Розділ програми: У майстернях графіки і живописця. Тема: Вечір на сопілці грає.

Про матеріал

Мета: навчити дітей створювати ліричний образ природи на тему « Вечір на сопілці грає», розвинути увагу, розвивати уяву, виховувати пізнавальний інтерес.

Очікувані результати: учні повинні знати прийоми роботи аквареллю, та хто такі акварелісти вечірній пейзаж з передачею явищ перспективи.

Методи, прийоми роботи:словесні, наочні практичні.

Художні матеріали та обладнання: акварельні фарби, пензлики, палітра, альбомний аркуш А4, ємність для води.

Перегляд файлу

Структура уроку образотворчого мистецтва

Школа: гімназія «Гранд»

Клас: 3-А

Урок: Образотворче мистецтво

Розділ програми: У майстернях графіки і живописця.

Тема: Вечір на сопілці грає.

Мета: навчити дітей створювати ліричний образ природи на тему « Вечір на сопілці грає», розвинути увагу, розвивати уяву, виховувати пізнавальний інтерес.

Очікувані результати: учні повинні знати прийоми роботи аквареллю, та хто такі акварелісти вечірній пейзаж з передачею явищ перспективи.

Методи, прийоми роботи: словесні,  наочні практичні.

Художні матеріали та обладнання: акварельні фарби, пензлики, палітра, альбомний аркуш А4, ємність для води.

Літературний ряд:1 підручник Образотворче мистецтво М.І.Резніченко; С.К.Трач. 2 Інтернет джерела ( https: obrazovtorhe.  ua. Google.  com.ua.)

Музичний ряд: пісня Софії Ротару «Край, мій рідний край» В. Івасюка.

Художній ряд: С. Шишко «Осінь».

                                                Хід уроку:

1 Організація класу

  1. Привітання

Рада вас вітати

Чи готові ви до праці

Дружно приступати.

Послухайте віршик: Швидко до роботи ти візьмись,

Пензлик і гуаш хутчіш бери

Буде на уроці дивосвіт

Намалюємо, сфантазуємо

Ми з вами як «Вечір на сопілці грає»

                                                                      Литовець А.В.

‒ Діти про що наш вірш? ( правильно цей вірш про «Вечір на сопілці грає» тож ми з вами будемо малювати чарівний вечір)

  1. Перевірка наявності художніх матеріалів

‒ У вас на парті повинні бути: акварельні фарби, пензлик, альбомний листок А4 , палітра, простий олівець, баночка для води.

  1. Повторення правил техніки безпеки чи правил роботи з художніми, матеріалами

А зараз ми з вами повторимо правила безпеки користуванням олівцем пензликом, палітрою .

Я назву правила, а потім запитаю вас.

1.Все робити з дозволу вчителя.

2. Фарби змішувати на палітрі.

2. Вивчення нового матеріалу

2.1 Актуалізація опорних знань

Зараз ми з вами переглянемо презентацію «роботи художників», а після того я вас запитаю.

‒ Діти чим саме сподобалися вам роботи художників?

‒ Які кольори переважали?

‒ До якого жанру відноситься?

‒ Що спільне?

‒ Що відмінне?

2.2 Повідомлення теми і мети . Мотивація навчальної діяльності

А тема на якій ви сьогодні повинні навчитися малювати « Вечір на сопілці грає» . а вкінці ми зробимо висновок виставку ваших робіт.

 2.3 Вступна бесіда

Зараз я вам прочитаю вірш а після того запитаю:

                                  Каже сонце: «Ось вона!

                                  Спить у пролісках весна.

                                  По снігах вона блукала,

                                  От у лісі й задрімала.

                                  А тепер я залюбки

                                  До весни зроблю стежки!»

                                  Враз з'явилися струмочки,

                                  Задзвеніли як дзвіночки

                                  По долинах, по ярах

                                  І весні вказали шлях.

                                                                            Л. Цілик

‒ Якими барвами розмалювала  весна землю?

Перед вами зображення загадкової квітки. Із букв на її пелюстка складіть її назву.

‒ Навесні ми з вами милуємося цією тендітною квіткою. Торкаємось її білосніжних пелюсток, заглядаємо в оранжеву серединку, вдихаємо дивовижний аромат. Яку таємницю приховує вона?

Тож торкнемося першої пелюстки і послухаємо її розповідь:

                              Легенда про нарцис

В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця ішов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:

 

‒ Віднині ти завжди дивитимешся у воду, - і перетворив його на нарцис.

 

У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Ніби сидить красень-хлопець і дивиться у воду на свою вроду.

‒ А чи знаєте ви, де на Україні можна побачити дивовижний килим квітучих нарцисів?( Так , звісно у Карпатах).

 

«Долина нарцисів» — заповідний масив, що розташований в урочищі Кіреші, за 4 км від міста Хуста Закарпатської області.

Унікальний ботанічний об’єкт, в якому охороняється найбільший у Середній Європі осередок нарцису вузьколистого,  занесений до переліку 7 природних чудес України.

‒ Торкнемося другої пелюстки і перенесемося у мальовничі Карпати . (Відео про Карпатські гори).

Скільки чарівного у «Карпатах!»

 

Лагідні полонинські вітри, які, здається увібрали усі запахи розкішних лук студені й чисті Карпатські потоки.

Третя пелюстка – поетична.

Гори Карпати…

Гори  Карпати...
Навстіж  легені,
Блиск  і  дзюрчання  джерел.
Яструб  крислатий
Кола  у  небі
Водить  пером  своїх  крил.

Гори  Карпати  -  
Вічно  зелені
В  хвої  смерек  і  ялиць...
Ехо  трембіти...
Повняться  жмені
Сонцем  налитих  суниць.

                                                 Роман Байчук.

‒ Діти про що йдеться в вірші?

Послухайте пісню Софії Ротару « Край мій рідний край» В. Івасюка.

Тож торкнемося чарівної п’ятої пелюстки .

На дошці є фото картини В. Вовчка, в книжці ви бачите роботи: Г. Кравченко « Натюрморт», опишіть створені художником образи?

‒ Про що йдеться у пісні?

‒ Чи сподобалася вам пісня?

2.4 Пояснення нового матеріалу

Я зараз розповім вам про акварель, а потім у вас запитаю  які властивості моє акварель?

Акварель - це водорозчинна прозора фарба, яку наносять на папір м’яким пензлем різними способами та прийомами, створюючи ефекти легкості і тонких колірних переходів.

Живописці, які малюють тільки акварельними фарбами, називають художниками акварелісти. Митці часто працюють гуащю - це густа непрозора фарба в баночках або тюбах. Якою можна малювати не лише на папері, а й на ґрунтованому полотні, картоні. Папері, фанері.

‒ Чи може ти вказати чим відрізняється гуашева фарба від акварелі?

‒ Як саме?

2.5 Демонстрація зразка

‒ Діти що зображено на малюнку?

‒ Чим зображений малюнок?

‒ Які прийоми?

2.6 Інструктаж

1     Розташуйте аркуш горизонтально.

  1. Помічаємо лінію горизонту . Зображуємо на передньому плані трохи більші за розміром дерева чи кущі.
  2. Малюємо небо фарбами ( Змішуємо фарби на палітрі, а тоді переносимо на папір)
  3.  Малюємо землю відтінками зеленого кольору(Змішуємо фарби на палітрі, а тоді переносимо на папір)
  4. Малюємо дерева ( Змішуємо фарби на палітрі, а тоді переносимо на папір)

2.7 Закріплення інструктажу

1. З чого починаємо роботу?

2. Чим потрібно намічати лінію горизонту?

3. Де змішуємо фарби?

4. Які прийоми роботи фарбами слід використовувати при зображенні неба, землі, дерев та кущів.

Фізкультхвилинка:

Білочки скачуть —

Скік-скік-скік

З ялинки на ліщинку —

Скік-скік-скік.

Стомилися скакати —

В дупло відпочивати.

Руки вгору підніміть.

1, 2, 3, 4, 5.

І повільно опустіть.

1, 2, 3, 4, 5.

Щонайнижче нахиліться.

І, 2, 3, 4, 5.

Станьте рівно, поверніться.

1. 2, 3, 4, 5.

Ви навшпиньки підніміться.

1, 2, 3, 4, 5.

І до сонечка всміхніться.

1, 2, 3, 4, 5.

 

 

3.Практична робота

3.1Оголошення критеріїв оцінювання практичних робіт.

6 балів – учень виконав малюнок естетично але не , той не відповідає темі уроку.

7 балів- учень може відтворити малюнок який подано на дошці. Може розмітити лінію горизонту.

8балів- учень доцільно відтворює малюнок який подано вчителем намалювавши лінію горизонту та деякі дерева.

9балів- учень виконує роботу без допомоги вчителя. Вносить незначні зміни в кінцеві результати. 

10балів- учень виконує роботу без допомоги вчителя, за власним задумом.

11балів- учень виконав  малюнок за всіма критеріями.

12балів- учень виконав роботу за вказівками вчителем намальована лінія горизонту, намальована лінія горизонту, намальовані дерева, небо, земля і кінцевий результат до малювання листочків.

3.2 Самостійна робота

1 Розташуйте аркуш горизонтально.

2 Помічаємо лінію горизонту. Зображуємо на передньому плані трохи більші за розміром кущі малюємо дальній план поля.

3 Намалюємо небо фарбами. Змішуємо на палітрі фіолетовий з білим виходить світло фіолетовий колір, малюємо лінію, потім під фіолетовим малюємо темно-синю лінію, а під  темно-синю лінією проводимо світло сині небо готове.

4 Малюємо землю відтінками зеленого кольору змішуємо фарби на палітрі. Беремо темно зелений колір ним ми малюємо дальній план кущі.

Світло зеленим малюємо траву.

Коричневою фарбою малюємо гілля кущів.

3.3 Хореографічна хвилинка 

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

 Підсніжники прокидаються, /потягнутися

 Проліски посміхаються, /посміхнутися

Пташки прилітають, /махають руками, як крилами

 Діти вибігають, /біг на місці

На луках стрибають. /стрибки

4. Підведення підсумку уроку

4.1 Оцінювання робіт учнів

Спочатку ставлю оцінку словесно, а потім оцінюю за поданими критеріями оцінювання.

4.2Виставка  і аналіз виконаних композицій

Проводжу виставку робіт учнів.

Разом з учнями аналізую виконані роботи де були неточності, де змішані фарби, де зроблений неправильно перехід.

─ Яка робота сподобалася найбільше?

─ Чія робота найохайніша?

─ Хто припустився помилки?

4.3 Повторення окремих теоретичних питань рефлексія

‒ Діти, а зараз давайте пригадаємо хто ж такі акварелісти, чим вони відомі?

‒ А хто мені скаже як правильно потрібно змішувати фарби?

‒ Яка квітка нам сьогодні допомогла?

‒ Про що ви дізнались ?

‒ Що на вам запамяталося ?

4.4 Прибирання робочих місць.

‒ Діти, а зараз приберіть свої робочі місця .

‒По черзі вилийте воду зі стаканчиків, вимийте пензлики і палітру, альбом і фарби приберіть у портфель.

5. Резерв часу

Діти, а зараз намалюйте птаха який прилетів до нашого кущика помилуватися золотими листочками. Давайте переглянемо відео.

‒ А зараз давайте зробимо фізкультхвилинку( відео фізкультхвилинка)

docx
Додав(-ла)
Литовець Анна
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку