Екологічний паспорт ЗДО «Чебурашка»
Назва стежини: «Оздоровчі мандри»
Дитячий заклад: ЗДО (ЦРД) «Чебурашка» Пришибської сільської ради
Характер місцевості – рівнинна.
Водойми – річка Сухий Кобелячок, штучний ставок.
Грунт – чорнозем.
Рослинний світ – найбільші рослинні угруповання: парк, садки, луки; гаї. найпоширеніші види рослин: берези, каштани, верби, тополі, акації, ромашки, тюльпани, троянди, нагідки.
Тваринний світ – корови, кози, гуси, качки, кури, коні.
Прилеглі промислові підприємства – Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат, Еристівський гірничо-збагачувальний комбінат.
Найпоширеніші захворювання – захворювання дихальних шляхів.
Природні екосистеми: луки, поля, гаї.
Рослинні угруповання, створені людьми: парк.
Джерела екологічної безпеки поблизу дитсадка: автомобільні дороги.
Стан ґрунту: характер: природний і насипний (пісочниця, квітники);склад: чорнозем і піщаний.
Стан води для догляду за територією: централізоване водопостачання.
Рослини: дерева-тополя, каштани, вишня, береза, туя, кущі – калина; квіти – троянди, мальви, нагідки, петунія, хризантеми, тюльпани, мак, чорнобривці. Дерева виконують захисну функцію: захищають від сонця, зменшують кількість забрудненого повітря.
Ландшафт території дитячого садка рівний. Газони займають 90% території, інша площа припадає на асфальтові доріжки.
Серед дерев переважають листяні породи, а значить, навесні і взимку на ділянці багато світла.
На території є ігрові і гумові протектори, що використовуються як клумби або пісочниці. Крім того, є спортивний майданчик з гімнастичної драбинкою, колодою, біговою доріжкою.
Територія дитячого садка огороджена бетонним парканом висотою 1,5м. За територією дитячого садка ведеться цілодобове відеоспостереження.
Тварини відсутні.
Джерела екологічного забруднення: забруднення повітря в опалювальний період.
З метою підвищення якості освітнього процесу в питаннях екологічного виховання дітей дошкільного віку на території ДНЗ обладнана навчально-дослідницька ділянка.
Склад будівельних матеріалів: Приміщення із цегли, утеплене ззовні, стіни перегороджені цеглою, обшиті гіпсокартоном. Всі стіни обклеєні флізіліновими шпалерами, пофарбовані у спокійні відтінки. Двері і вікна металопластикові.
Стан освітлення: надходження сонячного світла в достатній кількості.
Стан опалення: стаціонарна газифікація.
Стан харчування: якість та кількість продуктів відповідають вимогам.
Вода надходить з централізованого водопостачання. Питна вода підвозиться відповідає санітарним вимогам. Забруднені стоки йдуть в центральну каналізацію.
Меблі: Оснащена в достатній кількості, меблі зроблені з екологічно чистого матеріалу, відповідають зросту дитини, закріплені, столи і стільці маркеровані відповідно до зросту дитини.
Куточок природи: кімнатні квіти, календар погоди експериментальна лабораторія, куточок самостійної художньої діяльності.
Паспорт екологічної стежини
Назва стежини: «Оздоровчі мандри»
Дитячий заклад: ЗДО «Чебурашка» Пришибської сільської ради Кременчуцького району.
Протяжність маршруту: 1,5 км.
Кількість зупинок: 12.
Назви зупинок: «Веселе птаство», «Білесенька берізонька», «Барвистий віночок» (квітник), «Спортивна» (стадіон), «Працьовиті мурахи» (мурашник), «Затишок» (центральний парк), «Зелені старожили» (старі каштани), «Водограй» (штучний ставок), «Галявина відпочинку» (гайок), «Золота рибка» (річка Сухий Кобелячок), «Вишенька-черешенька», «Цілющі трави у гаю».
Рік створення стежини: 2022р.
ПІП, посада відповідального за створення стежини: вихователь Пахалюк Юлія Ільдусівна.
Використання стежини у навчально-виховному процесі, види роботи:
Мета: створення умов для виховання екологодоцільної поведінки дошкільнят в навколишньому природному середовищі; формування знань про довкілля, вчити розуміти природу, причинно-наслідкові зв’язки в ній.
Завдання: ознайомлювати дошкільнят з об’єктами природи; дати знання про зв’язки та залежності в природі; навчати дітей бачити ознаки пристосування до умов існування тварин і рослин, бачити біологічні ритми тощо; формувати вміння та навички раціонального природокористування з урахування зв’язків і залежностей у природі; формувати перші зачатки екологічної свідомості, культури; сприяти формуванню екологічного мислення як складової загальної культури; розвивати потребу в спілкуванні з природою; виховувати прагнення пізнавати її глибше, любов та дбайливе ставлення до природи рідного краю.
Принципи роботи
Форми роботи
Види діяльності
Методи
Методичні рекомендації щодо організації роботи з навчання і виховання дошкільнят на екологічній стежині
Правила безпеки на «екологічній стежині»
Робота з дітьми:
Підготовчий етап:
Модель проведення:
Заключний етап (після повернення у дитячий садок)
Зміст роботи на «Екологічній стежині»
Мета: продовжувати формувати вміння розрізняти птахів за голосом, зовнішнім виглядом (горобець, синичка, ґава), розширювати знання про їх спосіб живлення, пересування; звуконаслідувати їх; виховувати позитивне ставлення до птахів; милуватись співом пташок.
Мета: уточнити і закріпити назви квітів у квітнику. Знати їх особливості, вчити описувати. Знайомити з цікавими відомостями про квіти. Розвивати творчу уяву, фантазію. Виховувати естетичний смак. Викликати бажання доглядати за квітами і зберігати їх.
Мета: сформувати знання про життя мурашок, їх працьовитість; ознайомити з особливостями зовнішньої будови; закріпити уявлення про комах; виховувати любов до природи, інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу.
Мета: формувати поняття про дерева, їх будову, розрізняти дерева за корою, формою листа, пояснити що зелені друзі – легені нашої планети; формувати естетичні почуття; розкрити взаємозалежність між людиною і природою; розвивати спостережливість, цінувати красу; виховувати любов до природи, бережливе і турботливе ставлення до неї.
Мета: розвивати зв’язне мовлення, вміння уявляти себе в образі рослин, природних явищ, птахів тощо. Розвивати у них спостережливість, цікавість до явищ природи, бажання оберігати та примножувати її красу.
Мета: уточнити поняття «фруктовий сад». Закріпити назви фруктових дерев, знати як ростуть плоди фруктових дерев. Вчити дітей визначати зміни, що відбуваються, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки (рослини-комахи). Бачити різницю між садом і городом, між їх плодами. Розвивати пізнавальну активність, естетичні почуття.
Мета: уточнити та закріпити знання дітей про стан дерев влітку. Сприяти умінню дітей спілкуватися з деревами, помічати їх стан (веселі, сумні). Викликати бажання допомогти деревам, розвивати спостережливість. Милування-обстеження берізки (притулитися, обійняти, погладити, послухати тощо).
Мета: поглибити знання дітей про користь фізичних вправ на організм людини; про корисні і шкідливі звички і відповідно організовувати свою поведінку (провести рухливу гру на вибір).
Мета: пояснити, що паркові зони призначені для відпочинку, розвитку естетичних смаків людини, екологічної культури, нагадати правила поводження у природі: не смітити, не зривати рослини; запропонувати дітям послухати оточуючі звуки природи (шелест дерев, спів пташок). Розвивати у дітей спостережливість, цікавість до явищ природи, бажання оберігати та примножувати її красу.
Мета: розвивати інтерес до ігор з піском, водою, поглиблювати навички пошуково-дослідницької діяльності, формувати знання про користь загартовування водою, сонцем, повітрям.
Мета: збагатити уявлення і знання дітей про життя мешканців водойм, розвинути зв’язне мовлення, творчі здібності дітей, виховувати у дітях почуття доброти, дбайливого ставлення до всього живого, почуття відповідальності за власні вчинки.
Мета: збагачувати уявлення дітей про різноманіття лікарських рослин (вчити дізнаватися і правильно називати лікарські трави, розширювати знання про користь). Ознайомити з лікарськими рослинами: мати-й-мачуха, аптечна ромашка, пижмо, чебрець. Розвивати пізнавальну активність, естетичні почуття.