Мета уроку : Систематизувати та узагальнити знання учнів про розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки та способом групування. Розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; логічне мислення, новички самоконтролю; шукати та розпізнавати цікаву інформацію. Формувати навички самостійної роботи, розвивати творчі здібності;навички роботи в парах. Виховувати комунікативну, інформаційну компетентність, відповідальне, творче ставлення до навчального процесу, впевненість у своїх силах, наполегливість та бажання досягти успіху, згуртованість, інтерес до вивчення математики.
Чи вірите ви, що … Одночлен – це добуток чисел, змінних і їх степенів? Многочлен – це сума кількох одночленів? Многочлен, який містить три доданки, називають кубічним многочленом? Число, яке підноситься до степеня, називається основою степеня? Числовий множник одночлена, записаного у стандартному вигляді називається стандартний множник? Третій степінь числа – це куб цього числа? Тотожність – це рівність, що містить невідоме? Добуток кількох рівних множників – це квадрат числа? Члени многочлена, що відрізняються тільки коефіцієнтами, називаються подібними членами? Многочлен стандартного вигляду складається з одночленів стандартного вигляду? Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється в правильну рівність, називається показником степеня? Способи розкладання многочленів на множники: винесення спільного множника за дужки; групування; формули скороченого множення?(так) (ні) (ні)
Повторимо:2. Алгоритм розкладання многочленів на множники способом групуванняax + ay + 5x + 5y = Розбити всі члени многочлена на групи так, щоб після винесення за дужки спільного множника в такій групі в дужках утворилися спільні множники;= (ах + ау) + (5х + 5у) = Винести за дужки спільний множник у кожній групі;= а(х + у ) + 5(х + у) = 3. Винести за дужки спільний двочленний множник.
ab + ac + xb + xc=...а)(а+b)(х+с) б) в) (х+b)(а+с) опановуй здобувай 2) 5a + 5b – am – bm=…а)(а+b)(5+m) б) (а-m)(5-b) в) дитино доню 3) 6т – тn – 6 + n=…а) б) (6+n)(m-1) в)(6-n)(m+1) освіту знання4) а6 + а4 – 3а2 – 3=…а)(а2-1)(а4+1) б)(а2+1)(а4+1) в) вийде зійде Склади прислів'явчися(а+х)(b+с) (а+b)(5-m) сину(6-n)(m-1) азбуки (а2+1)(а4-3) прийде
5) 10а2 b – 2а2 +5аb2 – аb=…а)(2а²+аb)(5b-1) б) в) а(2а+b)(5b+1) мед каша 6) 2х3 – 3х2у – 4х + 6у=…а) б) (2х+3у)(х²-2) в) (2х-3у)(х²+3) всякий сама7) х2у – х + ху2 – у=… а)(х²у-х)(ху²-у) б) (ху-1)(х-у) в) до на 8) ma – bm – cm – an + bn + cn=…а)(а-b)(m-с-n) б) в) (а-b-с)(m+n) землі столі а(2а+b)(5b-1)хліб (2х-3у)(х²-2) сам (ху-1)(х+у) в(а-b-с)(m-n) руки
Прислів'я про Святого Наума • Не збирай синові худоби, а збирай йому розум. • Гни дерево, поки молоде, учи дітей, поки малі. • Прийшов Наум – пора братися за ум.• Батюшка Наум, виведи синка на ум. • Наум наставляє на ум. • Я не знаю ні «аз», ні «буки» – прийде Наум і змусить до науки.
Назва знаменитої картини: «Усний рахунок». Ця картина Миколи Петровича Богданова-Бельського була написана в 1895 році. Художник присвятив її своєму шкільному учителеві Сергію Олександровичу Рачинському - ботаніку і математику, який і зображений на ній в компанії своїх учнів. На картині зображена сільська школа XIX століття під час уроку арифметики. Сільські школярі вирішують дуже цікавий приклад. Видно, що він дається їм непросто. На картині над завданням думають 11 учнів, але схоже, що тільки один хлопчик здогадався, як вирішувати цей приклад, і тихо говорить свою відповідь на вухо педагогові.
Самостійна роботаІ варіантІI варіант. Розкласти на множники: a) a – 3a + a ; б) 2(n-8) – n(n-8); в) ax + ay – bx – by. 2. Розв’язати рівняння: а y(y-13) + 2(y-13) = 0; б) (y+4)² - 3y - 12 –= 0 Розкласти на множники: a) 3b + b² – b; б) 3(m+5) – m(m+5); в) cd - ck – ad + ak. 2. Розв’язати рівняння: а) 7(x-2) - x(x-2) = 0; б) (y-6)² + 8y – 48 = 0.
ВідповідіІ варіантІI варіант. Розкласти на множники: a) a (a -3a+1); 2 б б) (n-8)(2-n); 2 б в) (a-b)(x+y). 2 б 2. Розв’язати рівняння: а) y = 13, y = -2; 3 б б) y = -4, y = -1. 3 б. Розкласти на множники: a) b(3b + b-1); 2 бб) (m+5)(3-m); 2 бв) (d-k)(c-a). 2 б 2. Розв’язати рівняння: а) x = 2, x = 7; 3 б б) y = 6, y = -2. 3 б
Традицію чудову мав Наум: Усіх школяриків він наставляв на ум. І в знак пошани, за роботу вашу, Я хочу розділити мудру кашу. Бо хто її у класі скуштував, Той однокласників, як друзів шанував. І однокашники, що разом кашу їли І горе, й радість порівну ділили. І я як вчитель теж її поїм. І хай щастить усім, усім, усім!