"Рослинність" - конспект уроку з географії 8 клас

Про матеріал

Мета уроку: систематизувати знання учнів про рослинний світ України, сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного покриву України, закономірності його розміщення та видовий склад рослинності; охарактеризувати рослинні комплекси, рослинні угрупування та рослини, що охороняються і занесені до Червоної та Зеленої книг України; розвивати вміння визначати закономірності поширення рослинності України шляхом аналізу карт рослинності; удосконалити практичні навички та вміння працювати з різними джерелами знань; виховувати екологічну культуру ліцеїстів, бережне ставлення до природи України і рідного краю; сприяти розумінню взаємозв'язків між усіма природними компонентами.

Перегляд файлу

Тема уроку: Рослинність. Різноманітність рослинності. Закономірності поширення

                       рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання.  Червона  та

                       Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення.

                       Рослинність своєї місцевості.

Мета уроку: систематизувати знання учнів про рослинний світ України, спираючись

                       на знання з біології, сформувати в учнів уявлення про різноманітність

                       рослинного покриву України, закономірності його розміщення та видо-

                       вий склад рослинності; охарактеризувати рослинні комплекси, рослин-    

                       ні угрупування та рослини, що охороняються і занесені до Червоної та

                       Зеленої книг України; розвивати вміння визначати закономірності по-

                       ширення рослинності України шляхом аналізу карт рослинності; удос-

                       коналити практичні навички та вміння працювати з різними джерелами

                       знань; виховувати екологічну культуру ліцеїстів, бережне ставлення -                     

                       до природи України і рідного краю; сприяти розумінню взаємозв'язків

                       між усіма природними компонентами.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати видовий склад рослинності;
  • наводити приклади рослинних угруповань та рослин, занесених до Червоної та Зеленої книг України;
  • характеризувати основні типи рослинного покриву України;  
  • аналізувати вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив;
  • робити висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні.

Наскрізні  змістові  лінії:

      Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює необхідність збереження рослин та їх угрупувань.     

      Здоров’я і безпека

Усвідомлює необхідність використання деяких властивостей рослин для зміцнення та профілактики здоров’я.        

       Громадянська відповідальність

Сприяє формуванню відповідального члена громади, суспільства, який:

- розуміє необхідність раціонального використання рослинних ресурсів;

- усвідомлює наслідки впливу господарської діяльності людини на рослинний світ України та своєї місцевості.      

       Підприємливість і фінансова грамотність

Оцінює можливості використання рослинних ресурсів в різних регіонах України.

Обладнання: підручники, зошити, атласи, мультимедійна презентація, онлайн-дошка

                         сервісу Рadlet.

Форма проведення: урок з використанням мультимедійних технологій та  

                                     інтерактивних методів.

Тип уроку: Особистісно зорієнтований

СТРУКТУРА УРОКУ

I. Організаційний момент.

Приєднання дітей. Привітання.

 

Хвилина мовчання.

 

Обмін самопочуттями словесно та за допомогою емодзі, вбудованих в додаток Google Мeet.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

           Прийом «Назви відповідь».

Кожна правильна відповідь принесе вам 1 бал.

  1. Що таке «ґрунт»?
  2. Які ґрунти поширені територією України?
  3. Які існують закономірності поширення ґрунтів на території України?
  4. Яких змін зазнають ґрунти в результаті людської діяльності?

             Онлайн-вправа «Ґрунти»

             Виконання  онлайн-вправи «Ґрунти» на сервісі Wordwall

https://wordwall.net/resource/1734765

 

ІІІ. Мотиваційний етап.

          На сьогоднішньому уроці ми з вами розпочинаємо вивчення нової теми розділу ІІІ. Природні умови й ресурси України.

          Пропоную вам дізнатися якою ж буде тема сьогоднішнього уроку за допомогою ось такої хмаринки слів.

          Прийом «Групування слів»

          Розгляньте хмаринку і спробуйте визначити до якого виду природних ресурсів належать ці слова, тобто згрупуйте їх в одне поняття.

 

           Так правильно, це рослини.

            Прийом «Здивуй»

            Вони відіграють важливу роль у житті людини. Щоб довести це пропоную вам виконати таке завдання. Подивіться навколо себе і знайдіть предмети, що мають пряме відношення до рослин і поясніть їх значення для людини.

            (Учні роблять висновок про роль рослин у житті людей і їх господарській діяльності).

             Сьогодні ви матимете змогу ще більше дізнатися нового про рослинний світ України.

 

IV. Етап цілевизначення і планування    

 

         Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні у нас 30 січня – 15 років тому в цей день вийшла в продаж операційна система Windows Vista для звичайних користувачів, до цього нею могли користуватися лише корпоративні клієнти. Саме розвитку ІТ-технологіям ми з вами маємо змогу сьогодні навчатися. 

        Записуємо тему уроку: Рослинність. Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання.  Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення.

Рослинність своєї місцевості.

 

            Запрошую вас до співпраці.

           Оголошую мету уроку та пропоную дітям сформулювати свої очікування в чаті, кому не зручно писати – озвучують і я сама записую.

(Очікування).

           Знайомлю дітей зі своїми спрогнозованими очікуваними результатами.

           Ми будемо працювати за ось таким планом:

1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИННОСТІ.

2. ЛІСОВА РОСЛИННІСТЬ

3. СТЕПОВА РОСЛИННІСТЬ

4. ЛУЧНА Й БОЛОТНА РОСЛИННІСТЬ.

      5.  РОСЛИННІ РЕСУРСИ.

      6. ОХОРОНА РОСЛИН.

V. Етап опрацювання навчального матеріалу.  

            1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИННОСТІ.

            Рослини поширені по всій земній кулі. Населяють вони і водойми, ростуть навіть на скелях. Рослини збагачують повітря киснем, який потрібен для дихання людям і тваринам, роблять його чистішим і свіжішим. Тому рослинність є одним із найважливіших компонентів природи.

             Метод «Фронтальна бесіда» 

             Висвітлюю тему за допомогою фронтальної бесіди, даючи дітям запитання, на які вони можуть дати відповіді на основі знань, отриманих на уроках природознавства та біології:

 1. Що ми називаємо флорою?

 2. Що таке релікти?

 3. Які рослини ми називаємо ендеміками?

(Під час відповіді демонструю дітям слайди з рослинами-реліктами та ендеміками).

            Знайомлю їх з новим поняттям «рослинні угруповання». Записують в зошит.

           Прийом «Картографічний практикум»

           За картою атласу с. 28-29 або за картою в підручнику с. 164 визначте:

1. Які рослинні угруповання поширені на півночі України, а які – на півдні?

2. Де в країні ростуть широколисті ліси?

3. Які рослинні угруповання є найбільш розповсюдженими в Україні?

4. Яка рослинність сформувалася на території нашої області?

          

2. ЛІСОВА РОСЛИННІСТЬ

3. СТЕПОВА РОСЛИННІСТЬ

4. ЛУЧНА Й БОЛОТНА РОСЛИННІСТЬ.

5.  РОСЛИННІ РЕСУРСИ.

6. ОХОРОНА РОСЛИН.

          Об’єм матеріалу наступних пунктів плану нашого уроку дуже великий і щоб все встигнути я пропоную вам попрацювати всім разом.  

 

          Робота в групах - «Географічна лабораторія» - робота з підручником та онлайн-дошкою сервісу Рadlet.

            (Об’єднання учнів у групи і ознайомлення із завданнями, які прикріплені на дошці)

https://uk.padlet.com/

            Любі мої, прошу вас перейти за посиланням на дошку і виконати своє індивідуальне завдання: у вас є академічна свобода, тобто ви можете використовувати, як джерело інформації або ваш підручник або інтернет-джерела.

Хоча я схиляюся більше до підручника, тому що в ньому подається найважливіша інформація і читання друкованої книги не так шкодить вашому здоров’ю, як інтернет-джерела.

            На виконання роботи даю вам 10 хвилин, потім кожен презентує свою роботу. За найповніше висвітлення теми ви отримаєте 6 балів. А я обіцяю вам візуальний супровід – слайди презентації на кожен виступ.

        

 

         Перед презентацією робимо  «Фізкультхвилинку для м’язів шиї».

         Нахиляємо голову – на південь, північ, захід, схід, а потім крутимо головою проти годинникової стрілки і навпаки.

 

              Прийом «Навчаючи – учусь»

              Презентація напрацювань. За потреби доповнюю.

 

VІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.  

             Пропоную підвести підсумки роботи на уроці за допомогою прийому «5 речень».

             Прийом «5 речень»

1. Основними рослинними угрупованнями в Україні є ліси, степи, луки, болота.

2. На рівнинній частині України рослинний покрив змінюється залежно від географічної широти, а в горах – з висотою.

3. Рідкісні та зникаючі види рослин з метою охорони занесено до Червоної книги України.

4. Рідкісні рослинні угруповання занесено до Зеленої книги України.

5. Рослинний світ України зазнав значних змін через господарську діяльність та потребує відтворення, дбайливого ставлення та охорони.

          Прийом «Знайди пару».

         Називаю рослину, а учні вказують до якого рослинного угруповання вона належить. 

Ялина, дуб, ряска, конюшина, береза, тис ягідний, бук, липа, клен, ковила, кульбаба, жовтець, росичка, сфагнум, очерет, осока, аїр, рогіз, полин, деревій, щавель, сосна, жовтець, латаття біле, подорожник.

Рефлексія. 

Висловіть, будь ласка, свої враження від сьогоднішнього уроку.

 Чи справдилися ваші очікування?

Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому уроці ...

На уроці мені особливо сподобалося ...

Знання із сьогоднішнього уроку мені знадобляться ...

На сьогоднішньому уроці мене здивувало ...

 Домашнє завдання. 

Опрацювати параграф 34, підготувати повідомлення (на вибір):

- які рослинні угруповання поширені в нашій місцевості, чи є серед них рослини, занесені до Червоної книги;

- які тварини поширені в нашій місцевості, чи є серед них занесені до Червоної книги.

Оцінювання

            Повторюємо орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з географії і робимо самооцінювання.

            Аналізую поставлені оцінки і назвавши свої, співставляю і коментую, чому саме так.

            Дякую дітям за роботу на уроці. Бажаю гарного дня! 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку