Тема : «Розквітне моя Україна»
Мета: Навчати отримувати задоволення від власних музичних дій; зміцненювати кістково-м'язового апарат дітей; розвивати дихання, моторні функції, мовлення , слух, чуття темпу та ритму; формувати правильну поставу, ходу, граційність рухів; виховувати особистісні якості; корегувати мовленнєві порушення .
Обладнення: синтезатор, музичний центр, діатонічні дзвіночки,проектор, ілюстрації за темою, стільці.
Хід заняття
І. 1.Крокування (Маршування,перешикування,). (тр.01)
2.Привітання ( Під супровід учителя)
Доброго ранку, ліси і поля
Доброго ранку ,Україно моя!
Щастя й здоровя вам бажаємо
Зранку один одного щиро вітаємо!
ІІ. Музично-ритмічні рухи та вправи.
1. .Вправа на регулювання м’язового тонусу; самомасаж «Бджола»
Жук літає : «Жу-жу-жу! Усіх сьогодні розбуджу!
Прокидайтеся від сну—зустрічать ідем весну!
|
Провести пальцями обох рук по лобі,від середини до скронь-7разів Провести пальцями пощоках,згори донизу- 7разів
|
2.Вправа на узгодження слів із рухами та музикою.(тр.02відео)
Музична руханка «Ми плещемо в долоньки» (Відеосупровід на екрані)
3.Дихальна вправа «Коли я прокидаюся»
(тр.03 відео)
4. Пальчикова гімнастика « Моя країна - Україна"(тр.04 відео)
Сонечко сяє, пташка літає.
Дощик весняний поля поливає.
Діти гуляють, квіти зростають.
Дерева в садочку вітер гойдає.
Гляну навколо, все це я люблю
Квітучу та сильну країну мою!
ІІІ. Основна частина(тр.06 )
(Звучить весняна мелодія )
1.На дошці у нас була чарівна квітка – семицвітка – КВІТКА ПІЗНАННЯ. Та поки ми гралися, вітерець-пустунець розвіяв усі пелюсточки. Щоб повернути їх, треба виконати різні завдання.
Діти, допоможемо квітці-семицвітці?
Тож до роботи. Ось перша пелюстка.
1 пелюстка. Ви послухайте загадку, а відгадка вам підкаже тему заняття нашого.
Красивий, щедрий, рідний край .
І мова наша – солов’їна,
Люби, шануй, оберігай .
Усе що зветься … (Україна )
– Діти, якими словами можна замінити слово Батьківщина? ( Вітчизна, країна, держава, рідна земля…)
Отже, діти, сьогодні у нас на уроці піде мова про країну, в якій ми живемо, і про вас, малих дітей, які зростають у державі Україна. Що ж ви вже знаєте про
Україну, - про це на завданнях наступних пелюсток.
2 пелюстка. Великих і славних міст багато, а нам треба головне місто України знати.
(тр.07) ( Лунає пісня про Київ, діти відгадують. Про яке місто йдеться. )
Яка столиця нашої держави? (Київ) Хто керує нашою державою? (Президент)
3 пелюстка. Треба гарно працювати, щоб свою батьківщину прославляти:
2. Розспівування (вокальні поспівки) (тр.08.09)
3. Робота над піснею.
Вивчення слів.
( тр.10)
Пісня «Ми вкраїнські козачата»
4 пелюстка. Щоб патріотом-українцем зростати, треба багато про батьківщину свою знати
Які ви знаєте державні символи України?
Кожна держава відрізняється символами – це прапор, герб,та національна пісня – гімн.
Послухайте легенду про державні символи.
Давним давно жила одна жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб
Середньому сину в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор
А там де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я і дала йому ім’я – Гімн.
Картинка прапора – Які кольори? А що означають? (відповіді).
А що означає малий герб – тризуб?
Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Герб – це частина корони, яку носив київський Князь. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
Учитель: А як називається національна пісня України? – Гімн.
А як треба виконувати гімн?
(ТР 08 звучить Гімн)
Фізкультхвилинка.
(тр.11відео )
5 пелюстка. Нумо всі ставаймо і таночок український починаймо
Фізкультхвилинка під мелодію пісні про Україну
6 Пелюстка: А хто ми є і як нас звати
І що ми на свято будемо одягати
Ми дітвора українська,Хлопці й дівчата,Хоч не міцні у нас ще руки,Та душа завзята.
Ми малі, та всі ми друзі,Ми одна родина,А найбільша наша мати -Рідна Україно.
4. Гра на музичних інструментах (тр.12)
Відеопісня «Проліски».(Супровід на діатонічних двіночках).
(тр.10)
5.Танцювальна діяльність.
Вправа на розвиток чуття ритму та темпу для танцювального супроводу пісні " Ми вкраїнські козачата"
6.Рухлива гра.(тр. 13)
« Ми- українці »
ІІІ Заключна частина. (тр.11)
Релаксація
КЗ " Городнянський ліцей"
Чернігівської обласної ради
Заняття з логоритміки
«Розквітне моя Україна»
Вчитель Гарна М.О.