Розробка "Добре діло роби сміло"

Про матеріал

Цю розробку "Добре діло роби сміло" можна використати під час проведення ранкової зустрічі у першому класі, де діти вчаться бути добрими та чемними людьми.

Перегляд файлу

ДОБРЕ ДІЛО РОБИ СМІЛО

Мета. Формувати уміння складати розповіді за заданою те­мою на основі життєвих вражень; висловлювати своє ставлення до своїх вчинків та вчинків інших людей;формувати уміння добирати слова на позначення дії за за­даною темою, складати прості й поширені речення; формувати сприйняття й осмислення моральних категорій добра і зла;

 розвивати уміння розв'язувати моральні проблеми; збагачувати словник дітей синонімами, активізувати їх уживання,  розширювати розуміння багатозначних слів;

 виховувати прагнення робити гарні вчинки.

ХіД ЗАНЯТТЯ

  • Сьогодні в гості до нас завітав незвичайний хлопчик. Він по світу ходив, бачив, що добре.

 Він по світу ходив, бачив, що погано.

 Ось він став такий, має два обличчя.

 Якщо добре все — він посміхається.

 Якщо погано все — він свариться.

 Став наш хлопчик ніякий: і не добрий, і не злий.

 Діти, ви йому допоможіть, і добро нам покажіть

 

 

 

 

 

 

 

 

Цей незвичайний хлопчик приніс нам гру. Він хоче, щоб ми допомогли йому розібратися, що добре, а що погано.

Дидактична гра «Добре погано»

- Яких героїв казок чи мультфільмів ви знаєте, таких, що постійно сваряться?

(Вовк та заєць. Два цапка. Лисиця та журавель. Том та Джері...)

  • Як навчити їх жити дружно?

-  А які герої намагаються завжди робити добро, ніко­ли не сваритися?

(Діти. Кіт Леопольд, Чебурашка та крокодил Гена.)

  • Ці добрі герої залишили нам пір'ячко. Воно чарівне. Хто візьме його до рук, одразу згадає про свої добрі вчинки.

Гра «Чарівне пір'ячко»

(Вчитель бере пір’ячко , розповідає про добрі вчинки, потім дитина розповідає про свої добрі вчин­ки , а потім передає його іншій дитині.)

  •  Наше пір'ячко допомогло вам так цікаво розповісти про ваші добрі вчинки. А зараз послухайте казку «Покинуте кошеня»В.О.Сухомлинського, і визначимо, хто вчинив правильно, а хто ні.

Казка В.О.Сухомлинського «Покинуте кошеня»

Хтось виніс з хати маленьке, сіре кошенятко і пу­стив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно киває головою, а хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та йде далі.

Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало ко­шеняткові. Притулилось до куща й сидить — трем­тить. Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ані слова, а взяла кошеня і понесла додому. Пригорнулось ко­шенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. І забрала Наталочка кошенятко додому, щоб зігрі­ти, нагодувати.

Запитання і завдання до казки:

1.  Який вчинок зробила Наталочка на відміну від інших людей?

2. Хто із вас зробив в житті милосердний вчинок?

3.  Щоб було, коли б на світі бракувало милосердних людей?

4. Як би ви діяли на місці Наталочки?

Дидактична гра «Назвати слова-дії»

  • А якому кольору відповідають добрі вчинки? В який колір можна зафарбувати погані вчинки?
  • Давайте спробуємо назвати слова-дії, які є добрими і які є поганими.

За кожне слово — дію «добре» — отримаєте жовту фішку, а за слово -дію «погане» — синю фішку.

Добре:                                                 Погано:

  привітався захистив допоміг;         • кинув штовхнув зламав;

  помирився пожалів подарував;      • образив посварився ударив;

  поділився обігрів посміхнувся.      • зруйнував відібрав відвернувся

  • Ви звернули увагу на те, що коли ви називали добрі слова-дії, хлопчик усміхався, а коли погані — насуплював брови, робився сумним. Давайте з хлопчиком пограємо у гру «Закінчи речення».

Дидактична гра «Закінчи речення»

Необхідно грати так, щоб він завжди посміхався.

 Мама дала мені два яблука, і я... Тато купив мені велосипед, і я... Маленький хлопчик плакав, а я... Бабуся працювала на городі, а я...

 Заучування прислів'я «Добре діло роби сміло».

Як ви вважаєте, яких людей на світі більше — доб­рих чи злих?

— Якби на Землі усі стали злими, яким би став увесь світ? Чи цікаво було б жити у злому світі?

doc
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку