Розробка циклу уроків до теми "Іменник"

Про матеріал
Розробка уроків за темою " Іменник" з використанням інтерактивних вправ на розвиток творчості і креативного мислення.
Перегляд файлу

Тема: Частини мови. Іменник

План теми

Урок 1.Поняття про іменник , як частину мови. Навчаюся визначати і добирати іменники .

Урок 2. Навчаюся розрізняти іменники - назви істот і неістот.

Урок3.Навчаюся розрізняти іменники - власні і загальні назви.

Урок4. Урок розвитку мовлення. Написання переказу.

Урок 5.Навчаюся правильно писати власні і загальні іменники.

Урок 6.Навчаюся розпізнавати іменники, які називають ознаки і дії.

Урок 7.Рід іменників: чоловічий, жіночій, середній.

Урок 8. Спостерігаю за закінченням іменників різних родів.

Урок9.Змінювання іменників за числами(однина і множина).

Урок 10.Спостерігаю за іменниками,які вживаються тільки в однині чи множині.

Урок 11.Прийменники і закінчення як засоби вираження зв язку між словами в реченні.

Урок 12. Узагальнюю знання про іменник як частину мови.

 

 

 

 

 

 

Урок 1. Поняття про іменник як частину мови. Навчаюся визначати і добирати  іменники.

Формування предметної компетентності :  формувати і поглиблювати знання про частину мови – іменник. Розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання. Розвивати навички спілкування державною мовою, усне та писемне мовлення, пам’ять. Збагачувати словниковий запас. Вдосконалювати грамотність письма.

Формування ключових компетентностей : Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати свою роботу, оцінювати свою роботу і роботу однокласників справедливо і коректно.

Формування соціальної компетентності: розвивати вміння продуктивно працювати в команді, виявляючи ініціативність, докладаючи власних зусиль для досягнення спільного результату .

Формування загальнокультурної компетентності: дотримуватися правил поведінки на уроці, виховувати любов до рідної мови, вчити слухати і чути один одного, цінувати традиції свого народу.

Тип уроку: Урок  засвоєння нового матеріалу.

Карта-схема уроку

І. Початок зустрічі  

Доброго ранку, сонечко! Доброго ранку, діти!

Як чудово  мирно, на білому світі жити.

Стаємо в коло і бажаємо  один одному…(що ?)

(Побажання дітей: гарних оцінок, друзів, усмішок, цукерок…)

ІІ. Основна частина.

-         Актуалізація опорних знань

 Сідаємо за свої парти, пам’ятаємо наші золоті правила. Добре. А тепер подивіться на дошку. Хто хоче прочитати речення?

Гарний день принесе нам нові знання.

А про що конкретно будуть нові знання ви дізнаєтесь самі, відгадавши загадки і розгадавши кросворд. (на дошці відкривається кросворд, діти відгадавши загадку, записують відповіді у відповідні клітинки кросворду)  

 

ІІ. Повідомлення  теми та завдань уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 То ж почали!

1. В лісі вогник рудуватий, шишки лускає завзято. (Білка).

     2. Взимку спить, влітку – вулики ворушить. (Ведмідь)

 

         3.Довгі ноги  – довгий ніс.

           Прилетів, обід приніс.

 Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

 

      4. На хвості він кільця має,

      Те що їсть, все полоскає.

      Що брудне -не візьме в рот,

      Ну , а зветься він…(Єнот)

 

     5. Два хвости гора ця має,

    Вуха , як крила, але не літає.

    В нього ноги , як стовпи,

        Його люблять я і ти. (Слон).

 

     6. Руду шубку гарно носить,

Курочок у гості просить.

     З нею гратись не годиться ,

А зовуть  її  …(Лисиця)

 

7. Сірий, ікластий, хоче вівцю вкрасти. (Вовк)

 

Ну хто помітив і прочитав в кросворді  слово, що буде темою уроку? 

Молодці, діти. Так сьогодні ми будемо говорити про важливу частину мови ІМЕННИК.  Чи нове для вас це слово? Тоді давайте пригадаємо , що   про нього ми знаємо і пам’ятаємо з другого класу.

ГРА «Що я знаю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ось як ми вже багато знаємо про іменник. Але це далеко не все. Сьогодні і на наступних уроках ми більше дізнаємось про нього, збагатимо свою мову новими словами, навчимось правильно говорити, висловлювати свою думку нашою рідною солов’їною мовою.

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

А зараз запишіть в зошиті число, класна робота і спишіть з дошки речення, яке ми прочитали на початку уроку.

 Гарний день принесе нам нові знання.

І знайдіть там іменники, користуючись схемою на дошці. Так. А як ви їх пізнали? Підкресліть іменники, визначить їх рід та число.

Тож ви сьогодні дослідники-науковці. Тоді поясніть мені, що ж таке іменник? Добре, я вас почула, а тепер запитаємо нашого головного помічника – підручника.  Читаємо правило на стор. 102. Ура! Ви все вірно зрозуміли. Тепер і я буду знати, що таке іменник.  

Робота з підручником (с.102-103). 

-         Завдання 1.Прочитай  уривок з вірша В.Скомаровського. Намалюй словесний портрет зими.(Творче завдання усно)

-         Завдання 2.Випиши із вірша іменники за абеткою. (хто забув абетку, користуйтесь плакатом, що висить біля дошки)

Фізкультхвилика.

Якщо слова відповідають на питання хто ? що ? руки піднімаємо вгору; якщо що робить ? ідемо на місці; який ?  який ? яке? яка?які? – підстрибуємо. Продумати і замінити

-         Завдання 3. Вправа 2. Запиши речення, доповнюючи  іменниками з довідки. Доведіть, що це іменники.

  На що схожі ці речення? (на прислів’я, на загадки, на прикмети).

У першому реченні є слова ХОЛОД – ТЕПЛО. Що це за слова? Синоніми чи антоніми? 

 Як я уже говорила – ви дослідники. То ж поміркуйте і скажіть від яких слів утворилося слово СНІГОПАД. (сніг, падає,). Ці слова іменники? Чому ви так думаєте?

-         Завдання 4. Послухайте казку В. Сухомлинського «Зайчик і горобина».

(аудіозапис казки) і розкажіть хто допоміг зайчикові взимку.

 У чи допомагаєте ви взимку нашим диким тваринам? Кому? Як?  (годівнички, їжа для притулку для бездомних собак, котів)

ІІІ.  Узагальнення та систематизація . РЕФЛЕКСІЯ.

Ось і добігає кінця наша перша зустріч з іменником у 3-му класі. Підіб’ємо підсумки нашої зустрічі.

Фронтальна бесіда

-         Що я знав ?

-         Що я пригадав ?

-         Що  я запам’ятав ?

-         Про що нове дізнався?

-         Що було цікавим ?

-         Що не сподобалося на уроці або було важким для тебе ?

-         Навіщо потрібні знання, здобуті сьогодні на уроці ?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Коментар до домашнього завдання.

  1. Вправа 4. Складіть казку про те, як щедра горобина підгодовує пташок взимку (обов’язково для – Токмак С.,Іванової М.,Власенко С., Кагаловського І., Бондаренко К., Миронової К., Клименко В.,   Малої Д.,Акименко Д.,Рожок А.,Сидоренко С.,
  2. Гізатуліна Т.,Дрьомін Д., Катренко Н.,Ромащенко К.,Шейний Т.,Шапкін Б.,які можуть виконати         таке завдання та за бажанням).
  3. Вправа 3.1. Випишіть слова – назви птахів (повторення наголосу):   спочатку з наголосом на першому складі, потім – на другому, далі – на третьому. (виконують всі)

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Головко Інна
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку