Батьківські збори з елементами тренінгу:
«Залучення батьків до освітнього процесу»
Тип батьківських зборів – організаційні, з елементами тренінгу
Мета: ознайомити батьків з особливостями НУШ; роз’яснити їм, сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати батькам рекомендації щодо формування в спільноті педагогіки партнерства .
Учасники: батьки, класний керівник.
Підготовка: учитель вивчає психолого-педагогічну літературу на тему зборів і добирає необхідну інформацію для презентації батькам; готує анкети та роздруковує необхідні рекомендації.
Список використаної літератури:
Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ "Видавничий дім "Плеяди", 2017.– 206 с.
http://nus.org.ua/questions/prosto-pro-skladne-shho-varto-znaty-batkam-pro-novyj-zakon-pro-osvitu/
http://nus.org.ua/news/mon-dalo-rekomendatsiyi-yak-oblashtuvaty-osvitnij-prostir-novoyi-ukrayinskoyi-shkoly/
Хід зборів
1. Знайомство.
Дорогі батьки моїх майбутніх учнів!
Вітаю Вас із початком нового життя. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.
Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчних iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”
2. Що таке нуш?
Ви звикли до розуміння, що школа це парти, уроки, підручники, домашні завдання та матеріал, який викладає вчитель. В Новій украінській школі все буде по іншому. Іншим буде освітній простір, інші і різноманітніші матеріали, які спрямовані не лише на засвоєння і відтворення матеріалу , а на розвиток критичного, творчого мислення, уяви та фантазіі. Кожна дитина буде реалізовувати своі ідеі, а не робити все за шаблоном, який показує вчитель.
Перегляд відеоролику
Структура уроків нуш буде відрізнятися від традиційних уроків. Навчальний день буде починатися не уроком, а ранковою зустріччю.
2. Ранкове коло для батьків.
Визначення настрою.
Ділимося новинами:
Вправа «Серветка»
З першокласниками завжди виникає багато проблем. Чому? Відповідь на це питання ми дізнаємося з гри «Серветка». Перед вами звичайна серветка. Складіть її навпіл по діагоналі, ще раз навпіл. З двох сторін відірвіть кілька разів. Розгорніть серветку. Покажіть її. Усі серветки різняться. Усі діти також різні. Не можна іх порівнювати за іх успіхи і вміння, за результати. Наше завдання допомогти ім в цьому.
Вправа «Танграм»
Поділити батьків на групи.
Якщо поставити в центр дитину. Хто найбличже стоятиме до неі? Батьки. Так з одного боку дитина зростає в родині у неі є батьки. З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує вчитель.
Мета, щодо навчання і виховання дітей однакова. Щоб сформувати у дітей моральні цінності, активну життєву позицію необхідно організувати творчу співпрацю.
Вправа «Резинка».
Візьміть резинку і одягніть на руку так, як я покажу. Ваше завдання: Без допомоги інших частин тіла та предметів зняти резинку з руки, якомога швидше.(Виконують)
Учитель підходить до когось із батьків і каже: «Допоможіть мені, будь ласка»
У житті не варто розраховувати тільки на себе. І не варто зневажливо відноситись до думки оточуючих. Нам треба навчитися не лише допомагати один одному і просити про допомогу, а ще й розуміти та підтримувати .
3. Складання правил для батьків.
Я пропоную вам скласти правила, за якими ми з вами будемо жити в нашому класі. (Складають, вчитель доповнює; вислухати кожного, не має глядачів – всі учасники.)
Рекомендується для учнів початкових класів створити 8 навчальних осередків:
Так як ми одна команда ви можете приймати активну участь у створенні цих осередків.
4. Вирішення проблемних питань за допомогою Т-схеми (за-проти)
Підсумок зборів.
Рефлексія
Якщо дитина вам що-небудь принесе – обов’язково похваліть зроблене і вона зробить ще. Складіть книгу, із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, що ви дали друзям її почитати – створіть для кожного уявне штучне середовище.
Дитина повинна бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава.
Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та вихованні дитини. До нових зустрічей.