Цю розробку "Добре діло роби сміло" можна використати під час проведення ранкової зустрічі у першому класі, де діти вчаться бути добрими та чемними людьми.
ДОБРЕ ДІЛО РОБИ СМІЛО
Мета. Формувати уміння складати розповіді за заданою темою на основі життєвих вражень; висловлювати своє ставлення до своїх вчинків та вчинків інших людей;формувати уміння добирати слова на позначення дії за заданою темою, складати прості й поширені речення; формувати сприйняття й осмислення моральних категорій добра і зла;
розвивати уміння розв'язувати моральні проблеми; збагачувати словник дітей синонімами, активізувати їх уживання, розширювати розуміння багатозначних слів;
виховувати прагнення робити гарні вчинки.
ХіД ЗАНЯТТЯ
Він по світу ходив, бачив, що погано.
Ось він став такий, має два обличчя.
Якщо добре все — він посміхається.
Якщо погано все — він свариться.
Став наш хлопчик ніякий: і не добрий, і не злий.
Діти, ви йому допоможіть, і добро нам покажіть
Цей незвичайний хлопчик приніс нам гру. Він хоче, щоб ми допомогли йому розібратися, що добре, а що погано.
Дидактична гра «Добре — погано»
- Яких героїв казок чи мультфільмів ви знаєте, таких, що постійно сваряться?
(Вовк та заєць. Два цапка. Лисиця та журавель. Том та Джері...)
- А які герої намагаються завжди робити добро, ніколи не сваритися?
(Діти. Кіт Леопольд, Чебурашка та крокодил Гена.)
Гра «Чарівне пір'ячко»
(Вчитель бере пір’ячко , розповідає про добрі вчинки, потім дитина розповідає про свої добрі вчинки , а потім передає його іншій дитині.)
Казка В.О.Сухомлинського «Покинуте кошеня»
Хтось виніс з хати маленьке, сіре кошенятко і пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно киває головою, а хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та йде далі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилось до куща й сидить — тремтить. Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ані слова, а взяла кошеня і понесла додому. Пригорнулось кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. І забрала Наталочка кошенятко додому, щоб зігріти, нагодувати.
Запитання і завдання до казки:
1. Який вчинок зробила Наталочка на відміну від інших людей?
2. Хто із вас зробив в житті милосердний вчинок?
3. Щоб було, коли б на світі бракувало милосердних людей?
4. Як би ви діяли на місці Наталочки?
Дидактична гра «Назвати слова-дії»
За кожне слово — дію «добре» — отримаєте жовту фішку, а за слово -дію «погане» — синю фішку.
Добре: Погано:
• привітався захистив допоміг; • кинув штовхнув зламав;
• помирився пожалів подарував; • образив посварився ударив;
• поділився обігрів посміхнувся. • зруйнував відібрав відвернувся
Дидактична гра «Закінчи речення»
Необхідно грати так, щоб він завжди посміхався.
Мама дала мені два яблука, і я... Тато купив мені велосипед, і я... Маленький хлопчик плакав, а я... Бабуся працювала на городі, а я...
Заучування прислів'я «Добре діло роби сміло».
Як ви вважаєте, яких людей на світі більше — добрих чи злих?
— Якби на Землі усі стали злими, яким би став увесь світ? Чи цікаво було б жити у злому світі?