Розкроювання виробу (наволочка)

Про матеріал
Основна мета уроку: ознайомити учнів з історією розвитку постільної білизни, використанням подушок для оформлення інтер’єру приміщення; поглибити знання та вмінні учнів про технологію розкроювання швейного виробу; вдосконалювати вміння правильно розкладати лекала тканини та виконувати розкроювання; виховувати естетичні смаки, економне ставлення до матеріалів, охайність і точність при розкроюванні виробу; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці.
Перегляд файлу

Тема. Розкроювання виробу (наволочка)

Мета: ознайомити учнів з історією розвитку постільної білизни,

використанням подушок для оформлення інтер’єру приміщення; поглибити знання та вмінні учнів про технологію розкроювання швейного виробу; вдосконалювати вміння правильно розкладати лекала тканини та виконувати розкроювання;

виховувати естетичні смаки, економне ставлення до матеріалів, охайність і точність при розкроюванні виробу; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці.

 

Інструменти і матеріали: тканина, крейда, шпильки, лекала, ножиці лінійка.

Основні поняття: розкроювання, деталі крою, лекало, економне

розкроювання, припуски на шви.

Тип уроку: комбінований.

 

Вчитель пропонує учням поділитися своїми посмішками один з одним, а також з гостями нашого уроку (обмінюються між собою «паперовими посмішками» і дарують гостям посмішки.

                                         Хід уроку

 

I. Організаційний момент

 

II. Актуалізація знань учнів

 

1. Які види білизни ви знаєте?

2.Укажіть на схемі стрілками предмети постільної білизни.

 

Шкарпетки Рушник Скатертина

 

Нічна сорочка Постільна білизна Підковдра

 

Наволочка Простирадло Піжама

 

3. Які інструменти використовують під час розкроювання?

4. Яким способом отримують деталі заданої форми з тканини?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Прочитати вірш:

Цілий тиждень шила Катя

Для сестрички модне плаття.

Стала міряти сестриця –

Плаття зовсім не годиться.

Нині з плаття для сестрички

Шиє Катя рукавички.

 

  Чому з плаття для сестрички Катя шиє рукавички? (Тому що Катя неправильно викроїла свій виріб)

Висновок: для того, щоб швейний виріб був якісний, його потрібно правильно розкроїти.                           

  • Пояснити зміст прислів’я: «Сім раз відміряй, один—відріж»

 

                           Загадка

Ти розправ мої боки-

і пухленькі, і м’ які,

Поклади мене під вушко.

І лягай мені на брюшко.

                                           ( Подушка)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

 

Як ви вже зрозуміли сьогодні у нас піде мова про подушки, а саме про наволочки.

 

Хто може пояснити, навіщо ми одягаємо наволочки на подушку?

Щоб постільні речі (подушки, ковдри, матраци) швидко не бруднилися, використовують постільну білизну, ії легше прати та прасувати, а отже, постіль завжди буде чистою та свіжою. Таким чином забезпечуються гігієнічні та зручні умови під час сну.

Розповідь учителя

                               Історія створення подушки

В наш час ми не можемо уявити наше життя без подушки, спочатку вони використовувалися лише заможними людьми. Перші подушки найдені ще в давньогрецьких пірамідах. Вони були винайдені ними для того, щоб не зіпсувати під час сну зачіски. Подушка являла собою вигнуті дощечки на підставці. На них стали зображувати богів, які оберігали сплячого від темних сил.

Перші м’ які подушки з’ явилися в Греції. Ліжко для греків було культовим предметом, вони в ньому проводили багато часу. Тому, саме в Греції і придумали м’ які матраци і подушки.

Розміри подушок були різними, іх наповнювали шерстю тварин, пухом і пір’ям птахів.

Історія знає багато випадків, коли подушки ставали причиною багатьох смертей. Подушками були задушені: син Петра І, царевич Олексій, російський імператор Павло і глава Ватикану- Іоанн X

Але позитивних історій, зв’язаних з подушками набагато більше, індійські подушки допомогли великому Будді відновити здоров’я. Лежачи на землі ледь живим, він відчув чудодійний аромат листя. Будда встав із землі, набив ним мішок . Так була створена подушка, яку він поклав під голову і заснув.

В арабських країнах подушки користувалися найбільшою популярністю. Будинки султанів були прикрашені розшитими подушками з китицями, бахромою.

Середні віки стали використовувати спеціальні невеликі подушки під ноги, які захищали ноги від холоду, а також для молитви,  їх підкладали під коліна під час довготривалих молитов.

У X IX ст. німецький медик Отто Штайнер виступив з гучною заявою, у якій наголошував, що навіть при невеликій вологості повітря подушка виділяє неприємний і шкідливий запах. Це м’ясо і сало, а також шкіра птахів, які залишаються на  пір’ях під час висмикування, ці часточки легко розкладаються і являються дуже шкідливими для здоров’я.

У середині XX ст. хіміками було винайдено синтетичне волокно. На дотик його не можна відрізнити від пуха. Подушки з синтетичного волокна тримають форму, не вбирають вологу, їх легко прати в пральній машині і сушити.

Кількість і якість постільної білизни протягом декількох століть був показником добробуту сім ї в суспільстві. А до XVIII ст. навіть сім’ ї

середнього класу не могли її придбати.  На щастя, ці часи минули, і сьогодні більшість господинь відносяться до простирадла, підковдри і наволочки не просто як до предмета гігієни, а як і до прикраси кімнати.

Уже давно подушки, раніше призначені для сну, стали елементом декоративного оформлення будинку. Такі, здавалося б , невеликі деталі інтер’єру здатні змінити набридлі меблі і обновити вітальню та спальню. Подушки здатні надати особливий шарм і неповторний характер будь - якому інтер’ єру.

- Якої ж форми можуть бути подушки?

- Яку тканину потрібно підбирати для подушок?

                            (Повідомлення учня)

Для виготовлення подушок можна взяти ту ж тканину, якою задрапіровані дивани і крісла, можна пошити подушки з тканини іншого кольору і фактури - отримати зовсім іншу кімнату.

Можна експериментувати - зовсім не обов’язково, щоб все навколо було однакове.  Якщо у вас штори і скатертинка з одної тканини, то від спокуси створити такі ж самі чохли на подушку потрібно відмовитися. Але перекличка кольору і орнаменту обов’язкова, інакше ансамбля не отримаємо.

Для подушок добре використовувати тканини, які мають характерний «меблевий» малюнок, архітектурні деталі. Вони вдало гармонують з тканинами в класичну полоску, також з полосатими шпалерами.

- Чи має значення вибір кольору подушки?

                                     (Повідомлення учня)

Виразність інтер’єру нададуть такі контрастні поєднання,  наприклад оранжеві подушки на синьому дивані, або розові і малинові - на зеленому чи жовтому. Добре виглядають на подушках відтінки зеленого і жовтого, розбавлені білою клітиною.

Недостатність кольорових гам може гнітюче відображатися на мешканцях будинку, але і перенасиченість яскравими, контрастними кольорами може дратувати, утомлювати. Тому, щоб прийти до якогось оптимального варіанту, не забувайте одне золоте правило: чим яскравіші меблі і штори, тим спокійнішими повинні бути подушки, а якщо колір стін спокійний, тканини на подушках повинні бути яскравими.

У дитячій кімнаті можливі веселі оранжево - кремові, біло - зелені або контрастні «фольклорні» поєднання.

Потрібно звертати також увагу на відношення розміру подушки до розміру дивана.

Деякі сучасні дивани дуже широкі, і звичайні подушки будуть виглядати на них надто маленькими. Подушки для спинок диванів хоча і слугують для зручності, але основна їх функція чисто декоративна. В принципі не важливо, де і як використовується та чи інша подушка, для загального враження кожна подушка повинна мати своє місце.

Сьогодні ви всі виконуєте роль закрійників, за допомогою уже готових викройок , будете з тканини розкроювати виріб , в даному випадку замовник запропонував вам наволочку.

Людині кожної професії притаманні якісь якості, давайте дізнаємося, які якості повинен мати закрійник.

Робота в парах

Гра « Дешифрувальник»

Кожна пара повинна, використовуючи шифр цифр і букв, розшифрувати своє слово.

Які якості притаманні закрійникові?

1

2

3

абвг

деє

жзі

4

5

6

ийкл

мно

пре

7

8

9

туфх

цчшщ

ьюя

 

 

7

5

8

5

3

б

7

9

 

 

 

 

7

1

1

1

1

 

 

 

6

1

5

3

9

7

9

5

7

1

4

5

3

6

7

9

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Підготовка тканини до розкроювання

 

  (Розповідь з елементами бесіди)

Важливу роль у пошитті виробів займає розкроювання. Процес розкроювання складається з кількох етапів:

1. Підготовка викрійки і тканини до розкроювання

2. Розкладання деталей викрійки на тканині

3. Обведення крейдою викрійки на тканині

4. Розкроювання

Для розкроювання матеріалу на швейних фабриках застосовують процес настилання.

- Згадаємо , які види настилання ви знаєте? (Настилання «лицем до лиця», «лицем до низу», «лицем до гори»)

 

2. Розрахунок необхідної кількості тканини для виготовлення виробу

При визначенні кількості тканини беруть до уваги основні розміри виробу (ширину і довжину) і ширину тканини. Потрібно взяти подвійну довжину наволочки ,довжину клапана і додати припуски на шви.

 

3. Підготовка робочого столу до роботи

- Звільнити стіл від непотрібних у даний час предметів;

- підготувати необхідні інструменти.

 

IV Практична робота.

                  Розкрій тканини. Контроль якості розкрою

Інструменти :тканина, викрійка, лінійка, крейда, ножиці, шпильки.

                                                     Хід роботи

Кожен учень отримує інструкційну картку  «Послідовність розкроювання  наволочки з клапаном»

 

1. Уважно прочитати правила безпечної праці (чарівна квітка - семи квітка)

 

(Учні по черзі відривають пелюсток і зачитують правила безпечної праці під час розкроювання тканини)

1.Зберігати ножиці у визначеному місці.

2.Не тримати ножиці гострими кінцями до гори.

3.Класти ножиці зімкнутими лезами від себе.

4.Передавати ножиці кільцями вперед, тримаючи за зімкнуті леза.

5.Пальці лівої руки, що підтримують тканину, повинні знаходитися на безпечній відстані від ножиць.

6.Голки і шпильки необхідно зберігати у спеціальній коробці або подушечці.

7. Викрійку приколювати до тканини в одному напрямку - гострими кінцями від себе.

 

2. Підготувати тканину і викрійку до розкроювання.

3. Розстелити тканину настиланням «лицем до низу».

4. Накласти викрійку на тканину з урахуванням економного витрачання тканини.

5. Прикріпити викрійку до тканини шпильками.

6. Обвести деталі викрійки крейдою точно по контуру.

7. Зробити другу лінію, паралельно першій, на відстані припуску на шов і підгін.

8. Відшпилити деталі викрійки.

9. Виконати розкрій по другій лінії.

10. Перевірити якість розкроювання з огляду на рівномірність ширини припусків, рівність зрізів.

VI. Закріплення нових знань та вмінь учнів

Робота в парах.

Учні обмінюються підготовленими деталями крою для самоконтролю. Учитель коментує їхні дії.

VII. Підсумки уроку

   Учитель оцінює результати роботи, коментує типові помилки, демонструє кращі роботи.

Рефлексія (інтерактивна гра «Мікрофон»)

                                     Я взяв (взяла)для себе корисне…

                                     Мені запам’яталося…

                                     Мені хочеться…

Заключне слово вчителя.

   Розкроювання - важливий і відповідальний етап виготовлення швейного виробу, який багато в чому впливає на його якість. Помилки, допущені під час розкроювання виробу, не завжди вдається виправити.

От і ви навчилися розкроювати , тепер зможете самостійно змоделювати і виготовити свою наволочку і прикрасити нею своє ліжко або диван у вітальні, створити затишок і прикрасити інтер’єр свого будинку

docx
Додано
16 квітня 2021
Переглядів
1592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку