівні:
        Білі, жовті, сині й голубенькі дивні.
        Снігу не бояться, рясно землю вкрили,
        Квіточки маленькі, листячки тоненькі.
                         ( Крокуси )
   4.  Колихає ніжно теплий вітер
        Квіти ці коло вікна.
        Недаремно кажуть люди
        Що у сон схиляють нас.
                         (  Сон – трава )
   5.  На квітник погляньте  діти,
        Там козак стоїть між квітів.
        Весь червоний – гордий пан,
         Не козак це, а ( тюльпан ).
    6.  Біло – жовті стали в ряд.
          Певно,  вийшли на парад.
          Напарфумені, біленькі,
          У листочках зелененьких.
                      ( Нарциси )
     7.  Сонечко в траві зійшло,
          Усміхнулось, розцвіло.
          Згодом стало біле – біле
          І за вітром полетіло.

- Роздивіться світлини, назвіть першоцвіти.
- Як вони називаються?
- Що ви про них знаєте?

   Пролісок – це квіточка,  яка першою зацвітає навесні. Спочатку з’являється квіточка, а потім листочки.
   Дуже рано зацвітають квіти мати - й  - мачухи. Ще лежить сніг,а ця квіточка
тягнеться до сонечка. У неї жовті квіточки. За квіточкою з’являються листочки. Зверху блискучі  і ніжні, як мамині руки, а знизу листочки колючі,як слова мачухи.
  - Роздивіться цю квіточку на світлині.
  - Які квіти ростуть біля школи?

Робота з підручником.
- Прочитайте інформацію про те,що відбувається з деревами навесні.
- Які дерева,кущі першими розцвітають?
- А коли починають розквітати плодові дерева?
- Чи однакові у них квіти? Діти роздивляються світлини, називають дерева.

Робота з Червоною книгою.
- Чому деякі рослини занесені в Червону книгу?
- Знайдіть в підручнику ( с. 87)  назви першоцвітів, які занесені в Червону книгу.  Назвіть їх.
- Чому цих рослинок стало мало?

Групова робота.
- Знайдіть на карточках першоцвіти і підпишіть їх.
- Що треба пам’ятати про поведінку на природі?
- Як не завдати шкоди рослинкам?
- Як ви думаєте, збирання березового соку шкідливе для берізки?

Гра «Знайди помилку».
1. Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
2. Розпускаються сніги.
3. З’являються  перші весняні бурульки.
4. На деревах набухають квіти.
5. Звірі повертаються з теплих країв.

V. Підсумок уроку.
- Про  які рослинки дізнались на уроці?
- Що треба робити з рослинками, які занесені в Червону книгу?

VI. Рефлексія. Оберіть цеглинку лего.
- Якщо дуже сподобалось на уроці, покажіть зелену цеглинку.
- Якщо сподобалось на уроці, покажіть цеглинку жовтого кольору.
- Якщо не сподобалось, покажіть цеглинку червоного кольору.


       





docx
Додано
8 травня 2023
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку