Інтегрований урок. «Тварини в нашому житті» Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Виконання ілюстрації до казки «Кіт у чоботях». (Образотворче мистецтво, Природознавст

Про матеріал

Даний конспект сприятиме створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; допоможе розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання; навчить наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення;навчати учнів зображувати тварин та людей в ілюстраціях до казок, передавати у живописному творі індивідуальні характеристики обраного казкового персонажа; сформує вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування; розвине вміння насолоджуватися ілюстраціями до літературних творів, аналізувати їх; сприятиме розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам'яті; прищепить почуття шанобливого ставлення до тварин; сформує естетичні почуття, смаки; прищепить любов до літературних творів, дбайливе ставлення до книжок

Перегляд файлу

Тема. Інтегрований урок. «Тварини в нашому житті» Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Виконання ілюстрації до казки «Кіт у чоботях». (Образотворче мистецтво, Природознавство)

Мета: Сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; навчати учнів зображати тварин та людей в ілюстраціях до казок, передавати у живописному творі індивідуальні характеристики обраного казкового персонажа; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування;  розвивати вміння насолоджуватися ілюстраціями до літературних творів, аналізувати їх; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин; формувати естетичні почуття, смак; прищеплювати любов до літературних творів, дбайливе ставлення до книжок.

                                                                   ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. Мотивація навчальної діяльності
Видатний американський письменник Ернест Хемінгуей казав: «Немає друга відданішого за книгу» .

 А що означає улюблена книга для вас?

III. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Чи маєте улюблену книжку? Яку? Чи принесли ви її на наш урок?
Чим вона вас приваблює?
Чи багато в ній ілюстрацій? (кілька дітей презентують свою книгу)

IV. Викладання нового навчального матеріалу
Розповідь учителя
— Що таке ілюстрація?
— Якщо ми гортаємо сторінки книги з казками, то бачимо багато красивих, яскравих малюнків . Ці малюнки називають ілюстраціями, а виконують їх художники-ілюстратори

— Для того щоб створити цікаву ілюстрацію, яка передаватиме зміст тексту, художники дуже уважно читають той твір, який згодом ілюструватимуть, уявляють тих героїв, які там діють, та події й пригоди, що трапляються з героями твору . Потім вони накреслюють невеличкі малюночки, щоб визначитися із зображенням персонажів твору, і вже після цього починають працювати над ілюстраціями . Це дуже клопітка, складна, але водночас цікава робота .

— Кого на ілюстраціях зображуватимемо сьогодні ви дізнаєтесь з загадок

Відгадування загадки 

Мають хвіст і гострі зуби
Кігті випускають.
Що брати це наші менші,
Люди добре знають.
Вміють плавати, стрибати,
Вигинають спинки.
Спробуй їх тепер назвати!
Звісно, це…(хором) тваринки.

— Що ви уявляєте, коли чуєте слово  «тварини»?

 Діти, що ви вже знаєте про тварин?
— До якої природи відносяться тварини? Чому?
— Яких тварин знаєте?
— Де можуть жити тварини?
— Чи схожі між собою тварини?
 Ви вже багато знаєте про тварин, а сьогодні на уроці ви розширите свій багаж знань і зможете:

— зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;
— визначити істотні ознаки тварин;
— описувати представників різних груп тварин;
— з’ясувати, яке значення для людей мають тварини;
— виховувати в собі  бережливе ставлення до них.

Продовження розповіді учителя. 

— Колись люди вірили в богів – покровителів усього живого на землі. Покровителькою рослин була Флора, покровителькою тварин – Фауна. Тому й стали називати рослинний світ – флорою, а тваринний – фауною. На земній кулі відомо близько двох мільйонів тварин, а в Україні поширено близько 50 тисяч видів. Багато з них занесені до Міжнародної Червоної книги та Червоної книги України.

Науку про тварин називають зоологія. Учені-зоологи ділять царство Тварини на велику кількість груп.

Вправа «Гронування»     (картки)

— Давайте зясуємо, на які групи поділяються тварини у природі? (Учні називають групи, вчитель кріпить на чисті листи зверху назви)

                          Звірі                 Риби

        Птахи              ТВАРИНИ           Комахи

                Плазуни                 Земноводні

— Це комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі. Царство Тварин – дуже різноманітне.

Проблемне запитання. 

— Як ви думаєте, чи це всі групи тварин?

Розповідь про групи тварин.

— Крім названих груп вчені виділяють групу Черви. Представниками цієї групи є відомий вам дощовий черв’як, а також п’явка. Напевне ви її бачили. Вони живуть у водоймах. 

— Щоб визначити ще одну групу, пропоную розв’язати ребус. Відповідь: МОЛЮСКИ 

— У молюсків м’яке тіло, захищене черепашкою. Вам напевно доводилося бачити у ставку або в річці молюска-ставковика. Його тіло вкрите спірально закрученою черепашкою. До молюсків відносяться двостулкові жабурниці, виноградний слимак, восьминоги, кальмари.

Відгадування загадок. ( робота в групах).

— Про наступні групи тварин ви дізнаєтесь, коли відгадаєте їх типових представників.

Група 1. 

1.Сидить у куточку і тче сорочку

2. Вісім лапок працьовитих
вміють сіточку зробити, 
між гілок прилаштувати 
та на мушок полювати.

3. В нього восьмеро очей,
Ніжки від самих плечей. 
З павутинки робить сітку: 
Восени, зимою, влітку… (Павук). 

— Павук відноситься до групи павукоподібні. В цю групу відносять  скорпіонів, кліщів. У них вісім ніг (по чотири пари).

Група 2

1. На дні річному проживаю, 
Я небезпечні клешні маю, 
Довгі вуса, чорні очі, 
А вперед іти не хочу!

2.Швець – не швець, 
Кравець – не кравець, 
Тримає в роті щетину, 
А в руках – ножиці.

3. Всі рухаються вперед, 
А він навпаки. (Рак) 

Рак – це представник групи ракоподібних. Його  «ріднею» є краби, креветки.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

— Погляньте уважно, як зображують художники-ілюстратори казкових тварин . Вони дуже відрізняються від тих, яких ми зустрічаємо на вулиці (кішка, собака) або у зоопарку (лисиця, вовк, ведмідь та ін .) . Художники їх начебто наділяють людськими рисами — тварини ходять на задніх лапах, розмовляють, часто одягнені в ошатне вбрання . (демон­струю наочність.)

Якщо розглянути ілюстрації різних художників-ілюстраторів до того самого твору, то можна побачити, що вони дуже різняться .

 Як ви вважаєте, чому? тому, що в уяві кожного художника персонажі твору виглядають по-своєму . (демонструю наочність.)

  У вашій уяві герої казок можуть відрізнятися від тих, яких ви бачите на сторінках улюбленої книжки . Тому сьогодні на уроці ви всі перетворитеся на художників-ілюстраторів і проілюструєте герояиданої казки . (перегляд уривку з мультфільму«Кіт у чоботях»)
VI. Інструктаж
  Перед початком роботи над ілюстрацією оберіть формат паперу (прямокутний чи квадратний, великий чи маленький) та його розташування (вертикальне чи горизонтальне) . для того щоб ілюстрація вийшла гарною та передала враження від твору, слід обрати невеличкий епізод, визначити героїв та правильно розмістити їх на аркуші паперу . Для того щоб звернути особливу увагу на головного героя твору, його завжди виділяють кольором,
розміром та розміщенням на аркуші паперу .

VII. Самостійна практична робота учнів

Творче завдання
Виконання ілюстрації до казки «Кіт у чоботях»

VIII. Підбиття підсумків уроку

Бесіда

Хто являється головним персонажем вашої ілюстрації ?

А кого з тварин ви зобразили ?
За якими ознаками вчені поділяють тварин на групи?

До якої групи належить головний персонаж вашої ілюстрації ?
Що вас найбільше зацікавило на уроці?
Продовжте речення : « Тепер я знаю…»
— Діти, на своїй планеті ми не гості, не тимчасові мешканці, а мудрі господарі. Природа чекає від нас доброти та мудрості. Сьогодні ви ще малі, але пройде час, і від вашої мудрої діяльності буде залежати життя на Землі. Наша планета така велика і така беззахисна – в наших руках. Збережемо її разом !

Робота в парах. Гра «Хто зайвий? Чому?»

(Картки із зображенням кількох тварин, а учні повинні визначити і пояснити, хто зайвий)

Гра «Хто це?» 

(Робота з картками: птахи (ворона), звірі (їжак, олень), комахи (мураха, жуколень), плазуни (вуж)

 Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.
 Що це за група тварин? Назвати їх істотні ознаки.
 Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають чотири ноги.
 Що це за група тварин? Назвати їх істотні ознаки.
 Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають шість ніг.
 Що це за група тварин? Назвати їх істотні ознаки.
— Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, що не мають ніг.

Інформація для вчителя. Хвилинка-цікавинка «Най – най»

Найбільша тварина — блакитний кит, має тіло завдовжки 33 м, масу -180 т.

Найбільший жук України – жук-олень, його довжина тіла з рогами до 8 см.

Найбільше на Землі горобців, 2 місце – домашні кури.

Найшвидший птах України – стриж.

Найбільше може пролетіти лелека, це 400 – 500 км за добу.

Найрухливіша голова у сови.

Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку) .

 

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку